Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena opiskelijana rahat olivat usein tiukalla niin hajuvesiin sekä meikkeihin löytyi aina pennosia. Pyysin hajuvesiä myös lahjaksi poikaystävältäni synttäreinä ja jouluisin.Toistakymmentä pulloa oli aina kerrallaan käytössä mutta myin kirpuilla eteenpäin niitä mitä ei tullut juuri käytettyä. Nyt taas meinaa tämä tuoksuinnostus nostaa päätään ja tämän ketjun lukeminen vain pahentaa asiaa 😁
Sulje sivusto ja pakene kun vielä voit. Olen pahassa ostokierteessä kun täällä on liikaa kaikkia ihania suosituksia joita on ihan pakko saada.
Tässä on oikeasti perää, tuoksujen osteluun voi koukuttua niin ettei se ole enää hauskaa. Tai jos on tyttäriä/muita naispuolisia, joille voi jaella hutejaan, niin sitten 😀 mutta ihan sama kuin kaikessa shoppaamisessa, tauko on välillä ihan must.
Aika monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia tuoksuja päivittäin.
Aika monella kulinaristilla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia makuelämyksiä päivittäin. Mikä "ongelma" se on? Lähes aina on parempi vaihtoehto testailla kuin ostella sokkona (vähän riippuen täyden pullon hinnasta, postikuluista jne.)
Ennen Sokos oli sellainen, mistä sai testeritä hyvin. Oli aika vapaasti jopa esillä. Minä vaikka maksaisin euron pari noista jos olisi avoimesti tarjolla, mutta kivijalkakaupat pelaavat näytepulloilla. Testeripullosta pystyy paremmin tutkimaan tuoksun käytöstä ja sopivuutta.
Huuto netissä monikin myy testereitä, mutta kolme neljä ekeä millistä ja postit päälle on jotain järjetöntä. Onneksi jotkut nettikaupat tarjoavat testerimahdollisuuden.
Tuoksuista on tullut monelle intohimoinen harrastus vrt viinin maistelu tai erikoisoluet. Ehkä tämä testeriskene vielä kehittyy, tai tuoksujen swappaus harrastajien kesken. Minusta on hauska lukea Fragranticaa kun siellä on selvästi tuoksuja pitkään harrastaneita/herkkänenäisiä. Onhan tuo jonkinlaista hiukan ylellistä leikkiä, mutta kilot eivät ainakaan kerry tuoksujen maailmassa! Lompakko voi kyllä oheta sitten helpostikin.Tarkoitatko testereillä näytteitä?
Testatahan Sokoksella edelleen saa, testerit on siellä esillä ja voi testata tuoksutikkuun.
Tikkuihin testaamisessa ei ole mitään järkeä, et tiedä sen perusteella miltä hajuvesi ihollasi tuoksuu päivän mittaan. Osa paperilla hyvistä alkaa iholla ällöttää parin tunnin päästä ja osa, ne parhaat, alkuun mitäänsanomattomista kehittyy iholla upeiksi tuoksuiksi. Hajuvesistä pitäisi aina saada näyte, jotta voi rauhassa kokeilla kotona puhtaalle iholle ja haistella päivän mittaan.
Tämä onkin hyvä vinkki, kiitos! Minulla on tapana suihkutella sekä iholle, että testeriin. Välillä olen miettinyt, että ei kai se ole jotenkin epäkohteliasta olla käyttämättä sitä lappua ja suihkaista sen sijaan tuoksua suoraan iholle..?
Olen testaillut Gresin parfyymiä Madame Gres. Nuotit ovat ananas, kardemumma, greippi, magnolia, pioni, freesia, santelipuu, patchouli, vanilja, nahka. Ihan huippu sokko-ostos, tässä on jotain samantyyppistä kuin Chanelin Coco Mademoisellessa, mutta hedelmät tekevät tästä astetta makeamman ja kardemumma tuo lämpimän vivahteen. Hienostunut, laadukkuutta henkivä tuoksu. Menee tämän hetken top 10:iin. Minulle on tulossa vielä Gresin Lumiere Noire, ja sen osalta ovat odotukset jo aika korkealla tämän Madame Gresin ansiosta.
Alyssa Ashleyn Musk on ollut nyt käytössä pitkään kun muihin ei ole tällä hetkellä varaa ja tykkään siitä muutenkin. Se on ehdottomasti paras markettituoksu joka on edullinen ja kestää aamusta iltaan, ei tarvite lisäillä päivän mittaan.
Se on myös ainoa tuoksu josta olen saanut kohteliaisuuksia usein.
Kun rahatilanne sallii niin tykkään käyttää myös Davidoffin Cool Water Womania ja D&G:n Light Blueta.
Vierailija kirjoitti:
Ah tämä 1969 on vaan niin hurmaava kolakarkkituoksu. Kyllä kutkuttaisi tilata näytteitä taas..
Cola vai toffee?
Demeterillä on nämä horoskooppituoksut
https://starsignstyle.com/wp-content/uploads/2017/08/new-Demeter-Zodiac…
Kellään kokemusta niistä?
Tuossa joku tehnyt koosteen suosituksista eri horoskooppimerkeille, sisältää eri merkkejä
https://2.bp.blogspot.com/-SIjX59f8g08/WLpT_wL23xI/AAAAAAAAIjE/zKrfCOjF…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miekin hoksasin nyt auringon paistaessa että taitaa olla kevättuoksujen aika. Noh, menin sitten tilaamaan Eclat d'arpegen, kun tuo mun 5ml 4 esteri tuoksui 100x paremmalta kuin joulukuussa, kun sen notinolta kotiutin. Heitin tokmannilta 30ml pullon ostoskoriin ja lisäksi 30ml Gucci Rushin, kun sitä olen halunnut testata ja yli 50e tilauksistahan tokmannilla uudet asiakkaat saa - 10€ jos tilaa uutiskirjeen. Säästin siis rahaa tässä, hah.
5 ml testeri siis, puhelin kirjoitteli omiaan.
Onko kellään kokemuksia tuosta Gucci Rushista, onko millainen tuoksu?
Rush on niitä hyvin harvoja tuoksuja joista saan migreenikohtauksen ja astman oireita :o Siinä on jokin väkevä joka ottaa silmiin, onteloihin ja henkeen. Mikä se voisi olla? Sama väkevä myrkkyaine on siinä Versace Woman tuoksussa vuodelta 2000!
Tuttu käytti Rushia joskus 2000 alussa. Juuri tuohon milleniumin aikaan kun muotitalot teki tosi vahvoja tuoksuja, ja ennen kuin raikkaiden ja luonnollisten ihoa enemmän "myötäilevien" vesituoksujen suosio alkoi. En voinut olla hänen lähellään, toki hänkin huomasi että alkoi saada siitä nenän vuotoa ja poskionteloiden kutinaa.
Rakastan tuoksuja ja siedän sairauksistani huolimatta aika monia eri tyyppisiä eli en ole mikään hajusteallergiahysteerikko tai vastaava, mutta toivon että tuo tuoksu lopettettaisi tai ettei kukaan tuota käyttävä tulisi koskaan missään vastaan. Soriiiiiii :o
Ellei sitä ole kevennetty tai muutettu yli 20 vuodessa?
Muistaisin että Rush 2 olisi ollut parempi, vähän uskalsin testeristä haistella joskus muinoin.
Tietääkseni Rush koittaa imitoida osittain kokaiinin hajua. En tiedä sen tarkemmin että millä kemikaalilla sitä hajua on koitettu imitoida, mutta saattaisiko se olla syynä että se ärsyttää sinua?
Itsellä tänään tuoksuna Chloe EdP.. todella loistava keväisen ja aurinkoisen päivän tuoksu!
Ostin Rushin vajaa vuosi sitten, ja on ihan samantuoksuinen kuin vuosikausia sitten, en usko että koostumukseen on kajottu, onneksi. Tosi erikoinen tuoksu, siinä on korianteria, olisiko se häiritsevä joidenkin makuun? Tykkään tuoksusta tosi paljon siinä on hedelmäisyyttä (persikka), muovisen nukenpään tuoksua ja vanilja ja patsuli luovat hyvän pohjan. Tuoksu sisältää myös kukkia, mutta ne eivät tule vahvana esiin vaan sekoittuvat muihin nuotteihin. Erittäin tunnistettava tuoksu. Ja tosiaan, sillä koitetaan imitoida sen ajan muotihuume kokaiinin tuomaa "rushia". Ajat vähän muuttuneet, eipä tänä päivänä olisi asiaa tuollaisella markkinoinnilla, teilattaisiin heti. Kaipaan yleisesti vapaampaa 90-luvun ilmapiiriä (vaikka en huumeita ihannoikaan).
Korianteri sen tekee! Monet ihmisethän ei siedä sen hajua eikä makua, se on kuulemma geeneissä. Osa haistaa sen saippuamaisena, tiskiainemaisena tai tunkkaisena, osa sitruunaisena ja persiljaisena. Sama koskee korianterin siemeniä.
Uskon horoskooppituoksuihin yhtä paljon kuin horoskooppeihin itseensä. Koska olen skorpioni, minulle yleensä tuputetaan jotain vahvaa itämaistyyppistä hengenahdistusta, koska olen niin "kohtalokas" ja "aistillinen", mitkä luonnehdinnat ovat minusta mahdollisimman kaukana enkä voi muutenkaan sentyyppisiä tuoksuja sietää.
Eli jos noita tuollaisia juttuja lukee, ei niitä kannata ainakaan tosissaan ottaa. Vitsillä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Demeterillä on nämä horoskooppituoksut
https://starsignstyle.com/wp-content/uploads/2017/08/new-Demeter-Zodiac…
Kellään kokemusta niistä?
Tuossa joku tehnyt koosteen suosituksista eri horoskooppimerkeille, sisältää eri merkkejä
https://2.bp.blogspot.com/-SIjX59f8g08/WLpT_wL23xI/AAAAAAAAIjE/zKrfCOjF…
Eli mitä juuri sanoin: Tom Ford Noir. Juu ei. Noiden ja mieltymysteni perusteella minun pitäisi olla vesimies mieheni sijasta, koska Narciso For Her edt oli vaihtoehtona silloin, kun ostin Narciso For Her edp:n. Muuten ei noissa niin kauheasti hurraamista ollut noin yleensäkään, ihan kaikkia en tunnistanut ilman nimilappuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nuorena opiskelijana rahat olivat usein tiukalla niin hajuvesiin sekä meikkeihin löytyi aina pennosia. Pyysin hajuvesiä myös lahjaksi poikaystävältäni synttäreinä ja jouluisin.Toistakymmentä pulloa oli aina kerrallaan käytössä mutta myin kirpuilla eteenpäin niitä mitä ei tullut juuri käytettyä. Nyt taas meinaa tämä tuoksuinnostus nostaa päätään ja tämän ketjun lukeminen vain pahentaa asiaa 😁
Sulje sivusto ja pakene kun vielä voit. Olen pahassa ostokierteessä kun täällä on liikaa kaikkia ihania suosituksia joita on ihan pakko saada.
Tässä on oikeasti perää, tuoksujen osteluun voi koukuttua niin ettei se ole enää hauskaa. Tai jos on tyttäriä/muita naispuolisia, joille voi jaella hutejaan, niin sitten 😀 mutta ihan sama kuin kaikessa shoppaamisessa, tauko on välillä ihan must.
Aika monella kirjoittajalla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia tuoksuja päivittäin.
Aika monella kulinaristilla tuntuu olevan pakkomielle testata uusia makuelämyksiä päivittäin. Mikä "ongelma" se on? Lähes aina on parempi vaihtoehto testailla kuin ostella sokkona (vähän riippuen täyden pullon hinnasta, postikuluista jne.)
Ennen Sokos oli sellainen, mistä sai testeritä hyvin. Oli aika vapaasti jopa esillä. Minä vaikka maksaisin euron pari noista jos olisi avoimesti tarjolla, mutta kivijalkakaupat pelaavat näytepulloilla. Testeripullosta pystyy paremmin tutkimaan tuoksun käytöstä ja sopivuutta.
Huuto netissä monikin myy testereitä, mutta kolme neljä ekeä millistä ja postit päälle on jotain järjetöntä. Onneksi jotkut nettikaupat tarjoavat testerimahdollisuuden.
Tuoksuista on tullut monelle intohimoinen harrastus vrt viinin maistelu tai erikoisoluet. Ehkä tämä testeriskene vielä kehittyy, tai tuoksujen swappaus harrastajien kesken. Minusta on hauska lukea Fragranticaa kun siellä on selvästi tuoksuja pitkään harrastaneita/herkkänenäisiä. Onhan tuo jonkinlaista hiukan ylellistä leikkiä, mutta kilot eivät ainakaan kerry tuoksujen maailmassa! Lompakko voi kyllä oheta sitten helpostikin.Tarkoitatko testereillä näytteitä?
Testatahan Sokoksella edelleen saa, testerit on siellä esillä ja voi testata tuoksutikkuun.
Tikkuihin testaamisessa ei ole mitään järkeä, et tiedä sen perusteella miltä hajuvesi ihollasi tuoksuu päivän mittaan. Osa paperilla hyvistä alkaa iholla ällöttää parin tunnin päästä ja osa, ne parhaat, alkuun mitäänsanomattomista kehittyy iholla upeiksi tuoksuiksi. Hajuvesistä pitäisi aina saada näyte, jotta voi rauhassa kokeilla kotona puhtaalle iholle ja haistella päivän mittaan.
Tämä onkin hyvä vinkki, kiitos! Minulla on tapana suihkutella sekä iholle, että testeriin. Välillä olen miettinyt, että ei kai se ole jotenkin epäkohteliasta olla käyttämättä sitä lappua ja suihkaista sen sijaan tuoksua suoraan iholle..?
No ei ole. Siinä on varmaan ajatuksena, että ostajalla on jo tuoksua tai hän haluaa ensin saada ensivaikutelman tuoksusta lapulla - ja testata useampia tuoksuja. Harva kai haluaa kahta tuoksua kerralla iholleen.
Mutta minä tykkään noista testilapuistakin, koska tuoksutan niillä lompakkoa ja laukkuani. Laitan niitä vihkojen väliin, nessupakettiin jne. Olen se sama tyyppi, joka nuorena tuoksutti myös kirjeensä 😁 ellei tuoksukokemus ole kamala, sujautan testilaput taskuuni.
Vierailija kirjoitti:
Päivän testauksia:
Dolce & Gabbanan L'Imperatrice: mansikkarahkan tuoksu ja vähän raparperia. Kesän raikas herkkutuoksu.
Valentina Poudre Valentino: klassikon aineksia. Hyvä kirpeä puuterisuus. Keväinen.
Laura Biagiottin Forever: tunkkainen ja makea, ei mitään erityistä
Armani Code (violetti): kammotus, kuten Hypnose
Gucci Guilty edp: Hieman muovinen, mutta jotain vetoavaakin tässä on. (Pahoittelen epätarkkaa kuvailua, ei pysty tarkkuuteen kun testaa kerralla näin monta.)
Sky di Gioia: Ei paljon kotiin kirjoitettavaa. Tämä ei jää tuotantoon eikä kukaan jää kaipaamaan. Ei paha, mutta ei erityinenkään.
Sen verran pitää korjata eilistä testausta, että Armani Code Donna paransi kuin sika juoksuaan alun jälkeen ja alkoi tuoksua viehättävältä, mutta nyt väljähdyttyään siihen palasi sama inhottava vivahde joka alussa oli, ja josta en pidä. Coden ainesosissa ei näytä olevan mitään samaa kuin Lancomen Hypnosen, mutta niin vain tuoksuu samalta. Tosin en ole varma, olenko katsonut oikeita versioita, sillä Fragranticasta ei löydy tuota Code Donnaa samannäköisellä violetilla pullolla kuin mitä se esimerkiksi Sokoksen verkkokaupassa on myynnissä.
Biagiottin Foreveristä katosi alun jälkeen tunkkaisuus, ja se on vain makea, toffeinen ja vaniljainen. Varmasti hyvä vaihtoehto makeiden vaniljatuoksujen ystäville.
L'Imperatrice 3:n kesto on hyvä, mikä on yllättävää, kun tuoksu on mansikkainen (oikeasti kiivi, mutta haistan sen mansikkana) ja raparperinen. Itse en haista tässä vesimelonia kuten toinen kirjoittaja.
Jaa, no onhan Codessa ja Hypnosessa yhteistä jasmiini ja vanilja, jos oikeita versioita katson.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Armanin Acqua di Gioia.. tuntuu kuin olisin uimassa Välimeressä, sitä tunnetta ei voita mikään!
Ostin lahjasettinä noin vuosi sitten itselleni tämän, mukana oli myös vartalovoide, jossa erittäin voimakas tuoksu, kestää iholla hyvin. Mutta kyllä mä silti suihkautan parfyymiakin.
Tämä on tällainen kalojen tuoksu, vaikka en horoskooppeja harrastakaan. Mutta symbolisesti.
Ajattelin, että tästä tulee minulle uusi ihana kesäsuosikki. Minttua, sitruunaa, pionia ja ruskeaa sokeria, ei voi mennä pieleen. Onneksi kuitenkin kävin Sokoksella testaamassa, sillä ei sopinut iholleni ollenkaan. En haista mitään noista edellämainituista, ainostaan tympeä partavesimäinen haju jonka pesin pois parin tunnin kuluttua kun ei ainakaan paremmaksi kehittynyt. Vähän sama efekti kuin Bright Crystalissa. Lumoavan hyvä tuoksu ystävälläni mutta oma iho muuntaa sen pistäväksi partavedeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miekin hoksasin nyt auringon paistaessa että taitaa olla kevättuoksujen aika. Noh, menin sitten tilaamaan Eclat d'arpegen, kun tuo mun 5ml 4 esteri tuoksui 100x paremmalta kuin joulukuussa, kun sen notinolta kotiutin. Heitin tokmannilta 30ml pullon ostoskoriin ja lisäksi 30ml Gucci Rushin, kun sitä olen halunnut testata ja yli 50e tilauksistahan tokmannilla uudet asiakkaat saa - 10€ jos tilaa uutiskirjeen. Säästin siis rahaa tässä, hah.
5 ml testeri siis, puhelin kirjoitteli omiaan.
Onko kellään kokemuksia tuosta Gucci Rushista, onko millainen tuoksu?
Rush on niitä hyvin harvoja tuoksuja joista saan migreenikohtauksen ja astman oireita :o Siinä on jokin väkevä joka ottaa silmiin, onteloihin ja henkeen. Mikä se voisi olla? Sama väkevä myrkkyaine on siinä Versace Woman tuoksussa vuodelta 2000!
Tuttu käytti Rushia joskus 2000 alussa. Juuri tuohon milleniumin aikaan kun muotitalot teki tosi vahvoja tuoksuja, ja ennen kuin raikkaiden ja luonnollisten ihoa enemmän "myötäilevien" vesituoksujen suosio alkoi. En voinut olla hänen lähellään, toki hänkin huomasi että alkoi saada siitä nenän vuotoa ja poskionteloiden kutinaa.
Rakastan tuoksuja ja siedän sairauksistani huolimatta aika monia eri tyyppisiä eli en ole mikään hajusteallergiahysteerikko tai vastaava, mutta toivon että tuo tuoksu lopettettaisi tai ettei kukaan tuota käyttävä tulisi koskaan missään vastaan. Soriiiiiii :o
Ellei sitä ole kevennetty tai muutettu yli 20 vuodessa?
Muistaisin että Rush 2 olisi ollut parempi, vähän uskalsin testeristä haistella joskus muinoin.
Tietääkseni Rush koittaa imitoida osittain kokaiinin hajua. En tiedä sen tarkemmin että millä kemikaalilla sitä hajua on koitettu imitoida, mutta saattaisiko se olla syynä että se ärsyttää sinua?
Itsellä tänään tuoksuna Chloe EdP.. todella loistava keväisen ja aurinkoisen päivän tuoksu!
Ostin Rushin vajaa vuosi sitten, ja on ihan samantuoksuinen kuin vuosikausia sitten, en usko että koostumukseen on kajottu, onneksi. Tosi erikoinen tuoksu, siinä on korianteria, olisiko se häiritsevä joidenkin makuun? Tykkään tuoksusta tosi paljon siinä on hedelmäisyyttä (persikka), muovisen nukenpään tuoksua ja vanilja ja patsuli luovat hyvän pohjan. Tuoksu sisältää myös kukkia, mutta ne eivät tule vahvana esiin vaan sekoittuvat muihin nuotteihin. Erittäin tunnistettava tuoksu. Ja tosiaan, sillä koitetaan imitoida sen ajan muotihuume kokaiinin tuomaa "rushia". Ajat vähän muuttuneet, eipä tänä päivänä olisi asiaa tuollaisella markkinoinnilla, teilattaisiin heti. Kaipaan yleisesti vapaampaa 90-luvun ilmapiiriä (vaikka en huumeita ihannoikaan).
Korianteri sen tekee! Monet ihmisethän ei siedä sen hajua eikä makua, se on kuulemma geeneissä. Osa haistaa sen saippuamaisena, tiskiainemaisena tai tunkkaisena, osa sitruunaisena ja persiljaisena. Sama koskee korianterin siemeniä.
Argh, onhan se Rushkin menty pilaamaan, luin Fragranticasta että siitä tullut viime vuonna reformuloitu versio jossa ihan erilaiset nuotit ja se on vain varjo entisestä. Niin ärsyttävää! Pitää ehkä hamstrata lisää niitä alkuperäisen koostumuksen pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Olen testaillut Gresin parfyymiä Madame Gres. Nuotit ovat ananas, kardemumma, greippi, magnolia, pioni, freesia, santelipuu, patchouli, vanilja, nahka. Ihan huippu sokko-ostos, tässä on jotain samantyyppistä kuin Chanelin Coco Mademoisellessa, mutta hedelmät tekevät tästä astetta makeamman ja kardemumma tuo lämpimän vivahteen. Hienostunut, laadukkuutta henkivä tuoksu. Menee tämän hetken top 10:iin. Minulle on tulossa vielä Gresin Lumiere Noire, ja sen osalta ovat odotukset jo aika korkealla tämän Madame Gresin ansiosta.
Pakko vielä hehkuttaa tätä, tässä on jotain hyvin klassista ja hienostunutta, mutta samalla modernia, hedelmät tuovat tähän jonkinlaista kepeää ulottuvuutta. Tämä ei siis varsinaisesti tuoksu hedelmiltä, kaikki ainesosat sekoittuvat toisiinsa täydellisesti. Tässä on ehkä jokin vivahde myös Miss Dior Cherietä, vaikka ei ihan samanlainen olekaan. Ja uskomatonta että 100 ml pullon sai Parfum Zentrumilta vain n. 13 eurolla. Notinolla oli hinta 62 eur. Ilahduttaa tällaiset hyvät löydöt.
Uudistettiinko se Miss Dior Cherie jossain vaiheessa?
Elviksen tyttärentytär oli mallina sille marjaiselle tuoksulle joskus, mutta sittemmin siitä kai tuli joku kukkaisempi versio joka korvasi sen?
Miss Dior Chérie was a fragrance created by Christine Nagel for Christian Dior. At the time John Galliano served as Dior’s fashion designer and creative director, overseeing Nagel’s development of the unusual, youth-oriented strawberry-and-popcorn eau de parfum. Miss Dior Chérie was available from 2005 to 2011: after perfumer François Demachy joined Dior, Miss Dior Chérie was reformulated and renamed Miss Dior. The first face of Miss Dior Chérie was Riley Keough, Elvis Presley's granddaughter, chosen by Galliano to lead the campaign.
https://en.wikipedia.org/wiki/Miss_Dior_Ch%C3%A9rie
Siis johtuiko tuo Cherien lopettaminen ja uudistus tosiaan siitä kun se Galliano heitti kännissä jotain juutalaiskommentteja vitsinä, ja silloinen Diorin malli, israelinjuutalainen Natalie Portman otti nokkiinsa? Kannattaako sellaisen takia mennä yleisöltä loistavaa keväistä tuoksua kieltämään ja tuoda joku halpa kukkaissotku tilalle jonka mallina tuo ärsyttävän ylimielinen Portman tietty sen jälkeen oli?
Vierailija kirjoitti:
Alyssa Ashleyn Musk on ollut nyt käytössä pitkään kun muihin ei ole tällä hetkellä varaa ja tykkään siitä muutenkin. Se on ehdottomasti paras markettituoksu joka on edullinen ja kestää aamusta iltaan, ei tarvite lisäillä päivän mittaan.
Se on myös ainoa tuoksu josta olen saanut kohteliaisuuksia usein.Kun rahatilanne sallii niin tykkään käyttää myös Davidoffin Cool Water Womania ja D&G:n Light Blueta.
Olen säästänyt kasarilta teinivuosien hajuvesipulloja, ja tätä löytyi pieni pullo tiivistettä (läpinäkyvä pullo). Oli muuttunut todella miehiseksi myskituoksuksi, kuin miehen hiki - ihan miellyttävä mutten itse halua tuoksua siltä:). Toimisi hyvin miehen iskutuoksuna.
Tänään Panda, ilmeisesti vuoden 2017 versio. Mmm - ei. Alun kirpsakka omena ja tee oli hyvä, nyt 10 tunnin jälkeen tuoksuu multa, märkä maa ("earthy notes") ja bambu. Assosioituu rautakaupan puutarhaosastoon, valitettavasti.
1. Tämä tuoksu oli ensimmäinen nostalginen tuoksuihastukseni teininä:
2. Tämän tuoksun muistan siitä että jokin perheenjäsen/sukulainen käytti:
3. Tätä tuoksua muinainen "viholliseni" koulusta/töistä käytti ja siksi en siedä sitä tänäkään päivänä:
4. Tämä tuoksu (jos tunnistettavissa) meinasi tyrmätä minut tullessaan vastaan jossain:
5. Tämän hyvän tuoksun jossain havaitessani oli pakko kysyä sen kantajalta että mikä se on:
6. Tätä tuoksua olen pitkään halunnut testata muttei ole ollut mahdollisuutta:
7. Tämä tuoksu oli se suuri pettymys odotusten jälkeen:
8. Tähän tuoksuun olen ihastunut juuri nyt: