Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
5141/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös mielenkiintoinen vadelma, patsulin ystäville. https://www.fragrantica.com/perfume/Histoires-de-Parfums/Fidelis-32290…

Yksi niistä HdP:istä, joilla on 15 tunnin kesto. Varsin intensiivinen tuoksu, ehkä turhan raskas lämpimiin vuodenaikoihin? Joka tapauksessa, näytteen arvoinen. Muistaakseni Notinosta sai näitäkin.

Vierailija
5142/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitten eilen ehtinyt käydä kirjoittamassa testausta La Petite Robe Noire Eau Fraichesta. Mutta nyt sitten, eli raikas pirskahdus tähän lumitupperoiseen ilmaan. Vihreä, sitruksinen tuoksu, jossa kermainen mantelin häivähdys ja valkoisten kukkien makeus. Ei ole gourmand tuoksu, vaan raikas kesätuoksu.

Täällä on mennyt keskustelu omituiseksi vääntämiseksi, jossa joku haluaa välttämättä saada kaikki muut ajattelemaan hänen tavallaan. Voihan sitä yrittää, mutta epäonnistuminen on enemmän kuin varmaa.

Eikö olisi hedelmällisempää hankkiutua vaikka väitöstilaisuuteen vastaväittäjäksi kuin täällä yrittää päteä?

Tällä palstalla porukka kertoo omin sanoin tuoksukokemuksistaan ja tuoksuista, joita hankkivat, tai ovat hankkimatta, ei täällä tarvita trolleja eikä provokaattoreita!

Ja se onko nuotti musiikissa, ralleissa tai vaikka kysyjän takapuolesta tulevassa sävelessä, on aivan yksi lysti, koska suomenkieli antaa mahdollisuuden kertoa asioita millä sanalla kukakin haluaa.

Minä en näe sanastosta keskustelemista vääntämisenä, vaan mielenkiintoisena asiana, joka nimenomaan liittyy tuoksukokemuksiin. Harmi että nykyään ei oikein osata ottaa eri mieltä olevia kommentteja aivan normaalina keskusteluna, vaan jotenkin provosoidutaan että kyseessä olisi pahan mielen viljeleminen. Tällainen herkkä loukkaantuminen on kyllä nykyään yleinen ilmiö, esimerkiksi ammattikriitikoilta ei enää siedetä arvottamista. Haluttaisiin vain vinkkilistauksia, ei arviota. Ilmiötä on käsitelty esim. Hesarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5143/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sitten eilen ehtinyt käydä kirjoittamassa testausta La Petite Robe Noire Eau Fraichesta. Mutta nyt sitten, eli raikas pirskahdus tähän lumitupperoiseen ilmaan. Vihreä, sitruksinen tuoksu, jossa kermainen mantelin häivähdys ja valkoisten kukkien makeus. Ei ole gourmand tuoksu, vaan raikas kesätuoksu.

Täällä on mennyt keskustelu omituiseksi vääntämiseksi, jossa joku haluaa välttämättä saada kaikki muut ajattelemaan hänen tavallaan. Voihan sitä yrittää, mutta epäonnistuminen on enemmän kuin varmaa.

Eikö olisi hedelmällisempää hankkiutua vaikka väitöstilaisuuteen vastaväittäjäksi kuin täällä yrittää päteä?

Tällä palstalla porukka kertoo omin sanoin tuoksukokemuksistaan ja tuoksuista, joita hankkivat, tai ovat hankkimatta, ei täällä tarvita trolleja eikä provokaattoreita!

Ja se onko nuotti musiikissa, ralleissa tai vaikka kysyjän takapuolesta tulevassa sävelessä, on aivan yksi lysti, koska suomenkieli antaa mahdollisuuden kertoa asioita millä sanalla kukakin haluaa.

Minä en näe sanastosta keskustelemista vääntämisenä, vaan mielenkiintoisena asiana, joka nimenomaan liittyy tuoksukokemuksiin. Harmi että nykyään ei oikein osata ottaa eri mieltä olevia kommentteja aivan normaalina keskusteluna, vaan jotenkin provosoidutaan että kyseessä olisi pahan mielen viljeleminen. Tällainen herkkä loukkaantuminen on kyllä nykyään yleinen ilmiö, esimerkiksi ammattikriitikoilta ei enää siedetä arvottamista. Haluttaisiin vain vinkkilistauksia, ei arviota. Ilmiötä on käsitelty esim. Hesarissa.

"Miltä viivastolta se palmunuotti löytyy? Onko palmunmuotoinen vai esiintyykö kolmisoinnussa? Alapeukutan jokaista kommenttia, josta toi "nuotti" löytyy. Se on jäätävän ärsyttävä."

Vierailija
5144/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tähän harrastuksen ympärillä pyörivään keskusteluun ei kaivata kieliasuun erikoistunutta ammattikriitikkoa? Ehkä sinunkin (sikäli jos olet ammattikriitikko) kannattaisi keskittyä kritisoimaan niissä medioissa, joissa sinulle siitä maksetaan.

(Kriitikothan eivät missään nimessä loukkaannu siitä, jos heitä kritisoidaan 😂 - alkaa vain hirmu puolustelu siitä, että he tekevät vain työtään. Kriitikonkin mielipide on vain hänen mielipiteensä, ei mikään oraakkelin absoluuttinen totuus.)

Vierailija
5145/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan ole loukkaantunut, en ole ollut edes onnettomuudessa, mutta tuota jatkuvaa vääntöä jostain sanasta on niin turhauttavaa lukea. Kuitenkin haluaisin keskustella täällä tuoksuista, en kieliopista tai joistain sanoista, jotka jonkun mielestä on väärin. Sille aiheelle löytyy varmasti palstoja vauva-sivuilta.

Älä sinäkään liity mielensäpahoittajiin, vaikka koet olevasi ammattikriitikko. Sinun mielestäsi minä en olisi saanut kertoa mielipidettäni...voi voi!

Vierailija
5146/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miltä viivastolta se palmunuotti löytyy? Onko palmunmuotoinen vai esiintyykö kolmisoinnussa? Alapeukutan jokaista kommenttia, josta toi "nuotti" löytyy. Se on jäätävän ärsyttävä."

Mielestäni ihan hauska kommentti (ei ole kirjoittamani). Pitääkö nämä ottaa aina niin totisesti? Ärsyttää minuakin tietyt ilmaukset, aivan samoin kuin joitakuita tuntuu ärsyttävän, että sanavalinnoista puhutaan.

Vierailija
5147/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan ole loukkaantunut, en ole ollut edes onnettomuudessa, mutta tuota jatkuvaa vääntöä jostain sanasta on niin turhauttavaa lukea. Kuitenkin haluaisin keskustella täällä tuoksuista, en kieliopista tai joistain sanoista, jotka jonkun mielestä on väärin. Sille aiheelle löytyy varmasti palstoja vauva-sivuilta.

Älä sinäkään liity mielensäpahoittajiin, vaikka koet olevasi ammattikriitikko. Sinun mielestäsi minä en olisi saanut kertoa mielipidettäni...voi voi!

Itse ignooraan kommentit, jollaisia en halua lukea, enkä vastaile niihin ja provosoidu. Se on ihan perusnettitaito, joka kannattaa opetella. Mutta kyllä tuoksukeskusteluun kuuluu myös se, millä sanoilla tuoksuista puhutaan, tietysti. Eihän muuten aina voi olla edes varma, ymmärtääkö mitä toinen tarkoittaa. Esimerkiksi juuri puuterisuudesta on monella täysin eri käsitys mitä se on. Silloin täytyy keskustella käsitteen sisällöstä.

Vierailija
5148/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tähän harrastuksen ympärillä pyörivään keskusteluun ei kaivata kieliasuun erikoistunutta ammattikriitikkoa? Ehkä sinunkin (sikäli jos olet ammattikriitikko) kannattaisi keskittyä kritisoimaan niissä medioissa, joissa sinulle siitä maksetaan.

(Kriitikothan eivät missään nimessä loukkaannu siitä, jos heitä kritisoidaan 😂 - alkaa vain hirmu puolustelu siitä, että he tekevät vain työtään. Kriitikonkin mielipide on vain hänen mielipiteensä, ei mikään oraakkelin absoluuttinen totuus.)

Se lukutaito!

Vierailija
5149/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan mieletön vadelmatuoksu on Flower by Kenzo L'Elixir. Saatavuutta en tiedä mutta jos löytyy niin onnea, on niin selvä se vadelma.

Kyllä tätä Notinolta löytyy ja sopivasti saisi samalla näytteen tuosta

Juliette has gun Mmm:stä. Ostolakkoni taisi pitää kokonaisen viikon...vadelmaa ei voi vastustaa.

D & G Pour Femmeä suositellut

Tosiaan itse olen ihastunut tuohon Mmmm-tuoksuun. Mielestäni selkeästi feminiininen eikä unisex, mutta olen sitä mieltä, että kuka tahansa voi käyttää mitä tahansa tuoksua. Tuo ei ole vahva "boss lady" tuoksu, ennemminkin herkullisen vadelmainen, pehmeä, pyöreä, koukuttava. Alkutuoksu aivan ihana sekä "drydown" myös. Haistelen käsivarsiani pitkin päivää kun on tuota käytössä. :D Ostan _ehkä_ joskus jopa full bottlen.

Haluaisin tutustua myös muihin tämän sarjan tuoksuihin, mutta ne taitavat olla aika ruusuvoittoisia. Jos tuoksunuoteissa mainitaan ruusu, se tippuu miltei automaattisesti testilistaltani pois.

Tilasin Notinolta nyt tuon Kenzon vadelmaisen ja näytteen tosta Mmm:sta. Iloinen yllätys oli, että koko toimitus oli ilmainen koska näytteen toimitus ei maksanut mitään.

Olen joskus kokeillut yhtä noista Juliet has gun-tuoksuista. En muista nimeä mutta tuli kasarifiilikset koska oli LouLou-tyyppinen. Se ei ollut hintansa arvoinen mutta tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
5150/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä Burberryn Her tuoksuu teidän nenään? Mä olen jotenkin tosi hämmentynyt, kun luin netistä hehkutusta miten tämä on dupe Baccarat Rougelle ja en osaa yhtään kuvitella, että BR tuoksuisi tälle. Mä haistan valehtelematta pelkän mansikan, ja lopussa jotain muuta mitä en aivan osaa kuvailla. Mutta Fragranticasta katsoin että tässä pitäisi olla sitä ja tätä ja tuota mutta minun nenään tämä on pelkkä mieto mansikka. En osaa kuvitella, että BR tuoksuisi tältä, miellän sen paljon syvemmäksi ja vahvemmaksi tuoksuksi. Mietin, että jättääkö mun nenä haistamatta jotain (ja haisenko toisten nenään ihan eriltä kuin omaani??).

Kiva, turvallinen arkituoksu tämä on, mutta aivan erilainen kuin mitä odotin :D

Kyllä Burberryn Her:issä ihan samat tuoksuelementit on kuin Baccarat Rougessa, lievästi medisiininen, ja marjat ja ambra luovat samanlaisen makeahkon tuoksun kuin BR. Eli hyvin samantyyppinen ja samaa tuoksumaailmaa, vaikka ei tietenkään identtinen ole. Ja BR on voimakkaampi ja pidempikestoisempi. Etkö haista Her:issä sellaista lääkemäistä vivahdetta?

Tai oikeastaan parempi kuvaus on sairaalan tuoksumaailman vivahde.? Itse haistan selkeästi sen, ja sama tuoksu on myös BR:ssä. Joillekin tämä tulee voimakkaampana esiin, joillekin vähän miedompana, mutta havaittavissa se yleensä on.

Medisiininen? Mulle tulee mieleen "lääkeyrttinen", ei mikään sairaalatuoksu. Vaan sellainen yrttituoksu, apocatherapy-tyylinen. Esim. aniksen haju.

Apothecary. Apteekit tuoksuivat vielä 80-luvulla, nykyään eivät nekään sen enempää kuin sairaalatkaan. Fenolintuoksu yhdistyy lapsuuteen, olin sairaalloinen lapsi.

Pahoittelen kirjoitusvirhettä, mutta apothecarylla tarkoitan vanhanaikaista apteekkia, en nykyaikaista (drugstore) lääkkeitä myyvää apteekkia. Suomenkielessä ei ole oikein vastinetta sille mitä haen.

Kemikalio?

Vierailija
5151/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max Joacim merkki, eikä kovin vaikea löytää! maxjoacim.com Hauska tyyppi ja huippuammattilainen. Se siitä sketsihahmosta:-)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sir.Mikko kirjoitti:

Suomen ainoa parfyrmöörin pätevyyden saavuttanut henkilö Max Perttula tekee oivia tuoksuja. Eli siis kotimaista laatua.

https://www.maxjoacimcosmetics.com/

Onpa levoton sivusto. Erivärisiä ja -kokoisia fontteja ja huutomerkkejä. Parfyymien niminä +358 ja Viitasaaren postinumero 44500 eivät oikein puhuttele, taidan olla vanha, mutta olisi hauska testata näitäkin. Hauska ajatus teettää oma hajuvesi, tosin 100 pulloa lienee liikaa hc-perfumistoillekin :D 

"NIMIKKOTUOKSU YRITYKSELLE, YHTEISÖLLE JA NYT MYÖS YKSITYISHENKILÖILLE!

Tarjousesimerkki 1000:n euron etu!

TEETÄ LAADUKAS OMA TUOKSU TOIVEITTESI MUKAAN!

Erotut joukosta, saat upean lahjan jaettavaksi, saat upean tuotteen myytäväksi, edistät brändiä, jäät taatusti mieleen!

​Saat  100 pulloa uniikkia, omaa tuoksua yhteishintaan 3800 € + alv 24% (Norm.4800 € + alv.24%).

Sisältäen kaiken valmiiksi tuotteeksi pakkauksessaan!"

Aion heti kokeilla. Symppaan myös Max Perttulaa muutenkin persoonana:)

Aha. Mä oon luullut että tämä on joku sketsihahmo, anteeksi vaan. Nimi on niin huvittava, enkä ole missään koskaan nähnyt suomalaista hajuvettä kaupan.

Mikähän merkki on kyseessä?[/quot

Vierailija
5152/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä Burberryn Her tuoksuu teidän nenään? Mä olen jotenkin tosi hämmentynyt, kun luin netistä hehkutusta miten tämä on dupe Baccarat Rougelle ja en osaa yhtään kuvitella, että BR tuoksuisi tälle. Mä haistan valehtelematta pelkän mansikan, ja lopussa jotain muuta mitä en aivan osaa kuvailla. Mutta Fragranticasta katsoin että tässä pitäisi olla sitä ja tätä ja tuota mutta minun nenään tämä on pelkkä mieto mansikka. En osaa kuvitella, että BR tuoksuisi tältä, miellän sen paljon syvemmäksi ja vahvemmaksi tuoksuksi. Mietin, että jättääkö mun nenä haistamatta jotain (ja haisenko toisten nenään ihan eriltä kuin omaani??).

Kiva, turvallinen arkituoksu tämä on, mutta aivan erilainen kuin mitä odotin :D

Kyllä Burberryn Her:issä ihan samat tuoksuelementit on kuin Baccarat Rougessa, lievästi medisiininen, ja marjat ja ambra luovat samanlaisen makeahkon tuoksun kuin BR. Eli hyvin samantyyppinen ja samaa tuoksumaailmaa, vaikka ei tietenkään identtinen ole. Ja BR on voimakkaampi ja pidempikestoisempi. Etkö haista Her:issä sellaista lääkemäistä vivahdetta?

Tai oikeastaan parempi kuvaus on sairaalan tuoksumaailman vivahde.? Itse haistan selkeästi sen, ja sama tuoksu on myös BR:ssä. Joillekin tämä tulee voimakkaampana esiin, joillekin vähän miedompana, mutta havaittavissa se yleensä on.

Medisiininen? Mulle tulee mieleen "lääkeyrttinen", ei mikään sairaalatuoksu. Vaan sellainen yrttituoksu, apocatherapy-tyylinen. Esim. aniksen haju.

Apothecary. Apteekit tuoksuivat vielä 80-luvulla, nykyään eivät nekään sen enempää kuin sairaalatkaan. Fenolintuoksu yhdistyy lapsuuteen, olin sairaalloinen lapsi.

Pahoittelen kirjoitusvirhettä, mutta apothecarylla tarkoitan vanhanaikaista apteekkia, en nykyaikaista (drugstore) lääkkeitä myyvää apteekkia. Suomenkielessä ei ole oikein vastinetta sille mitä haen.

Kemikalio?

Siis kemikalio (drugstore) ja apothecary = rohdoskauppa?

Vierailija
5153/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.

Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.

Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä. 

Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita

Ehkä töihin kannattaisi mennä ihan ilman mitään ylimääräisiä tuoksuja.

Trolli pois ketjusta.

En ole trolli vaan kirjoittanut tänne moniakin viestejä joita on paljon peukutettu (ylös). Jotenkin vaan tuntuu siltä että nykyään täällä kirjoittelee vain muutama hassu (päätellen viestien tyylistä) jotka haluavat päteä tuoksutietoudellaan, tarkalla nenällään ja englanninkielen taidoillaan. Uskokaa huviksenne että muutkin osaavat kieliä, jopa niitä harvinaisempia. Huomaan että monet ketjun alussa kirjoitelleet ovat poistuneet, eivät taida enää jaksaa näitä "päivän tuoksuja".

Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!

Vierailija
5154/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pengoinpa asiaa, ehkä ei kannattaisi kauheasti ilkkua!

Mm. Chashmeran, kashmiiri, kasmirvilla joskus kashmirvilla. "Kasmiirimyski" kätevä kertova kuvaus, ei raaka-aineen oikea nimi, raaka-ainetta käytetään joskus antamaan vivahteen villan tuoksua, eroottisuutta. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

K-18 MUSC-  EAU DE TOILETTE (Mestarillinen tuote)

Tuoksu-uutuus joka herättää intohimon!

K-18 on villi ja eroottinen myskituoksu. Se on luotu naiselle, joka haluaa olla huomion keskipisteenä.

Ylellinen ja hienostunut, valkoiselle myskille, patsulille ja tonkapavulle tuoksuva K-18 musc on rohkean ja menevän naisen pitkäkestoinen tuoksu.

Se rakentuu hienostuneiden myskivivahteiden rungolle, joissa muun muassa kasmiiri- ja sameetinen myski luovat iholle hienostuneen ja lämpimän tuoksuhunnun. Naisellisuutta tuoksulle tuo aito Jasmiini -absoluutti.

Jos pidät lämpimistä, balsamimaisen pehmeistä, vaniljaisen kermaisista ja makeista "gourmand"- tuoksuista, tämä on loistava valinta.

Suositus päiväkäyttöön on yksi suihkaus ja iltakäyttöön 2-3 suihkausta.

Koska tuoksu on haihtumiskäyrältään lähellä niin kutsuttua lineaarista tuoksua, voit käyttää sitä myös tummiin vaatteisiin, jos et halua hajustaa ihoa.

Kiitos tästä! Illan naurut. :D

Ja katso, nauru muuttuu itkuksi. Perttulan parfyymikauppa.

https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/k-18-musc-eau-de-toilet…

Tässä nähdään mihin tuo suomentelu päätyy :D Kasmiirisiin ja sameetimaisiin hajusteisiin. Voi Max, voi Max. Hän voisi luoda av:n parfymistoille oman tuoksun ja voisimme yhteistuumin antaa parannusehdotuksia hänen sivuilleen.

Vierailija
5155/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tästä ketjusta on tullut uhriutumista ja kiukuttelua? Sääli, taitaa loppu häämöttää.

Vierailija
5156/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holy Cocktail, cocktail juomasekoitus. Kirjoitetaan toisinaan coctail! Ei juomasekoitus. On varmasti harkittu teko Holy Coctail! Sillä vältetään mielikuva Cock (tiedäthän mikä) ja tail, häntä:-)

Kyllä tuolle voi nauraakin, aika nerokasta!

Vierailija
5157/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti harkittu Holy Coctail. Ei kannattaisi kauheasti ilkkua! Tiedäthän "cock" minkä mielikuvan antaa, tuolla vältetty se. Alkuper. juomasekoitus cocktail. Tuoksu ei ole juomasekoitus. Tail on häntä. Cocktail, antaako mielikuvia, tuossa se vältetty:-) Kieli ja kirjoitusasu muuttuu ajan myötä, ei kannata jämähtää!

Vierailija
5158/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi ilkkua kun näyttää olevan itsellä suomen kielen ymmärrys hakusessa:-) Nahkatuoksun kuvailussa ei ole mitään ihmeellistä, puhumattakaan ilkkumisesta!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sonja kirjoitti:

K-18 MUSC-  EAU DE TOILETTE (Mestarillinen tuote)

Tuoksu-uutuus joka herättää intohimon!

K-18 on villi ja eroottinen myskituoksu. Se on luotu naiselle, joka haluaa olla huomion keskipisteenä.

Ylellinen ja hienostunut, valkoiselle myskille, patsulille ja tonkapavulle tuoksuva K-18 musc on rohkean ja menevän naisen pitkäkestoinen tuoksu.

Se rakentuu hienostuneiden myskivivahteiden rungolle, joissa muun muassa kasmiiri- ja sameetinen myski luovat iholle hienostuneen ja lämpimän tuoksuhunnun. Naisellisuutta tuoksulle tuo aito Jasmiini -absoluutti.

Jos pidät lämpimistä, balsamimaisen pehmeistä, vaniljaisen kermaisista ja makeista "gourmand"- tuoksuista, tämä on loistava valinta.

Suositus päiväkäyttöön on yksi suihkaus ja iltakäyttöön 2-3 suihkausta.

Koska tuoksu on haihtumiskäyrältään lähellä niin kutsuttua lineaarista tuoksua, voit käyttää sitä myös tummiin vaatteisiin, jos et halua hajustaa ihoa.

Kiitos tästä! Illan naurut. :D

Ja katso, nauru muuttuu itkuksi. Perttulan parfyymikauppa.

https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/k-18-musc-eau-de-toilet…

Tässä nähdään mihin tuo suomentelu päätyy :D Kasmiirisiin ja sameetimaisiin hajusteisiin. Voi Max, voi Max. Hän voisi luoda av:n parfymistoille oman tuoksun ja voisimme yhteistuumin antaa parannusehdotuksia hänen sivuilleen.

Mä en osaa päättää, kumpi on pahempi, tämä uusi nahka-asu, jonka voi suihkuttaa autoon https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/leather-absolute-eau-de…

vai tämä Holy Coc....tail, kestävyyttä iltaan luksustuoksusielulla: https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/heinävesi-spirit-79700-…

Vierailija
5159/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediasta: Max Joakim Perttula, brändi  Parfums Max Joacim Finland, onpa valtavan huvittavaa! Huvinsa kullakin:-)

Vierailija
5160/19266 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The New York Times 

Artikkeli 2 päivää sitten, kuinka ei voi lopettaa näytteiden ostelua!

Ja vielä hyviä näytesettivinkkejä, herkullinen artikkeli haluaisin tilata nuo kaikki, apuahelp!

https://nymag.com/strategist/article/best-perfume-sample-sets.html