Miksi se on joillekkin ongelma,että on selkeät naisten ja miesten kotityöt?
Naisten töitä on siivous,ruoan laitto,pyykinpesu ja tiskaus.miesten renkaanvaihto,tankkaus,lumityöt ja erilaiset korjaukset.mikä vika on tällaisessa selvässä työn jaossa?saa ne tehdä toisinkin päin.
Kommentit (37)
Ihme vääntöä taas turhasta. Meillä tekee kotitöitä kummalla on aikaa, ihan sama mitä ne on. Samassa kodissa asutaan ja siellä nyt pitää tehdä asioita, jotta homma sujuu.
No meillä mies ei osaa tehdä korjauksia. Enkä sen puolin minäkään. Näkisin henkisenä väkivaltana, jos alkaisin vaatia toiselta ihmiseltä töitä, joihin tällä ei ole taipumuksia eikä halua opetella, ja tekisin asiasta vieläpä sukupuolikysymyksen.
Puhumattakaan siitä, kun työt olisi tehty väärin, eikä vakuutusyhtiö korjaisi vahinkoja.
Nuoret naiset ei osaa laittaa edes pastaa.
Kaiken tilaavat Woltilla.
Säälittävää...
Ja sitten kehuskelevat kuinka ovat rikkaita, niin voivat käyttää Wolttia.
Se on ongelma vain niille, jotka tekee siitä ongelman. Mä teen meillä naisten työt ja mun mies tekee miesten työt, sillä niitä en edes haluaisi tehdä. Hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ei osaa laittaa edes pastaa.
Kaiken tilaavat Woltilla.
Säälittävää...
Ja sitten kehuskelevat kuinka ovat rikkaita, niin voivat käyttää Wolttia.
Jotenkin minusta tuntuu että säälittävä on tässä aivan joku muu kuin nuoret naiset. Sä olet säälittävä ja reppana.
Miesten eli minun (M) kotityöt on ainakin seuraavat: auton renkaiden vaihto, uuni- ja saunapuiden teko (tänään kävin rankaa), saunan lämmitys, ruokakaupassa käynti, maksaminen ja kokkailu.
Vaimolla pyykkihuolto sitten sataprosenttisesti ja siivoaa useammin ja huolellisemmin kuin minä.
Koska kotitöistä on nykypäivänä jäljellä enää ne ns. naisten työt. Ei ole mitään peltotöitä tai puutöitä. Ruoka ja tiskit pitää laittaa joka päivä, samoin siivota. Sillekkö on sopiva vastinpari auton käyttäminen huollossa kerran vuodessa?
Renkaiden vaihtoon menee tunti jos hissuksiin tekee eikä ole väännintä. Kaksi tuntia vuodessa ei ole mainitsemisen arvoinen "kotityö". Valitsen kyllä nuo miesten työt. Tosin yksin asuvana teen kaiken ilman kikkeliä.
Nuorten naisten reppanuus on säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä böndellä asut, mutta espoolaisessa rivariasunnossa ei noita miesten töitä enää juuri ole. Lisäksi naisten töiden paskuus on siinä, että ne tehdään usein siinä vaiheessa, kun muut viettävät vapaa-aikaa. Mies lopettaa ne ulkotyöt ja tulee kotiin, sen jälkeen syö ja on vapaalla. Naisen hommat jatkuu jälkien siivoamisella jne. Joten, meillä hommat tehdään puoliksi riippumatta siitä onko housuissa vagina vai penis.
Tämä ja sitten tosiaan se, että ne miesten työt on usein sellaisia harvemmin tehtäviän ja projektiluonteisia. Naisten hommat toistuu samanlaisina puuduttavana päivästä toiseen, niitä kukaan ota jos valita saa, minä onneksi saan
Vierailija kirjoitti:
Meidän nuori nainen ja hänen kaverinsa eivät ole vähääkään reppanoita, katso vähän missä porukoissa liikut.
Vierailija kirjoitti:
Miesten eli minun (M) kotityöt on ainakin seuraavat: auton renkaiden vaihto, uuni- ja saunapuiden teko (tänään kävin rankaa), saunan lämmitys, ruokakaupassa käynti, maksaminen ja kokkailu.
Vaimolla pyykkihuolto sitten sataprosenttisesti ja siivoaa useammin ja huolellisemmin kuin minä.
Miehellä myös penis joka on kotitaloudessa korvaamaton ja siihen ei nainen kykene.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä ke#ari#uoruus.
Naisena sanon sulle että *pieraisee
haukotus..
Onneksi ei ole miestä niin saan tehdä mitä haluan eli olla Laiskimus Maximus aina kun haluan. Käytän kertakäyttöaterimia ja siivoan kun sotku alkaa v it utta maan
Ei häiritse, kukin elää kuten haluaa. Oma mies on tarpeeksi fiksu ollakseen esittämättä tuollaista työnjakoa tänne kerrostaloon.
Meillä mies siivoaa ja hoitaa kaikki raha-, auto- ja vakuutusasiat, pinoaa polttopuut varastoon, laittaa ruokaa viikonloppuisin. Minä hoidan pyykit ja teen arkiruuat. Tilaan nuohoojat, huollot ja korjaajat, jos huomaan, että joku on rikki. Pihatyöt tekevät reippaat teinipojat taskurahaa vastaan. Molemmat käymme ruokakaupassa. Ei ongelmia.
Meillä on selkeä jako.
Minä hoidan korjaustyöt, remontit, sisustuksen, tavaratilaukset, uudet lamput yms. Lisäksi vastaan virallisista asioita, laskuista ja hoidan vaikka lasten harrastukset. Mies sitten hoitaa roskien viennit ja lajittelut, suunnittelee lomamatkat, käy ruokakaupassa ja laittaa ruokaa. Minä hoidan pyykit ja mies kaikki siivoukset.
Musta ihan sama menee, pääasia että molemmilla on yhtä paljon hommaa. Reilu peli.
Tankkaaminen on kotityö ja vain jomman kumman vastuulla? 😂
En tiedä missä böndellä asut, mutta espoolaisessa rivariasunnossa ei noita miesten töitä enää juuri ole. Lisäksi naisten töiden paskuus on siinä, että ne tehdään usein siinä vaiheessa, kun muut viettävät vapaa-aikaa. Mies lopettaa ne ulkotyöt ja tulee kotiin, sen jälkeen syö ja on vapaalla. Naisen hommat jatkuu jälkien siivoamisella jne. Joten, meillä hommat tehdään puoliksi riippumatta siitä onko housuissa vagina vai penis.