Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
5741/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 1 miljoona wc" Paco Rabanne :-D

en mä taida uskaltaa käyttää tuota falinas-kauppaa.

Vierailija
5742/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on Calvin Klein Secret Obsession?

Kauniisti saippuainen kukkaistuoksu jossa tuberosa vahvana. Mausteinenkin. Floppasi aikanaan, taisi olla väärä ajankohta. Tällä hetkellä olisi ihan sopiva markkinoille, uskon että menestyisi,  ja hankkisin jos tulisi vastaan. 

Tilasin tuon juuri pilkkahintaan Hobby Hallista, kun luin Fragranticasta CK hall of fame -artikkelin ja innostuin. Tuo tuoksu oli mennyt multa täysin ohi, ja otaksun, että se uppoaa muhun hyvin, koska olen orientaalien ystävä. Sokko-ostos siis..

Tuo saattaisi olla mainio kesäorientaali. Tulethan kertomaan mitä pidät siitä olisi hienoa kuulla, tuo on jäänyt vuosien takaa mieleen, mutta silloin en ollut vielä lämmennyt riittävästi tuberosalle. Nyt olisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5743/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falinasia kyllä netissä kehutaan täydeksi huijaussivustoksi!

Vierailija
5744/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiimi asetus Women's secret :-) Mielenkiintoisen kuuloinen tuoksu.

Vierailija
5745/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiimi asetus Women's secret :-) Mielenkiintoisen kuuloinen tuoksu.

"PACHA IBIZA BE hullu nainen asetettu"

Ei vttu :-D

Vierailija
5746/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falinas on huijaussivusto! Älkää rakkaat tilatko sieltä mitään!

Vierailija
5747/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaikuttaa huijaussivustolta. Noista käännöksistä, aivan surkeat ovat notino.fi:nkin käännökset, siellä tullut myös naurettua aina välillä. Ei ihan noin pahoja, mutta aika tönkköjä. Mieluummin lukisi englanniksi ne sivut, koska jotkut käännökset niin outoja, että pitää jo hetken miettiä mitä tarkoitetaan. Luulisi, että noin isolla nettikaupalla olisi resursseja tehdä kunnon käännöstyö eikä käyttää Google Kääntäjää.

Vierailija
5748/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opoponax, olibanum, labdanum, ambergris & co. Mitä nämä ovat? Ei oikein riitä, että niiden kerrotaan olevan "metsäisiä, pihkaisia, balsamisia, aromikkaita. Haluan kuulla tarkemmin.

Amber on hämmentävä myös, meripihka. Se ei tuoksu. Sen kerrotaan olevan "animaalinen"

Ja sit epämääräiset kaikki "woody notes, watery notes (onpa hurmaava voimakas veden tuoksu juu...🙄 ), green notes, floral notes, ozonic notes"

Jos ei valmistajakaan tiedä mitä tuoksussa on, miten asiakas tietäisi?

Olen kyllä todennut, että epämääräisyyksiä ei käytetä laatutalojen hajuvesissä.

Vierailija
5749/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amber ei ole meripihkaa.

Vierailija
5750/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amber ei ole meripihkaa.

On se. Ambra on eri asia.

Vierailija
5751/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opoponax, olibanum, labdanum, ambergris & co. Mitä nämä ovat? Ei oikein riitä, että niiden kerrotaan olevan "metsäisiä, pihkaisia, balsamisia, aromikkaita. Haluan kuulla tarkemmin.

Amber on hämmentävä myös, meripihka. Se ei tuoksu. Sen kerrotaan olevan "animaalinen"

Ja sit epämääräiset kaikki "woody notes, watery notes (onpa hurmaava voimakas veden tuoksu juu...🙄 ), green notes, floral notes, ozonic notes"

Jos ei valmistajakaan tiedä mitä tuoksussa on, miten asiakas tietäisi?

Olen kyllä todennut, että epämääräisyyksiä ei käytetä laatutalojen hajuvesissä.

Tsekkasin fragrantican määritelmän amberille:

"Odor profile: A sweet, resinous, cozy and warm, often rather powdery note recreated from a mix of balsams, usually labdanum, benzoin, vanilla, styrax and fir or a combination of some of these. A default oriental note. "

Todella harhaanjohtava nimitys, koska amber on englanniksi todellakin meripihka tai viitaa oranssinkeltaiseen väriin. Hajuvesissä se ilmeisesti on tuota jälkimmäistä "mielikuvan" tasolla. Sitaatista ilmenee, että se viittaa balsamista saatuun keinotekoiseen yhdisteeseen. Eli makea, rusinainen, kotoinen ja lämmin puuterimainen tuoksu.

Vierailija
5752/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Falinas on huijaussivusto! Älkää rakkaat tilatko sieltä mitään!

Älä nyt. Sivusto täynnä ihania käännöskukkasia!

Vierailija
5753/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kerro jotain suosikkibrandistasi (tai monesta)

Nyt kun tässä mietin, niin Diorin tuoksuissa on ollut useampia sellaisia, koihin olen täysin hurahtanut. Forever and ever on pakkomielteeni ja sitä potää olla varastossa. Diorilla on lisäksi älyttömän kauniita pulloja. Lisäksi pidän monista Oriflamen tuoksuista. Pullot heillä eivät ihan aina ole kaikkein onnistuneimmasta päästä kyllä.

2) Entä joku merkki tuottanut pettymyksen, kallistunut, huonontunut tai muuta mälsää? Ärsyttää yleisesti ottaen, että hyviä tuoksuja lopetetaan kokonaan.

3) Onko sinulla lempimaa, josta parhaat tuoksut tuppaavat löytymään?

Ranska

4) Mikä on viimeisin löytösi?

5) Mikä ostos ei ollut yhtään sellainen kuin piti?

Shisheidon Ever Bloom. Sain siitä 2 ml näytteen ja ihastuin hulluna. Sitten ostin ison pullon (tai ostatin äidilläni joka kävi laivalla) ja se haju oli täysin eri! No, oma moka: näyte olikin edt ja laivalta saapui edp. Todella iso ero!!!!

6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi?

Puuterisuutta, hiukkasen päärynää ja vaniljaa, aavistus myskiä, jotain puumaista.

7) Mitä tuoksutaivaaseen hävinnyttä tuoksua kaipaat niin että koskee?

Oriflamen Pretty Swan. Minulla on sitä noin 0,005 ml tippa jäljellä.

Vierailija
5754/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin hovi on nyt uutisissa, joten arvaillaanko mikä Floris Londonin tuoksuista on SE tuoksu mistä kuningatar tykkää? Hovissa kuulemma suositaan Yardleyn laventelisaippuaa.

https://www.fragrantica.com/designers/Floris.html

Kiinnostaisi tietää onko kellään kokemusta näistä tuoksuista? Ja saakohan näistä näytteitä jostain *haaveilee*

Vierailija
5755/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana 😀 vessavettähän se eau de toilette onkin 👍

Vierailija
5756/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toin aina Kreikan lomilta paikallisia saippuoita. Ne on nyt käytetty, voi kun pääsisi jo Kreikkaan!

Mulle ainakin hyvät tuoksut ja niiden luomat tunnelmat ovat tuoneet lohtua tämän korona-ajan keskellä. Kun ei voi tavata ihmisiä, ei pääse matkustamaan, ei voi nauttia kaupoissa kiertelystä, tarvitsee jotain kaunista ja ihanaa.

Huteja on mullekin tullut parfyymien sokko-ostoista, ja olen niitä sitten kierrättänyt( antanut, myynyt FB-kirppiksellä).

Nyt odotelen Lykolta Valentinon uutta tuoksua, Donna Born in Roma Yellow Dream. Sitruunaa, ruusua ja valkoista myskiä.. 

Mä käytän kreikkalaista saippuaa! Sitä saa suomesta Minervalta (hakusivu, "saippua") http://www.minerva-cosmetics.net/product_search.php ja Viisasten torilta http://www.viisastentori.fi/kauppa/?q=kuvasto&page=1

Ovatko noi kaupat vielä toiminnassa?

Vierailija
5757/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten pidätte Lushin saippuoista? Arvaan, että moni parfyymifani voi näitä inhotakin, ovat aika övereitä. Mä tykkään, mutta ovat mielestäni laatuun nähden hiukkasen ylihintaisia.

Rakastan. Jossain vaiheessa mulla meni aivan överiksi se homma, mun oli saatava kaikki uutuudet ja ne vakkarilempparit. Tässä ketjussa ehkä ymmärretään hulluuttani.. tilasin Suomesta, Briteistä ja hain Tukholmasta. Vänkäsin tullissa saippuapaketeistani tullimiehen kanssa.. tilasin kaikki limited-tuotteet. Tilasin kaikki joulu, halloween, pääsiäis jne tuotteet.

Sittemmin olen hieman rauhoittunut, mutta on minulla yhä muutama lemppari siellä. Saippuoiden koostumusta on formuloitu uudestaan ja ne kuluvat nopeammin. Toisaalta, ne ovat mielestäni "luksusta", käsintehtyjä ja saavat kuluakin. Hinta on noussut.

Mutta esim. Karma-saippua! Kädet tuoksuvat Karmalta vielä tunteja pesun jälkeen. Karma on sellainen täydellinen hippituoksu, hyvällä tavalla. Jouluisin tarvitsen aina Snowcake-saippuan. Kuin herkullinen kakku. Säännöllisesti myös 13 unlucky for dirtin eli oreganoa ja ruusua, kuin pitsaa ruusutarhassa. Sea Vegetablea (olen merenneito!) ja Outback Mate (ei vaan olenkin surffari) löytyy samoin.. Sleepy on laventeliunelma.. ja kaikki ne limited erikoissaippuat.

Apua :)

Vierailija
5758/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi?

Kirsikkaa, orvokkia, puuterisuutta, myskiä, setriä, vaniljaa

Taisit kuvailla juuri Guerlainin La petite robe noire L'extraitin:

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/La-Petite-Robe-Noire-L-Ext…

Vierailija
5759/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toin aina Kreikan lomilta paikallisia saippuoita. Ne on nyt käytetty, voi kun pääsisi jo Kreikkaan!

Mulle ainakin hyvät tuoksut ja niiden luomat tunnelmat ovat tuoneet lohtua tämän korona-ajan keskellä. Kun ei voi tavata ihmisiä, ei pääse matkustamaan, ei voi nauttia kaupoissa kiertelystä, tarvitsee jotain kaunista ja ihanaa.

Huteja on mullekin tullut parfyymien sokko-ostoista, ja olen niitä sitten kierrättänyt( antanut, myynyt FB-kirppiksellä).

Nyt odotelen Lykolta Valentinon uutta tuoksua, Donna Born in Roma Yellow Dream. Sitruunaa, ruusua ja valkoista myskiä.. 

Mä käytän kreikkalaista saippuaa! Sitä saa suomesta Minervalta (hakusivu, "saippua") http://www.minerva-cosmetics.net/product_search.php ja Viisasten torilta http://www.viisastentori.fi/kauppa/?q=kuvasto&page=1

Ovatko noi kaupat vielä toiminnassa?

Minervan tilaus tuli toissaviikolla, toista en ole kokeillut.

Vierailija
5760/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös Lushin Snowcake tuoksuna ja sellaisena on liian överi (Fragrantican nuoteissa ykkösenä komeilee "sweet" ja se pitää paikkansa), mutta saippuatuoksuna iholla se on täydellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi