Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
5761/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opoponax, olibanum, labdanum, ambergris & co. Mitä nämä ovat? Ei oikein riitä, että niiden kerrotaan olevan "metsäisiä, pihkaisia, balsamisia, aromikkaita. Haluan kuulla tarkemmin.

Amber on hämmentävä myös, meripihka. Se ei tuoksu. Sen kerrotaan olevan "animaalinen"

Ja sit epämääräiset kaikki "woody notes, watery notes (onpa hurmaava voimakas veden tuoksu juu...🙄 ), green notes, floral notes, ozonic notes"

Jos ei valmistajakaan tiedä mitä tuoksussa on, miten asiakas tietäisi?

Olen kyllä todennut, että epämääräisyyksiä ei käytetä laatutalojen hajuvesissä.

Tsekkasin fragrantican määritelmän amberille:

"Odor profile: A sweet, resinous, cozy and warm, often rather powdery note recreated from a mix of balsams, usually labdanum, benzoin, vanilla, styrax and fir or a combination of some of these. A default oriental note. "

Todella harhaanjohtava nimitys, koska amber on englanniksi todellakin meripihka tai viitaa oranssinkeltaiseen väriin. Hajuvesissä se ilmeisesti on tuota jälkimmäistä "mielikuvan" tasolla. Sitaatista ilmenee, että se viittaa balsamista saatuun keinotekoiseen yhdisteeseen. Eli makea, rusinainen, kotoinen ja lämmin puuterimainen tuoksu.

Sitä juuri tarkoitin. Tuoksuissa ei ole meripihkaa.

Vierailija
5762/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6) Jos olisit parfymööri, mitä laittaisit huippuluomukseesi?

Kirsikkaa, orvokkia, puuterisuutta, myskiä, setriä, vaniljaa

Taisit kuvailla juuri Guerlainin La petite robe noire L'extraitin:

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/La-Petite-Robe-Noire-L-Ext…

Ja koska tuota voi olla vaikea saada, on 7,5 ml extrait-pullo, niin tämä on hyvin samanlainen:

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/La-Petite-Robe-Noire-Velou…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5763/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuoksufanit pidätte Gucci Guilty Love edition pour femmestä? Minusta se on aika hyvä, mutta jotenkin sekava. En saa oikein kiinni sen ideasta. Liikaa ainesosia ehkä?

Vierailija
5764/19276 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa Lanvinin Oxygene, onko jollain kokemusta?

Vierailija
5765/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin hovi on nyt uutisissa, joten arvaillaanko mikä Floris Londonin tuoksuista on SE tuoksu mistä kuningatar tykkää? Hovissa kuulemma suositaan Yardleyn laventelisaippuaa.

https://www.fragrantica.com/designers/Floris.html

Kiinnostaisi tietää onko kellään kokemusta näistä tuoksuista? Ja saakohan näistä näytteitä jostain *haaveilee*

Siis ihanaa, googlasin merkin sivun ja siellä on erikseen samples-sivu - näytteitä siis saa! Tämän lisäksi osa tuoksuista vaikuttaa ihanilta, sellaisilta mielikuvieni "hillityn tyylikkäiltä" JA niistä saa myös suihkugeelit, kosteusvoiteet ja käsirasvat.

Nyt täytyy miettiä mitä näytteitä tilaisi, siellä olisi kielotuoksuakin.

Vierailija
5766/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Miller Harris hintansa väärti?

Vierailija
5767/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuoksufanit pidätte Gucci Guilty Love edition pour femmestä? Minusta se on aika hyvä, mutta jotenkin sekava. En saa oikein kiinni sen ideasta. Liikaa ainesosia ehkä?

Minä en pidä siitä ollenkaan. Kuten sanoit, sekava. Jokin siinä tökkii oikein enemmän kaupalla. Gucci Guilty Love Edition MMXXI sitten taas on ihana, enimmäkseen syreenituoksu. Sopii todella hyvin kevääseen ja kesään.

Vierailija
5768/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tekisi mieli tilata lisää Montalen näytteitä. Minulla on näyte  Greedy, joka on miellyttävän lakritsinen tuoksu. Muiden tuoksujen nimet jo kuulostavat houkuttelevilta, esim. tuo Honey. Tietääkö kukaan, mistä noita saisi edukkaasti tilattua? Omilla sivuillaan näyttäisi olevan 18 euroa tuo Discovery-setti.

Vierailija
5769/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.fragrantica.com/designers/Floris.html

Kiinnostaisi tietää onko kellään kokemusta näistä tuoksuista? Ja saakohan näistä näytteitä jostain *haaveilee*

Kiinnnostaa kovastin. Haluaisin kokeilla.

Laatutalo.

Vierailija
5770/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, tekisi mieli tilata lisää Montalen näytteitä. Minulla on näyte  Greedy, joka on miellyttävän lakritsinen tuoksu. Muiden tuoksujen nimet jo kuulostavat houkuttelevilta, esim. tuo Honey. Tietääkö kukaan, mistä noita saisi edukkaasti tilattua? Omilla sivuillaan näyttäisi olevan 18 euroa tuo Discovery-setti.

5 x 2 ml 18 eurolla on jo niin edullista, että tuskin löytää mistään halvemmalla. Bonusta tuo, että saa itse valita settiin tulevat näytteet, se vähentää hutien määrää. Usein ds:n hinta vähennetään ensimmäisestä koko-pullo-ostoksesta, jos sellaiseen päätyy.

Useimmiten discovery set suoraan valmistajalta on se edullisin tapa löytää näytteitä (vrt. State of Mindeille ja The Different Companyille ja Histoires de parfumseille tuli hintaa 2-3 €/2 ml) - paitsi jos kiikarissa on vain joku yksittäinen näyte. Sekalaiset näyteostokset saa edullisemmin parfymerioista, monen talon näytteet yksillä postikuluilla. 

Vierailija
5771/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yhtäkkiä saunassa mieleen, että olisi aivan ihanaa tuoksua sikruunalle ja lakritsille. Kuten on se jäätelömaku ja toffeekin olemassa. Taidanpa etsiskellä netistä, olisiko tällaista tuoksua kehitelty. :)

Vierailija
5772/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 x 2 ml 18 eurolla on jo niin edullista, että tuskin löytää mistään halvemmalla. Bonusta tuo, että saa itse valita settiin tulevat näytteet, se vähentää hutien määrää. Usein ds:n hinta vähennetään ensimmäisestä koko-pullo-ostoksesta, jos sellaiseen päätyy.

Useimmiten discovery set suoraan valmistajalta on se edullisin tapa löytää näytteitä (vrt. State of Mindeille ja The Different Companyille ja Histoires de parfumseille tuli hintaa 2-3 €/2 ml) - paitsi jos kiikarissa on vain joku yksittäinen näyte. Sekalaiset näyteostokset saa edullisemmin parfymerioista, monen talon näytteet yksillä postikuluilla. 

Ja kiitos, mietinkin että suht. edullinen, kun vertaa esim. Zoologistiin.. Saa nähdä, paljonko postarit ovat Suomeen. Valinnaisuus on kyllä hyvä asia, sillä näyttää siltä, että useat heidän tuoksunsa sisältävät ruusua, ja sitä haluaisin nimenomaan välttää.

-Edellinen kommentoija

Vierailija
5773/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän tuoksuna rantaloman ikävään Tommy Bahaman Set Sail St Barts. Bergamottia, tequilaa, limeä.. Melkein kuulen meren aallot..

Vierailija
5774/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kiitos, mietinkin että suht. edullinen, kun vertaa esim. Zoologistiin.. Saa nähdä, paljonko postarit ovat Suomeen. Valinnaisuus on kyllä hyvä asia, sillä näyttää siltä, että useat heidän tuoksunsa sisältävät ruusua, ja sitä haluaisin nimenomaan välttää.

-Edellinen kommentoija

Jos olet kiinnostunut Zoologisteista, puolalaisesta Mood Scent Barista saa näytteitä tuohon 2-3 euron haarukkaan. Postikulut 6,63, paitsi jos tilaat 34 eurolla. Toimitus kirjeenä kotiin, kolme viikkoa. Mulla on nyt 12 eläintä yksittäin hankittuina, mantereelta ei saa sitä discovery settiä, ja Kanadasta en lähde tilaamaan.

Vierailija
5775/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Edellinen kommentoija

Jos olet kiinnostunut Zoologisteista, puolalaisesta Mood Scent Barista saa näytteitä tuohon 2-3 euron haarukkaan. Postikulut 6,63, paitsi jos tilaat 34 eurolla. Toimitus kirjeenä kotiin, kolme viikkoa. Mulla on nyt 12 eläintä yksittäin hankittuina, mantereelta ei saa sitä discovery settiä, ja Kanadasta en lähde tilaamaan.

Lisään vielä, "mukavaa" tavata toinen ruusuongelmainen. Minut se on pitänyt erossa Penhaligon'seista, toistaiseksi.

Vierailija
5776/19276 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Edellinen kommentoija

Lisään vielä, "mukavaa" tavata toinen ruusuongelmainen. Minut se on pitänyt erossa Penhaligon'seista, toistaiseksi.

Joo, jotenkin se ns. klassinen mummoruusu tehnyt sen, että ruusu on jotenkin liian dominoiva itsellä..

Vierailija
5777/19276 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun korona on ohi, järkätäänkö treffit?

Vaihdellaan näytteitä ja ollaan sosiaalisia.

Miltäs kuulostaa?

Vierailija
5778/19276 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs kuulostaa?

Vierailija
5779/19276 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäs kuulostaa?

innostuin, tuli toisto😬😁☕🍮🍊🌯

Vierailija
5780/19276 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa Lanvinin Oxygene, onko jollain kokemusta?

Ostin tämän sokkona koska pidän parista Lanvinin tuoksusta erityisen paljon. Tämä on kuitenkin jäänyt parfyymikaapin taka-alalle ja en ollut muistanut koko pulloa. Tänään etäpäivänä testasin runsaalla kädellä. Pullon muotoilusta en pidä ollenkaan. Liian miehekäs, halvanoloinen eikä sovi käteen ollenkaan.

Aluksi tuoksu on raikas ja voimakas. Tulee mieleen palasaippualla nitisevän puhtaaksi hinkattu iho ja pippuri tuoksuu selkeästi. Tässä piti olla päätuoksuna maitomaisia vivahteita mutta en tunne mitään sellaista. Tuoksu on hävinnyt iholtani puolessa tunnissa ja alan epäilemään nenääni. Suihkautan pari kertaa uudestaan ja sama homma. Puolen tunnin kuluttua ei jälkeäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi