Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Rosita Tiana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistoin Muglerin Alienia tänään ja täytyypä sanoa että oli uskomattoman myrkyllisen, teollisen, muovisen ja pahan hajuinen tuoksu ilman mitään vivahteita, niin kuin olisi saapunut jonkun pahassa unessa olleen talon viimeiseen huoneeseen ja sattumalta katsoo peräseinässä olevaan peiliin josta itse kuolema katsoo takaisin...
Muglerin Alien haisee muovitehtaan lattiansiivousaineelle, ja Muglerin Angel haisee turkiskuoriaismyrkyille!
Angel Innocent ja Rose Angel olivat sentään hyviä tuoksuja joskus, tyylikkäitä ja laadukkaan oloisia.
Muglerin Alien on suosikkini! Olen saanut paljon kohteliaisuuksia sitä käyttäessäni. Sitten taas Angel on inhokki. Päänsärkyä ja pahoinvointia, ei kiitos.
Minä taas olen saanut aikoinani paljon kehuja Angelista mutta älkää oliko huolissanne, en käyttäisi enää😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta Oscar de la Renta something blue tuoksusta?
Testasin silloin, kun se tuotiin Stockalle, maksoikin tosi paljon, 30 ml 88 euroa. Nyt saa edullisesti ainakin nettikaupoista.
On tyylikäs naisellinen tuoksu, häätuoksuksi markkinoitu. Minusta se on nimenomaan naisellinen tyylikkäällä, herkällä tavalla, ei erityisen seksikäs tuoksu - toki sen voi mies sellaiseksi mieltää - mutta ymmärrät varmaan, mitä ajan takaa. Seksikkyys ei hyökkää silmille tästä tuoksusta, vaan se on elegantisti naisellinen. Siinä on sellainen kukka kuin stefanotis, en tiedä, mikä se on suomeksi. Mutta se tuo tuoksulle sen ominaisen nyanssin.
Pullo on tosi kaunis.
Stephanotis on tuoksuköynnös, Suomessakin sisäkasvina tunnettu. Monet ovat allergisia sen kukkien voimakkaalle ja makealle tuoksulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä tärkeää kuin tietää mistä pitää, on tietää mistä EI pidä.
Mulle on selvinnyt joitain ärsyttäviä elementtejä, jotka tuottavat ärtymystä tai päänsärkyä. Gardenia, kielo, hyasintti ja kookos ainakin. Lisäksi partavesimäinen loppupläjäys juurituoksussa harmittaa, koska se on sitten multa pilalla. Niinpä olen jättänyt unisex-tuoksut muille.Luumu on minusta usein miehekäs nuotti parfyymissä. Pidän naisellisista tuoksuista, joten en myöskään ostele unisex-tuoksuja ja luumuiset menevät samaan kategoriaan.
Samaa mieltä! Luumu vetää tosiaan jostain syystä tuoksut aina pahvisen ja maskuliinisen hajuisiksi.
Ainakaan Diorin Poison, jossa päätuoksuna on luumu, ei ole tippaakaan maskuliininen.
Ei munkaan mielestä luumu ole maskuliininen nuotti. Mulla on parikin parfyymia, jotka ovat hyvin naisellisia, ja niissä on vahvana juuri luumu. Varmaan riippuu siitä, mitä nuotteja luumuun yhdistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sen olla pelkkää ruusua? Monessa tuoksussa on ruusua, mutta se tulee eri tavalla esiin eri tuoksuissa. Oletko kokeillut YSL:n Parisia? Nina Riccin Rose Extasea?
Sain joululahjaksi Body Shopin Tea Rose -tuotteita, suihkugeelin ja kuorinnan. Ihana tuoksu kyllä!
YSL:n Paris on kyllä just kuin sinua ruoskittaisiin pinkeillä ruusuilla. Ihana, mutta hieman päällekäyvä 😁
Minusta se taas oli niin hento tuoksu että jäi ostamatta. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan mielestä luumu ole maskuliininen nuotti. Mulla on parikin parfyymia, jotka ovat hyvin naisellisia, ja niissä on vahvana juuri luumu. Varmaan riippuu siitä, mitä nuotteja luumuun yhdistetään.
Minulla ei ole ollut kovin montaa luumutuoksua, mutta yksi ei-erityisemmin-maskuliinen vaan unisex-luumutuoksu on Plum japonais, joka tuoksuu jouluiselle jälkiruokaluumulle.
https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Plum-Japonais-18490.html
Testissä Emporio Armanin In love with you. Överimakea bilebimbon hurmaus- ja tyrmäyspommi. Tepsii takuuvarmasti kaikenikäisiin ja kaikkien tuloluokkien miehiin, heitä kun jostain syystä miellyttävät tunkeilevat tuoksut naisella.
Ylipitkät ripsenpidennykset, reippaasti itsestäänruskettavaa ja sen päälle vielä vahva contour-meikki hightlightereineen, ja olet valmis käyttämään tätä! Tanssilattioiden ja lakanoiden ehdottomalle drama queenille.
(vrt. Lancômen La vie est belle ja Diorin Miss Dior Cherie)
Testissä myös Nina Riccin L'Air du Temps. Tämä on sinulle, joka kaipaat alituisesti jotain, joka on mennyt tai jota ei ole vielä tullut. Häivähdys saippuan ja pissan sivukujamaista tuoksua, sanotaan vaikka Pariisi. Kaipauksen lisäksi surua. Mustavalkoisia kuvia, kahviloita, korkojen kopina yksinäisessä kaupungissa.
Sinulle, joka kaipasit kookosta. Ehkä tätä jo suositeltiinkin: Versacen Crystal Noir. Kookos ja myski erottuvat tästä selvästi. Yllättävää, että ne sointuvat näinkin tyylikkäästi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita hajuvesien ystäviä, jotka kärsivät jonkin asteen hajusteyliherkkyydestä? Olen itse huomannut, että kaikki tuoksut joissa on vivahduskaan ruusua aiheuttavat päänsärkyä ja vuotavan nenän. Myös sellaiset erilaisten sinisten ja valkoisten kukkasten (tyyliin orkidea ja jasmiini) tuoksut aiheuttavat samaa. Ja kaikki edes etäisesti partavesimäiset on välittömästi poissa laskuista. Olenko yksin ongelmani kanssa, vai löytyykö täältä muitakin? :)
Mulla on nyt uusi hajuvesi hakusessa, haju saisi mielellään olla naisellinen ja keväinen, mutta tällaiset ruusu- ja kukkaishajut ovat tietty yleisiä keväisiä tuoksuja joten vielä en ole löytänyt sopivaa. :D
Jouduin luopumaan Byredon Bal D'Afrique-tuoksusta allergian takia. Se otti henkeen ihan pelottavasti. Epäilen, että luonnolliset öljyt, joita myyjä mainosti, ottivat henkeen ja niistä erityisesti oakmoss eli jäkälä, josta sain myöhemmin tietää, on aika huono astmaatikolle.
Harmitti kyllä, koska tuoksu oli kallis ja hyvin erityinen.
Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko parfyymien ystävät myös viinien ja juustojen ystäviä? Minä olen.
Juon muuten mieluummin väljähtynyttä tai etikoitunutta pulloviiniä kuin tonkkaviiniä. Tarkoitus ei ole hienostella, mutta tonkkaviinien maussa on vain jotain, mikä tökkii. Samoin on tiettyjä tuoksutaloja, jotka edustavat minulle tonkkaviinejä :-) Punaviineistä tällä hetkellä menossa Chianti-kausi ja ylipäätään marjaiset ja raikkaat viinit. Pohjimmainen rakkauteni on kuitenkin Riojan alueen Tempranillot: nahkaiset, maskuliiniset, jopa vaikeat.
Tuoksuista pidän periaatteessa kahdenlaisista: yllätyksellisistä kulmikkaista kukkaistuoksuista ja chypreistä. Makuni on kuitenkin hyvää vauhtia kehittymässä itämaisten, mausteisten tuoksujen suuntaan. Tällä hetkellä pöydällä Youth Dew -näyte. Nimi on hupaisa, sillä nuoret tuskin tästä tuoksusta pitävät! Kevyesti annosteltuna miellyttää kyllä minua. Klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko parfyymien ystävät myös viinien ja juustojen ystäviä? Minä olen.
Juon muuten mieluummin väljähtynyttä tai etikoitunutta pulloviiniä kuin tonkkaviiniä. Tarkoitus ei ole hienostella, mutta tonkkaviinien maussa on vain jotain, mikä tökkii. Samoin on tiettyjä tuoksutaloja, jotka edustavat minulle tonkkaviinejä :-) Punaviineistä tällä hetkellä menossa Chianti-kausi ja ylipäätään marjaiset ja raikkaat viinit. Pohjimmainen rakkauteni on kuitenkin Riojan alueen Tempranillot: nahkaiset, maskuliiniset, jopa vaikeat.
Tuoksuista pidän periaatteessa kahdenlaisista: yllätyksellisistä kulmikkaista kukkaistuoksuista ja chypreistä. Makuni on kuitenkin hyvää vauhtia kehittymässä itämaisten, mausteisten tuoksujen suuntaan. Tällä hetkellä pöydällä Youth Dew -näyte. Nimi on hupaisa, sillä nuoret tuskin tästä tuoksusta pitävät! Kevyesti annosteltuna miellyttää kyllä minua. Klassikko.
Olenko viinien ja juustojen ystävä? En todellakaan.
Olen intohimoinen tuoksufani, jonka harrastus ei rajoitu vain hajuvesiin vaan kaikkeen tuoksumaailmaan. Saippuoiden, suihkugeelien, öljyjen, voiteiden, kynttilöiden, saunatuoksujen, pesuaineiden, huuhteluaineiden ym. lisäksi mulle ovat tärkeitä myös luonnolliset tuoksut. Kävelyt kesäisessä luonnossa ovat kuin huumetta (sitä odotellessa..)! 😍🌲🌳🍀🌷🌻
Eivät maistu viinit täälläkään. Joissakin ruoissa käytän, pidän kokkaamisesta. En juuri saa alkoholia alas, se maistuu pahalta. Juustoista pidän kyllä.
Tänään testissä Good Girl. Ihan ok, naisellinen jasmiini, mutten saa kiinni siitä hypestä, joka aikanaan oli. En haista kahvia, kaakaota enkä muita mainittuja nuotteja valkoisten kukkien alta.
Vierailija kirjoitti:
YSL:n Libre ollut nyt testauksessa. Melko pehmeä tuoksu, en vain tykkää yhtään laventelista joka tässä tuoksuu etenkin kun on lämmennyt hetken iholla. Sitruunaa taitaa tässä olla myös.
Minulle tulee aina supernaisellinen olo kun olen suihkauttanut Libreä. Siis sellainen, että olen lähdössä kivoihin iltabileisiin pikkumustassa ja korkkareissa ja viimeisen päälle tälläytyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Rosita Tiana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistoin Muglerin Alienia tänään ja täytyypä sanoa että oli uskomattoman myrkyllisen, teollisen, muovisen ja pahan hajuinen tuoksu ilman mitään vivahteita, niin kuin olisi saapunut jonkun pahassa unessa olleen talon viimeiseen huoneeseen ja sattumalta katsoo peräseinässä olevaan peiliin josta itse kuolema katsoo takaisin...
Muglerin Alien haisee muovitehtaan lattiansiivousaineelle, ja Muglerin Angel haisee turkiskuoriaismyrkyille!
Angel Innocent ja Rose Angel olivat sentään hyviä tuoksuja joskus, tyylikkäitä ja laadukkaan oloisia.
Muglerin Alien on suosikkini! Olen saanut paljon kohteliaisuuksia sitä käyttäessäni. Sitten taas Angel on inhokki. Päänsärkyä ja pahoinvointia, ei kiitos.
Minä taas olen saanut aikoinani paljon kehuja Angelista mutta älkää oliko huolissanne, en käyttäisi enää😅
Sähän voisit tehdä testin, pölähdät joskus jonnekin julkiselle paikalla Angelille tuoksahtaen ja tsekkaat porukan reaktion. ;D
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein sellainen parjattu viini- ja juustohifistelijä. :D Olen kulinaristi ja rakastan testailla erilaisia viinejä sekä nauttia juustotarjottimen antimista samalla! :)
En ole viinien ystävä ja muutenkin alkoholi tökkii. Juustoista pidän paljon, varsinkin voimakkaan makuisista hedelmien kera. Tuoksuissa olen aika kaikkiruokainen, pidän kevyistä, kukkaisista, sitruunaisista, itämaisista ja myös raskaista tuoksuista. Tänään kokeilussa puuterinen, lähes vauvatalkkimainen Givenchyn Dahlia Noir.
Vanha kunnon neuvostoaikojen tuoksu Krasnaja Moskva (Punainen Moskova) pitää tehokkaasti miehet loitolla. On edullista ja riittoisaa, mutta saatavuudessa ilmenee melkoisia ongelmia - onneksi olen haalinut aikanaan hyvät varastot.
Täällä oli joku kokeillut V Canton Lucrethiaa, en löydä sitä viestiä edes haulla. Millainen tuoksu oli? Oliko kestävä?
Tuli tuplana, jälkimmäinen korjattu versio, kun selvitin, mikä kukka kyseessä :)