Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
4561/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air di Gioia on lopetettu ja tilalle tullut Ocean di Gioia. Joten jos löydät sitä vielä, niin kannattaa ostaa. Oman havaintoni perusteella se on loppunut monesta paikasta. Minulla on se, ja tykkään erittäin paljon. Siinä tuoksuu suolainen merituuli ja raikas ilma. Jos on asunut meren äärellä, siinä tuoksussa on jotain tuttua. Valitettavasti en osaa verrata Oceanukseen jota en ole tuoksutellut, kuten en Ocean di Gioiaankaan. Sen verran tykkään tuoksusta, että mietin pitäisikö napata back up jostain.

Vierailija
4562/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Air di Gioia on lopetettu ja tilalle tullut Ocean di Gioia. Joten jos löydät sitä vielä, niin kannattaa ostaa. Oman havaintoni perusteella se on loppunut monesta paikasta. Minulla on se, ja tykkään erittäin paljon. Siinä tuoksuu suolainen merituuli ja raikas ilma. Jos on asunut meren äärellä, siinä tuoksussa on jotain tuttua. Valitettavasti en osaa verrata Oceanukseen jota en ole tuoksutellut, kuten en Ocean di Gioiaankaan. Sen verran tykkään tuoksusta, että mietin pitäisikö napata back up jostain.

Oi, tämä on rohkaisevaa! Katsoin, että sitä on edelleen saatavilla muutamissa ulkomaisissa nettikaupoissa. Minulla on ulkomailla asuvia perheenjäseniä, joten ajattelin tilata heidän kauttaan. 

Onko Ocean di Gioia kovin erilainen kuin Air?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4563/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa eräänä iltana viime viikolla itseäni huvittaakseni tein listauksen tuoksuistani sen mukaan, miten tykkään niitä vuodenajoittain käyttää. Eli talvi-transitio talvesta kevääseen-kevät-kesä-transitio kesästä syksyyn-syksy-transitio syksystä talveen.  Kävisi liian pitkäksi listata koko ramariikki tänne, mutta kun pian ollaan siinä vaiheessa, kun oma käsitykseni talven muutoksesta kevättä kohti alkaa (jotain helmikuun loppua-maaliskuun ihan alkua), tässä listaukseni talven ja kevään välin tuoksuistani. Ei tätä tarvitse niin vakavasti kuitenkaan ottaa, välillä käytän muitakin tuoksujani kesältä ja talvelta ihan fiiliksen mukaan, mutta pikkuisen tämä antaa osviittaa siitä, miten yhden tuoksuentusiastin satsi yhden vuodenajan osalta näyttää. Tämä "transitioaika" kestää minulla jonnekin huhtikuun loppupuolelle - vähän säänkin mukaan - ja sitten heivaan "raskaammat" tuoksut takavasemmalle ja otan mukaan keväisiä kevyempiä tuoksuja (esim. Jimmy Choo - Floral, Aerin - Lilac Path, Lanvin - A Girl In Capri jne, jne). Monet tuoksut menevät limittäin eli kuuluvat useampaan kategoriaan.

Talvesta kevääseen by me:

Zadig & Voltaire – Capsule Collection This Is Her! Edition 2019

Jo Malone – Green Almond & Redcurrant

Jo Malone – Orange Bitters

Jo Malone – Rose & Magnolia

Jo Malone – Blackberry & Bay

Atelier Cologne – Vanille Insensée

Paco Rabanne – Olympéa

Elie Saab – Le Parfum In White

Aerin – Amber Musk

Guerlain – Shalimar Souffle de Parfum

Maison Lancôme – Magnolia Rosae

Lancôme – La Nuit Trésor Musc Diamant

Lancôme – La Nuit Trésor Nude

Oscar de la Renta – Bella Blanca

Narciso Rodriguez – Narciso Rodriguez For Her Eau de Parfum

Estée Lauder – Pleasures

Avon – Today

Chanel – Chanel No.5 Eau Première

Olisiko muilla innostusta tehdä samanlaista listausta omista tuoksuistaan? Siis onko kukaan muu sellainen listafriikki kuin minä olen? :D

Vierailija
4564/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, tämä on rohkaisevaa! Katsoin, että sitä on edelleen saatavilla muutamissa ulkomaisissa nettikaupoissa. Minulla on ulkomailla asuvia perheenjäseniä, joten ajattelin tilata heidän kauttaan. 

Ah, juuri huomasin, että olit kirjoittanut ettei sinulla ole kokemusta Oceanista. Mutta jos jollain on, kuulisin mielelläni siitäkin!

Vierailija
4565/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, juuri huomasin, että olit kirjoittanut ettei sinulla ole kokemusta Oceanista. Mutta jos jollain on, kuulisin mielelläni siitäkin!

Ei ole kokemusta, mutta katsoin Fragranticasta että täysin erilaiset tuoksunuotit siinä on, joten voi olla kyllä aika erilainen tuoksultaan verrattuna Airiin. Mutta ehkä itsessään ihan hyväkin tuoksu sekin, pitäisi testata.

Vierailija
4566/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuoksuna Avonin First Date - Turkish Rose. Ihana sateenjälkeisen ruusutarhan tuoksu, Damaskon ruusua. 

Vierailija
4567/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa eräänä iltana viime viikolla itseäni huvittaakseni tein listauksen tuoksuistani sen mukaan, miten tykkään niitä vuodenajoittain käyttää. Eli talvi-transitio talvesta kevääseen-kevät-kesä-transitio kesästä syksyyn-syksy-transitio syksystä talveen.  Kävisi liian pitkäksi listata koko ramariikki tänne, mutta kun pian ollaan siinä vaiheessa, kun oma käsitykseni talven muutoksesta kevättä kohti alkaa (jotain helmikuun loppua-maaliskuun ihan alkua), tässä listaukseni talven ja kevään välin tuoksuistani. Ei tätä tarvitse niin vakavasti kuitenkaan ottaa, välillä käytän muitakin tuoksujani kesältä ja talvelta ihan fiiliksen mukaan, mutta pikkuisen tämä antaa osviittaa siitä, miten yhden tuoksuentusiastin satsi yhden vuodenajan osalta näyttää. Tämä "transitioaika" kestää minulla jonnekin huhtikuun loppupuolelle - vähän säänkin mukaan - ja sitten heivaan "raskaammat" tuoksut takavasemmalle ja otan mukaan keväisiä kevyempiä tuoksuja (esim. Jimmy Choo - Floral, Aerin - Lilac Path, Lanvin - A Girl In Capri jne, jne). Monet tuoksut menevät limittäin eli kuuluvat useampaan kategoriaan.

Paco Rabanne – Olympéa

Aerin – Amber Musk

Estée Lauder – Pleasures

Avon – Today

Olisiko muilla innostusta tehdä samanlaista listausta omista tuoksuistaan? Siis onko kukaan muu sellainen listafriikki kuin minä olen? :D

Mulla on samankaltainen vuodenaikarotaatio....ja exceltaulukko näytteistäni, ei niitä muuten hallitsi. Tai oikeastaan joka vuodenajalle on oma taulukkonsa, jossa on parfyymit aakkostettuna ensin valmistajan ja sitten tuoksun nimen mukaan, arvio (symbolein) ja kommentit. Tässä on talvi (tammi-helmikuu) tällä hetkellä. Puuttuu muutama Lutens, Oriza ja State of Mind. Kokoelma elää; jotain siirtyy puolisolle, jotain toiseen vuodenaikaan, jotain ehkä sinne lavuaariin, muut käytän loppuun. En osta isoja pulloja.

Bois 1920 Le Voluttuose La Vaniglia

By Kilian Intoxicated

Calaj Love Toxin, Transilvania

Chopard Wish

Dior Addict, Dolce Vita

Etat Libre d'Orange Divin'Enfant, Eau de Protection, Noel au Balco, Putain des Palaces, Tom of Finland, Une Amourette

Filippo Sorcinelli But Not Today, Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino Il Volto, LAVS

Histoires de Parfums 1826 Eugenie de Montijo, 1876 Mata Hari, Ambre 114, Fidelis, Rosam

Imaginary Authors A City on Fire

Maison Martin Margiela By the Fireplace

Molinard Habanita

Parfums de Marly Oajan

Paris à la plus belle Luminous Chypre

Rasasi Orchid Prairie

Serge Lutens Baptême du Feu, Le Participe Passé

Tauer Au Coeur du Desert

The Different Company Al Sahra, Oud for Love

V Canto Lucrethia

Zoologist Bee, Civet, Tyrannosaurus Rex

Vierailija
4568/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkdjianin näytteet saapuivat. Ensifiilis koko perhettä kiusattuani:

Baccarat Rouge 540 extrait de parfum: täydet Ariana Granden Cloud-fiilikset. En erottaisi jos ne olisivat vierekkäin. Onneksi testasin tuolla esiteinillä joka viihtyy huoneessaan, koska en tykkää ko tuoksusta. Lapsen mielestä kummatkin (cloud ja tämä) ovat kivoja.

Grand Soir: testasin miehellä ja kyllä, sama fiilis kuin monella Fragranticassa - vanhan miehen tuoksu. Old spice mutta ihan tyylikäs. Vanhemmalle kuin tuo nelikymppinen mies.

Feminin pluriel: testasin lapsella ja ei samaa voimakkuutta kuin muilla tässä setissä (vaikka huomioisi että se ei ole extrait). Hieman vanhanaikainen kukkatuoksu. Hävisi todella nopeasti.

Oud satin mood extrait de parfum: oud ja hyasintti. Hyvin huoneentäyttävä, mutta hämmentävän samanlainen kuin Juliette has a Gunin Midnight Oud, mahdollista myös että itselläni on niin huono nenä että oud vie kaiken huomion. Hyvin lämmin tuoksu, ehkä jopa hieman nuotiomainen oikein läheltä tuoksuteltuna.

Mikään ei itselleni ainakaan ensituoksaisulla ollut rakkautta eikä edes suurta pitämistä. Oud Satin Mood ja Grand Soir tuoksuivat todella hyvin tehdyiltä, vaikkei itselleni mieluisia olleetkaan.

Vierailija
4569/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin tilata erään tuoksun Ebaysta espanjalaiselta myyjältä. Ei toimittanut juuri sitä tuoksua Suomeen, vaikka Suomi noin muuten onkin hänen myyntialueensa. Sama tuoksu löytyy Fragrancenet.comista, mutta se ei toimita Suomeen eikä Eurooppaan muutenkaan. Miten tästä maailmasta tuli näin suljettu, vaikka toisin piti käydä digitalisaation myötä? Ei vielä reilu kymmenen vuotta sitten ollut mikään ongelma tilata jenkeistä, tilailin sitä sun tätä ja aina tuli paketit hienosti perille. Nykyään ei onnistu!

Osaako joku neuvoa, miten saisin jenkkimarkkinoiden tuoksuja Suomeen? Tätä etsimääni ei löydy Notinolta, eurooppalaisesta Amazonista tai muista vastaavista vakioratkaisuista. Pitääkö mun saada joku yksityishenkilö Usasta bulvaaniksi? :-D

Kerrohan mikä tuoksu on kyseessä niin voin yrittää etsiä.

Couleur Kenzo Violet. Yleensä en ole pitänyt Kenzon tuoksuista, mutta myönnän että ei-pitämiseni perustuu vain pikaiseen tuoksutikkuun myymälässä, en ole kokeillut miten toimisi iholla. Mutta tämähän olisi tietysti pakko saada sokkona juuri siksi, ettei sitä ole Euroopassa myynnissä.

Vierailija
4570/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä uusi(n) versio Magie Noiresta, epäilemättä varsin vesitetty siihen verrattuna, millainen se on aikoinaan nuoruutensa kukoistuksessa ollut.

Ei tämä mitenkään huono ole, mutta ei myöskään voimakas, monitahoinen ja eläimellinen, kuten toivoin. Kielo ja (synteettinen?) sivetti tulevat selvästi esiin. Melko terävä ja puuterinen. Toivottavasti esiin nousee vielä muutakin, kun ilta tässä etenee. Huomenna vasta nuuskaisen lopullisen totuuden tästä.

Uudempia Lancômen lanseerauksia tyylikkäämpi kuitenkin, vaikka onkin vain varjo alkuperäisestä.

Vierailija
4571/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nude-addikti kirjoitti:

Baccarat Rouge 540 extrait de parfum: täydet Ariana Granden Cloud-fiilikset. En erottaisi jos ne olisivat vierekkäin. Onneksi testasin tuolla esiteinillä joka viihtyy huoneessaan, koska en tykkää ko tuoksusta. Lapsen mielestä kummatkin (cloud ja tämä) ovat kivoja.

Grand Soir: testasin miehellä ja kyllä, sama fiilis kuin monella Fragranticassa - vanhan miehen tuoksu. Old spice mutta ihan tyylikäs. Vanhemmalle kuin tuo nelikymppinen mies.

Feminin pluriel: testasin lapsella ja ei samaa voimakkuutta kuin muilla tässä setissä (vaikka huomioisi että se ei ole extrait). Hieman vanhanaikainen kukkatuoksu. Hävisi todella nopeasti.

Oud satin mood extrait de parfum: oud ja hyasintti. Hyvin huoneentäyttävä, mutta hämmentävän samanlainen kuin Juliette has a Gunin Midnight Oud, mahdollista myös että itselläni on niin huono nenä että oud vie kaiken huomion. Hyvin lämmin tuoksu, ehkä jopa hieman nuotiomainen oikein läheltä tuoksuteltuna.

Mikään ei itselleni ainakaan ensituoksaisulla ollut rakkautta eikä edes suurta pitämistä. Oud Satin Mood ja Grand Soir tuoksuivat todella hyvin tehdyiltä, vaikkei itselleni mieluisia olleetkaan.

Vähänkö ihanaa,että sulla on tommonen testiperhe! Mä joudun testaamaan vaan itseeni.

Vierailija
4572/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Vähänkö ihanaa,että sulla on tommonen testiperhe! Mä joudun testaamaan vaan itseeni.

Mä mietin kanssa, että mikä kiltti ja hyväntuoksuinen perhe, ihanaa :)) Kalasäilykemies pitää minua nyt jo tarpeksi tärähtäneenä, en ruiski häneen (töpötän häneen puolisalaa, jos ollaan lähdössä ihmisten ilmoille), ja lapsi on jo maailmalla. Koekaniinit siis vähissä täälläkin.

Vierailija
4573/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paco Rabanne – Olympéa

Aerin – Amber Musk

Estée Lauder – Pleasures

Avon – Today

Minulla ei ole listoja, mutta pienet tuoksunäytteeni olen pakannut neljään vuodenaika-"beauty boxiin", karkeasti vain neljän vuodenajan mukaan. Sitten isot normaalit pullot minulla on hyllyssä, mutta niistä tiedän ja muistan muutenkin,mitkä kuuluvat mihinkin vuodenaikaan. Tosin niissä on muutama vuodenajasta riippumaton luottotuoksu, jotka ovat "tarvitsen extrapoweria ja itsetuntoa tänään" -tyylisiin hetkiin.

Helmikuun lopulla alan jo henkisesti luopumaan talvituoksuista ja availen kevätboksia kun valo lisääntyy. Sieltä sitten nuuskuttelen siihen alkukevään-pääsiäisen transitioon ja fiilikseen sopivia tuoksuja. Kuten tiedämme, sää vaikuttaa, yleinen olotila, onko mitä tekemässä, mitä on päällä - kaikki nuo vaikuttavat (siis vuodenajan lisäksi) siihen, minkä katson sopivimmaksi tuoksuksi, kun korkkaan talvi-kevät-välivaiheen alkaneeksi!

Siitä saa loputtomasti iloa, kun aukoo niitä seuraavan vuodenajan boksiin tallentamiaan näyteputkiloita ja pikkupulloja ja "sovittelee" niitä, että "ah, tätä laitan pääsiäisenä juhla-aterialle" ja "tätä laitan kun menen keväthangille hiihtämään". Ja sitten on niitä "narsissit kukkii" ja "koivut on hiirenkorvalla"-loppukevään tuoksuja.

Vierailija
4574/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paco Rabanne – Olympéa

Aerin – Amber Musk

Estée Lauder – Pleasures

Avon – Today

Minulla ei ole listoja, mutta pienet tuoksunäytteeni olen pakannut neljään vuodenaika-"beauty boxiin", karkeasti vain neljän vuodenajan mukaan. Sitten isot normaalit pullot minulla on hyllyssä, mutta niistä tiedän ja muistan muutenkin,mitkä kuuluvat mihinkin vuodenaikaan. Tosin niissä on muutama vuodenajasta riippumaton luottotuoksu, jotka ovat "tarvitsen extrapoweria ja itsetuntoa tänään" -tyylisiin hetkiin.

Helmikuun lopulla alan jo henkisesti luopumaan talvituoksuista ja availen kevätboksia kun valo lisääntyy. Sieltä sitten nuuskuttelen siihen alkukevään-pääsiäisen transitioon ja fiilikseen sopivia tuoksuja. Kuten tiedämme, sää vaikuttaa, yleinen olotila, onko mitä tekemässä, mitä on päällä - kaikki nuo vaikuttavat (siis vuodenajan lisäksi) siihen, minkä katson sopivimmaksi tuoksuksi, kun korkkaan talvi-kevät-välivaiheen alkaneeksi!

Siitä saa loputtomasti iloa, kun aukoo niitä seuraavan vuodenajan boksiin tallentamiaan näyteputkiloita ja pikkupulloja ja "sovittelee" niitä, että "ah, tätä laitan pääsiäisenä juhla-aterialle" ja "tätä laitan kun menen keväthangille hiihtämään". Ja sitten on niitä "narsissit kukkii" ja "koivut on hiirenkorvalla"-loppukevään tuoksuja.

Hahaa, mulla on myös bokseja, mutta niihin ei kosketa, jos on "väärä" ajankohta. Itsekuri (tai parfyymiautismi) on niin kova, etten edes testaa niitä näytteitä, jotka kuuluvat toiseen vuodenaikaan - niinpä nyt on edessä uutuuksia pursuava kevätboksi, jonka sisällöstä on vain kalpea aavistus. Tilaan näytteet nuottien ja arvostelujen mukaan, mutta joiltakin taloilta kokonaisia discovery settejä. Olen nyt hillonnut esimerkiksi Maison Martin Margielan 10 näytteen settiä kuukausia, ja kokeillut vasta syksyboksin näytteet (Jazz Club, Whispers in the Library) ja tuon talveen kuuluvan By the Fireplacen. Myös koko joukko Espanjan-eläimiä kuuluu kevääseen.

Vierailija
4575/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paco Rabanne – Olympéa

Aerin – Amber Musk

Estée Lauder – Pleasures

Avon – Today

Tästä listauksesta silmiini pomppasi Pleasures. Joku ilta niin kaipasin sitä! Eli kevättä kohti ollaan menossa ja Pleasuresia tarvittaisiin.

Surullista on se, että laitoin lähes täyden pullon kiertoon kirppikselle. Ja olin vielä saanut sen lahjaksi silloiselta mieheltäni, josta erosin. En koskaan arvostanut miestä kuten hän olisi ansainnut, enkä arvostanut tuota tuoksuakaan, ennen kuin nyt yhtenä päivänä jokin muistutti minua siitä ja tajusin kaipaavani sitä. Ihanat kukat, onnellisuus, pehmeys.

Olen kyllä harvinaisen tyhmä ihminen. Pleasures näytti olevan yli 80 euroa Sokoksella, ja miestäkään ei saa takaisin.

Vierailija
4576/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti Shalimarin perässä hobbariin muut muut olivat ehtineet ensin...Tilasin sitten sokkona kaksi muuta: Laura Mercierin Vanille Gourmanden sekä Pradan Candy glossin. Odotan varsinkin tuota ekaa innolla; olisiko tässä minulle se ultimaattisen hyvä vaniljatuoksu.

Vierailija
4577/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Arden on halpaa.

Onko se jotenkin huono?

Ei ole.

No kiva. Kokeilenpa sitten.🌸

Mulla ei ole kokemusta muista Ardeneista, mutta White Tea on ihastuttava jokatilanteentuoksu. Jos joogan saisi pulloon, se tuoksuisi tältä. Tyyneys pullossa. Tuoksuu kylpylältä, tykkäsi Fragrantica. Kestääkin muistaakseni mukavasti.

Vierailija
4578/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa hyviä Brittibrändejä.

Onko jotain portugalilaisia?

- Thanks🌿

Vierailija
4579/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelin vasta hieman feminiinistä miestentuoksua, hitsi kun en muista nimeä. Pullo muistutti hieman käsikranaattia, keltainen neste. Oli raikas tuoksu jossa hieman ananasta ja vaniljaa. Minusta aika unisex tuoksu.

Olisiko ollut Viktor&Rolfin Spicebomb? Siitä tullut juuri uusi kevätversio.

Vierailija
4580/19266 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin tilata erään tuoksun Ebaysta espanjalaiselta myyjältä. Ei toimittanut juuri sitä tuoksua Suomeen, vaikka Suomi noin muuten onkin hänen myyntialueensa. Sama tuoksu löytyy Fragrancenet.comista, mutta se ei toimita Suomeen eikä Eurooppaan muutenkaan. Miten tästä maailmasta tuli näin suljettu, vaikka toisin piti käydä digitalisaation myötä? Ei vielä reilu kymmenen vuotta sitten ollut mikään ongelma tilata jenkeistä, tilailin sitä sun tätä ja aina tuli paketit hienosti perille. Nykyään ei onnistu!

Osaako joku neuvoa, miten saisin jenkkimarkkinoiden tuoksuja Suomeen? Tätä etsimääni ei löydy Notinolta, eurooppalaisesta Amazonista tai muista vastaavista vakioratkaisuista. Pitääkö mun saada joku yksityishenkilö Usasta bulvaaniksi? :-D

Kerrohan mikä tuoksu on kyseessä niin voin yrittää etsiä.

Couleur Kenzo Violet. Yleensä en ole pitänyt Kenzon tuoksuista, mutta myönnän että ei-pitämiseni perustuu vain pikaiseen tuoksutikkuun myymälässä, en ole kokeillut miten toimisi iholla. Mutta tämähän olisi tietysti pakko saada sokkona juuri siksi, ettei sitä ole Euroopassa myynnissä.

https://www.huuto.net/kohteet/viehattava-kenzocolor-violet-50-ml/536075…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi