Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
The New York Times
Artikkeli 2 päivää sitten, kuinka ei voi lopettaa näytteiden ostelua!
Ja vielä hyviä näytesettivinkkejä, herkullinen artikkeli haluaisin tilata nuo kaikki, apuahelp!
https://nymag.com/strategist/article/best-perfume-sample-sets.html
Anteeksi, New York Magazine eikä The New York Times.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitten eilen ehtinyt käydä kirjoittamassa testausta La Petite Robe Noire Eau Fraichesta. Mutta nyt sitten, eli raikas pirskahdus tähän lumitupperoiseen ilmaan. Vihreä, sitruksinen tuoksu, jossa kermainen mantelin häivähdys ja valkoisten kukkien makeus. Ei ole gourmand tuoksu, vaan raikas kesätuoksu.
Täällä on mennyt keskustelu omituiseksi vääntämiseksi, jossa joku haluaa välttämättä saada kaikki muut ajattelemaan hänen tavallaan. Voihan sitä yrittää, mutta epäonnistuminen on enemmän kuin varmaa.
Eikö olisi hedelmällisempää hankkiutua vaikka väitöstilaisuuteen vastaväittäjäksi kuin täällä yrittää päteä?
Tällä palstalla porukka kertoo omin sanoin tuoksukokemuksistaan ja tuoksuista, joita hankkivat, tai ovat hankkimatta, ei täällä tarvita trolleja eikä provokaattoreita!
Ja se onko nuotti musiikissa, ralleissa tai vaikka kysyjän takapuolesta tulevassa sävelessä, on aivan yksi lysti, koska suomenkieli antaa mahdollisuuden kertoa asioita millä sanalla kukakin haluaa.
Minä en näe sanastosta keskustelemista vääntämisenä, vaan mielenkiintoisena asiana, joka nimenomaan liittyy tuoksukokemuksiin. Harmi että nykyään ei oikein osata ottaa eri mieltä olevia kommentteja aivan normaalina keskusteluna, vaan jotenkin provosoidutaan että kyseessä olisi pahan mielen viljeleminen. Tällainen herkkä loukkaantuminen on kyllä nykyään yleinen ilmiö, esimerkiksi ammattikriitikoilta ei enää siedetä arvottamista. Haluttaisiin vain vinkkilistauksia, ei arviota. Ilmiötä on käsitelty esim. Hesarissa.
"Miltä viivastolta se palmunuotti löytyy? Onko palmunmuotoinen vai esiintyykö kolmisoinnussa? Alapeukutan jokaista kommenttia, josta toi "nuotti" löytyy. Se on jäätävän ärsyttävä."
Mielestäni ihan hauska kommentti (ei ole kirjoittamani). Pitääkö nämä ottaa aina niin totisesti? Ärsyttää minuakin tietyt ilmaukset, aivan samoin kuin joitakuita tuntuu ärsyttävän, että sanavalinnoista puhutaan.
Sarjaloukkaantujat kiljahtivat jo siitä, kun heitä valaistiin että "patchouli" on suomeksi patsuli.
Ja 'sillage' yksinkertaisesti tuoksupilvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain postista hobbyhall paketin. A girl in Capri olisi ihana tuoksu mutta haihtuu todella nopeaan itsellä? Muilla samaa ongelmaa? Olen vähän pettynyt. Olin tuoksutellut tätä aiemminkin ja silloin pysyi ranteessa kauemmin.
Onko muuten hobbyhalliin vaikea palauttaa??? Toinen avaamaton tuoksu vielä on Pradan candy. Tuon mietin ehkä että palautanko. En ole pakkausta avannut. Pelkään että haihtuu myöskin iholta nopeaan. Mikähän mun ihossa on? Kun taas esim Diorin tuoksut säilyy kauan iholla.
Sitrustuoksut haihtuvat nopeasti. Candy tulee pysymään kauemmin. Jos etsit pitkäkestoisempia, gourmand-tuoksut pysyvät iholla yleensä sen työpäivän.
Kaksi pysyvää sitrustuoksua ovat Frederic Mallen Cologne indelebile ja Maison Francis Kurkdjianin Aqua celestia forte. Molemmat ovat unisex, ei makeita vaan sitruunaisen aromikkaita. Omat näytteeni odottavat kesää ja hellettä. N50
Itselläni on myös tuo Fr. Mallen sarjaan kuuluva Indélébile, mutta ihollani se ei tuoksu yhtään miltään. Oli hienoinen pettymys, eikä vähiten kun sen nimi tarkoittaa unohtumatonta, lähtemätöntä. Sen sijaan rakastan samaan sarjaan kuuluvaa, Jean-Claude Ellenan Cologne Bigaradea, jota minulla on vielä ”alkuperäisversiona”, 50 millin pullossa, ihan Mallen Pariisin-liikkeestä ostettuna. Pidän muutenkin sitruunaisista tuoksuista, sillä monet kukkais- ja itämaiset ja vaniljatuoksut aiheuttavat päänsärkyä. Minulla on myös Lutensin jo lopetettu L’eau Serge Lutens ja Nuit de Cellophane (paketissa...), Jo Malonen Grapefruit- ja Orange Blossom -colognet, Atelier Colognen Clementine California, Annick Goutalin Les Nuits d’Hadrien (Eau d’Hadrienkin on minulla ollut), Pradan Iris Infusion (vähän turhan puuterinen) ja L’Artisan Parfumeurin Au Bord de l’Eau (sekin vielä korkkaamaton). Ja sitten vielä se ”pakollinen” D&G:n Light Blue, joka kylläkin tuntuu ihollani hieman tunkkaiselta. Löytyy vielä Chanelin Chance Eau Vive ja huom. tämän palstan ansiosta ! sokkona itselleni joululahjaksi ostamani Lanvinin A Girl in Capri. Aloitin parfyyminkäyttöurani joskus 80-luvulla YSL:n Opiumilla ja Rive Gauchella - nyt ei tulisi mieleenikään käyttää mitään niin raskaita tuoksuja. Jossain vaiheessa suosikkini oli Jil Sanderin Pure. Kiitos tämän palstan aloittajalle, luultavasti sivuston kivoin palsta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.
Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.
Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä.
Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita
Ehkä töihin kannattaisi mennä ihan ilman mitään ylimääräisiä tuoksuja.
Trolli pois ketjusta.
En ole trolli vaan kirjoittanut tänne moniakin viestejä joita on paljon peukutettu (ylös). Jotenkin vaan tuntuu siltä että nykyään täällä kirjoittelee vain muutama hassu (päätellen viestien tyylistä) jotka haluavat päteä tuoksutietoudellaan, tarkalla nenällään ja englanninkielen taidoillaan. Uskokaa huviksenne että muutkin osaavat kieliä, jopa niitä harvinaisempia. Huomaan että monet ketjun alussa kirjoitelleet ovat poistuneet, eivät taida enää jaksaa näitä "päivän tuoksuja".
Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!
Harmi kun lähdet. Mulla on vähän samanlaiset fiilikset. Täällä saa ilmeisesti kirjoitella vain juuri oikealla tavalla, mitään erilaista näkökulmaa ei kestetä, vaan se otetaan henkilökohtaisena loukkauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.
Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä.
Trolli pois ketjusta.
En ole trolli vaan kirjoittanut tänne moniakin viestejä joita on paljon peukutettu (ylös). Jotenkin vaan tuntuu siltä että nykyään täällä kirjoittelee vain muutama hassu (päätellen viestien tyylistä) jotka haluavat päteä tuoksutietoudellaan, tarkalla nenällään ja englanninkielen taidoillaan. Uskokaa huviksenne että muutkin osaavat kieliä, jopa niitä harvinaisempia. Huomaan että monet ketjun alussa kirjoitelleet ovat poistuneet, eivät taida enää jaksaa näitä "päivän tuoksuja".
Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!Harmi kun lähdet. Mulla on vähän samanlaiset fiilikset. Täällä saa ilmeisesti kirjoitella vain juuri oikealla tavalla, mitään erilaista näkökulmaa ei kestetä, vaan se otetaan henkilökohtaisena loukkauksena.
Kohtuullisen lähelle henkilökohtaista mennäänkin. ”Täällä kirjoittelee vain muutama hassu” ja mikähän siinä ”päivän tuoksussa” on niin rasittavaa. Kyllä minua kiinnostaa tietää mitä muut käyttävät ja heidän mielipiteensä. En ole lukenut näitä kinasteluja englanninkielestä joten en ole valinnut puoltani mutta töykeää haukkua kaikki ketjussa olevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli pois ketjusta.
Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!
Itse olen täysi maallikko ja postannut tänne tasan 2 tai 3 kysymystä, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn eikö tämä ketju juuri olekin niille joilla on tuoksutietoutta ja tarkka nenä? Tämähän on juuri tuoksuketju. Mitä se sinulle kuuluu jos joku postaa päivän tuoksunsa, miten se nyt niin ottaa jaksamisen päälle?
Mä aion etsiä seuraavaksi
joko sellaisen tuoksun jossa on muita syötäviä vivahteita kuin hedelmät, kuten kahvi, kaakao, toffee tms. Liekö nimitys gourmant. Tai jotain vielä erikoisempaa, kuten bambu, muste tms.
Tai sitten täyteläisen itämaiskukkaisen tuoksun (mikäli niitä nyt enää on).
Olen tutkinut hajuvesien koostumuksia ja saatavuuksia, ja kokeiltavien mahdollisten lista on nyt ihan riittävä.
Olen myös kartalla niistä sävyistä, joita tuoksussani ei saa olla.
Olen tarkka ja epämiellyttävä haju alkaa helposti ärsyttää. Siksi uuden tuoksun löytyminen on hidasta hommaa mulle.
Olisi muuten tosi kiva juttu, jos valmistajat varoittaisivat kun joku tuoksu aiotaan lopettaa. Sitä voisi ostaa varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli pois ketjusta.
Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!Itse olen täysi maallikko ja postannut tänne tasan 2 tai 3 kysymystä, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn eikö tämä ketju juuri olekin niille joilla on tuoksutietoutta ...
Olisihan se kiva, jos täällä kirjoittelisi myös oikeita asiantuntijoita. Mutta luultavasti heitä A) on vähän B) heillä on parempaakin tekemistä. Koko vauvapalsta on niin huonossa maineessa, että on paljon ihmisiä jotka eivät vilkaisekaan sitä.
Mua kiinnostaa, mikä on fantasiatuoksun ja synteettisen tuoksun ero.
Näppituntuma sanoo, että fantasiatuoksu olisi vaikka tuoksuttomalle kukalle (esim. kamelialle) luotu kuvitteellinen tuoksu.
Näppituntuma on kuitenkin tässä väärässä.
Esim. luonnossa huumaavasti tuoksuva pioni ilmoitetaan hajuveden osana fantasiatuoksuksi. Siis mitä kummaa? Että hajuvedessä on jokin vivahde, joka ei muistuta pionin tuoksua oikeasti (silloinhan se olisi kai synteettinen), vaan se on fantasiatuoksu jota on päätetty nimittää "pioniksi".
Kun tuoksujen sisältöä tutkii, huomaa että näitä ns fantasiasävyjä on aika paljon.
Pilkkupoliisit inhottaa! Kyllä sen suomeksi voi kirjoittaa kasmiirimyski, kashmir musk, viittaa villan villan vivahteeseen tuoksussa, jos et sattunut ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli pois ketjusta.
Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!Harmi kun lähdet. Mulla on vähän samanlaiset fiilikset. Täällä saa ilmeisesti kirjoitella vain juuri oikealla tavalla, mitään erilaista näkökulmaa ei kestetä, vaan se otetaan henkilökohtaisena loukkauksena.
Kohtuullisen lähelle henkilökohtaista mennäänkin. ”Täällä kirjoittelee vain muutama hassu” ja mikähän siinä ”päivän tuoksussa” on niin rasittavaa. Kyllä minua kiinnostaa tietää mitä muut käyttävät ja heidän mielipiteensä. En ole lukenut näitä kinasteluja englanninkielestä joten en ole valinnut puoltani mutta töykeää haukkua kaikki ketjussa olevat.
Siis kuka on haukkunut kaikki ketjussa kirjoittelevat? En ole tällaista huomannut.
Ei ole nyt koronan aikana tullut paljon tuoksuteltua. On näitä tuoksuja hyllyssä, taitaa Opium olla yksi, Chanell 5 ja Rochesin Anais. Joskus nukkumaan mennessä sipaisen ranteeseen, kiva mennä nukkumaan hyvän tuoksuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parfffyyymi kirjoitti:
En jaksa koko ketjua lukea läpi, mutta mietin tässä, että mitä ostaisin joululahjaksi 14-vuotiaalle tytölleni ensimmäiseksi tuoksuksi. Onko vinkkejä jostain ihanan raikkaasta, eikä niin hirveän voimakkaasta tuoksusta? Tykkää jostain syystä esim. suihkusaippuoissa enemmän miedoista miesten tuoksuista (on urheilija ja käy päivittäin suihkussa, joskus kahdesti ja semmoiset vahvat kukkaissaippuat on hänestä ihan yök).
Mainitsit että hän pitää suihkusaippuoissa enemmän miedoista miesten tuoksuista. Tässä muutama vaihtoehto miesten puolelta:
Clinique Happy for Men
https://www.fragrantica.com/perfume/Clinique/Clinique-Happy-373.htmlKenzo L'Eau par Kenzo pour Homme
https://www.fragrantica.com/perfume/Kenzo/L-Eau-par-Kenzo-pour-Homme-79…Abercrombie & Fitch First Instinct for Men
https://www.fragrantica.com/perfume/Abercrombie-Fitch/First-Instinct-37…Bvlgari Aqva Pour Homme Marine
https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/Aqva-Pour-Homme-Marine-1742…
Versace Man Eau Fraiche
https://www.fragrantica.com/perfume/Versace/Versace-Man-Eau-Fraiche-644…Lacoste Essential for Men
https://www.fragrantica.com/perfume/Lacoste-Fragrances/Essential-787.ht…Ei kai nyt miesten tuoksuja tytölle....oma tyttäreni loukkaantuisi verisesti. Sama kun ostaisi teinipojalle jotain Bossin Femmeä.
Terveisin
KukkahattutätiEi kannata loukkaantua tai olla noin ahdasmielinen. Kyse on vain markkinoinnista. Mistä lähtien tuoksuilla on ollut sukupuoli? Tuoksumieltymykset ovat aina subjektiivisia.
Pikemminkin sopii kysyä mistä lähtien tuoksuilla EI ole ollut sukupuolen mukaista kohderyhmää.
Bruh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli pois ketjusta.
Minäkin taidan tehdä nyt kuten kehoitat eli poistun. Silti olen sitä mieltä että työpaikalle voisi mennä ilman tuoksuja (vaikka tuoksuja rakastan itsekin), ottaa muut ihmiset huomioon, sillä kyllä oma nenä niihin tuoksuihin turtuu. Pitäkää hauskaa keskenänne, bye bye!Itse olen täysi maallikko ja postannut tänne tasan 2 tai 3 kysymystä, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn eikö tämä ketju juuri olekin niille joilla on tuoksutietoutta ...
Olisihan se kiva, jos täällä kirjoittelisi myös oikeita asiantuntijoita. Mutta luultavasti heitä A) on vähän B) heillä on parempaakin tekemistä. Koko vauvapalsta on niin huonossa maineessa, että on paljon ihmisiä jotka eivät vilkaisekaan sitä.
Mua kiinnostaa, mikä on fantasiatuoksun ja synteettisen tuoksun ero.
Näppituntuma sanoo, että fantasiatuoksu olisi vaikka tuoksuttomalle kukalle (esim. kamelialle) luotu kuvitteellinen tuoksu.
Näppituntuma on kuitenkin tässä väärässä.
Esim. luonnossa huumaavasti tuoksuva pioni ilmoitetaan hajuveden osana fantasiatuoksuksi. Siis mitä kummaa? Että hajuvedessä on jokin vivahde, joka ei muistuta pionin tuoksua oikeasti (silloinhan se olisi kai synteettinen), vaan se on fantasiatuoksu jota on päätetty nimittää "pioniksi".Kun tuoksujen sisältöä tutkii, huomaa että näitä ns fantasiasävyjä on aika paljon.
Tuota pionin tuoksua ei saada ollenkaan uutettua, joten kai siitä ei saa luotua sinänsä synteettistä versiota, vaan se on nimenomaan tehty “fantasiapionista”, siitä mille pionin ajattelee tai kokee tuoksuvan, eikä niinkään kemiallista kopiota? Näin itse sen käsittäisin. Toki mielestäni myös se voisi olla vain synteettinen pioni. Mutta jos synteettinen on tässä tapauksessa varattu sanana enemmän siihen kemiallisen koostumuksen syntetisointiin, ei niinkään tuoksulla mätsäämiseen?
Mitä mieltä olette Oriflamen tuoksuista? Harkitsen ostavani uuden All or Nothing tuoksun, näytteen perusteella tosi hyvä. Hinta vaan arveluttaa (yli 50€) koska kyseessä kuitenkin halpamerkki 😬
Muistaako joku 70- ja 80- luvuilta katkerankitkerän (nerolin? appelsiininkukan?) tuoksuisen suihkugeelin Yves Rocherilta? Valkoinen litteä pullo, oranssi korkki, oranssi uskomattoman vahvasti tuoksuva geelimäinen saippua ja se tuoksu oli jotain mitä en ole mistään sen jälkeen löytänyt. Olin silloin n. 10v. lapsi ja tuoksumuisto on kuin eiliseltä.
https://fi.pinterest.com/pin/730849845768469241/
Samassa sarjassa oli näköjään laventeli, appelsiininkukka ja joku muu vielä. Antaisin todella paljon näistä, tuoksu oli tuohon aikaan niin vahva, niin selkeä ja ennekaikkea poissa oli kaikki se "perusmakeus" ja "peruspuhdas valkoinen myski" joka on melkein kaikessa nykyään.
Kuinka moni teistä muistaa nuoruudesta Date-tuoksut? :)
Ne aloittivat itselläni tuoksuvillityksen teininä.
Pamela, Jasmine, Lina, Felicia, Nicole, Jessica, Kate ja mitä niitä olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitten eilen ehtinyt käydä kirjoittamassa testausta La Petite Robe Noire Eau Fraichesta. Mutta nyt sitten, eli raikas pirskahdus tähän lumitupperoiseen ilmaan. Vihreä, sitruksinen tuoksu, jossa kermainen mantelin häivähdys ja valkoisten kukkien makeus. Ei ole gourmand tuoksu, vaan raikas kesätuoksu.
Täällä on mennyt keskustelu omituiseksi vääntämiseksi, jossa joku haluaa välttämättä saada kaikki muut ajattelemaan hänen tavallaan. Voihan sitä yrittää, mutta epäonnistuminen on enemmän kuin varmaa.
Eikö olisi hedelmällisempää hankkiutua vaikka väitöstilaisuuteen vastaväittäjäksi kuin täällä yrittää päteä?
Tällä palstalla porukka kertoo omin sanoin tuoksukokemuksistaan ja tuoksuista, joita hankkivat, tai ovat hankkimatta, ei täällä tarvita trolleja eikä provokaattoreita!
Ja se onko nuotti musiikissa, ralleissa tai vaikka kysyjän takapuolesta tulevassa sävelessä, on aivan yksi lysti, koska suomenkieli antaa mahdollisuuden kertoa asioita millä sanalla kukakin haluaa.
Minä en näe sanastosta keskustelemista vääntämisenä, vaan mielenkiintoisena asiana, joka nimenomaan liittyy tuoksukokemuksiin. Harmi että nykyään ei oikein osata ottaa eri mieltä olevia kommentteja aivan normaalina keskusteluna, vaan jotenkin provosoidutaan että kyseessä olisi pahan mielen viljeleminen. Tällainen herkkä loukkaantuminen on kyllä nykyään yleinen ilmiö, esimerkiksi ammattikriitikoilta ei enää siedetä arvottamista. Haluttaisiin vain vinkkilistauksia, ei arviota. Ilmiötä on käsitelty esim. Hesarissa.
"Miltä viivastolta se palmunuotti löytyy? Onko palmunmuotoinen vai esiintyykö kolmisoinnussa? Alapeukutan jokaista kommenttia, josta toi "nuotti" löytyy. Se on jäätävän ärsyttävä."
Onhan toi nuotti nyt parempi sana kuin nootti :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
https://fi.pinterest.com/pin/730849845768469241/
Samassa sarjassa oli näköjään laventeli, appelsiininkukka ja joku muu vielä. Antaisin todella paljon näistä, tuoksu oli tuohon aikaan niin vahva, niin selkeä ja ennekaikkea poissa oli kaikki se "perusmakeus" ja "peruspuhdas valkoinen myski" joka on melkein kaikessa nykyään.
Muistan myös nuo kolme tuoksua. Vihreäkorkkinen oli Santeli jota haikailin muutama sivu sitten. Koko kylppäri tuoksui ihanalta kun sitä käytti.
Juu, ei ole lakia.
Rasvaisessa ihonkohdassa tuoksu vain muuttuu pahaksi, kun taas siellä missä iho on lämmin ja ohut, tuoksu leviää sykkivän valtimon ansiosta.
Mutta saat sinä suihkutella vaikka jalkapohjiin jos haluat. Ei tule poliisi ovelle.