Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä suositella jotai makeaa ja pirteää tuoksua? Aiemmin lancomen Miracle ja Versacen bright christal ihan kivoiksi todennut mutta jotain uutta ois kiva kokeilla.
Diorin Forever and ever on jollain lailla saman tyyppinen kuin Miracle, kaunis ja siisti kukkaistuoksu erikoisella twistillä. Saatavuus on heikohko mutta nettikaupoista löytyy, taitaa olla Sokoksellakin.
Taidan jättää tuon Dolce väliin, muistan sitä testanneeni ja ihastuneeni kookokseen, kunnes se häipyi ja tilalle tuli jotain mikä tökki. Terracotta on hankintalistalla, kunhan nyt pääsisi johonkin tulokseen, mikä vaihtoehtoisista kesätuoksuista lopulta päätyy kokoelmaani.
Jos tykkää tosi pehmeästä ja hieman puuterimaisesta kookoksesta, niin Estee Lauderin Sensuous Nude on tosi ihana tuoksu. Siinä tuoksuu nenääni pencil shavings (mikä tämä nyt suomeksi olisi, lyijykynän teroituslastut?), josta pidän tosi paljon. Täydellinen kashmirneuletuoksu.
Kenzo Amour kirjoitti:
Taidan jättää tuon Dolce väliin, muistan sitä testanneeni ja ihastuneeni kookokseen, kunnes se häipyi ja tilalle tuli jotain mikä tökki. Terracotta on hankintalistalla, kunhan nyt pääsisi johonkin tulokseen, mikä vaihtoehtoisista kesätuoksuista lopulta päätyy kokoelmaani.
Jos tykkää tosi pehmeästä ja hieman puuterimaisesta kookoksesta, niin Estee Lauderin Sensuous Nude on tosi ihana tuoksu. Siinä tuoksuu nenääni pencil shavings (mikä tämä nyt suomeksi olisi, lyijykynän teroituslastut?), josta pidän tosi paljon. Täydellinen kashmirneuletuoksu.
Miten paljon tuosta tuoksuu hunaja? Olen alkanut pelkäämään sitä nuottina viimeistään Jean Paul Gaultierin Scandal by Nightin jälkeen.
Kenzo Amour kirjoitti:
Mulla tuon tuoksu vaihteli tosi paljon sen mukaan, miten sitä suihkautti. Läpikävellen sai lähinnä ne pehmeät soundit, lähietäisyydeltä kohti suihkauttamalla puun ja lastut. Ei häiritsevää hunajaa ainakaan tällä iholla, enneminkin puuteria ja puhtaita vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,
saksalaisesta ausliebezumduft-nettikaupasta tilanneet, kuinka nopeasti olette saaneet tuotteet? Tilasin 13.9. ja mitään ei ole vielä tullut. Tilasin neljä tuoksunäytettä, tilauksesta tuli varmistus mutta mitään en ole saanut.Pari viikkoa sanovat kestävän koska ilmeisesti käsityönä otetaan näytteet pienempiin pulloihin. Itse sain reilussa viikossa mutta posti on toisinaan hidas.
Mä tilasin 31.1. kolme näytettä (harmittaa nyt että vain kolme, mitä ihmettä ajattelin). Haluan ostaa ensimmäisen tuoksuni Byredolta, mutta en osaa valita kolmesta tuoksusta yhtä- niin tilasin näytteet ja fiilistelen vähän että mikä sopisi parhaiten mulle. Edelleen siis odottelen, kohta pari viikkoa mennyt! :)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa hyviä Brittibrändejä.
Onko jotain portugalilaisia?
- Thanks🌿
Ei ole Portugalista mutta läheltä, eli Espanjasta Loewe.
Nude-addikti kirjoitti:
Kenzo Amour kirjoitti:
Miten paljon tuosta tuoksuu hunaja? Olen alkanut pelkäämään sitä nuottina viimeistään Jean Paul Gaultierin Scandal by Nightin jälkeen.
En haista hunajaa ollenkaan, ainoastaan kevyt kookos, lyijykynä hyvällä tavalla (jos siis siitä tykkää), pehmeä täyteläinen heliotrooppi taustalla. Tästä jää ihana tuoksu vaatteisiin. Tätä ei saa sekoittaa siihen perus Sensuous-tuoksuun, joka on ihan kuin Hugo Bossin Orange, ihan täysin erilainen eikä ollenkaan niin kaunis kuin tuo Nude.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin pitkä ketju että en tiedä onko tästä puhuttu täällä aiemminkin (sori jos on!), mutta kuinka paljon tuoksua laitatte yleensä? Itse tavallisesti vähän tuoksusta riippuen 1-3 suihkausta. Vähän järkytyin, ku katoin youtubesta erään tuoksutubettajan videon, jossa se näytti mihin kaikkialle kannattaa hajuvettä laittaa. Yhteensä tästä tuli lähemmäs 30 suihkausta :D. Vähän hurjalta kuulostaa kyllä, kiva jos sattuu joku astmaatikko viereen. Itsehän laitoin yks päivä miedompaa tuoksua (Versace Bright Crystal) 5 suihkausta, ja tuntu että nyt meni yli jo. Mitä mieltä muut?
yksi suihkaus ilmaan ja kävelen läpi :) jos siis on suihkutettava tuoksu.
Nämä monen suihkauksen terroristit ottaa hermoon vaikka rakastankin tuoksuja.
Mä en ole koskaan harrastanut tätä ilmaan suihkuttelua, koska en halua tuoksun tarttuvan vaatteisiin vaan iholle. Siksi laitan hajuvettä joko niskaan, kämmenselkiin tai sitten hiuksiin, toki näin talvella tuoksu tarttuu kaulahuiveihin ja käsineisiin, mutta minkäs teet.
Minä suihkautan ilmaan ja kävelen sumupilveen aina alasti ;)
Vierailija kirjoitti:
Yritin tilata erään tuoksun Ebaysta espanjalaiselta myyjältä. Ei toimittanut juuri sitä tuoksua Suomeen, vaikka Suomi noin muuten onkin hänen myyntialueensa. Sama tuoksu löytyy Fragrancenet.comista, mutta se ei toimita Suomeen eikä Eurooppaan muutenkaan. Miten tästä maailmasta tuli näin suljettu, vaikka toisin piti käydä digitalisaation myötä? Ei vielä reilu kymmenen vuotta sitten ollut mikään ongelma tilata jenkeistä, tilailin sitä sun tätä ja aina tuli paketit hienosti perille. Nykyään ei onnistu!
Osaako joku neuvoa, miten saisin jenkkimarkkinoiden tuoksuja Suomeen? Tätä etsimääni ei löydy Notinolta, eurooppalaisesta Amazonista tai muista vastaavista vakioratkaisuista. Pitääkö mun saada joku yksityishenkilö Usasta bulvaaniksi? :-D
USA:sta ja Japanistakin saa tilattua jos käyttää näitä "välikäsikauppoja" eli tilaat tuotteen välikäden osoitukseen, mistä se sitten lähetetään sinulle. Siitä tulee tietysti pieni lisälasku. Mulla oli aikoinaan ylhäällä näitä välittäjäkauppojen osoitteita, löytyi myös suomalainen yrittäjä. Googlella voisi löytyä, tai käyttääkö joku palstailija niitä? Ne on ihan luotettavia.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä suositella jotai makeaa ja pirteää tuoksua? Aiemmin lancomen Miracle ja Versacen bright christal ihan kivoiksi todennut mutta jotain uutta ois kiva kokeilla.
Escadan uusin limited edition eli Summer Festival on ainakin makeutta täynnä. Victoria's Secretillä on myös paljon erilaisia makeita ja pirtsakoita tuoksuja. Pradan Candy sekä Viktor & Rolfin Bon Bon on myös kiva jos pitää gourmand-tuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
- Thanks🌿
Penhaligon's ja Floral Street brittiläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen säilytyksestä: aina sanotaan, että pitäisi säilyttää valolta suojassa ja ei kovin kuumassa tai kylmässä lämpötilassa. Itselleni olisi käytön kannalta helpointa, jos tuoksut olisivat kylppärissä, sillä silloin niitä on helppo suihkauttaa aamuisin. Meillä on kylppärissä pöytätason alla syvät hyllyt, joiden "suuaukko" ei ole ikkunaa vasten. Voiko tuoksuja säilyttää tällaisella hyllyllä ilman että ne pilaantuvat? Olen nyt tehnyt niin, että laitan pullot aika syvälle siten, että niiden edessä on tavaraa. Kylppärissä on ikkuna, eli se on aina aika valoisa. Samassa yhteydessä ei ole saunaa, eli lämpötila ei paljoa heittele.
Jos suihku on kuitenkin samassa tilassa niin en suosittele säilytystä siellä kosteuden takia.
Täytyy sitten varmaan siirtää ne pois sieltä. Hmm, mitenköhän tämän ratkaisisi? Minulla ei ole kampauspöytää tms. Miten te säilytätte tuoksut siten että ovat valolta suojassa mutta kuitenkin käden ulottuvilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen säilytyksestä: aina sanotaan, että pitäisi säilyttää valolta suojassa ja ei kovin kuumassa tai kylmässä lämpötilassa. Itselleni olisi käytön kannalta helpointa, jos tuoksut olisivat kylppärissä, sillä silloin niitä on helppo suihkauttaa aamuisin. Meillä on kylppärissä pöytätason alla syvät hyllyt, joiden "suuaukko" ei ole ikkunaa vasten. Voiko tuoksuja säilyttää tällaisella hyllyllä ilman että ne pilaantuvat? Olen nyt tehnyt niin, että laitan pullot aika syvälle siten, että niiden edessä on tavaraa. Kylppärissä on ikkuna, eli se on aina aika valoisa. Samassa yhteydessä ei ole saunaa, eli lämpötila ei paljoa heittele.
Jos suihku on kuitenkin samassa tilassa niin en suosittele säilytystä siellä kosteuden takia.
Täytyy sitten varmaan siirtää ne pois sieltä. Hmm, mitenköhän tämän ratkaisisi? Minulla ei ole kampauspöytää tms. Miten te säilytätte tuoksut siten että ovat valolta suojassa mutta kuitenkin käden ulottuvilla?
Mulla ne on makuuhuoneen lipaston kaapissa omassa laatikossaan, ihan helposti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ne on yhdessä makuuhuoneen kaapissa parilla hyllyllä, poissa valosta ja kosteudelta suojassa.
Asun asunnossa jossa on äärimmäisen vähän säilytystilaa. Ei ole vaatehuonetta tai edes kunnon komeroa. Vaatekaapissakin on vain tanko ja kaksi lipaston laatikkoa on täytynyt täyttää vaatteilla. Täytynee ostaa jokin kannellinen iso rasia jota kehtaa pitää esillä ja laittaa tuoksut sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Thanks🌿Ei ole Portugalista mutta läheltä, eli Espanjasta Loewe.
Kiitos! Valikoima katsastettu.
Brittejä:
Burberry
Penhaligon
Haluaisin kirpeän raikkaan tuoksun.
Vähän kuin Un Jardin Sur de Nilin latvatuoksu.
Se on ihana, mutta häviää viidessä minuutissa.
Toinen juttu. Haluisin nuuhkaista patsulia.
Epäilen että se on se mistä en pidä.
Onko sarja missä olisi yksittäisiä ainesosia?
Kiitoksia taas. Tää on ihana ketju.
Olen ihan vaikuttunut yleisestä asiantuntemuksesta. -nne! 😆😆
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kirpeän raikkaan tuoksun.
Vähän kuin Un Jardin Sur de Nilin latvatuoksu.
Se on ihana, mutta häviää viidessä minuutissa.Toinen juttu. Haluisin nuuhkaista patsulia.
Epäilen että se on se mistä en pidä.
Onko sarja missä olisi yksittäisiä ainesosia?Kiitoksia taas. Tää on ihana ketju.
Olen ihan vaikuttunut yleisestä asiantuntemuksesta. -nne! 😆😆
Patsulia sellaisenaan käytetään aromaterapiassa, joten se löytyy eteerisistä öljyistä, ihan vaikkapa Ruohonjuuresta.
Minusta se on aika pehmeän tasapainoinen, mikään osa tuoksusta ei puske liikaa läpi. Tuo mieleen eksoottisen trooppiset rantalomat jossain luksushotellissa. Taitaa olla ihan lempituoksuni nykyään.