Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
4401/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihastunut tähän La Nuit Tresor Nudeen. Tää tuoksuu JOLTAIN mutta en tiedä miltä? Ärsyttävää, kun muistuttaa jostain mutta sitten sitä ei saa päähänsä. Hmph.

Kunhan Delina saapuu aion kokeilla näitä yhdessä, luulen että Delina toisi tiettyä kirpeyttä tähän.

Asiasta toiseen, olisiko kellään ehdottaa tuoksua joka muistuttaa niistä lapsuuden karkki-kaulakoruista?

Vierailija
4402/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuoksuja teillä on pilaantunut ajan kuluessa?

Minulla ainakin Armani - SÍ, Jimmy Choo EdP, Gucci - Gorgeus gardenia ja Jimmy Choo exotic.

Tarkkoja ostopäiviä en noille enää muista, mutta kaikki on 2014-2016 välisenä aikana ostettu. Säilytetty kaapissa, ei kylppärissä. Harmittaa että eltaantuvat noin nopeasti ja siksi koitan pitää kokoelmani nyt pienenä.. tällä hetkellä omistan noin 20 hajuvettä ja koitan olla ostamatta yhtään uutta ennen kuin saan vanhoja käytettyä pois, sillä se on nyt huomattu että niiden elinikä ei ole kovin montaa vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4403/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin Armani - SÍ, Jimmy Choo EdP, Gucci - Gorgeus gardenia ja Jimmy Choo exotic.

Tarkkoja ostopäiviä en noille enää muista, mutta kaikki on 2014-2016 välisenä aikana ostettu. Säilytetty kaapissa, ei kylppärissä. Harmittaa että eltaantuvat noin nopeasti ja siksi koitan pitää kokoelmani nyt pienenä.. tällä hetkellä omistan noin 20 hajuvettä ja koitan olla ostamatta yhtään uutta ennen kuin saan vanhoja käytettyä pois, sillä se on nyt huomattu että niiden elinikä ei ole kovin montaa vuotta.

Mulla on Samsara vuodelta -95 edelleen erinomaisessa kunnossa, ei hajuvedet mene miksikään kunhan pitää pois valolta, kosteudelta, kuumuudelta, ja niin pois päin.

Vierailija
4404/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupoilla käydessäni haistoin erittäin miellyttävän tuoksun.

Oli pakko kysyä tältä herrasmieheltä, että mitä partavettä käytätte?

Vastaus oli Mennen.

Ostin sitten purkin itsellenikin vaikka olenkin nainen.

Estää tarinan mukaan koronaakin.

Vierailija
4405/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tilaatte näytteitä?

Vierailija
4406/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 on hulppea määrä. Miten ehdit käyttää ne?

Itse olen huomannut että 5 on maksimi mitä kannattaa pitää.

Vierailija
4407/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin realistisesta ruusutuoksusta. Kaikkein paras ruusutuoksu joka minulla on ollut oli The Body Shopin Tea Rose-tuoksuöljy jonka valmistus on jo kauan sitten lopetettu.

Olen kokeillut mm. seuraavat:

- Serge Lutens - Sa Majeste La Rose (muuten hyvä, mutta katosi iholta nopeasti)

- Pacifica - Persian Rose (jokin kummallinen, vähän vessanraikastinta muistuttava pohjatuoksu)

- Paul Smith Rose (tykkään ensituoksusta, mutta iholla ruusu peittyy johonkin kirpeään tuoksuelementtiin joka peittää ruusun alleen)

- Chloé - Roses De Chloè (tästä tykkäsin vaikka ei ollutkaan niin realistinen kuin olisin halunnut ja ehkä vähän geneerinen)

- Perfumers Workshop - Tea Rose (muuttui ihollani jostain syystä sitruunaiseksi)

- Diptyque - Eau Rose (muuten kiva mutta haihtuu iholta nopeasti)

Ajattelin kokeilla seuraavaksi Jo Malonen Red Roses’ia. Tilaan tästä varmaan näytteen, mutta mietityttää kun tämä on Cologne, että kuinka pitkään tuoksu viipyy iholla? Oma kokemus on, että edc:tä saa olla suihkimassa lisää 2h välein. Toisaalta, Fragranticassa joku kirjoitti, että Red Roses olisi pitkäkestoinen.

Kuulisin myös mielelläni tuoksuvinkkejä!

4408/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itse nuoruudessa useita erilaisia Joop jne. ja nuoressa viriilissä kehossa ne toimii saunapuhtaalla iholla hienosti.

Myös naisen tuoksu on oikeasti annosteltuna todella sensuelli ja eroottisesti stimuloiva upea asia. 

Mutta mutta. Nykyään on niin alikehittyneitä hallitsijoita jotka kylvettävät lapsia esikoulusta lähtien kelvottomassa sisäilmassa altistaen ihmisiä supermyrkyille. 

Tästä seuraa kemikaaleille herkistyneitä ihmisiä ja heidän elämänsä on aika karua.

Jos ajatellaan sisäilmamyrkkypartikkeleita niin toiselle vaaditaan gramma ja toinen saa oireita gramman miljoonasosasta. Joten pienestä voi olla kiinni. 

Olen allerginen ja astmaatikko mutta pärjään kyllä. Tein pokeduuneja aika kauan ja kun tanssisravintolaan pöllähti narikkaan puolitusinaa ``kittijunaa`` meinasi taju lähteä. Muutenkin kun röökiä sai polttaa ravintolassa sisällä niin olo oli tukalan kamala. Hieman kokeneemmat rouvat tälläävät järjettömiä määriä Channel vitosta.

Ajanoloon mennään siihen että hajusteet on pakko jättää käytännössä pois olen siitä varma. 

Olin kuntoutukseen menossa Ortoniin ja sporasta jäi nainen pois melkein heti tultuaan. Hän kertoi astmapiippua rykiessään että joutui kolme kertaa jäämään pois kyydistä Manskin pätkällä.

Näin hänet myöhemmin koska oltiin samassa kuntoutuksessa. Joku koiranomistaja oli tuonut vaatteissaan koiran hilsettä ja se riitti hänelle! Aika kamalaa!

Timo Jokela

Vierailija
4409/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, että mistä voi ostaa näytteitä! Kaipaisin myös vinkkiä hyvästä vesituoksusta! Lemppari on Chanel Eau Cristalle, mutta kaipaisin toisenkin!

Vierailija
4410/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuoksut tulevat tunnetilojeni kavereiksi, ikäänkuin tukemaan niitä, tai sitten ne piristävät ja tuovat mukanaan sitä,mitä kaipaan. Jälkimmäiseen esimerkkinä se, että kaamosaikaan minua piristi tavattomasti Guerlainin La Petite Robe Noire, joka on elämäniloinen tuoksu. Siinä se vahva kirsikka ja manteli nostivat mielialaa heti.

Joskus on myös kiva tuoda kesä talven keskelle, esim käyttämällä jotain alleviivatusti kesätuoksua keskellä kylmintä talvea. 

Tällä hetkellä, kun on lunta ja pakkasta enemmän kuin tarpeeksi, tykkään kotoilla Chanel Chancen kanssa, siinä on jotain kodikasta ja maanläheistä. 

La Petite Robe Noire nousee yhä korkeammalle testattavien listalla. Moni kehuu sitä, ja Guerlainiin on aina voinut luottaa, en muista pettyneeni. Jopa tuoksuja, joista ei pidä, arvostaa hyvin tehtyinä, ja niiden joukostahan ne klassikotkin nousevat.

Täälläkin on tänään voimakas kirsikka, Calaj'n Transilvania. Uuden parfyymitalon viimevuotinen luomus, jotain hyvääkin siis vuodelle 2020. Toinen parfyymi ikinä, josta voisin hankkia koko pullon - ja etsiskellessä sellaista havaitsin tämän olevan loppu joka paikasta? Vaalin siis näytettäni ihan erityisellä tavalla.

Tämä on hapankirsikka hunajalla, assosioituu vahvasti sekä lasten yskänlääkkeeseen että niihin tuhannen vuoden takaisiin koviin automaaattipurkkapalloihin, joiden sisällä oli kirsikkanestettä. Jatkuu indolisella jasmiinilla ja tuberosalla, nämä eivät kuitenkaan nouse hallitseviksi. Vähän pölyä, jotain vanhaa, lakastuvaa, ja vähän jotain eläimelllistä. Pohjalla pitäisi olla sivettiä, patsulia ja oudia, katsotaan kun päästään sinne saakka.

Nimi on sopiva, tuoksu herkullinen, tummalla twistillä. Omaan nenään ultranaisellinen femme fatale -tyyliin. Morticia Addams käyttäisi ehdottomasti tätä...ja Gomezkin. Ja jos joku muistaa Gary Oldmanin Draculan, miksei hänkin. Tuoksu on unisex, mutta en usko sen olevan monenkaan perinteisen miehen mieleen, ennemminkin dandyille. Ei tuoksu modernilta. Sopii tosiaan mielikuviin Transilvaniasta: keskiaikaisiin linnoihin, kynttilänvaloon ja punaiseen samettiin. Ihmeesti ei kuitenkaan raskas eikä päällekäyvä tuoksu, ja olisikin mielenkiintoista verrata tätä La Petite Robeen. En saa tästä immortellea, onneksi, se tuoksuu nenääni ruoantähteiltä.

La petite robe noire on lähes ainut Guerlain-tuoksu josta en tykkää. Guerlain-fanina olen omistanut paljon sen tuoksuja jo 80-luvulta lähtien, mutta tuo lähti heti kiertoon.

Vierailija
4411/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuoksut tulevat tunnetilojeni kavereiksi, ikäänkuin tukemaan niitä, tai sitten ne piristävät ja tuovat mukanaan sitä,mitä kaipaan. Jälkimmäiseen esimerkkinä se, että kaamosaikaan minua piristi tavattomasti Guerlainin La Petite Robe Noire, joka on elämäniloinen tuoksu. Siinä se vahva kirsikka ja manteli nostivat mielialaa heti.

Joskus on myös kiva tuoda kesä talven keskelle, esim käyttämällä jotain alleviivatusti kesätuoksua keskellä kylmintä talvea. 

Tällä hetkellä, kun on lunta ja pakkasta enemmän kuin tarpeeksi, tykkään kotoilla Chanel Chancen kanssa, siinä on jotain kodikasta ja maanläheistä. 

La Petite Robe Noire nousee yhä korkeammalle testattavien listalla. Moni kehuu sitä, ja Guerlainiin on aina voinut luottaa, en muista pettyneeni. Jopa tuoksuja, joista ei pidä, arvostaa hyvin tehtyinä, ja niiden joukostahan ne klassikotkin nousevat.

Täälläkin on tänään voimakas kirsikka, Calaj'n Transilvania. Uuden parfyymitalon viimevuotinen luomus, jotain hyvääkin siis vuodelle 2020. Toinen parfyymi ikinä, josta voisin hankkia koko pullon - ja etsiskellessä sellaista havaitsin tämän olevan loppu joka paikasta? Vaalin siis näytettäni ihan erityisellä tavalla.

Tämä on hapankirsikka hunajalla, assosioituu vahvasti sekä lasten yskänlääkkeeseen että niihin tuhannen vuoden takaisiin koviin automaaattipurkkapalloihin, joiden sisällä oli kirsikkanestettä. Jatkuu indolisella jasmiinilla ja tuberosalla, nämä eivät kuitenkaan nouse hallitseviksi. Vähän pölyä, jotain vanhaa, lakastuvaa, ja vähän jotain eläimelllistä. Pohjalla pitäisi olla sivettiä, patsulia ja oudia, katsotaan kun päästään sinne saakka.

Nimi on sopiva, tuoksu herkullinen, tummalla twistillä. Omaan nenään ultranaisellinen femme fatale -tyyliin. Morticia Addams käyttäisi ehdottomasti tätä...ja Gomezkin. Ja jos joku muistaa Gary Oldmanin Draculan, miksei hänkin. Tuoksu on unisex, mutta en usko sen olevan monenkaan perinteisen miehen mieleen, ennemminkin dandyille. Ei tuoksu modernilta. Sopii tosiaan mielikuviin Transilvaniasta: keskiaikaisiin linnoihin, kynttilänvaloon ja punaiseen samettiin. Ihmeesti ei kuitenkaan raskas eikä päällekäyvä tuoksu, ja olisikin mielenkiintoista verrata tätä La Petite Robeen. En saa tästä immortellea, onneksi, se tuoksuu nenääni ruoantähteiltä.

La petite robe noire on lähes ainut Guerlain-tuoksu josta en tykkää. Guerlain-fanina olen omistanut paljon sen tuoksuja jo 80-luvulta lähtien, mutta tuo lähti heti kiertoon.

Minä taas en pidä Shalimarista. :) -ed.

Vierailija
4412/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en pidä Shalimarista. :) -ed.

Ai niin, on toinenkin, joka ei uppoa, Tonka Imperiale. Päivä sen kanssa on tehdä hulluksi. Ehkä mikroskooppinen annos toimisi. Shalimarin kanssa ei auta sekään, jokin nuottiyhdistelmä siinä saa aikaan pahoinvointia.

Vierailija
4413/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on monta, Mulla on edt, se on kevyempi kuin edp. Sitten on se fraiche-versio ja monta muuta. Kannattaa kokeilla näitä eri versioita. Se on kyllä hieno tuoksu, ja mielestäni aika ainutlaatuinen.

Vierailija
4414/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unelmoin realistisesta ruusutuoksusta. Kaikkein paras ruusutuoksu joka minulla on ollut oli The Body Shopin Tea Rose-tuoksuöljy jonka valmistus on jo kauan sitten lopetettu.

Olen kokeillut mm. seuraavat:

- Serge Lutens - Sa Majeste La Rose (muuten hyvä, mutta katosi iholta nopeasti)

- Pacifica - Persian Rose (jokin kummallinen, vähän vessanraikastinta muistuttava pohjatuoksu)

- Paul Smith Rose (tykkään ensituoksusta, mutta iholla ruusu peittyy johonkin kirpeään tuoksuelementtiin joka peittää ruusun alleen)

- Chloé - Roses De Chloè (tästä tykkäsin vaikka ei ollutkaan niin realistinen kuin olisin halunnut ja ehkä vähän geneerinen)

- Perfumers Workshop - Tea Rose (muuttui ihollani jostain syystä sitruunaiseksi)

- Diptyque - Eau Rose (muuten kiva mutta haihtuu iholta nopeasti)

Ajattelin kokeilla seuraavaksi Jo Malonen Red Roses’ia. Tilaan tästä varmaan näytteen, mutta mietityttää kun tämä on Cologne, että kuinka pitkään tuoksu viipyy iholla? Oma kokemus on, että edc:tä saa olla suihkimassa lisää 2h välein. Toisaalta, Fragranticassa joku kirjoitti, että Red Roses olisi pitkäkestoinen.

Kuulisin myös mielelläni tuoksuvinkkejä!

Tässä pari ruusutuoksua joista itse tykkään, Bvlgari Rose Goldea, kasteisen raikas:

https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/Rose-Goldea-39834.html

ja Issey Miyake Rose&Rose, aika makea:

https://www.fragrantica.com/perfume/Bvlgari/Rose-Goldea-39834.html

Minä en luota enää ollenkaan fragrantican arvioihin pitkäkestoisuudesta. Kun jatkuvasti saa lukea saman tuoksun arvosteluista että kestää 15 min ja toinen sanoo että kestää aamusta iltaan, niin ei voi päätellä mitään. Yleensä colognet ovat aika heikkoja kestoltaan.

Vierailija
4415/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ruusutuoksujen suuri ystävä, ja toistaiseksi paras löytämäni autenttinen tuoksu on Sabé Massonin Né de Roses. Rehellisyyden nimissä sen kestävyys ei valitettavasti ole kovin hyvä. Narciso Rodriguezin Fleur Musc EdT on upea moderni ruusuinen hajuvesi, jos pidät sarjalle tyypillisestä myskisestä pohjatuoksusta. Miller Harrisin Rose Silence on myös kokeilemisen arvoinen vehreä ja luonnollinen ruusutuoksu.

Tule ihmeessä kertomaan, jos ja kun löydät täydellisen ruusuisen hajuveden.

Vierailija
4416/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ruusutuoksujen suuri ystävä, ja toistaiseksi paras löytämäni autenttinen tuoksu on Sabé Massonin Né de Roses. Rehellisyyden nimissä sen kestävyys ei valitettavasti ole kovin hyvä. Narciso Rodriguezin Fleur Musc EdT on upea moderni ruusuinen hajuvesi, jos pidät sarjalle tyypillisestä myskisestä pohjatuoksusta. Miller Harrisin Rose Silence on myös kokeilemisen arvoinen vehreä ja luonnollinen ruusutuoksu.

Ruusuntuoksusta puhuttaessa ongelma on se, että tuoksuja on tuhansittain, ja ne ovat todella erilaisia, kertoo tässä ruusufani puutarhuri. Joten pitäisi sanoa laji, tai jos on kyse viljellystä ruususta niin lajike.

Mäkin etsin kuitenkin ruusuista tuoksua, ja pyrin löytämään sellaisen jossa on monta ruusua.

Ostin joskus Chloen ruusutuoksun, ja se oli hirveä: lattea ja mitätön.

Vierailija
4417/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sen olla pelkkää ruusua? Monessa tuoksussa on ruusua, mutta se tulee eri tavalla esiin eri tuoksuissa. Oletko kokeillut YSL:n Parisia? Nina Riccin Rose Extasea?

Sain joululahjaksi Body Shopin Tea Rose -tuotteita, suihkugeelin ja kuorinnan. Ihana tuoksu kyllä!

Vierailija
4418/19264 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haa, tuo N. Rodriguez soitti kelloja. Kokeilin sitä joskus lentokentällä ja se oli tosi ihana!

4430

Vierailija
4419/19264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään toinen Calaj, Love Toxin. Tätä on ihollani kahdessa eri vaiheessa, suihkautin illalla kyynärtaipeeseen ja aamulla rinnuksiin. Kyynärtaive tuoksuu voimakkaasti, herkullisella tavalla nahalle, paidan alta tulee tuoksahdus hedelmiä. Keskivaiheen jasmiini-tuberosa on samankaltainen kuin Transilvaniassa.

Liemi on todella epäkäytännöllisesti tummanpunaista; näyttävää, mutta luultacasti tahrisi vaaleat vaatteet. Calaj mainostaa korkeaa tuoksuöljypitoisuutta ja ainakin Transilvaniassa kesto oli aamusta myöhäiseen iltaan. Pidän tästäkin.

Vierailija
4420/19264 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää jos juurituoksussa on vain tunkkaisia sameita komponentteja. Siinä pitää olla myös kukkia ja hedelmiä.

Siksi esim. Tresor on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan