Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
5221/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mentiin Yves Rocherin suihkugeeleihin (joita itse en muista, vaikka merkin muistan), niin mitkä on teidän lempparisuihkugeelejä nykyisin? Käytättekö jotain näiden tuoksutalojen hajustamia vai onko vakiintuneet jotkut tavallisemmat käyttöön? Ja suositelkaa ihmeessä!

Mulla on siis suihkugeelejäkin fiiliksen mukaan 🙄 Piristävää aamuun, rauhoittavaa iltaan, ja viikonloppuihin sit omansa. (En siis käy aamuin illoin suihkussa, vaan aina riippuen että milloin satun suihkuun)

Minulla on ollut tuoksujen omia suihkugeelejä, ainakin Cleanilta (ja ne tuoksut ovat aika toimivia suihkussa) ja toisaalta Lushin suihkugeelit ovat ihan omaa luokkaansa. Osaa inhoan, osa on liian tyrmääviä ja sitten siellä on herkullisia kuten Nana (makeaa banaanileivosta), Dirty Springwash (minttuista ja mentholia), Sleepy (unettavan ihanaa tonkaa, laventelia ja ylang ylangia) ja Happy Hippy (aurinkoista greippiä).

Vierailija
5222/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole suorastaan kornia, että valmistajat tekevät itse väärennöksiä klassikkotuoksuistaan?

Pahimmilla ei ole mitään muuta yhteistä tavaran kanssa kuin nimi ja pullon ulkonäkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5223/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle joka kysyit Oriflamen tuoksuista.

Mulla on parikymmentä Oriflamen 2 ml näytettä, sain ne kerran sukulaiselta. Niissä on mielettömän upeita tuoksuja, mutta jokininen niistä näyttää harmikseni olevan fragrantican mukaan lopetettu.

Itse suhtaudun hyvin myönteisesti kyseiseen merkkiin, vaikka onkin halpismerkki.

Miltä se sinun testaamasi tuoksu sitten tuoksuu?

Minulla oli kauan, kauan sitten l. 70-80 luvuilla lahjaksi saatu voidemainen tuoksu Oriflamelta. En muista sen nimeä, mutta purkki oli matala, valkoista ja hopeaa kenties ja tuoksu tosiaan voiteena. Sitä sipaisin ranteisiin ja korvien taakse ja tunsin olevani ihan aikuinen. Tuoksu oli muistikuvani mukaan "hienostunut" :) Pitänee mennä penkomaan Fragrantigaa..

Vierailija
5224/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suihkuttele tuoksua vaatteisiin, mutta iholta väistämättä tuoksu tarttuu vaatteeseen kun iho lämpenee. Näin ainakin minulla.

Vierailija
5225/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sokkona aivan ihanan tuoksun, Muglerin eksklusiiviseen Les Exceptions kokoelmaan kuuluvan Naughty Fruityn. Nimi on aika hirveä, mutta tuoksu on taattua Mugler-laatua. Tuoksun nuoteissa on mainittu olevan ainoastaan luumua ja tupakkaa Fragrantican mukaan, mutta uskon tässä olevan muutakin. Aluksi tulee raikas, hedelmäinen, hyvin aidoilta hedelmiltä tuoksuva purskahdus, jonka jälkeen alkaa tuoksua luumu ja tuoksu muuttuu tiheämmäksi ja kermaisemmaksi. Jossain vaiheessa alkaa ilmetä tupakan tuoksu, siinäkin vähän makeutta, ei liian terävä. Hedelmäisyys kuitenkin säilyy taustalla, ja luumu tuoksuu vahvasti. Mukaan tulee myös puun vivahteita, uskoisin että tässä on myös jotain puunuotteja.

Tosi kompleksi ja kehittyvä tuoksu, ja kunnon vastakohtia, tuo hedelmäisyys on niin autenttisen raikas ja makea, melkein tunteen maun suussa, eri hedelmien sekoitus, selkeästi laadukkaat raaka-aineet, ei mitään synteettistä. Siihen yhdistettynä tummempi luumu ja tupakka, jotka nekin tuoksuvat autenttisilta. Mielikuvituksellinen yhdistelmä, mutta vähempää ei voisi Thierry Muglerilta odottaakaan. Ja toimii, upea uniikki tuoksu, tekee mieli tuoksutella koko ajan tätä.

Sairaat setit. Tupakka-nuottasilla.

Vierailija
5226/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella mielenkiintoinen ketju! Olisiko teillä suositella tuoksuamatöörille kevyttä ja raikasta tuoksua, joka ei olisi turhan makea tai pistävä?

Mulla Max Joacim NiceNice-tuoksu, joka on ihanan raikas, ei kukkainen. Ostin tapahtumassa, mutta nettikauppa varmaan paras tapa. Vahvan suosituksen annan!

Voi kunpa Max Joacim myisi näytteitä. Uskoisin, että tilaisin sieltä sivuilta jos ensin pystyisi hiukan nuuhkaisemaan. Noita ei varmaan Fragranticastakaan löydy.

Eri

Hei Max!

Jos käyt lukemassa palstaa niin ota neuvosta vaari ja kehittele samplesetti. Yhdessä voisi olla naisten- sekä unisextuoksuja ja toisessa miesten samanlainen.

Samplesetti. Kuulostaa todella typerältä.

Vierailija
5227/19266 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samplesetti tuotteesta kuin tuotteesta kuulostaa I H A N A N houkuttelevalta :)

Vierailija
5228/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tom Fordilla mitään keveämpiä tuoksuja?

Kokeilin aika montaa, mutta olivat aivan liian "tummia" ja päällekäyviä. Varsinkin kaikki ne Orchid-sarjan tuoksut.

Tom Fordilla on omaperäisiä tuoksuja näemmä. Olisipa ihana päästä kokeilemaan.

Melko kalliita kyllä, mutta ehkä ovat sen arvoisia.

Vierailija
5229/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mielenkiintoinen ketju! Olisiko teillä suositella tuoksuamatöörille kevyttä ja raikasta tuoksua, joka ei olisi turhan makea tai pistävä?

Jo Malone: Wild Bluebell on juuri sellainen, se on mulla tämän päivän tuoksuna. 

toinen Jo Malone-tuoksu, joka voisi sulle sopia: English pear and freesia.

Armani: Sky di Gioia voisi olla juuri sellainen kuin etsit.

Avon: Eve Truth, kevyt, vaaleanvihreä raikas ja keväinen.

Vierailija
5230/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla Max Joacim NiceNice-tuoksu, joka on ihanan raikas, ei kukkainen. Ostin tapahtumassa, mutta nettikauppa varmaan paras tapa. Vahvan suosituksen annan!

Voi kunpa Max Joacim myisi näytteitä. Uskoisin, että tilaisin sieltä sivuilta jos ensin pystyisi hiukan nuuhkaisemaan. Noita ei varmaan Fragranticastakaan löydy.

Eri

Hei Max!

Jos käyt lukemassa palstaa niin ota neuvosta vaari ja kehittele samplesetti. Yhdessä voisi olla naisten- sekä unisextuoksuja ja toisessa miesten samanlainen.

Samplesetti. Kuulostaa todella typerältä.

Taidat vain olla Mennenin kanssa tylsistynyt ja tulet tänne vahtimaan jos löytyisi jotain nälvittävää. Näytekokoelma jossa olisi myös molemmille sukupuolille sopivia tuoksuja. Onko parempi?

Vierailija
5231/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä valmis päästämään talvesta irti ja siirtymään kevääseen, niin käytössä on ollut erilaisia savuisia ja havuisia tuoksuja.

Sain Library of Fragrancelta tilaamani tuoksunäytepaketin joku aika sitten, niistä suosikeikseni on noussut Fraser Fir (ihanan havuinen - jos joku on kokeillut X&Z havu-shampoota/hoitoainetta, niin samantyyppinen tuoksu) ja Frozen Pond (miellyttävä kylmän vetinen ja raikas tuoksu, jossa hieman myös maanläheisyyttä).

Kovin pitkää kestoa näissä ei ole eikä tuoksu varsinaisesti muutu käytön aikana, mutta tuovat rentouttavaa talvista tunnelmaa. Toimivat mielestäni erityisen hyvin iltatuoksuina suihkun jälkeen.

Vierailija
5232/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoille riittää lidlin cien roll on. Mitä väliä sillä on mille kainalot haisee kun makkaroiden ja tissien alle pitää sivellä talkkia.

Kerrohan lisää hygienian hoidostasi, kuulostaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
5233/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.

Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan. ☺

Volupte on Oscar De La Rentan, onnekseni ostin sitä marraskuussa 100 ml:n pullon, nyt sitä on vaikeampi löytää. Red Doorin nykyinen versio on ihan käsittämätön, entinen oli hyvä, jopa aistikas, kukkainen, myös hedelmäinen, muttei liian ladylike. Charlie Red yltää lähelle vanhaa versiota, mieluummin käytän sitä, kuin Red Doorin uutta versiota, on myös edullista. Suurin osa tuoksuista on melko mitäänsanomattomia noin yleensä. Nykyisille tuoksuille ominainen lyhytkestoisuus ärsyttää, toki joitakin poikkeuksia on. 

Vierailija
5234/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, uusi Byzance 2019 kuulemma tuoksuu ihan Dior Addictille. Kanelipullatuoksu menneisyydestä :D

Ei se entinen Byzance tuoksunut, minusta siinä oli enemmän Leonardin Balahen tyylistä tummaa eksotiikkaa.

Jahas, kiitoksia, pistänpä tämän korvan taakse...! Addict on nimittäin vain varjo entisestään. Vuoden 2014 versio oli oikea pettymys, yksi tuhansista kukkaisvaniljoista, lumo oli poissa. Joku täällä totesi, että Dioreja saavat nenät päivittää, tässä on päässyt käymään vahinko. Dolce Vitassa sen sijaan oli tenho tallella, kun taannoin testailin.

Vuoden 2012 versio on siis kokeilematta. Alkuperäisessä 2002 oli mukana karhunvatukka. Kokonaisuus oli sen ajan pehmeimpiä, ja yhdessä Cacharelin Noan, Givenchyn Very Irresistiblen sekä Ralph Lauren Bluen kanssa niitä parfyymejä, joita olen todella jäänyt kaipaamaan. En tiedä olisivatko nuo muut entisellään.

Cacharelin Noa on varjo entisestä. Hyvä tuoksu, joka kestää noin kaksi tuntia ja sitten häipyy iholta. Vaatteissa tuoksuu hieman pidempään.

En tiedä miten reagoisin Noaan, Lou Lou'hun tai Duneen jos haistaisin. Niitä käytin ihan liikaa 90-00 lukujen taitteessa. Jos johonkin haluaisin nykyisellä nenälläni palata, se olisi Dune.

Mä taas en välitä Dunesta noista kolmesta, muut on ihania. Ei ne nykyään enää niin yleisiä ole, joten ei haittaa ainakaan mua. Harmi vaan, ettei Lou Lou toimi mun iholla, ystäväni iholla se taas oli ihan loistava. Noaa testasin vasta viime kesänä, eka reaktio oli "rouvatuoksu", mutta se kehittyi ja aloin pitämään kovasti (on myös pitkäkestoisempi kuin moni nykytuoksu).

Vierailija
5235/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin joskus 90-luvun alussa Loulou'a enkä voi enää sietää sitä. Hirveän makea. Dune on sen sijaan munkin mielestäni edelleen hyvä, ja voisin sen vielä hankkia. Dune oli mun luottotuoksuni joskus -94-95 paikkeilla. Lämmin, nimensä mukainen, tyylikäs tuoksu.

Vierailija
5236/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hérmes Un Jardin -sarja tai Guerlain Aqua Allegoria -sarja.

https://www.parfumdreams.fi/GUERLAIN/Naisten-tuoksut/Aqua-Allegoria

https://glamma.fi/image/cache/data/parfym/extra/hermes-un-jardin-sur-le…

T. Mies

Vierailija
5237/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nudeaddikti, voisit pitää Lancomen uudesta La Vie Est Belle Soleil Cristal flankerista. Siinä on kookosta ja vaniljaa, muita nuotteja ovat mandariini, bergamotti, pippuri, ylan ylang, jasmiini, appelsiininkukka ja patchouli. Itse pistin juuri tilaukseen, vaikuttaa niin hyviltä nuotit ja arvostelut. Muista La Vie Est Belleistä en ole niin paljoa tykännyt että olisin hankkinut, mutta tämä vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
5238/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mentiin Yves Rocherin suihkugeeleihin (joita itse en muista, vaikka merkin muistan), niin mitkä on teidän lempparisuihkugeelejä nykyisin? Käytättekö jotain näiden tuoksutalojen hajustamia vai onko vakiintuneet jotkut tavallisemmat käyttöön? Ja suositelkaa ihmeessä!

Mulla on siis suihkugeelejäkin fiiliksen mukaan 🙄 Piristävää aamuun, rauhoittavaa iltaan, ja viikonloppuihin sit omansa. (En siis käy aamuin illoin suihkussa, vaan aina riippuen että milloin satun suihkuun)

En käytä mitään muuta tuoksua sisältävää kuin hajuvettä. Haluan varmistaa että ihoni ja pyykkini eivät tuoksu millekään, että saan vapaasti valita hajuveden aamulla fiiliksen mukaan. Paitsi että nyt tänä aamuna huomasin että Valentinon Donna “selviytyi” 40° pesusta trikoomekossa. Lienee pestävä se 60° tai jätettävä tämä mekko Donna-fiilispäiviin. Minulla on siis kuiva iho jolla tuoksut harvoin pysyvät, joten perustrikookäyttövaatteille uskallan suihkutella. En suihkuttele villavaatteille, silkille tms kalliille materiaaleille.

Vierailija
5239/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipide: Elisabeth Arden Red Door. Hot or not?

Kyllä se not taitaa mielestäni olla. Todella voimakas jysäriä aiheuttava tuoksu. Taisin teininä käyttää vähän liian runsaskätisesti.

Nykyisellä Red Doorilla ei ole alkuperäisen kanssa mitään yhteistä. Muuta kuin nimi.

Vierailija
5240/19266 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nudeaddikti, voisit pitää Lancomen uudesta La Vie Est Belle Soleil Cristal flankerista. Siinä on kookosta ja vaniljaa, muita nuotteja ovat mandariini, bergamotti, pippuri, ylan ylang, jasmiini, appelsiininkukka ja patchouli. Itse pistin juuri tilaukseen, vaikuttaa niin hyviltä nuotit ja arvostelut. Muista La Vie Est Belleistä en ole niin paljoa tykännyt että olisin hankkinut, mutta tämä vaikuttaa hyvältä.

Kuulostaa todella mielenkiintoiselle! Nyt on ostos/himotuslistassa niin kamalasti tavaraa, että on pakko uhmata eristäytyneisyyttä ja lähteä joku päivä kicksiin/stockalle testailemaan!

Listassa on:

Chanel Gardenia (jota ei tietenkään missään voi testata vaan sokkona on laitettava melkein 200e...)

Estee Lauderin Bronze Goddess

Guerlainin Terracotta

Juliette has a Gunin Mmmm...

D&G Pour Femme

Pradan Amber

Bottega Venetan l’Absolu

Tom Fordin Virgin Island Water

Ja nyt tuo La Vie Est Belle Soleil Cristal

Miesten tuoksuista haluaisin testata

Tom Fordin Ombre Leather ja Tuscan Leather (vaikka miehellä onkin oma signaturensa joka vie minulta jalat alta joka kerran, eli YSL:n Y edp. Mutta mistä sitä ikinä tietää...)