Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
3761/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockalla on muuten hyvässä alessa Atelier Colognen ja Jo Malonen tuoksuja.

Tilasin AC:lta Cafe Tuberosan ja Bergamote Soleilin, 100 millin pullot 47 €/kpl.

Minä tilasin aiemmin alesta Cafe Tuberosan 71 eur, joka sekin oli halpa, mutta nyt hinnat pudonneet vielä lisää. Tätä edullisemmalla tuskin mistään Atelier Cologneja saa.

Ilmeisesti yrittävät päästä äkkiä AC-tuoksujen varastosta eroon, ja sitten ei niiltä enää noita tuoksuja saa. :( Harmittaa niin vietävästi, etten huomannut hankkia Vanille Insenséestä sadan millin pulloa. No, pikkupullossani on vielä reilusti jäljellä, mutta kyllä se joskus loppuu. :( Cafe Tuberosasta taas satamillinen on minulle vähän liikaa ja pikkupulloa ei enää saa, joten annan olla, vaikka hiukan kirpaiseekin...

Vierailija
3762/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan testannut Bvlgarin Goldea Roman Nightia? Tuoksu on ihana, mutta luin huonosta kestävyydestä Fragranticasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3763/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean Marc Copacabana, välillä menee myös huikka aamukahvin kanssa.

Vierailija
3764/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipusin eilen Wiklundin S-marketista ylös katutasoon, ja matkalla ulos kuljin tuoksuosaston läpi (tietysti, haha :D). Tämän ketjun kommenttien perusteella suihkautin mennessäni vasempaan ranteeseen Armanin My Waytä ja oikeaan Hugo Bossin Alivea. Bussimatka kotiin, ja sitten ranteita nuuhkimaan. Täällä mainittu metsämansikkanuotti My Wayssä tuoksui minunkin nenääni ja se oli tuoksussa hyvää. Illan mittaan nuuhkin aina välillä uudestaan ja tulin siihen tulokseen, että ihan kiva tuoksu, ei ollenkaan paha lainkaan, mutta ei ehkä sittenkään minun tuoksuni. Se oli pikkuisen liian makea ja todellakin ihan kiva, mutta ei sitten muuta. Bossin Alive sen sijaan - se teki vaikutuksen varsinkin pari tuntia asetuttuaan. Jotain jännää mausteisuutta ja puisia nuotteja, kombinaatio, josta olen huomannut tykkääväni. Ei ehkä kuitenkaan ostamisen väärtti, ei ainakaan vielä (toivomuslistassa paljon muita ennen tuota), mutta pistin nimen kuitenkin muistiin.

Wiklundin alehyllyäkin kuolasin, 30 prossaa pois niin Paco Rabannen Olympéa Onyxista kuin ainakin neljästä eri Bvlgarin Omnia-sarjaan kuuluvasta tuoksustakin ja ties vaikka mistä. Mutta osasin vastustaa kiusausta, sillä Omniat eivät ole sillä toivomuslistallani ja Olympéa Onyx on sama tuoksu kuin tavallinen Olympéa, mutta hienommassa pullossa ja pikku-Olympéassani on vielä melkein puolet jäljellä eikä minulla ole sen kummemmin varaa kuin tilojakaan backupeille... Huokaisin kyllä syvään hyllyn vieressä.

Ja asiasta vielä siihen kolmanteen. Kuuden aikaan illalla Wiklundin katutasossa taisi minun lisäkseni haahuilla viisi-kuusi muuta asiakasta. Jos isot ruokamarketit vuolevat kultaa korona-aikaan, tavaratalot eivät sitä näköjään tee. Harvemmin olen arki-iltana alkuillassa nähnyt noin vähän porukkaa kyseisessä paikassa, ja olen sentään tässä kaupungissa asunut jo pian 35 vuotta. Huh huh.

Vierailija
3765/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockalla on muuten hyvässä alessa Atelier Colognen ja Jo Malonen tuoksuja.

Tilasin AC:lta Cafe Tuberosan ja Bergamote Soleilin, 100 millin pullot 47 €/kpl.

Minä tilasin aiemmin alesta Cafe Tuberosan 71 eur, joka sekin oli halpa, mutta nyt hinnat pudonneet vielä lisää. Tätä edullisemmalla tuskin mistään Atelier Cologneja saa.

Ilmeisesti yrittävät päästä äkkiä AC-tuoksujen varastosta eroon, ja sitten ei niiltä enää noita tuoksuja saa. :( Harmittaa niin vietävästi, etten huomannut hankkia Vanille Insenséestä sadan millin pulloa. No, pikkupullossani on vielä reilusti jäljellä, mutta kyllä se joskus loppuu. :( Cafe Tuberosasta taas satamillinen on minulle vähän liikaa ja pikkupulloa ei enää saa, joten annan olla, vaikka hiukan kirpaiseekin...

En tiedä, pitäisikö kiittää vai kirota vinkistä, sillä tein uudenvuodenlupauksen että en ostaisi sokkona kokonaisia pulloja. No, en kestänyt edes tammikuun loppuun.

Koska metsätuoksubuumini jatkuu, laitoin tilaukseen AC:n Emeraude Agarin. Sen verran minulla oli sentään itsekontrollia, että otin pienimmän pullon (30 ml), hintaa sille tuli 39 euroa. Iloinen yllätys, että postituskuluja ei tullut lainkaan, kun tilasin lähipakettiautomaattiin :)

Vierailija
3766/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Olen Lalique Soleil -nimistä hajuvettä katsellut vähän sillä silmällä lähinnä kauniin pullon vuoksi. Osaisiko joku kertoa itse tuoksusta kokemuksia? En kuitenkaan viitsi nuin paljon rahaa pelkkään nättiin pulloon laittaa.

Oli pettymys. Todella hento tuoksu, häipyy mun kuivalta iholta nopeasti eikä muutenkaan tehnyt vaikutusta, tuoksuu lähinnä joltain appelsiininkukalta...? Onneksi ostin pienimmän koon halvalla ulkomailta niin ei mennyt rahaa kuin joku nelisenkymppiä. En aio myydä eteenpäin juuri sen hienon pullon takia vaan jätän tämän silmäniloksi hyllyyni.

Kiitos paljon! Ompas harmillista. Taitaa jäädä hankkimatta vaikka nätti pullo onkin.

Ei nyt ehkä yhden mielipiteen perusteella kannata päätellä mitään. Katso vaikka Fragranticasta, mitä suurempi joukko on mieltä.

Jos suuri osa tuoksua kehuneista on tummempi-ihoisia ja itse olet hyvin valkoihoinen, niin ne eivät välttämättä käy, koska tummempi iho on huokoisempi eikä yhtä kuiva ja pintapuuterinen kuin valkoinen.

Esimerkiksi jos suuri osa tuoksujen kehujista on aasialaisia tai arabimaista, niin siitä tiedän ettei ne käy minulle ollenkaan, koska olen blondin ja punapään väliltä oleva pisamaton mutta silti kuiva ja ohut iho jossa ei huokoset näy :)

Vierailija
3767/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasariajan tuoksuista mieleen nousee aina välillä YSL:n Paris, hyvin makeana ja tyrmäävänä. Nuuhkin sitä yhä joskus ja äitini käyttää sitä. Itse en pysty, tuntuu jotenkin väärältä iholla - ja voimakkaalta.

Tykkäsin itse todella paljon YSL:n Paris -tuoksusta, kunnes jouduin erään naisen autolla matkustamaan lähemmäs 200 km - ja tämä kyseinen lady todella lemusi YSL:n Paris -tuoksulta. Arvelen, että hänen oli täytynyt truutata vähintään 10 truuttausta tuoksua ympäri kroppaa, sillä tuoksu oli aivan hirvittävä lämpimässä autossa. Sen koommin en itse kyennyt enää tuoksua käyttämään itselläni. Hassuja muistoja..

YSL Parisista oli se ihana hyrrän mallinen keväinen Baby Doll versio joskus! : ) Ananasta, omppua, kieloa, ruusua, herukkaa ja vaniljaa. Ihan kuin siinä olisi ollut jokin kiva raparperin vivahde vaikkei se sisältänyt sitä.

YSL Parisienne oli hirveä "härskiintynyt mummohaju". Toki annoin sen mummolleni kun tein hutiostoksen, en tiedä käyttikö vai pitikö hänkin sitä vanhan hajuisena  =D

YSL Paris Edt oli hyvä joskus, sekin varmaan muokattu oudoksi tänä päivänä?

Vierailija
3768/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Olen Lalique Soleil -nimistä hajuvettä katsellut vähän sillä silmällä lähinnä kauniin pullon vuoksi. Osaisiko joku kertoa itse tuoksusta kokemuksia? En kuitenkaan viitsi nuin paljon rahaa pelkkään nättiin pulloon laittaa.

Tuttu sanoi että laimeampi ja halvemman oloinen versio Diorin J'adore:sta, ja siitä tulee vessanraikastin-tyylinen hapan greippi läpi pistävästi iholla jonkin aikaa.

Kokeili sitä ulkomailla puolestani :) Hän on vaalea kuten minäkin ja samanlainen puuterinen pienihuokoinen iho. Minäkin ihastuin pulloon, mutta totesin että on turhan kallis J'adorekopioksi.

Tiedän tunteen, hieno pullo se Lalique Soleil mutta pettymys tuoksuksi, sellainen viiden euron markettituoksu tulee mieleen joka haihtuu iholta alle viiden minuutin. Ei tuoksu ollenkaan tyylikkäälle tai laadukkaalle.

Vierailija
3769/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasariajan tuoksuista mieleen nousee aina välillä YSL:n Paris, hyvin makeana ja tyrmäävänä. Nuuhkin sitä yhä joskus ja äitini käyttää sitä. Itse en pysty, tuntuu jotenkin väärältä iholla - ja voimakkaalta.

Tykkäsin itse todella paljon YSL:n Paris -tuoksusta, kunnes jouduin erään naisen autolla matkustamaan lähemmäs 200 km - ja tämä kyseinen lady todella lemusi YSL:n Paris -tuoksulta. Arvelen, että hänen oli täytynyt truutata vähintään 10 truuttausta tuoksua ympäri kroppaa, sillä tuoksu oli aivan hirvittävä lämpimässä autossa. Sen koommin en itse kyennyt enää tuoksua käyttämään itselläni. Hassuja muistoja..

YSL Parisista oli se ihana hyrrän mallinen keväinen Baby Doll versio joskus! : ) Ananasta, omppua, kieloa, ruusua, herukkaa ja vaniljaa. Ihan kuin siinä olisi ollut jokin kiva raparperin vivahde vaikkei se sisältänyt sitä.

YSL Parisienne oli hirveä "härskiintynyt mummohaju". Toki annoin sen mummolleni kun tein hutiostoksen, en tiedä käyttikö vai pitikö hänkin sitä vanhan hajuisena  =D

Baby Doll on eri tuoksu kuin Paris, molemmilla on omat flankerinsa.

Vierailija
3770/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura B:n Sotto Voce oli joskus ihana, onko mitään vastinetta sille?

Vierailija
3771/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä Baby Dollissa on se sama Paris logo pullossa ja pakkauksessa  :) Se oli nuoremmille suunnattu Paris.

https://i.pinimg.com/originals/18/df/19/18df19f7f150cd39e76c90659efa653…

Tuossa 1999 mainoksessa oli ranskalainen malli Laetitia Casta.

Vierailija
3772/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä Baby Dollissa on se sama Paris logo pullossa ja pakkauksessa  :) Se oli nuoremmille suunnattu Paris.

Minä kyllä näen sen "YSL Paris" -logona... mutta voit olla oikeassa.

Vierailija
3773/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä näen sen "YSL Paris" -logona... mutta voit olla oikeassa.

Joo, sillä 'Yves Saint Laurent' on sitten se varsinainen merkin logo :)

Vierailija
3774/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sellaisia futuristisia Givenchyn tuoksuja kuin Rewind, Play ja FastForward?

Eka kuvasi menneisyyttä (kukkainen), toka tätä hetkeä (sitruksinen) ja kolmas tulevaisuutta (japanilaistyylinen vesituoksu).

Vierailija
3775/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futuristisissa pulloissa olevia, siis  ^ 

Vierailija
3776/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Tuttu sanoi että laimeampi ja halvemman oloinen versio Diorin J'adore:sta, ja siitä tulee vessanraikastin-tyylinen hapan greippi läpi pistävästi iholla jonkin aikaa.

Kokeili sitä ulkomailla puolestani :) Hän on vaalea kuten minäkin ja samanlainen puuterinen pienihuokoinen iho. Minäkin ihastuin pulloon, mutta totesin että on turhan kallis J'adorekopioksi.

Tiedän tunteen, hieno pullo se Lalique Soleil mutta pettymys tuoksuksi, sellainen viiden euron markettituoksu tulee mieleen joka haihtuu iholta alle viiden minuutin. Ei tuoksu ollenkaan tyylikkäälle tai laadukkaalle.

Minä olen tuosta aivan eri mieltä. Minulle Soleil on aurinkoinen (pun intended), hieman erilainen kesätuoksu kuin mistä yleensä pidän. Hedelmiä, mausteita ja praliinin makeutta sopivasti, mutta ei liikaa. Kahvi saisi tuoksua selvemmin; nuotti löytyy, mutta itse sitä en haista. Joka tapuksessa tyylikäs on nimenomaan se sana, jota itse käyttäisin kuvailemaan Soleil'ta. Ei todellakaan yliampuvan imelä Escadan tapaan, vaan hienostuneesti makea. Isot aurinkolasit ja olkinen lierihattu musta nauha koristeenaan, se minulle tule Soleil'sta mieleen.

Vierailija
3777/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Oli pettymys. Todella hento tuoksu, häipyy mun kuivalta iholta nopeasti eikä muutenkaan tehnyt vaikutusta, tuoksuu lähinnä joltain appelsiininkukalta...? Onneksi ostin pienimmän koon halvalla ulkomailta niin ei mennyt rahaa kuin joku nelisenkymppiä. En aio myydä eteenpäin juuri sen hienon pullon takia vaan jätän tämän silmäniloksi hyllyyni.

Kiitos paljon! Ompas harmillista. Taitaa jäädä hankkimatta vaikka nätti pullo onkin.

Ei nyt ehkä yhden mielipiteen perusteella kannata päätellä mitään. Katso vaikka Fragranticasta, mitä suurempi joukko on mieltä.

Jos suuri osa tuoksua kehuneista on tummempi-ihoisia ja itse olet hyvin valkoihoinen, niin ne eivät välttämättä käy, koska tummempi iho on huokoisempi eikä yhtä kuiva ja pintapuuterinen kuin valkoinen.

Esimerkiksi jos suuri osa tuoksujen kehujista on aasialaisia tai arabimaista, niin siitä tiedän ettei ne käy minulle ollenkaan, koska olen blondin ja punapään väliltä oleva pisamaton mutta silti kuiva ja ohut iho jossa ei huokoset näy :)

Mä en tajua yhtään tätä luokittelua ihonvärin, hiustenvärin ja ihotyypin ja tuoksujen välillä. En todellakaan tajua - enkä usko sitten ollenkaan. Onko tieteellistä tutkimusta takana? Jos on, linkki? Muuten tuo on pelkkää mutuilua, jossa joku random-ihminen internetissä saa paljon harmia aikaan.

Vierailija
3778/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempparituoksu on Mochinon Pink Bouguet. Makea ja silti kevyt. Osaatteko suositella jotain vastaavalaisia? En halua raskasta makeaa tuoksua, kun ne minun iholla haisee tunkkaiselle.

Onko nuo Mochinon muutkin tuoksut keveitä yleensäkin?

Vierailija
3779/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitsi mikä tuoksumuisto tuli mieleen kun mainitsit tuon Baby dollin! En tosin muista enää miltä tuoksui mutta kaiketi hyvältä kun sellaisen(kin) opiskelijan budjetilla aikoinaan hankin ❤

Vierailija
3780/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Mä en tajua yhtään tätä luokittelua ihonvärin, hiustenvärin ja ihotyypin ja tuoksujen välillä. En todellakaan tajua - enkä usko sitten ollenkaan. Onko tieteellistä tutkimusta takana? Jos on, linkki? Muuten tuo on pelkkää mutuilua, jossa joku random-ihminen internetissä saa paljon harmia aikaan.

Minäkin olen tuota miettinyt ja vähän varauksella suhtautunut. Toisaalta, onhan erilaista etnisyyttä edustavien ihmisten hiustyypeissäkin keskimääräisiä eroja (esim. kuinka karkea/sileä/ohut/paksu/huokoinen), niin kävisihän se järkeen, että ihokin saattaa vastaavasti olla esimerkiksi kuivempi tai rasvoittuvaisempi. Kyllähän vaikkapa kuumissa ja kuivissa maissa iho joutuu erilaisiin olosuhteisiin kuin täällä Suomessa.

Mutta, että vaikuttaako se parfyymien käyttäytymiseen, niin on tietysti eri juttu. Ainakin auringon säteilyyn tumma ja vaalea iho reagoivat käsittääkseni eri tavalla (minkä johdosta ihosyöpä on leimallisesti valkoihoisten tauti), niin ehkä ainakin auringonpaisteessa voisi joitain eroavaisuuksia olla parfymoidulla ihollakin. Mutta sekin on asia erikseen, onko kyse niin hienovaraisesta erosta, että sen pystyy ihminen aistimaan.

Jos jollakulla on jotain tutkimustuloksia linkittää, niin otan mielenkiinnolla vastaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi