Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt sekä Yves Rocher'n että Body Shopin tuoksukehitykseen. Mielestäni molemmilla oli menneinä vuosikymmeninä kiinnostavampia ja laadukkaampia tuoksuja kuin nyt. Oletteko muut samaa mieltä?
"Yves rokkeria" ostelivat 80-luvulla postimyynnistä teinitytöt ja eläkeläiset joilla ei ollut varaa ostaa kunnollista kosmetiikkaa.
Rokkerilla oli tasan yksi myyntivaltti: halpa hinta. Viimeistään lukiolaisena rokkerit hylättiin ja tutustuttiin oikeisiin hajuvesiin.Body Shop taas oli sumeilemattoman kallis, mutta mainosti itseään eläinkokeettomana. Kettutyttösukupolvi otti sen hurraten omakseen.
Se että kumpikaan on enää hengissä on hämmästyttävää.
YR:llä oli näitä ”tarjouksia”, joita lähes rahaton teini ei voinut ohittaa. Värikkäästä paperirullasta paljastui sellaiset aleprosentit, että 13-vuotias päätyi ostamaan jättipullon rouvamaista Cleaa ja sitä käytettiin runsaalla kädellä oli tilaisuus mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.
Kertokaa tästä lisää.. nimen takia kiinnostaisi.
Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä.
Nimim. töissä tiedossa tiukkoja tilanteita
Pradan Amber on sellainen "boss lady" tuoksu. Ei yritä miellyttää ketään, vahva, vähän maskuliininen, erottuva, laatua huokuva, kylmä. Ei silti ympäristöä tukahduttavan päällekäyvä. Sellainen "don't dare to f...ck with me" vaikutelma tulee siitä. Vaatii käyttäjältään vahvaa itseluottamusta, tuoksu ja sen kantaja huomataan. Ahh, niin upea tuoksu, klassikko.
Kiitos vinkistä! Uskaltaisikohan tämän tilata sokkona? Löytyy netistä ihan sopuhintaan. Omasta kaapista löytyy Coromandel ja Coco, mielestäni ambratuoksuista ihanimpia, mutta - ehkä pakkasen ja talvisuuden vuoksi - hinkuan niitä lisää. Tänään ranteessa Ajmalin Amber Wood, joka on voimakas, mutta kaunis ja sileän hienostunut. Se on peräisin pienestä näyteputkilosta, ja yritän pidätellä itseäni ostamasta isoa pulloa nettikaupasta :).
Vierailija kirjoitti:
En aio reagoida mihinkään sillagea tai nuotteja koskeviin kommentteihin tästedes. Sen verran vaan sanon, että itse ainakin käytän töissä todella paljon englantia ja meillä töissä kaikki ovat täysin tottuneet siihen, että jos me suomalaiset puhumme keskenämme jonkun englanninkielisen palaverin jälkeen, on ihan normaalia sanoa osa sanoista englanniksi, jos ei ne siinä tule suomeksi mieleen (kun on kyseisistä asioista just pari tuntia englanniksi puhunut!), eikä kukaan siitä vedä herneitä nenään. Tärkeintä on ollut, että asiat tulee puhuttua ja ksikki tajuavat mistä on kyse. Tekeväthän suomenruotsalaisetkin sitä koko ajan.
Tää on ollut niin ilahduttava positiivinen ketju tähän saakka.
Lähden tästä tekemään remonttia ja päivän remonttituoksuna on Big Pony. Laureniuksen Rampen Isoponi, siinä pink...vaaleanpunaisessa pullossa.
Meillä taas asuu admin, ei tosin vauvapalstan. Ei tämä ole ainoa harrastus, jonka ympärillä käytävä keskustelu on kansainvälisyydestä johtuen pääosin englanninkielistä. Ihmekös tuo, jos se tarttuu.
Rampen Sininen oli aikoinaan parhaita tuoksujani, muistelen sitä lämmöllä. Isoja Poneja onkin näköjään omnta :O
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, että kukaan ihminen haisee niin, että luuen hänen kylpeneen tai uineen siinä ja siinä parfyymissa. Onks noloo tulla esim bussiin liikaa haisevana ihmisenä ? Kun joku voi olla ALLERGINEN tai yliherkkä hajusteille. Itse käytän vain deodoranttia, joka ei lemua yhtään. Ajattelen myös muita ! Ajatelkaa tekin !
Lue avaus ja poistu.
Toi oli hauska : Laureniuksen Rampen Isoponi. Puhutaan sitte suomea:
Mulla sunnuntain tuoksuna Rento Oskarin Kaunis Valkoinen.
Enkä oo persu!
Aamutuoksuna: Elie Saab Le parfum in white. Valkoisia kukkia itämaisella pohjalla.
Joo "Rokkerilla" minäkin aloitin 80-luvulla teininä. Kerran kuussa tuli odotettu tarjouskirje jossa oli liimaa-leikkaa-askertele -osuus. Sitten täti osti lahjaksi Cacharlin Anais anaisin, sen jälkeen ostin itse muistaakseni ekaksi tuoksuksi Armanin, sen mustakorkkisen, sitten taisi tulla Balenciagan Rumba, Rochasin Lumiere ja Byzance, Gucci III, näitä käytettiin monen pullon verran. Kun 90-luvun vaihteessa menin töihin niin tuoksujen keräysharrastus alkoi. Ja ainut tuoksu joka sieltä asti on säilynyt suosittujen listalla, on Guerlainin Shalimar ja sen eri versiot. Myös Diorin Poison ja sen eri versiot.
Tämän hetkinen kärkikolmikko, jonka järjestys vaihtelee, on Dior Miss Dior absolutely blooming, Armani Because it´s you, Marc Jacobs Daisy Love eau so sweet (joka on ainut seksikäs tuoksu Jacobsilta). Kokoelma on tällä hetkellä 23 erilaista tuoksua joista suosikeista on varapulloja. Kierrätän jatkuvasti kun ostelen uusia, yli kolmea vuotta en säilyttele jos ei tule käytettyä.
Joko muuten se Riccin L'Air du tempsin seuraajaa etsinyt on löytänyt uuden lempparin?
Vierailija kirjoitti:
Aamutuoksuna: Elie Saab Le parfum in white. Valkoisia kukkia itämaisella pohjalla.
Joo "Rokkerilla" minäkin aloitin 80-luvulla teininä. Kerran kuussa tuli odotettu tarjouskirje jossa oli liimaa-leikkaa-askertele -osuus. Sitten täti osti lahjaksi Cacharlin Anais anaisin, sen jälkeen ostin itse muistaakseni ekaksi tuoksuksi Armanin, sen mustakorkkisen, sitten taisi tulla Balenciagan Rumba, Rochasin Lumiere ja Byzance, Gucci III, näitä käytettiin monen pullon verran. Kun 90-luvun vaihteessa menin töihin niin tuoksujen keräysharrastus alkoi. Ja ainut tuoksu joka sieltä asti on säilynyt suosittujen listalla, on Guerlainin Shalimar ja sen eri versiot. Myös Diorin Poison ja sen eri versiot.
Tämän hetkinen kärkikolmikko, jonka järjestys vaihtelee, on Dior Miss Dior absolutely blooming, Armani Because it´s you, Marc Jacobs Daisy Love eau so sweet (joka on ainut seksikäs tuoksu Jacobsilta). Kokoelma on tällä hetkellä 23 erilaista tuoksua joista suosikeista on varapulloja. Kierrätän jatkuvasti kun ostelen uusia, yli kolmea vuotta en säilyttele jos ei tule käytettyä.
Joko muuten se Riccin L'Air du tempsin seuraajaa etsinyt on löytänyt uuden lempparin?
Cacharlin = Cacharelin
En halua ruokkia trollia mutta pakko kommentoida tuohon "miten kehtaatte mennä bussiin hajuvedeltä haisevina" -jankutukseen. Voin kertoa, näin hetki sitten vielä raskaana olleena, että kun hajuaisti terävöityi epäinhimilliseksi heti alkuraskaudesta, niin pahinta eivät olleet hajuvedet, kahvin tuoksu tai kala, vaan julkisten kulkuneuvojen peseytymättömien ihmisten haju. Kerran poistuin vellovan oksetuksen kourissa metrosta, kun vieressäni ollut mies haisi niin kuvottavalta, talilta, hilseiseltä päänahalta ja hieltä. Oksensin metrolaiturin roskikseen. Eli voisitteko arvon ihmiset ajatella muitakin ja käydä suihkussa ja hoitaa omaa hygieniaa edes sen verran, ettei kanssamatkustajat voi pahoin vuoksenne?
Mieluummin hajuvesiöverit kuin hygienianpuute. Jälkimmäinen on muuten todella, todella yleistä, ihmiset eivät vain enää itse haista vaatteisiinsa pinttynyttä lian ja rasvan katkua.
Mulla on tuoksuna tänään Rundholzin 20. Mars 2022, jonka siis sain yllättäen ja pyytämättä näytetilaukseni mukana. Sekä brandi että nenä Arturetto Landi ovat vieraita. Ihastuin ensikokeilulla; suitsuketta, mausteita, puuta. Tuoksut ovat uusia, Fragranticassa niitä on 4. Kaikkien nimenä päivämäärä. Tilaan varmasti muistakin näytteen, kunhan aika koittaa, etenkin jos kesto on kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään TAAS oli suihkutettava Juliette Has a Gunin Mmmm-tuoksua. On vaan niin herkullinen.
Tarvitsen naisellisen MUTTA valtaa ja voimaa viestittävän tuoksun. Ei saisi olla päällekäyvä tai pistävä, vaan sellainen joka lähes salaa viestittää että minä päätän täällä.
Pradan Amber on sellainen "boss lady" tuoksu. Ei yritä miellyttää ketään, vahva, vähän maskuliininen, erottuva, laatua huokuva, kylmä. Ei silti ympäristöä tukahduttavan päällekäyvä. Sellainen "don't dare to f...ck with me" vaikutelma tulee siitä. Vaatii käyttäjältään vahvaa itseluottamusta, tuoksu ja sen kantaja huomataan. Ahh, niin upea tuoksu, klassikko.
Kiitos vinkistä! Uskaltaisikohan tämän tilata sokkona? Löytyy netistä ihan sopuhintaan. Omasta kaapista löytyy Coromandel ja Coco, mielestäni ambratuoksuista ihanimpia, mutta - ehkä pakkasen ja talvisuuden vuoksi - hinkuan niitä lisää. Tänään ranteessa Ajmalin Amber Wood, joka on voimakas, mutta kaunis ja sileän hienostunut. Se on peräisin pienestä näyteputkilosta, ja yritän pidätellä itseäni ostamasta isoa pulloa nettikaupasta :).
Minä pistin juuri sokkotilaukseen :)
Päivän tuoksu Dolce & Gabbana Pour Femme edp. Vadelmaa ja vaahtokarkkeja aikuismaisesti toteutettuna. Pehmeä, lohdullinen ja naisellinen talvituoksu.
Onko tämä tuttu Nudeaddiktille? Uskoisin, että pitäisit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuoksuna tänään Rundholzin 20. Mars 2022, jonka siis sain yllättäen ja pyytämättä näytetilaukseni mukana. Sekä brandi että nenä Arturetto Landi ovat vieraita. Ihastuin ensikokeilulla; suitsuketta, mausteita, puuta. Tuoksut ovat uusia, Fragranticassa niitä on 4. Kaikkien nimenä päivämäärä. Tilaan varmasti muistakin näytteen, kunhan aika koittaa, etenkin jos kesto on kohdallaan.
No kiintoisaa. Mistä tilasit?
Tiedät olevasi friikki kun...
Joudut peruuttamaan lomamatkan palmujen alle, mutta ajettelet ilahtuneena että no onpahan varaa pariin parfyymiin kun ei tule sitä matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolasta, Mood Scent Bar. Toinen ylläri oli D.S.& Durgan Burning Barbershop. Ensimmäinen kerta, kun ovat seonneet tilauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pistin juuri sokkotilaukseen :)
Sillä lailla! Notinossa on tarjolla ei-pahaan-hintaan tuon tuoksun vartalovoide. Eihän niitä kukaan tarvitse. Helpompaa ja kaappitilan kannalta terävämpää on sekoittaa tuoksua tuoksuttomaan voiteeseen, ja kas, ihana aamurituaali on siinä, ja pääsee myös jotenkin ihanasti tuoksuun 'kiinni' kun se on hetken aikaa siinä koko kroppaan levittyneenä, ihanana tuoksupilvenä, jota keho vielä lämmittää. Mutta tuo Pradan Amber -vartalovoiteen kulmikas pullo on niin houkutteleva. Yhdessä sen kulmikkaan hajuvesipullon kanssa, mieti. Voi meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolasta, Mood Scent Bar. Toinen ylläri oli D.S.& Durgan Burning Barbershop. Ensimmäinen kerta, kun ovat seonneet tilauksessa.
Onnekas sekoilu :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekas sekoilu :).
Kieltämättä, paitsi hänen kannaltaan, jolta nuo nyt puuttuvat. :/
Jos tuo Max Perttula haluaisi tehdä jotain hauskaa niin parfyyminuoteissa ja termeissä jo olevan käsitteen "milky note" rinnalle esittelisi uuden nuotin "oatmilky note". Mulle tällainen tilaukseen:
raparperi, mustaherukanlehti
sinikello, voikukka, kurjenmiekka
kauramaito, koivu, seetri, patsuli, kurjenmiekanjuuri
Vierailija kirjoitti:
Hm, minä luin sen rutikuivana huumorina. Guccin Kiima. :D Hauskaa se kyllä olisi. Kokoelmani suosikkeja olisivat Venäläisen Kotkan Nahka, Palatsien Lut ka, Maitohammas, Huonontaja, Must al aisvesi, Hitaat Räjähdykset ja Strykniini.
Parhautta. 😄 Kerrotko vielä noiden alkuperäiset nimet. Erityisesti Venäläisen Kotkan Nahka ja Huonontaja kiinnostavat. 😄
Ankeuttaminen on yksi tapa saada ketju kuihtumaan, kun Mennen-aktivismi ei toimi.