Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
No nyt tuli viimein oven taakse se minunkin M. Micallefin paketti. Paketissa oli tuoksu Watch, jota testasinkin. Siinä tuoksuu ihanasti karkkimainen tuberosa. Muita nuotteja ovat persikka, luumu, mandariini, ylang ylang, jasmiini, neroli, vanilja ja myski. Täytti odotukset, ja kestokin tuntuu olevan erittäin hyvä vain yhdellä suihkauksella jolla testasin.
Paketissa oli lisäksi 3 näytettä; Ylang in Gold, Ananda Tchai ja 20 Years. Kiva juttu, varsinkin Ylang in Gold on kiinnostanut, kiva että oli noissa testiputkiloissa mukana. Tuoksu oli pakattu kullanväriseen pussukkaan, jota voi käyttää vaikka meikkipussina. Lisäksi tuli valkoinen pehmopupu ja kirjanen, jossa kerrottu Micallefista ja eri tuoksuista. Ylellinen ja laatua huokuva lähetys kaikkine ekstroineen.
Ymmärtäähän sen, jos on valinnut väärän tuoksun niin saattaa rasahtaa ja kivahtaa ikävästi. Joten annetaan olla ja jatketaan keskustelua. Itseä joskus harmitti pelkät peräkkäiset "tilasin kaupasta x.." ja "kaupassa x oli tarjous joten tilasin..", koska aloin epäillä niitä kyseisen kaupan mainosporukaksi.
Mutta onhan täällä paljon muutakin. Mielestäni ketjuun mahtuvat niin tavikset kuin asiantuntijatkin, nekin joilla on tuhat näytettä ja joka päivä tulee pitkä arvio. Mukava lukea kaikkia, niin kauan kuin ei jäädä loukkaantuneina jumiin jostain vanhasta viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät olevasi friikki kun...
Tiedät keitä ovat Luca Turin ja Tanja Sanchez.
Heidän kirjassaan muistaakseni kehuttiin jotain Yves Rocherin tuoksua (ellei useampaa) laadukkaaksi. Ilahduin siitä, etteivät he ammattilaisina rankanneet tuoksuja "halpuuden" perusteella vaan analysoiden lopputulosta.
Tämä tuli mieleeni kun tuolla aiemmin joku muisteli "Rocherilta tilasivat ne joilla ei ollut varaa parempaan ja lukiossa viimeistään kaikki alkoivat käyttää oikeita tuoksuja". Itse kun ostin sekä Rocherilta että kasarikemppareista niitä kalliita tuotteita. Olen aina ollut kaikkiruokainen. Tai siis kaikkihaisuinen 😁
Päivän tuoksuna Slava Zaitsevin Maroussia. Alkuun voimakas, itämainen maustetuoksu. Pehmenee naiselliseksi ”saippuaiseksi” tuoksuksi, eikä ole kovin kestävä monista 🎶🎵🎶🎵 huolimatta. Varmaan kyseessä laimennettu versio verrattuna alkuperäiseen, mutta silti kaunis tuoksu, joka sopii tähän pakkaspäivään.
Ja keskusteluissa koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Sitten kun havahtuu huomaamaan että samat nenät tekee tuoksuja sekä halvemmille että kalliimmille sarjoille ei enää niin kiinnosta tuoksujen imagon hienous tai huonous. Toki halvempaan tuoksuun annetaan sen luojalle pienemmät resurssit kuin kalliiseen tuoksuun, mutta niinkuin on jo aiemmin todettu: halvoissa on huikeita helmiä ja kalliissa niitä jotka ei ansaitse hintaansa.
Väitän että tällä hetkellä moni muinainen Yves Rocherin tuoksu vaikuttaisi superlaadukkaalta ja erikoiselta verrattuna siihen melko tyypilliseen "perustuoksuominaisuuteen" joka tällä hetkellä vallitsee.
Ostin Yves Rocherin tuoksuja kasariaikana. Yksi mieleenjääneistä on Clea, itämainen tuoksu. Sitten käytin myös Sambaa, sinisessä pullossa. Rochasin Byzance oli rohkea, ihana itämainen tuoksu. Myös Rive Gauchea käytin, kaverillani oli ja sitä suihkutettiin baariin lähtiessä. Oi niitä aikoja ja Oi niitä tuoksuja. Nostalgiamieliala läheisen poismenon vuoksi.
Juu karavaani kulkee täälläkin, mielikuvamatkalla Espanjassa edelleen.
Eilen minulla oli muka aamu Espanjassa, siksi se yhdistelmä kirpeätä Eau Vitaminéeta ja persikkaista Taylor Swiftiä. Kuvittelin olevani kahvilassa, edessäni cortado-kahvi, mehu ja makea pulla. Tänään taas tämä Paris -nimestä huolimatta- joka tuoksuu itse Espanjalta vaikkei se mikään yhtenäinen alue ole. Tästä tulee mieleen kivetyt kadut, tyylikkäät vanhanaikaisesti pukeutuneet ihmiset, uutta ja vanhaa, perinteitä ja modernia, kuivaa mineraalista maata ja kosteita viherkasveja. Istuisin baariin lasilliselle kylmää valkoviiniä ja nauttisin kaikista ilman täyttävistä tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun havahtuu huomaamaan että samat nenät tekee tuoksuja sekä halvemmille että kalliimmille sarjoille ei enää niin kiinnosta tuoksujen imagon hienous tai huonous. Toki halvempaan tuoksuun annetaan sen luojalle pienemmät resurssit kuin kalliiseen tuoksuun, mutta niinkuin on jo aiemmin todettu: halvoissa on huikeita helmiä ja kalliissa niitä jotka ei ansaitse hintaansa.
Väitän että tällä hetkellä moni muinainen Yves Rocherin tuoksu vaikuttaisi superlaadukkaalta ja erikoiselta verrattuna siihen melko tyypilliseen "perustuoksuominaisuuteen" joka tällä hetkellä vallitsee.
Tämä on muuten hyvä pointti. Ja mielestäni on hyvä, jos pitää mielessä, että myös edullisissa tuoksuissa on aivan ihania aarteita.
Löysin muuten viime viikolla vanhempieni asunnolla käydessäni kaapin kätköistä vanhan YSL:n Paris-tuoksun! En ole varma, että kuuluiko se edesmenneelle isoäidilleni vai onko se äitini.. Putelin suusta sitä haistoin. Tuli ihan silloin mieleen, että tästä on ilmoitettava täällä palstalla!
Vierailija kirjoitti:
https://fi.pinterest.com/pin/730849845768469241/
Samassa sarjassa oli näköjään laventeli, appelsiininkukka ja joku muu vielä. Antaisin todella paljon näistä, tuoksu oli tuohon aikaan niin vahva, niin selkeä ja ennekaikkea poissa oli kaikki se "perusmakeus" ja "peruspuhdas valkoinen myski" joka on melkein kaikessa nykyään.
Ahh, nostalgiaa! Minulla oli tuo appelsiininkukkasuihkugeeli myös ja tykkäsin siitä ihan hirveästi. Tuoksu oli niin huumaava, että sain sen vieläkin sieraimiini kuvan nähdessäni. :D
Joskus viitisentoista vuotta sitten YR:llä oli todella herkullinen kahvintuoksuinen suihkugeeli, nimeä en nyt tähän hätään muista. Sen korkki oli älyttömän piukka ja ihan kuivinkin käsin vaikea avattava, joten pidin sitä kylppärissä korkki raollaan. Vitsit, että kylppärissä leijui aina ihana tuoksu siitä suihkugeelistä, muuta ilmanraikastajaa ei todellakaan tarvittu. :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäähän sen, jos on valinnut väärän tuoksun niin saattaa rasahtaa ja kivahtaa ikävästi. Joten annetaan olla ja jatketaan keskustelua. Itseä joskus harmitti pelkät peräkkäiset "tilasin kaupasta x.." ja "kaupassa x oli tarjous joten tilasin..", koska aloin epäillä niitä kyseisen kaupan mainosporukaksi.
Mutta onhan täällä paljon muutakin. Mielestäni ketjuun mahtuvat niin tavikset kuin asiantuntijatkin, nekin joilla on tuhat näytettä ja joka päivä tulee pitkä arvio. Mukava lukea kaikkia, niin kauan kuin ei jäädä loukkaantuneina jumiin jostain vanhasta viestistä.
Minä olen ainakin välillä kertonut mistä olen tilannut ja missä ollut hyviä tarjouskampanjoita. Enkä todellakaan ole kauppojen mainostaja. Tarkoituksena ollut infota muille tuoksufriikeille hyvistä aleista ja esim. tuoksuista jotka ovat vaikeasti löydettävissä. Olen itsekin saanut hyviä vinkkejä joiltain muilta, kuten esim. Micallefin alesta. Eli kiitokset vaan vinkeistä 😊 Ja toivottavasti laitetaan kaikki jatkossakin infoa jos tulee vastaan jotain hyviä kampanjoita.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia ja suosikkeja Jo Malone tuoksuista? Pohdin jonkun kepeän, raikkaan ja tyttömäisen tuoksun hankintaa kevääksi, ja mietin löytysiköhän tältä merkiltä jokin hyvä vaihtoehto.
Minulla on Blackberry & Bay, joka on raikas, mutta ei ehkä niinkään tyttömäinen... Suuret kansansuosikit English Pear & Freesia ja Wild Bluebell saattaisivat olla myös tyttömäisiä. Muilla kokemuksia muista kuin noista kolmesta?
Parfyymifanien oma ketju! Jeeee 🤩🥰👍🙋🏼♀️🙋🏼♀️🙋🏼♀️ Hyvä me! Paras ketju ever!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin välillä kertonut mistä olen tilannut ja missä ollut hyviä tarjouskampanjoita. Enkä todellakaan ole kauppojen mainostaja. Tarkoituksena ollut infota muille tuoksufriikeille hyvistä aleista ja esim. tuoksuista jotka ovat vaikeasti löydettävissä. Olen itsekin saanut hyviä vinkkejä joiltain muilta, kuten esim. Micallefin alesta. Eli kiitokset vaan vinkeistä 😊 Ja toivottavasti laitetaan kaikki jatkossakin infoa jos tulee vastaan jotain hyviä kampanjoita.
Iso komppaus tälle, ja kiitokset tarjousvinkeistä täältäkin! Monet tarjoushaukkasilmäparit metsästävät tehokkaammin kuin yhdet :)
Pakko sanoa, että minusta tuoksuarvostelut ovat tämän ketjun suola - noiden tarjousvinkkien lisäksi - , niiden takia pyörin Fragranticassakin. Minulle ne ovat se juttu tässä harrastuksessa, luen mielelläni. Omiakin tulee kirjoitettua (se 250 näytteen excelöijä, mukana alusta saakka), koska tämä on sattuneesta syystä se harrastus, joka on viimeisen vuoden aikana ollut parhaiten toteutettavissa. Kiitos kaikille ja toivotaan positiivista jatkoa ketjulle, kohta on kevättuoksujen aika :)
Kotiovelle kiikutettiin Parfum-Zentrum.de:n sokkotilaus: Givenchy Gentleman "Originale", Boucheron pour Homme EdT, Brut EdT Original ja Jovan Musk.
Muita tulikin jo pikaisesti testattua paitsi Jovan Muskia. Tykkään kaikista, erityisesti Givenchy Gentlemanista. Brutin lisäsin tilaukseen "huumorilla", koska maksoi alle vitosen. No, en toisaalta ole yllättynyt, että pidän siitäkin, koska vanhat miesten klassikot kyllä vetoavat meikäläiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Yves Rocherin tuoksuja kasariaikana. Yksi mieleenjääneistä on Clea, itämainen tuoksu. Sitten käytin myös Sambaa, sinisessä pullossa. Rochasin Byzance oli rohkea, ihana itämainen tuoksu. Myös Rive Gauchea käytin, kaverillani oli ja sitä suihkutettiin baariin lähtiessä. Oi niitä aikoja ja Oi niitä tuoksuja. Nostalgiamieliala läheisen poismenon vuoksi.
Onko kukaan testannut sitä uudelleenlanseerattua, päivitettyä Byzancea joka tuli vuosikymmenten jälkeen taas markkinoille 2019?
Pidin aiemmin myös siitä ysärillä lanseeratusta Rochas Byzantinesta joka oli kevyempi päiväversio tuosta, hieman puuterisempi ja valko-keltakukkainen ja saman muotoinen pullo mutta kirkas jossa keltasävyinen varsinainen neste. Joku suositteli minulle Guerlainin Champs-Elysesiä sen tilalle mutta minusta Guerlaini oli jotenkin happamamman tuoksuinen. Jostain syystä Guerlainin tuoksut menee happamiksi ja hieman pistäviksi minun iholla, en tiedä mikä niissä on tai mikä minun ihossani on :D
Jaahas, uusi Byzance 2019 kuulemma tuoksuu ihan Dior Addictille. Kanelipullatuoksu menneisyydestä :D
Ei se entinen Byzance tuoksunut, minusta siinä oli enemmän Leonardin Balahen tyylistä tummaa eksotiikkaa.
Todella mielenkiintoinen ketju! Olisiko teillä suositella tuoksuamatöörille kevyttä ja raikasta tuoksua, joka ei olisi turhan makea tai pistävä?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, uusi Byzance 2019 kuulemma tuoksuu ihan Dior Addictille. Kanelipullatuoksu menneisyydestä :D
Ei se entinen Byzance tuoksunut, minusta siinä oli enemmän Leonardin Balahen tyylistä tummaa eksotiikkaa.
Jahas, kiitoksia, pistänpä tämän korvan taakse...! Addict on nimittäin vain varjo entisestään. Vuoden 2014 versio oli oikea pettymys, yksi tuhansista kukkaisvaniljoista, lumo oli poissa. Joku täällä totesi, että Dioreja saavat nenät päivittää, tässä on päässyt käymään vahinko. Dolce Vitassa sen sijaan oli tenho tallella, kun taannoin testailin.
Kokemuksia ja suosikkeja Jo Malone tuoksuista? Pohdin jonkun kepeän, raikkaan ja tyttömäisen tuoksun hankintaa kevääksi, ja mietin löytysiköhän tältä merkiltä jokin hyvä vaihtoehto.