Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Turhauma: Käyt läpi tuoksutalon 50 tuoksua.
Niistä 5 vaikuttaa lupaavalta.
1 oli vintage ja on lopetettu. 1 myydään samalla nimellä, mutta 25 aineksesta 18 on jätetty pois. Saattaa olla vähäsen muuttunut siis paitsi nimi.
Jäljellejäävistä kandidaateista yhtä myydään (jeee!) ja kahdella on hassu tähdenlentomainen nimi että sesonki taisi olla lyhyt tai ei niitä kukaan ota myydäkseen kun ei ole menekkiä.
Tarjolla olisi "Love absolu midnight sin". Tarkistat vielä olisko se sittenkin ok. .utta ei, se pitää olla "Love absolu midnight double sin"!
Kaipaako kukaan muu aikaa, jolloin hajuveden halutessaan lähti risteilylle tai lennolle. Jos ei ollut rahasta pulaa, Stockkalle, jonka pullomerestä se oma löytyi?
Ulkomailta saattoi tuoda erikoisuuden.
Ei ollut satojatuhansia tupksulajeja, joita kaikkia
kukaan ei tartte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa kesti minun ostolakkoni ja nyt neljä pulloa tilauksessa. Huokaus! Minut pitää sitoa patterin kiinni, etten yllä mihinkään laitteeseen, jolla pääsee nettiin! 🥶😰🤪
Jahas. Parfyymirippituoli odottaa, mitkä ovat syntisi nimeltään?
Oi, suuri syntini on Guerlainia ja Serge Lutensia. Anteeksiantoa pyydän 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa kesti minun ostolakkoni ja nyt neljä pulloa tilauksessa. Huokaus! Minut pitää sitoa patterin kiinni, etten yllä mihinkään laitteeseen, jolla pääsee nettiin! 🥶😰🤪
Huomaan, että olet rehellinen, katumuksesi on suuri ja parfyymikirkko on anteeksiantavainen.
Sovitukseksi sinun täytyy kuitenkin kirjoittaa tänne arvio jokaisesta tilaamastasi parfyymista.
T. Parfyymirippituolin toinen haltija
PS. Jos alkuperäinen parfyymirippituolin haltija haluaa määrätä toisen rangaistuksen, niin joudut luonnollisesti tekemään myös sen sovittaaksesi syntisi.
Yves Rocher Ispahan. Tätä tuoksua kaipaan. Kasarilla se oli omaan nuoreen makuuni jotenkin liian tymäkkä. Nyt se olisi "se" oikea. Vintagea myydään satunnaisesti isoon hintaan. Hieman halvemmalla sitä myydään Venäjällä. Erehdyin tilaamaan ja se oli jotain muuta kuin se alkuperäinen. Feikin huomaa siitä, että pullossa menee keskellä hienoinen uurre, mitä alkuperäisessä ei ollut. Harmi!!! Onko mitään vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
http://pellwall-perfumes.blogspot.com/2014/07/lily-of-valley-mystery-ma…
Linkissä tietoa kielosta.
Eli toisin sanoen kielon tuoksua ei pystytä uuttamaan itse kasvista, vaan kaikki ns. kielotuoksut ovat keinotekoisia jäljitelmiä kielon tuoksusta.
Käytän Meijun nimikkotuoksua Pure Mua. Valmistetaan Romaniassa Halpahallille, tosin ainakin täältä Laihialta lähes aina loppu.
Vierailija kirjoitti:
Yves Rocher Ispahan. Tätä tuoksua kaipaan. Kasarilla se oli omaan nuoreen makuuni jotenkin liian tymäkkä. Nyt se olisi "se" oikea. Vintagea myydään satunnaisesti isoon hintaan. Hieman halvemmalla sitä myydään Venäjällä. Erehdyin tilaamaan ja se oli jotain muuta kuin se alkuperäinen. Feikin huomaa siitä, että pullossa menee keskellä hienoinen uurre, mitä alkuperäisessä ei ollut. Harmi!!! Onko mitään vastaavaa?
Kukapa olisi uskonut, että nykyään yves rokkerin tuoksuja myydään isoon hintaan ja feikkejäkin on liikenteessä. Postilaatikkoon tuli muhkea kuori täynnä askarteltavaa. Merkkejä liimailtiin ja pieniä värikkäitä paperikääröjä rullailtiin auki. Itse olen jäänyt kaipaamaan heidän Santeli suihkuvaahtoaan. Muistaakseni valkoinen pullo ja vihreä korkki. Tuoksu oli miellyttävä ja raikas.
Kuriiri livautti postiluukusta kirjeen, Moth ystävineen lepatteli paikalle. Puolassa on sekoiltu, joten tilaamani näytteet lisääntyivät kahdella. Sain kaupanpäällisiksi toisen D.S.&Durgan, Burning Barbershopin ja täysin randomin Rundholzin, 20. Mars 2022. Nuottien perusteella kumpikin voisi jäädä käyttöön, katsotaan. Rundholzin lisäksi Muscs Koublai Khan jäi talviboksiin ja testiin vielä tässä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oooo, mitä tuoksuja? Täällä toinen fani sai juuri käsiinsä näytteet Fille en Aiguilles ja Borneo 1834. Jee. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan, että olet rehellinen, katumuksesi on suuri ja parfyymikirkko on anteeksiantavainen.
Sovitukseksi sinun täytyy kuitenkin kirjoittaa tänne arvio jokaisesta tilaamastasi parfyymista.
T. Parfyymirippituolin toinen haltija
PS. Jos alkuperäinen parfyymirippituolin haltija haluaa määrätä toisen rangaistuksen, niin joudut luonnollisesti tekemään myös sen sovittaaksesi syntisi.
Konklaavi on yksimielinen tässä asiassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Onpas kalliita englantilaiset.
Nytkö ne hinnat sitten pompsahti?
No, EU tekee takuulla kaikkensa hankaloittaakseen Brittien kaupankäyntiä.
Kellehän siitä on iloa?
Britit tekivät sen ihan itse, siis halusivat Brexitin. Siispä tilaamme tuoksumme muualta, koska voimme. Jääkööt nuolemaan näppejään meidän euroilta.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oooo, mitä tuoksuja? Täällä toinen fani sai juuri käsiinsä näytteet Fille en Aiguilles ja Borneo 1834. Jee. :)
Mistä löysit tuon Fille en Aiguillesin?? Olen sitä eri puolilta etsinyt, mutta ei ole vielä sattunut näytemahdollisuutta silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löysit tuon Fille en Aiguillesin?? Olen sitä eri puolilta etsinyt, mutta ei ole vielä sattunut näytemahdollisuutta silmään.
Täältä. Tilasin 27 eurolla, postikululta 6,33. https://moodscentbar.com/en/4_serge-lutens
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä. Tilasin 27 eurolla, postikululta 6,33. https://moodscentbar.com/en/4_serge-lutens
Oi kiitos <3 Ei ollenkaan pahat postikulut!
Yritän pitää helmikuun kuitenkin vielä ostolakkoa ... etten joutuisi parfyymirippituoliin (en ennen tätä päivää edes tiennyt, että niinkin voi langenneille käydä!), mutta katsotaan miten käy, kun nyt Fille on ihan parin klikkauksen päässä.
Kerro ihmeessä täälläkin, mitä pidit siitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kiitos <3 Ei ollenkaan pahat postikulut!
Yritän pitää helmikuun kuitenkin vielä ostolakkoa ... etten joutuisi parfyymirippituoliin (en ennen tätä päivää edes tiennyt, että niinkin voi langenneille käydä!), mutta katsotaan miten käy, kun nyt Fille on ihan parin klikkauksen päässä.
Kerro ihmeessä täälläkin, mitä pidit siitä :D
Parfyymiasioissa ostolakkoylpeys on usein käynyt lankeemuksen edellä, olen huomannut. :) Ei tosiaan pahat postikulut, ja kokonaan ilmaiset 33,6 (?!) euron jälkeen. Toimitusaika kolmisen viikkoa, tipahtavat postiluukusta. Tällä kertaa tosiaan lähettivät kaksi ylimääräistä, muuten ei ole ollut valittamista, käytän tätä(kin) varmasti jatkossakin. Ainakin eläintarhan täydentämiseen.
Vieraili3ja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellehän siitä on iloa?Britit tekivät sen ihan itse, siis halusivat Brexitin. Siispä tilaamme tuoksumme muualta, koska voimme. Jääkööt nuolemaan näppejään meidän euroilta.
Ohis.
Kateus ja pahantahtoisuus haisee parfyyminkin läpi.
Brittien ahdinko parantaa sinun elämääsi vai?
Vierailija kirjoitti:
Kellehän siitä on iloa?
Just. Et sitten ole viime vuosina uutisia seurannut? Tuohan on kuin syyttäisi raiskauksesta uhria, mitäs kekkaloi liian lyhyessä hameessa!
Vierailija kirjoitti:
Kuriiri livautti postiluukusta kirjeen, Moth ystävineen lepatteli paikalle. Puolassa on sekoiltu, joten tilaamani näytteet lisääntyivät kahdella. Sain kaupanpäällisiksi toisen D.S.&Durgan, Burning Barbershopin ja täysin randomin Rundholzin, 20. Mars 2022. Nuottien perusteella kumpikin voisi jäädä käyttöön, katsotaan. Rundholzin lisäksi Muscs Koublai Khan jäi talviboksiin ja testiin vielä tässä kuussa.
Postipoikakin kävi ja ojensi Oriza L. Legrandit käteen. Noin kuukauden matkasivat. Testiin ensin Cuir de l'Aigle Russe, Oeillet Louis XV ja Rêve d'Ossian. Kalasäilykemies kommentoi viimein: "Eikö sulla ole jo joka paikka täynnä hajuvesiä?" No on, olen ostolakossa ehkä syksyyn saakka, kunhan loput tulevat, odottelen vielä State of Mindin discovery settiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kiusallinen ajatus. Tuoksut on synteessisiä liemiä nykyään. Tiedetään.
Vaan entäs jos iho muuttuu vuosien huvetessa niin että tuoksut ei ole edukseen.Jos, niin onko mitään tehtävissä?😱
Terv. friidu joja ei tuoksuista luovu.
Jokuhan täällä totesi, että arabimaailmassa luodut tuoksut ovat edelleen "ehtaa tavaraa".
No, olivat tahi eivät, ei todellakaan kiinnosta.
Siis aidot tuoksut eivät kiinnosta?
Olen eri kuin tuo jolle vastasit. Kävin -90-luvulla Egyptissä ja ostin heidän tuoksujaan kun meidät turistit vietiin paikalliseen parfyymitaloon. Tuoksut olivat öljymäisiä, pienissä (rumissa) pulloissa ja idea oli se että niitä voi käyttää varovasti joko sellaisenaan tai sitten lisätä niitä alkoholiin ja laittaa suihkupulloon. Siellä oli myytävänä myös kauniita parfyymipulloja. Päätin käyttää sellaisenaan ja tietysti ne sitten unohtuivat kaapin perukoille. Myyjät siellä ilmoittivat että tuoksut säilyivät pitkään, kymmeniä vuosia jos niitä ei sekoita. Ja totta, ne tuoksuvat edelleen kuin olisivat eilispäivänä tehtyjä. Tuoksuttelin niitä juuri vähän aikaa sitten ja pieni hipaisu tuoksuöljyä riittää ja kestää pitkään iholla. Huono puoli tuossa, vaikkakin tuoksut olivat ihania, oli se että osa oli selvästikin piraattituoksuja koska myyjä antoi mukaan listan jossa selitettiin mitä länsimaista tuoksua mikäkin heidän tuotteensa vastasi. Osalle tuoksuista ei ollut länsimaisia vastikkeita.