Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Tilaamani Kurkdjianin näytteet ovat keliolosuhteiden takia jumissa Leipzigissä. Päivän tuoksuna Bright Crystal ja Bright Crystal Absolu lisäämässä kestoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joku kokeillut V Canton Lucrethiaa, en löydä sitä viestiä edes haulla. Millainen tuoksu oli? Oliko kestävä?
Minä, 1 ml näytteestä. On kestävä, pysyi koko työpäivän ja ylikin. Annostelen varovaisesti, tässä oli tikku. Hedelmäinen tuoksu. Ei voimakasta alkoholipläjäystä, vaikka italo onkin.
Okei, kiitos vastauksesta! Fragranticassa sitä on verrattu paremmaksi versioksi YSL Black Opiumista, oliko siinä hedelmäisyydessä mitään kahvin ja vaniljan tuoksua? Itse en Black Opiumista niin välitä, mutta kahvi/kaakaonuotit kiinnostavat sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joku kokeillut V Canton Lucrethiaa, en löydä sitä viestiä edes haulla. Millainen tuoksu oli? Oliko kestävä?
Minä, 1 ml näytteestä. On kestävä, pysyi koko työpäivän ja ylikin. Annostelen varovaisesti, tässä oli tikku. Hedelmäinen tuoksu. Ei voimakasta alkoholipläjäystä, vaikka italo onkin.
Okei, kiitos vastauksesta! Fragranticassa sitä on verrattu paremmaksi versioksi YSL Black Opiumista, oliko siinä hedelmäisyydessä mitään kahvin ja vaniljan tuoksua? Itse en Black Opiumista niin välitä, mutta kahvi/kaakaonuotit kiinnostavat sinänsä.
Molemmat ovat havaittavissa, varmaan hyvinkin ilman maskia, jonka kanssa tein testini... Black Opiumiin en osaa verrata, se on minulle vieras. Tämä on hyvin tasapainossa, mikään nuotti ei ole päällekäyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat havaittavissa, varmaan hyvinkin ilman maskia, jonka kanssa tein testini... Black Opiumiin en osaa verrata, se on minulle vieras. Tämä on hyvin tasapainossa, mikään nuotti ei ole päällekäyvä.
Ok, vaikuttaa näillä tiedoilla tilauksen arvoiselta tuoksulta! Sitten kun ostolakko päättyy 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, vaikuttaa näillä tiedoilla tilauksen arvoiselta tuoksulta! Sitten kun ostolakko päättyy 😅
Aromat.ee:stä löydät näytteen, ja muitakin V Cantoja, ennen ostopäätöstä. Varoitan kuitenkin että näytteiden tilailu se vasta koukuttavaa onkin. ;)
Hei te Sylvaine Delacourten näytteet tilanneet. Kuinka pitkään kesti ennen kuin toimitettiin ja millä tavalla toimitettiin? Tilasin 28.1. Delacourtet sekä Kurkdjianit. Jälkimmäiset toi DHL:n kuriiri vajaassa viikossa, edellisiä ei ole vieläkään näkynyt eikä ole tullut sähköpostiin mitään lähetysilmoitustakaan. Pitääkö vaan malttaa?
Vierailija kirjoitti:
Hei te Sylvaine Delacourten näytteet tilanneet. Kuinka pitkään kesti ennen kuin toimitettiin ja millä tavalla toimitettiin? Tilasin 28.1. Delacourtet sekä Kurkdjianit. Jälkimmäiset toi DHL:n kuriiri vajaassa viikossa, edellisiä ei ole vieläkään näkynyt eikä ole tullut sähköpostiin mitään lähetysilmoitustakaan. Pitääkö vaan malttaa?
Tilasin elokuussa. Kopsahtivat eteisen lattialle, tulevat siis postissa eivätkä kuriirilla. Ranskan La Poste on yleensä saanut paketit Suomeen kuukaudessa, ei siis hätää. :) Muistaakseni omistani ei myöskään tullut lähetysilmoitusta, harvinaista.
Rotunainen kirjoitti:
Vanha kunnon neuvostoaikojen tuoksu Krasnaja Moskva (Punainen Moskova) pitää tehokkaasti miehet loitolla. On edullista ja riittoisaa, mutta saatavuudessa ilmenee melkoisia ongelmia - onneksi olen haalinut aikanaan hyvät varastot.
"Moskovanpunainen" haisi aika väkevästi Helsingin keskustassa naapurimaan neuvostoaikoina, kun naiset hakivat täältä sukkahousuja. Se oli voimakas Chanel-kopio, se Chanel EdP versio haisee laimeammalle "Moskovanpunaiselle" åitini ja mummoni mukaan, sanoivat että se vastaantullut tuoksupilvi kirveli silmiä ja suuta . :D Mitä lie myrkkyä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä tärkeää kuin tietää mistä pitää, on tietää mistä EI pidä.
Mulle on selvinnyt joitain ärsyttäviä elementtejä, jotka tuottavat ärtymystä tai päänsärkyä. Gardenia, kielo, hyasintti ja kookos ainakin. Lisäksi partavesimäinen loppupläjäys juurituoksussa harmittaa, koska se on sitten multa pilalla. Niinpä olen jättänyt unisex-tuoksut muille.Minulle on inhokkituoksuiksi muodostunut ainakin seuraavat:
1. Lancome La vie est belle. Tämä on vaan niin vahva minun ihollani, etten yksinkertaisesti voi tätä käyttää.
2. Donna Karan Carhmere Mist. Tämä on jotenkin paksu tuoksu, jota olisin varmasti käyttänyt 80- ja 90-luvuilla, mutta en vielä silloin ollut tähän tutustunut. Tästä ehkä tulee mieleen joku miesten tuoksu, tulisiko?
3. Tiffany Co:n Tiffany edp. Tämä tuoksui aluksi aivan ihanalle, mutta lopputuoksussa haisee mielestäni pistävä hiki, ja se pilaa koko tuoksunautinnon.
4. Gucci Guilty Love Edition, se vuoden 2020 punainen pullo. Ostin sen juuri, tykkäsin kovasti tuoksutikulle otetusta näytteestä - ja miksi, voi miksi, tuoksu haisee ihollani vanhan mummon eltaantuneelta, vanhalta hajuvedeltä. En tykkää sitten ollenkaan - eikä tästä taida sittenkään tulla kesän 2021 tuoksuani.
Onkohan näissä inhokeissani jokin yhteinen nimittäjä, jota osaisin jatkossa välttää? Nuottien mukaan sellaista en ainakaan löydä. Harmi, eli testailu jatkukoon.
KOHTALOTOVERI! :)
Minulla muuttuu nuo kaikki miesten tuoksujen hajuisiksi! Sieltä puskee läpi jokin maskuliinisen hikisen uroksen haju! Sama juttu esim. Ralph Laurenin Ralph EdT(2000) tuoksussa ja muutamissa by Kilianin tuoksuissa jotka menee miehen ja pissin tuoksuisiksi iholla! Guerlainin L'Heure Bleue vetää jossain keskivaiheessa tuon saman miesmäisen hien läpi.
Ihoni pH on vähän normaalia happamampi, muistaisin aikoinaan kun jotain ihon pH-arvoja labrassa testattiin. Itse en kovasti edes hikoile treenatessa.
Myski se ei ole koska se mukautuu "lämpiämällä" eri tavalla naisen ja miehen ihoon ja samaa tekee itseasiassa myös santelipuu. Tuoksuja harrastanut tuttu epäili että siniset kukat (iris, violet) saattaa tehdä sitä että tulee semmoinen maatunut haju joka poistaa muiden raaka-aineiden makeutta. Joskus luumun tuoksu kuulemma myös tekee sen kevyen epäpuhtaan "hien hajun", vaikka sen luumun olettaisi olevan makea mutta kai niitäkin on erilaisia.
Cashmere Mist menee ummehtuneeksi ja tunkkaisen hikiseksi, kuin hikinen pässi olisi hieronut itseään minua vasten. Siinä se kasmirpuu saattaa tehdä tuon, se ei ole niin hienostunut kuin santelipuu.
Olen kyllä viinin ja hyvän ruoan ystävä. Viinin suhteen en ole hifistelijä, perusviini kelpaa. Pidän myös cocktaileista. Olen aika hyvä kokki.
Ruoasta puhuen, testasin hiljattain Manceran Aoud cafén. Se tuoksui ihollani todella voimakkaasti varsisellerille. Sellerin tuoksu laimeni pikkuhiljaa, mutta jäi kuitenkin kummittelemaan. Kahvia en tuosta erityisemmin aistinut. Todella erikoinen, eikä kovin miellyttävä kokemus. Harmi. N50
🌼 🌹 🌻
Käykö teille monesti niin että ihastutte johonkin saamaanne tai tilaamaanne pikku näytteeseen mutta kun olette käyttäneet sen pienen putkilon loppuun muutamina (eri) päivinä niin se tuoksu ei enää vaikuttanutkaan niin huikealta? Vau-tuoksusta tuli jokseenkin Blaah-tuoksu?
Itselläni ainakin 50-60% niistä "VAU!"-tapauksista päätyy olemaan tuollaisia. Onneksi on olemassa näytteet, kun kuvittelisi että olisin mennyt ensinuuhkaisun jälkeen ostamaan ne 30 tai 50 ml kokoisina! 😌
💐 🥀 🌺
Onko kukaan tuoksutellut Maison Margiela Replica -sarjan "Coffee Break":ia?
Näköjään siinä replikoidaan tukholmalaista kahvilaa vuodelta 2007.
Kahvia, maitoa ja laventelia näyttäisi olevan, tuo laventeli vaan tökkii minulla kun siitä tulee sellainen vanha mummolahaju mieleen. Taisin joskus kuukausia sitten kertoa että mummolla oli potpurreja ja puskia joka puolella jossa jotain Ranskasta tuotua laventelia ja ne haisi jotenkin lääkemäisiltä ja vanhan ihmisen vaatteilta.
Tuoksuuko siis tuossa selkeä laventeli? Ainoa laventelia sisältävä tuoksu jota siedän on Ariana Granden Cloud, ja sen suosituksen sain täältä joskus. Muuten en olisi arvannut kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta Oscar de la Renta something blue tuoksusta?
Testasin silloin, kun se tuotiin Stockalle, maksoikin tosi paljon, 30 ml 88 euroa. Nyt saa edullisesti ainakin nettikaupoista.
On tyylikäs naisellinen tuoksu, häätuoksuksi markkinoitu. Minusta se on nimenomaan naisellinen tyylikkäällä, herkällä tavalla, ei erityisen seksikäs tuoksu - toki sen voi mies sellaiseksi mieltää - mutta ymmärrät varmaan, mitä ajan takaa. Seksikkyys ei hyökkää silmille tästä tuoksusta, vaan se on elegantisti naisellinen. Siinä on sellainen kukka kuin stefanotis, tuoksuköynnös, jota pidetään hääkukkana. Se tuo tuoksulle sen ominaisen nyanssin.
Pullo on tosi kaunis.
"Morsianhuntukukka" taitaa olla tuon alunperin kreikkalaisen köynnöksen suomenkielinen nimi.
Kuuluu käärmeenpistonyrttikasveihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tuoksutellut Maison Margiela Replica -sarjan "Coffee Break":ia?
Näköjään siinä replikoidaan tukholmalaista kahvilaa vuodelta 2007.
Kahvia, maitoa ja laventelia näyttäisi olevan, tuo laventeli vaan tökkii minulla kun siitä tulee sellainen vanha mummolahaju mieleen. Taisin joskus kuukausia sitten kertoa että mummolla oli potpurreja ja puskia joka puolella jossa jotain Ranskasta tuotua laventelia ja ne haisi jotenkin lääkemäisiltä ja vanhan ihmisen vaatteilta.
Tuoksuuko siis tuossa selkeä laventeli? Ainoa laventelia sisältävä tuoksu jota siedän on Ariana Granden Cloud, ja sen suosituksen sain täältä joskus. Muuten en olisi arvannut kokeilla.
Niin selkeä laventeli tuoksuu, että minun tuoksuni tuo tuoksu ei ole. Laventeli on siis minulle no-no tuoksunuotti, en pidä siitä ollenkaan. Kahvinuotti Coffee Breakissa on herkullinen, mutta hyvin äkkiä se ainakin minun ihollani vaihtui laventeliksi. Ei siis lähtenyt Coffee Break hyllystä mukaani.
Päivän tuoksu: Chanel No. 5 Eau Première.
Mun päivän tuoksuna Philosophyn Live Joyously. Aivan ihanan pirtsakka tuoksu, kuin lupaus keväästä...🌞
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä viinin ja hyvän ruoan ystävä. Viinin suhteen en ole hifistelijä, perusviini kelpaa. Pidän myös cocktaileista. Olen aika hyvä kokki.
Ruoasta puhuen, testasin hiljattain Manceran Aoud cafén. Se tuoksui ihollani todella voimakkaasti varsisellerille. Sellerin tuoksu laimeni pikkuhiljaa, mutta jäi kuitenkin kummittelemaan. Kahvia en tuosta erityisemmin aistinut. Todella erikoinen, eikä kovin miellyttävä kokemus. Harmi. N50
Oletko sama kirjoittaja, jolla myös Pradan Candy haisi varsisellerille? Voisiko olla että ihokemia tuottaa tuon, että jotkut nuotit tuoksuissa nousevat esiin ja muuntuvat.
Mitä nämä tilaamanne näytteet maksavat? Ja kuinka paljon niissä on sisätöä Ovatko jossain pikkupulloissa vai miten on pakattu?
En itse tilaa mitään netistä enkä osta näytteitä vaan ostin/ostan aina pullon joko laivoilta tai kemikaliosta tai mikä nykyään lienee. .
Voiko näytteitä ostaa muualta kuin netistä?
Tänään päivän tuoksuna Estee Laured Modern Muse Nuit - sopii hyvin kylmään ja aurinkoiseen talvipäivään, lämmittää samalla tavalla kuin ihana kevätaurinko