Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19267)
Vierailija kirjoitti:
Menin heti Shalimarin perässä hobbariin muut muut olivat ehtineet ensin...Tilasin sitten sokkona kaksi muuta: Laura Mercierin Vanille Gourmanden sekä Pradan Candy glossin. Odotan varsinkin tuota ekaa innolla; olisiko tässä minulle se ultimaattisen hyvä vaniljatuoksu.
Ounou vai kiitos, en tiedä kumpi pitäisi sanoa. Juoksin tämän viestin jälkeen hobbyhalliin ja shalimar edt:hän sieltä tarttui ostoskoriin. Pohdin tuota jo viime vuonna, haistelin edp:tä Sokoksella ja rakastuin kuumeisesti siihen, miltä se minun takissa tuoksui. Iholla ei tuoksunut yhtään niin ihana vanilja, ja jahkaillessani oli kaikki shalimarit poistuneet hobby hallista. Nyt sitten juoksin sinun viestisi nähtyäni sinne ja edt:tä oli siellä tarjolla niin nappasin ostoskoriin mitään miettimättä. Odotan innolla että pääsen testaamaan, sekä iholle että vaatteisiin! Huhhuh, vuoden alussa vannoin etten tarvitse enää mitään mutta nyt kyllä tunteet voitti järjen. Aaah kamala vuodatus tännekin, mutta olen niin iloinen nyt, kiitos sinulle!!
Toisen vaiheen Kurkdjian-haistelut perhetestissä:
Grand Soir - seksikäs viiskymppinen. Tykkään. Mies kokee sen drydownin liian makeaksi, itse koen juuri ihanaksi.
Oud Satin Mood - kesti kylvynkin. Olin pitkin iltaa sitä tuoksutellut ja mielenkiintoisena pidin. Suihkautin uusiksi kylvystä tultuani ja oud tulee heti alkuun liian kovana, mutta drydown on mielenkiintoinen. Lämmin ja sensuelli, mutta ei näillä näkymin kuitenkaan mikään käyttöparfyymi. Huomaan kaipaavani itse hajuvesiltäni että ne tekevät minulle tietyn fiiliksen/voimistavat tiettyä fiilistä, eli seksikästä, kaunista, femme fatalea, ylellistä jne. Tämä on ehkä liian erikoinen minun kehittymättömälle nenälleni vielä siihen. Mutta nenä on käsivarressa kiinni aika tehokkaasti.
Feminin Pluriel - ei löytynyt minkäänlaista tuoksukohtaa enää vaikka mukamas pysyin kauempana hetken muista tuoksuista. Pitänee testata ihan omillaan joskus puhtaasti yksinään.
Barracat Rouge 540 - Sama AG:n Cloud.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tilata erään tuoksun Ebaysta espanjalaiselta myyjältä. Ei toimittanut juuri sitä tuoksua Suomeen, vaikka Suomi noin muuten onkin hänen myyntialueensa. Sama tuoksu löytyy Fragrancenet.comista, mutta se ei toimita Suomeen eikä Eurooppaan muutenkaan. Miten tästä maailmasta tuli näin suljettu, vaikka toisin piti käydä digitalisaation myötä? Ei vielä reilu kymmenen vuotta sitten ollut mikään ongelma tilata jenkeistä, tilailin sitä sun tätä ja aina tuli paketit hienosti perille. Nykyään ei onnistu!
Osaako joku neuvoa, miten saisin jenkkimarkkinoiden tuoksuja Suomeen? Tätä etsimääni ei löydy Notinolta, eurooppalaisesta Amazonista tai muista vastaavista vakioratkaisuista. Pitääkö mun saada joku yksityishenkilö Usasta bulvaaniksi? :-D
Kerrohan mikä tuoksu on kyseessä niin voin yrittää etsiä.
Couleur Kenzo Violet. Yleensä en ole pitänyt Kenzon tuoksuista, mutta myönnän että ei-pitämiseni perustuu vain pikaiseen tuoksutikkuun myymälässä, en ole kokeillut miten toimisi iholla. Mutta tämähän olisi tietysti pakko saada sokkona juuri siksi, ettei sitä ole Euroopassa myynnissä.
https://www.huuto.net/kohteet/viehattava-kenzocolor-violet-50-ml/536075…
Tässä uusi
https://www.beautystore-europe.com/kenzo-couleur-kenzo-violet-50-ml.html
Ohhoh, onhan sitä siis! Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täällä kokeillut Armanin Air di Gioiaa?
Kyseessä siis Aqua Di Gioian nk. flanker. Kun olin teini, yksi suosikkituoksuistani oli The Body Shopin Oceanus. Sen valmistushan on jo lopetettu. Yksi päivä tuli mieleen, että olisipa kiva saada jotain samantyylistä, ja monessa lähteessä sanottiin Air Di Gioian olevan hyvin samantyyppinen.
Sitä saisi useammastakin paikasta, mutta näytettä en ole onnistunut löytämään. Kuulisin mielelläni pitääkö vertaus Oceanukseen paikkansa.
Huuto.netistä löytyy näytteenä ja 30ml pullona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elizabeth Arden on halpaa.
Onko se jotenkin huono?Ei ole.
No kiva. Kokeilenpa sitten.🌸
Ardenilla on paljon erittäin hyviä hinta-laatusuhde-tuoksuja. Oma suosikkini on White Tea, body lotion ja deodoranti mukaanlukien. Green Tea-sarja on ollut vuosikausia suosittu, samoin Fifth Avenue.
Tuli tänään vielä toinenkin lähetys!
(Tietenkin siinä vaiheessa kun olin jo Oud Satin Moodia lisännyt), joten nyt mennään paperitestillä ja huomenna ihotestillä.
HobbyHallista löytynyt 75ml Dolce & Gabbanan Dolce Garden EdP. Alkutuoksu on hyvin trooppisen hedelmäinen ja kukkainen, makea. Joku hedelmälikööri yrittää puskea ulos tuosta alkutuoksusta. Kookosta en tästä saa irti ainakaan tässä vaiheessa. Miehestä siinä tuoksuu selvästi kookos. Tuoksu on äärimmäisen kesäinen, aivan kuin hedelmäbooli keskipäivän auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Menin heti Shalimarin perässä hobbariin muut muut olivat ehtineet ensin...Tilasin sitten sokkona kaksi muuta: Laura Mercierin Vanille Gourmanden sekä Pradan Candy glossin. Odotan varsinkin tuota ekaa innolla; olisiko tässä minulle se ultimaattisen hyvä vaniljatuoksu.
Eikä, no ei se eau de Cologne kauaa siellä ollut sitten. Ehkä tänään lisätty kun sen sieltä bongasin. Candy Gloss on kyllä hyvä lohduke. Upea kirsikkainen tuoksu.
Tuoksujen säilytyksestä: aina sanotaan, että pitäisi säilyttää valolta suojassa ja ei kovin kuumassa tai kylmässä lämpötilassa. Itselleni olisi käytön kannalta helpointa, jos tuoksut olisivat kylppärissä, sillä silloin niitä on helppo suihkauttaa aamuisin. Meillä on kylppärissä pöytätason alla syvät hyllyt, joiden "suuaukko" ei ole ikkunaa vasten. Voiko tuoksuja säilyttää tällaisella hyllyllä ilman että ne pilaantuvat? Olen nyt tehnyt niin, että laitan pullot aika syvälle siten, että niiden edessä on tavaraa. Kylppärissä on ikkuna, eli se on aina aika valoisa. Samassa yhteydessä ei ole saunaa, eli lämpötila ei paljoa heittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ounou vai kiitos, en tiedä kumpi pitäisi sanoa. Juoksin tämän viestin jälkeen hobbyhalliin ja shalimar edt:hän sieltä tarttui ostoskoriin. Pohdin tuota jo viime vuonna, haistelin edp:tä Sokoksella ja rakastuin kuumeisesti siihen, miltä se minun takissa tuoksui. Iholla ei tuoksunut yhtään niin ihana vanilja, ja jahkaillessani oli kaikki shalimarit poistuneet hobby hallista. Nyt sitten juoksin sinun viestisi nähtyäni sinne ja edt:tä oli siellä tarjolla niin nappasin ostoskoriin mitään miettimättä. Odotan innolla että pääsen testaamaan, sekä iholle että vaatteisiin! Huhhuh, vuoden alussa vannoin etten tarvitse enää mitään mutta nyt kyllä tunteet voitti järjen. Aaah kamala vuodatus tännekin, mutta olen niin iloinen nyt, kiitos sinulle!!
Ohhoh, onneksi en jäänyt arpomaan. Nyt on shalimarin osalta hobby hallissa taas eioota.
Vierailija kirjoitti:
Testissä uusi(n) versio Magie Noiresta, epäilemättä varsin vesitetty siihen verrattuna, millainen se on aikoinaan nuoruutensa kukoistuksessa ollut.
Ei tämä mitenkään huono ole, mutta ei myöskään voimakas, monitahoinen ja eläimellinen, kuten toivoin. Kielo ja (synteettinen?) sivetti tulevat selvästi esiin. Melko terävä ja puuterinen. Toivottavasti esiin nousee vielä muutakin, kun ilta tässä etenee. Huomenna vasta nuuskaisen lopullisen totuuden tästä.
Uudempia Lancômen lanseerauksia tyylikkäämpi kuitenkin, vaikka onkin vain varjo alkuperäisestä.
Onpa pettymys tämä Magie Noire. Ei kehity mihinkään, kyllä se oli tässä kaikki. Eli vähän kieloa ja hieman enemmän synteettistä sivettiä. En ole aiemmin harrastanut kerrostamista, mutta tämä ei kyllä tule muuten käytettyä, joten täytyy alkaa suunnitella, minkä kanssa voisi sopia.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen säilytyksestä: aina sanotaan, että pitäisi säilyttää valolta suojassa ja ei kovin kuumassa tai kylmässä lämpötilassa. Itselleni olisi käytön kannalta helpointa, jos tuoksut olisivat kylppärissä, sillä silloin niitä on helppo suihkauttaa aamuisin. Meillä on kylppärissä pöytätason alla syvät hyllyt, joiden "suuaukko" ei ole ikkunaa vasten. Voiko tuoksuja säilyttää tällaisella hyllyllä ilman että ne pilaantuvat? Olen nyt tehnyt niin, että laitan pullot aika syvälle siten, että niiden edessä on tavaraa. Kylppärissä on ikkuna, eli se on aina aika valoisa. Samassa yhteydessä ei ole saunaa, eli lämpötila ei paljoa heittele.
Jos suihku on kuitenkin samassa tilassa niin en suosittele säilytystä siellä kosteuden takia.
Nude-addikti kirjoitti:
(Tietenkin siinä vaiheessa kun olin jo Oud Satin Moodia lisännyt), joten nyt mennään paperitestillä ja huomenna ihotestillä.
HobbyHallista löytynyt 75ml Dolce & Gabbanan Dolce Garden EdP. Alkutuoksu on hyvin trooppisen hedelmäinen ja kukkainen, makea. Joku hedelmälikööri yrittää puskea ulos tuosta alkutuoksusta. Kookosta en tästä saa irti ainakaan tässä vaiheessa. Miehestä siinä tuoksuu selvästi kookos. Tuoksu on äärimmäisen kesäinen, aivan kuin hedelmäbooli keskipäivän auringon alla.
Kerro sitten, kuinka Dolcen kanssa käy! Vielä täällä arvon, tilaisinko sen kesäksi vaiko en.
Sain postista Kenzo Amourin 100-millisen ja se oli kuin olikin oranssin sijaan fuksian värinen, jos tämä sattuu jotakuta kiinnostamaan. Olen nyt nimennyt Amourin signature-tuoksukseni (anteeksi anglismivihaaja), se on vaan niin täydellinen makuuni. Ihana myös saada tästä tuoksumuisto vauva-aikaan.
Yhä odottelen Tresor Nudea, melko pitkään jo mennyt Parfumdreamsilta tuo toimitus...
Vierailija kirjoitti:
Tuossa eräänä iltana viime viikolla itseäni huvittaakseni tein listauksen tuoksuistani sen mukaan, miten tykkään niitä vuodenajoittain käyttää. Eli talvi-transitio talvesta kevääseen-kevät-kesä-transitio kesästä syksyyn-syksy-transitio syksystä talveen. Kävisi liian pitkäksi listata koko ramariikki tänne, mutta kun pian ollaan siinä vaiheessa, kun oma käsitykseni talven muutoksesta kevättä kohti alkaa (jotain helmikuun loppua-maaliskuun ihan alkua), tässä listaukseni talven ja kevään välin tuoksuistani. Ei tätä tarvitse niin vakavasti kuitenkaan ottaa, välillä käytän muitakin tuoksujani kesältä ja talvelta ihan fiiliksen mukaan, mutta pikkuisen tämä antaa osviittaa siitä, miten yhden tuoksuentusiastin satsi yhden vuodenajan osalta näyttää. Tämä "transitioaika" kestää minulla jonnekin huhtikuun loppupuolelle - vähän säänkin mukaan - ja sitten heivaan "raskaammat" tuoksut takavasemmalle ja otan mukaan keväisiä kevyempiä tuoksuja (esim. Jimmy Choo - Floral, Aerin - Lilac Path, Lanvin - A Girl In Capri jne, jne). Monet tuoksut menevät limittäin eli kuuluvat useampaan kategoriaan.
Talvesta kevääseen by me:
Zadig & Voltaire – Capsule Collection This Is Her! Edition 2019
Jo Malone – Green Almond & Redcurrant
Jo Malone – Orange Bitters
Jo Malone – Rose & Magnolia
Jo Malone – Blackberry & Bay
Atelier Cologne – Vanille Insensée
Paco Rabanne – Olympéa
Elie Saab – Le Parfum In White
Aerin – Amber Musk
Guerlain – Shalimar Souffle de Parfum
Maison Lancôme – Magnolia Rosae
Lancôme – La Nuit Trésor Musc Diamant
Lancôme – La Nuit Trésor Nude
Oscar de la Renta – Bella Blanca
Narciso Rodriguez – Narciso Rodriguez For Her Eau de Parfum
Estée Lauder – Pleasures
Avon – Today
Chanel – Chanel No.5 Eau Première
Olisiko muilla innostusta tehdä samanlaista listausta omista tuoksuistaan? Siis onko kukaan muu sellainen listafriikki kuin minä olen? :D
Minullakin on oma "listani" - eli tietyt tuotteet selvästi kuuluvat talveen, kevääseen, kesään ja syksyyn. Tässä minun pieni ja tylsä listani tuoksuistani, jotka ovat käytössä tähän aikaan vuodesta. Huomaan kyllä, että kaikkein jouluisimmat, alkutalven makeat ja raskaat tuoksut ovat jo vaihtuneet piirun verran kevyempiin tuoksuihin:
Chloé: Absolu, Roses de Chloé
Dolce & Gabbana the one Desire
Estée Lauder: Modern Muse Chic, Modern Muse Nuit
Ralph Lauren: Beyond Romance
Trussardi: My name
Vercase: Blue Dylan
YSL: Libre
Se kotiäiti eli Kenzo Amour kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
HobbyHallista löytynyt 75ml Dolce & Gabbanan Dolce Garden EdP. Alkutuoksu on hyvin trooppisen hedelmäinen ja kukkainen, makea. Joku hedelmälikööri yrittää puskea ulos tuosta alkutuoksusta. Kookosta en tästä saa irti ainakaan tässä vaiheessa. Miehestä siinä tuoksuu selvästi kookos. Tuoksu on äärimmäisen kesäinen, aivan kuin hedelmäbooli keskipäivän auringon alla.Kerro sitten, kuinka Dolcen kanssa käy! Vielä täällä arvon, tilaisinko sen kesäksi vaiko en.
Sain postista Kenzo Amourin 100-millisen ja se oli kuin olikin oranssin sijaan fuksian värinen, jos tämä sattuu jotakuta kiinnostamaan. Olen nyt nimennyt Amourin signature-tuoksukseni (anteeksi anglismivihaaja), se on vaan niin täydellinen makuuni. Ihana myös saada tästä tuoksumuisto vauva-aikaan.
Yhä odottelen Tresor Nudea, melko pitkään jo mennyt Parfumdreamsilta tuo toimitus...
Ei käynyt hyvin. En yksinkertaisesti saa siitä kookosta irti kuin aivan pienen hetken. Ikään kuin se kookos olisi tietyn matkan päässä ihosta sanotaan nyt 30cm ja silloin se satunnaisesti hyvin kevyesti tuoksahtaisi, mutta kun vie nenän lähemmäs rannetta, se katoaa kokonaan ja tuoksuu vain hedelmät. Nyt vieläpä paikallistin mistä tunnen tämän tuoksun. Joskus ollessani lapsi Säästäri myi sellaisia trooppisia halpislimuja joista yksi oli tietysti pina colada, mutta tämä tuoksuu sille punaiselle. Olisiko ollut joku guava-sekoitus. Guavaahan tässä Dolce Gardenissa ei pitäisi olla, mutta minun (viallinen?) nenäni haistaa sen selvästi.
Etsin siis kookostuoksua jossa olisi kookosta ja raikkaita kukkia, enkä sellaista ole vielä löytänyt. Tuo Nude on niin täydellinen kookostuoksu, oma signatureni ehdottomasti, mutta haluaisin sille vastapainoksi jotain kukkaista kookosta, jossa ei ehkä olisi vaniljaa niin paljon.
Nude-addikti kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
HobbyHallista löytynyt 75ml Dolce & Gabbanan Dolce Garden EdP. Alkutuoksu on hyvin trooppisen hedelmäinen ja kukkainen, makea. Joku hedelmälikööri yrittää puskea ulos tuosta alkutuoksusta. Kookosta en tästä saa irti ainakaan tässä vaiheessa. Miehestä siinä tuoksuu selvästi kookos. Tuoksu on äärimmäisen kesäinen, aivan kuin hedelmäbooli keskipäivän auringon alla.Kerro sitten, kuinka Dolcen kanssa käy! Vielä täällä arvon, tilaisinko sen kesäksi vaiko en.
Ei käynyt hyvin. En yksinkertaisesti saa siitä kookosta irti kuin aivan pienen hetken. Ikään kuin se kookos olisi tietyn matkan päässä ihosta sanotaan nyt 30cm ja silloin se satunnaisesti hyvin kevyesti tuoksahtaisi, mutta kun vie nenän lähemmäs rannetta, se katoaa kokonaan ja tuoksuu vain hedelmät. Nyt vieläpä paikallistin mistä tunnen tämän tuoksun. Joskus ollessani lapsi Säästäri myi sellaisia trooppisia halpislimuja joista yksi oli tietysti pina colada, mutta tämä tuoksuu sille punaiselle. Olisiko ollut joku guava-sekoitus. Guavaahan tässä Dolce Gardenissa ei pitäisi olla, mutta minun (viallinen?) nenäni haistaa sen selvästi.
Etsin siis kookostuoksua jossa olisi kookosta ja raikkaita kukkia, enkä sellaista ole vielä löytänyt. Tuo Nude on niin täydellinen kookostuoksu, oma signatureni ehdottomasti, mutta haluaisin sille vastapainoksi jotain kukkaista kookosta, jossa ei ehkä olisi vaniljaa niin paljon.
No Guerlainin Terracottahan tuo olisi, kookoksen vastapainona runsaasti valkoisia ja keltaisia kukkia.
Nyt Hobby Hallissa näkyy taas sekä Shalimar eau de Cologne että Shalimar edt 🙌🏻
Vierailija kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Nude-addikti kirjoitti:
Etsin siis kookostuoksua jossa olisi kookosta ja raikkaita kukkia, enkä sellaista ole vielä löytänyt. Tuo Nude on niin täydellinen kookostuoksu, oma signatureni ehdottomasti, mutta haluaisin sille vastapainoksi jotain kukkaista kookosta, jossa ei ehkä olisi vaniljaa niin paljon.No Guerlainin Terracottahan tuo olisi, kookoksen vastapainona runsaasti valkoisia ja keltaisia kukkia.
Onko sitä kookosta kuinka runsaasti siinä? Kuinka sitruksinen se on?
Onko teillä suositella jotai makeaa ja pirteää tuoksua? Aiemmin lancomen Miracle ja Versacen bright christal ihan kivoiksi todennut mutta jotain uutta ois kiva kokeilla.
Tässä uusi
https://www.beautystore-europe.com/kenzo-couleur-kenzo-violet-50-ml.html