Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19277)

Vierailija
5781/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kun korona on ohi, järkätäänkö treffit?

Vaihdellaan näytteitä ja ollaan sosiaalisia.

Miltäs kuulostaa?

innostuin, tuli toisto😬😁☕🍮🍊🌯

Hauska idea, toteutuu tai ei! Voisi laittaa tuoksut kiertoon, luopua siitä mikä ei itselle käy ja vaihtaa johonkin mikä käy. Olishan näitä mitä voisi vaihtaa pois jos jollekin kelpaisi, varmaan kaikilla meistä.

Vierailija
5782/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa Lanvinin Oxygene, onko jollain kokemusta?

Ostin tämän sokkona koska pidän parista Lanvinin tuoksusta erityisen paljon. Tämä on kuitenkin jäänyt parfyymikaapin taka-alalle ja en ollut muistanut koko pulloa. Tänään etäpäivänä testasin runsaalla kädellä. Pullon muotoilusta en pidä ollenkaan. Liian miehekäs, halvanoloinen eikä sovi käteen ollenkaan.

Aluksi tuoksu on raikas ja voimakas. Tulee mieleen palasaippualla nitisevän puhtaaksi hinkattu iho ja pippuri tuoksuu selkeästi. Tässä piti olla päätuoksuna maitomaisia vivahteita mutta en tunne mitään sellaista. Tuoksu on hävinnyt iholtani puolessa tunnissa ja alan epäilemään nenääni. Suihkautan pari kertaa uudestaan ja sama homma. Puolen tunnin kuluttua ei jälkeäkään.

Kiitos, en todennäköisesti ilaa. En tiedä, kestäisikö mun iholla, ehkä ei, kun en omaa kovin rasvaista ihoa. Toki kosteusvoide tuoksun alla parantaa asiaa. En pidä liian saippuaisista, kukkaisista tai liian ladylike-tuoksuista, hieman maskuliiniset tuoksut (mutta kuitenkin naisten tuoksut) tyyliin Deep Red tai Laguna ovat makuuni. Pidän myös joistakin hyvin naisellisista tuoksuista, kunhan ne eivät ole pelkkiä kukkaistuoksuja, usein niissä on myskiä ja puuta.

Ostin joitakin vuosia sitten Body Shopin Red Musk -tuoksun, se hävisi myös iholta alle puolessa tunnissa. Mikä lie syynä tuollaiseen, tuoksun huono laatu vai sen toimimattomuus ihollani.

Mua kiinnostaa myös Calvin Kleinin Obsession Night, onko kellään kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5783/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin pyhästi, etten osta enää sokkona yhtään mitään koskaan. Kauanhan sitä kesti, eilen lähti naistenpäivätarjouksesta kaksi täysin ennalta testaamatonta tuoksua, kiitos vaan tälle ketjulla inspiraatiosta. Mutkun mutkun... Oli niin hyvät tarjoukset ja toisen tuoksun suhteen olen melko varma, että tykkään siitä tuoksuNUOTTIEN ja tuoksukommenttien perusteella. Lisäksi olen tehnyt muutaman päivän aikana laajaa empiiristä tutkimusta omista hajuvesistäni kautta aikojen ja melkein kaikki, sanotaan että yli 80 % eniten tykkäämistäni tuoksuista koko hajuvesihistoriani ajalta on itämaisia, joko kukkaisia tai vaniljaisia. Eli selvästi pidän eniten itämaisista, pehmeistä amberisista (miten tuo nyt käännetään kun se ei ole mikään ainesosa vaan tuoksun tyyppi enemmänkin?) tuoksuista.

Niinpä tilasin sokkona Diorin Hypnotic Poison edt:n, joka on ilmeisesti The itämainen vaniljatuoksu. Ja moni on verrannut tuota Kenzo Amouriin, joka on ykköstuoksuni. Voiko mennä vikaan? Toivottavasti ei. Hintaa jäi tälle noin 38 euroa eli ei paha.

Toinen valintani oli taas ihan muuta ja siitä kiitos tämän ketjun hehkutukselle. Tilasin Elizabeth Ardenin White Tean, jolle jäi hintaa vain 12 euroa eli ei kamala tappio jos en pidäkään ja toisaalta olen avoimin mielin sen suhteen, että tuoksu ei ole minulle tyypillinen vaan keveä tunnelmatuoksu.

Puolustukseksi sanon, että myin taas pari hajuvettä pois kuleksimasta ja sain niistä enemmän myydessä kuin mitä meni noihin kahteen uuteen. Eli käytännössähän vain säästin tässä rahaa!

Vierailija
5784/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo Amour kirjoitti:

Lupasin pyhästi, etten osta enää sokkona yhtään mitään koskaan. Kauanhan sitä kesti, eilen lähti naistenpäivätarjouksesta kaksi täysin ennalta testaamatonta tuoksua, kiitos vaan tälle ketjulla inspiraatiosta. Mutkun mutkun... Oli niin hyvät tarjoukset ja toisen tuoksun suhteen olen melko varma, että tykkään siitä tuoksuNUOTTIEN ja tuoksukommenttien perusteella. Lisäksi olen tehnyt muutaman päivän aikana laajaa empiiristä tutkimusta omista hajuvesistäni kautta aikojen ja melkein kaikki, sanotaan että yli 80 % eniten tykkäämistäni tuoksuista koko hajuvesihistoriani ajalta on itämaisia, joko kukkaisia tai vaniljaisia. Eli selvästi pidän eniten itämaisista, pehmeistä amberisista (miten tuo nyt käännetään kun se ei ole mikään ainesosa vaan tuoksun tyyppi enemmänkin?) tuoksuista.

Niinpä tilasin sokkona Diorin Hypnotic Poison edt:n, joka on ilmeisesti The itämainen vaniljatuoksu. Ja moni on verrannut tuota Kenzo Amouriin, joka on ykköstuoksuni. Voiko mennä vikaan? Toivottavasti ei. Hintaa jäi tälle noin 38 euroa eli ei paha.

Toinen valintani oli taas ihan muuta ja siitä kiitos tämän ketjun hehkutukselle. Tilasin Elizabeth Ardenin White Tean, jolle jäi hintaa vain 12 euroa eli ei kamala tappio jos en pidäkään ja toisaalta olen avoimin mielin sen suhteen, että tuoksu ei ole minulle tyypillinen vaan keveä tunnelmatuoksu.

Puolustukseksi sanon, että myin taas pari hajuvettä pois kuleksimasta ja sain niistä enemmän myydessä kuin mitä meni noihin kahteen uuteen. Eli käytännössähän vain säästin tässä rahaa!

Hyvät valinnat teit. Hypnotic Poison edt on yksi lempituoksujani. Mantelia, vaniljaa ja vähän muovisuutta. 🥰

Vierailija
5785/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kommentoida tuota mihin hajuvettä suihkitaan. Olen kokenut tämän vähän ongelmaksi nyt näin pikkuvauvan äitinä, kun vauva on monta kertaa päivässä rinnalla, pää kyynärtaipeessa ja lähellä rannetta. Ne ovat siis poissuljettuja paikkoja hajuvedelle. Suihkin siis usein illalla selkään ja ranteisiin ennen nukkumaanmenoa tai suihkun jälkeen (en imetä öisin eli ehtii hyvin haihtua ennen aamua) ja aamulla suihkutan ilmaan ja kävelen pilven läpi vaatteet päällä. Saa antaa ideoita, jos tulee mieleen jotain muita tapoja. Jalkoihin en viitsi laittaa, kun ei kulkeudu kunnolla sieltä omaan nenään ja hiuksista tuntuu haihtuvan nopeasti.

Vierailija
5786/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenzo Amour kirjoitti:

Hyvät valinnat teit. Hypnotic Poison edt on yksi lempituoksujani. Mantelia, vaniljaa ja vähän muovisuutta. 🥰

Jes, kiva kuulla. Kuulostaa just ihanalta! Saatko kookosta tuosta esille?

Vierailija
5787/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi?

Kirsikkaa, orvokkia, puuterisuutta, myskiä, setriä, vaniljaa

Voi kun voisi pullottaa kaksi tuoksua:

kesäisen vesisateen jälkeisen raikkaan tuoksun ja

tuoksun, kun saunassa kiukaalle heittää ensimmäisen kerran vettä ja kiukaan kivet kostuvat ja tuoksuvat ihanalle

Vierailija
5788/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meripihka tuoksu jos sitä kunnolla kuumentaa? En pysty testaamaan. Mutta luulin siis, että "amber" olisi ikäänkuin tuo tuoksu, ehkä vähän pihkainen. Ilmeisesti siis ei.

Vierailija
5789/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Manceran Velvet Vanillan, kun löytyi hyvä tarjous, 50 eur halvemmalla kuin Notinon korkea hinta 140 eur. Tämä on upea tuoksu, karkkimaista tuberosaa, vaniljaa, kesto tosi hyvä, max 2 suihkausta riittää. Olen katsellut tätä pitkään, ei meinannut löytyä mistään, aina loppu, ja tuota Notinon hintaa en ollut valmis maksamaan.

Toinen tuoksu jonka tilasin on Azzarron Twin, se valkoinen s**silelun näköinen pullo, jonka joku linkkasi tänne, kun juteltiin omituisen näköisistä hajuvesipulloista. Tämä tuli vastaan, ja nuotit vaikuttivat niin kivoilta että päätin ostaa sokkona; Manteli, myski, persikka, iiris, ruusu. Pitäisi kuvausten perusteella tuoksua manteliselta, persikkaiselta kosteusvoiteelta. Tällaista tuoksua ei kokoelmassa vielä olekaan, joten kiva päästä testaamaan.

Vierailija
5790/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että hajuvesissä ei enää juuri aitoja ainesosia ole. Erityisesti pohjatuoksusta löytyy niin kummallisesti selitettyjä juttuja, että tulee mieleen pata, kauha ja matami mimmi sekoittelemassa keitoksiaan. Vaikka laboratoriohan se tietysti on koeputkineen ja laitteitteistoineen.

Toki oli aikakin luopua niistä aineksista joiden saaminen käyttöön vaati eläimen tappamista.

Mutta kunpa olisi 90-luvulla arvannut miten hajuvesien käy olisi ostanut hyvät varastot.

Harmittaa ihanat klassikot jotka jäi kokeilematta.

Vierailija
5791/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että hajuvesissä ei enää juuri aitoja ainesosia ole. Erityisesti pohjatuoksusta löytyy niin kummallisesti selitettyjä juttuja, että tulee mieleen pata, kauha ja matami mimmi sekoittelemassa keitoksiaan. Vaikka laboratoriohan se tietysti on koeputkineen ja laitteitteistoineen.

Toki oli aikakin luopua niistä aineksista joiden saaminen käyttöön vaati eläimen tappamista.

Mutta kunpa olisi 90-luvulla arvannut miten hajuvesien käy olisi ostanut hyvät varastot.

No esim. synteettinen myski on mielestäni ihan ok tuoksu. Mitä mieltä palstagurut ovat?

Ja esim. Chanel5 on niitä ensimmäisiä hyvin synteettisiä tuoksuja.

Vierailija
5792/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän uusi Boucheron sisältää?

Näen fragranticassa vain originaalin selosteen.

Pullokin on erilainen, niin on taatusti sisältökin.

Vierailija
5793/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. synteettinen myski on mielestäni ihan ok tuoksu. Mitä mieltä palstagurut ovat?

Ja esim. Chanel5 on niitä ensimmäisiä hyvin synteettisiä tuoksuja.

Narciso Rodriguezin myski on parasta myskiä ja se on laboratoriossa tuotettua. I rest my case.

Vierailija
5794/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on testattu nämä viimeisen viikon aikana:

- Robert Piquet Petit Fracas: Oikein hyvä vaihtoehto perinteiselle Fracasille joka muuttuu "vanhemman rouvan hajuksi" minun iholla (vaikka olen 40v). Tämä oli nuorekkaampi, ehkä mandariini ja kaakao tekevät sen ja Fracasin överiä tuberoosaa on peitetty tai tasapainoitettu gardenialla. Kestoltaan ei silti mikään hyvä.

- Byredo Bal d'Afrique: Bergamotti, samettikukka, orvokki sekä syklaami tuoksuvat niin kertakaikkisen UPEILTA muutamilla muilla ihmisillä, olen kerran jopa kysynyt tuntemattomalta naiselta Ruotsissa että mitä tuoksua hänellä on ja oli tätä, mutta miksi tämä ei tuoksu yhtä hyvältä minulla kuin kaikilla muilla?

:(( Täytynee kokeilla tätä uudestaan joku toinen päivä.

- Tom Ford Eau de Soleil Blanc: Ensin keveä sitrus, sitten halvahko aurinkovoidemainen haju, joka hävisi iholta aika nopeasti, haistoin kookoksen hetken ajan siinä välissä kunnes muuttui rasvaisen hajuiseksi. Mikä tässä oikeasti maksaa? Designermerkki, eikä raaka-aineet?

- Annick Goutal Petite Cherie: Vetinen sokerinen päärynä, jonka jälkeen joku kumma pakasteherneinen haju, ja tunnin päästä jäljelle jää märän sanomalehden haju. Tiedättehän sellainen "ontto kuiva jälkihaju" josta ei enää ota selvää mitä iholle laitettiin, joka monissa uudemmissa tuoksuissa myös on? Huono, odotin Goutalilta enemmän.

- Comptoir Sud Pacifique Vanille Passion. Kaipasin aitoa vaniljatuoksua, tämä on ensin hyvä pari ekaa minuuttia mutta siitä jää jokin kummallinen teennäinen jälkihaju, lähes eltaantunut siirappimainen. Pullot oli aiemmin metallisia, nyt näen että ne ovat hopeista lasia, ehkä ovat uusineet nämä sisällöt? Koska olen testannut tätä Jenkeissä vuosia sitten. Alyssa Ashleyn tai Body Shopin vanillat paljon laadukkaamman tuoksuisia muuten. Tai sellainen Yves Rocherin joka oli joskus 20 vuotta sitten ehkä? :)

- by Kilian Good Girl Gone Bad. Kallis yli 200€ tuoksu jossa yksinkertainen ruusuinen, narsissinen ja jasmiininen laimea haju jossa jokin säilykepersikka käväisee hetken ajan näyttäytymässä, ei siis mitään erikoista ja voisi kuvitella että tämä maksaisi alle 40€ ja kyljessä lukisi jokin Hugo Boss. Paitsi että Bossikin voisi kestää kauemmin kuin 30 minuuttia.

Hmm. Unohdinkohan jonkun, siinä tapauksessa tuoksu ei tainnut edes jäädä mieleen :D

Vierailija
5795/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän uusi Boucheron sisältää?

Näen fragranticassa vain originaalin selosteen.

Pullokin on erilainen, niin on taatusti sisältökin.

Uusi kuulemma selkeästi vihreämpi kuin se aiempi kukkainen & "kermainen" täyteläinen tuoksu 1980-2000 luvuilta :(

Entä onko kellään tietoa onko saman merkin pulppuava ja kevät-kesäinen Jaipur uusittu?

Pidin Boucheronista samaan aikaan kuin Givenchyn Ysatiksesta 90-luvulla, onkohan tuo Ysatis muuten uusittu johonkin suuntaan?

Vierailija
5796/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime vuoden puolella Jean Paul Gaultier Classique Essence de Parfum, se ihana runsas, rehevä appelsiinikukkainen jossa ripaus inkivääriä alkunuoteissa. Ainoa niistä Classique sarjan tuoksuista joka oli mielestäni viettelevä ja tyylikäs samaan aikaan, hyvin naisellinen, mutta nyt luin että tämä lopetettiin, että oli pelkkä limited erä 2016 alkaen, viime vuoteen kai. Daphne Bugey suunnitteli tuon version.

Tiedoksi teille jotka ihastuitte tuohon tuoksuun, niin kannattaa yrittää metsästää se.

Toinen ihana käyttämäni tuoksu oli Acqua di Parman Iris Nobile joka mentiin lopettamaan!

Voiko ihmisellä olla huono tuuri. Onneksi tuota Essenceä on vielä jäljellä 2/3 pulloa. En pidä alkuperäisestä JPG Classiquesta, siitä tulee läpi sellainen kumma kynsilakanpoistoaineen haju. Ihmettelin sitä kunnes luin jostain että JPG halusi tuoksuunsa 90-luvulla isoäitinsä muinoin käyttämän vartalopuuterin hajun sekä asetonin hajun! 

Vierailija
5797/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemusta Penhaligonin Jupiter Slingistä?

https://www.fragrantica.com/perfume/Penhaligon-s/Juniper-Sling-13266.ht…

Tuo tuli joskus vastaan kun telkkarissa meni se Ladies of London tositeeveesarja jossa oli brittinaisia ja jenkkinaisia, ja tanskalainen myöhemmin. Se yksi brittinainen Caroline Stanbury käytti tuota.

Vierailija
5798/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on testattu nämä viimeisen viikon aikana:

- Robert Piquet Petit Fracas: Oikein hyvä vaihtoehto perinteiselle Fracasille joka muuttuu "vanhemman rouvan hajuksi" minun iholla (vaikka olen 40v). Tämä oli nuorekkaampi, ehkä mandariini ja kaakao tekevät sen ja Fracasin överiä tuberoosaa on peitetty tai tasapainoitettu gardenialla. Kestoltaan ei silti mikään hyvä.

- Byredo Bal d'Afrique: Bergamotti, samettikukka, orvokki sekä syklaami tuoksuvat niin kertakaikkisen UPEILTA muutamilla muilla ihmisillä, olen kerran jopa kysynyt tuntemattomalta naiselta Ruotsissa että mitä tuoksua hänellä on ja oli tätä, mutta miksi tämä ei tuoksu yhtä hyvältä minulla kuin kaikilla muilla?

:(( Täytynee kokeilla tätä uudestaan joku toinen päivä.

- Tom Ford Eau de Soleil Blanc: Ensin keveä sitrus, sitten halvahko aurinkovoidemainen haju, joka hävisi iholta aika nopeasti, haistoin kookoksen hetken ajan siinä välissä kunnes muuttui rasvaisen hajuiseksi. Mikä tässä oikeasti maksaa? Designermerkki, eikä raaka-aineet?

- Annick Goutal Petite Cherie: Vetinen sokerinen päärynä, jonka jälkeen joku kumma pakasteherneinen haju, ja tunnin päästä jäljelle jää märän sanomalehden haju. Tiedättehän sellainen "ontto kuiva jälkihaju" josta ei enää ota selvää mitä iholle laitettiin, joka monissa uudemmissa tuoksuissa myös on? Huono, odotin Goutalilta enemmän.

- Comptoir Sud Pacifique Vanille Passion. Kaipasin aitoa vaniljatuoksua, tämä on ensin hyvä pari ekaa minuuttia mutta siitä jää jokin kummallinen teennäinen jälkihaju, lähes eltaantunut siirappimainen. Pullot oli aiemmin metallisia, nyt näen että ne ovat hopeista lasia, ehkä ovat uusineet nämä sisällöt? Koska olen testannut tätä Jenkeissä vuosia sitten. Alyssa Ashleyn tai Body Shopin vanillat paljon laadukkaamman tuoksuisia muuten. Tai sellainen Yves Rocherin joka oli joskus 20 vuotta sitten ehkä? :)

- by Kilian Good Girl Gone Bad. Kallis yli 200€ tuoksu jossa yksinkertainen ruusuinen, narsissinen ja jasmiininen laimea haju jossa jokin säilykepersikka käväisee hetken ajan näyttäytymässä, ei siis mitään erikoista ja voisi kuvitella että tämä maksaisi alle 40€ ja kyljessä lukisi jokin Hugo Boss. Paitsi että Bossikin voisi kestää kauemmin kuin 30 minuuttia.

Hmm. Unohdinkohan jonkun, siinä tapauksessa tuoksu ei tainnut edes jäädä mieleen :D

Todistat vain sen, mitä mieltä olen ollut niche-tuoksuista niitä juuri testailematta: nimi pullon kyljessä maksaa paljon, muuten kuraa.

Itse olen testannut mainitsemistasi vain Tom Fordia ja kärpäsmyrkky siitä minulle ensin tuli mieleen. Pullo Raidia olisi tullut paljon halvemmaksi! Tuli siitä kivemman hajuista kuivuessaan ja asettuessaan, mutta oli kyllä aluksi kamala myrkky ihan kirjaimellisesti minun ihollani. Millainen iho niillä onkaan, joilla se tuoksuu hyvältä alusta loppuun?

Vierailija
5799/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia nichetuoksuista, en juuri muita käytäkään. Tämän päivän ELdO meni kuitenkin metsään; I Am Trash - Les Fleurs du Dechet tuoksui ihollani vain nelisen tuntia, ja nekin bioroskikselta (hapan omena-ruusu-inkivääri).

Eilinen Dangerous Complicity oli drydownissaan simppeli kookos-santeli, muistutti niiltä osin Elephantia. Huomiselle jäi Jasmin et Cigarette.

Vierailija
5800/19277 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vier2ailija kirjoitti:

Ostin viime vuoden puolella Jean Paul Gaultier Classique Essence de Parfum, se ihana runsas, rehevä appelsiinikukkainen jossa ripaus inkivääriä alkunuoteissa. Ainoa niistä Classique sarjan tuoksuista joka oli mielestäni viettelevä ja tyylikäs samaan aikaan, hyvin naisellinen, mutta nyt luin että tämä lopetettiin, että oli pelkkä limited erä 2016 alkaen, viime vuoteen kai. Daphne Bugey suunnitteli tuon version.

Tiedoksi teille jotka ihastuitte tuohon tuoksuun, niin kannattaa yrittää metsästää se.

Toinen ihana käyttämäni tuoksu oli Acqua di Parman Iris Nobile joka mentiin lopettamaan!

Voiko ihmisellä olla huono tuuri. Onneksi tuota Essenceä on vielä jäljellä 2/3 pulloa. En pidä alkuperäisestä JPG Classiquesta, siitä tulee läpi sellainen kumma kynsilakanpoistoaineen haju. Ihmettelin sitä kunnes luin jostain että JPG halusi tuoksuunsa 90-luvulla isoäitinsä muinoin käyttämän vartalopuuterin hajun sekä asetonin hajun! 

Ei tää kai lohduta, mutta jos tuoksu räävitään poistamalla 20 aineksesta 12 ja lopuistakin puolet vaihdetaan, niin ei siitä ole mitään jäljellä.

Selvimmin huomaa vivahteiden muuttumisen laimeaksi mössöksi ja kesto on huvennut muutamaan tuntiin.

Koska kaikki on samaa kuraa, niin voinee kai ruveta käyttämään halpoja merkkejä.

Oikeastaan missään ei ole ollut laatua sitten 90-luvun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme