Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3741/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko suositella jotain hyvää ruusutuoksua? Etsinnässä olisi makea ja kestävä ruusutuoksu. Mietin esim. D&G Rose the one edp, Bvlgari Rose Goldea, Boucheron Quatre en rose edp ja Mon Guerlain Bloom of rose edp. Boucheronia ja Guerlainia en ole tuoksutellut, joten en voi verrata kaikkia keskenään, minkälaisia ovat verrattuna noihin kahteen muuhun, osaako joku sanoa?

Omistin joskus Guerlainin Naheman, joka on ruusutuoksujen "kuningatar" mutta en tykännyt siitä, se oli jotenkin pistävä.

Mulla oli myös Nahemaa nuoruudessa, mutta jo silloin, vahvojen tuoksujen aikana, se oli minulle vähän liikaa.

Nyt tykkään tosi paljon Oscar de la Rentan Bella Rosasta, siinä on sellaista suloista makeutta ja herkkyyttä. Miten olisi La Vie est Belle en Rose? 

Vierailija
3742/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette haisuleita ja työpaikkakiusaajia. Korvaatte useinkin suihkun parfyymilla. Etätyön parhaita puolia on se että täällä nenä saa levätä.

Lepuuttakaa tekin turtunutta nenäänne niin osaatttentaas töihin palatessanne olla.

Kaikki eivät parfyymeistä pidä mutta uskoisin, että niillä jotka pitävät on erittäin hyvä hygienia. Aika harva yrittää peittää hienhajua arvostamallaan parfyymillä, sitä laitetaan puhtaalle iholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitsi teidän kanssanne. Eiku mun kanssani. Liikaa houkutuksia. Miksi ikinä piti tulla tätä ketjua lukemaan?! Hyvähuonohyvähuonohyvähuonojuttu.

Ei tää palsta vielä mitää :) Kun otat ensi askeleet nettiostoksissa niin siihen suohon helposti uppoaa.

Ennen parfyymi-palstaa löysin Hobbarin ja ne hinnat -> pari kertaa ostettu niin vanhoja tuttuja kuin tuntemattomia (niillä hinnoilla mahdollisuus tähän).

Ja lisää ostoksia niin HH:sta kuin täällä mainituista nettitaivaista (HH:n vanhempia ostoksia tässä vielä odotellaan toimitettavaksi).

Tämä palsta antaa paljon, ihan alusta asti olen kommentit lukenut, alle kuukauden mukana olon aikana.

Ja palstalaiset pysyvät upeasti itse asiassa jolloin palstaa on ilo seurata. Ainoa palsta jota seuraan, pitkälti yllämainitun syyn vuoksi.

Kyllä vaan - pikkusormi meni jo ja tein itsekin eilen ensimmäisen ostokseni Hobby Hallilta. Huh! Onko siis niin, että toimitusaika on heillä pitkähkö? Tekisi tietysti mieli saada ensimmäinen ostos nuuhkuteltavaksi äkkiä. 

Mahtavaa seurailla teidän muiden asiantuntevia kommentteja eri tuoksuista - ja näin ehkä löytää mukavia, uusia tuttavuuksia, jotka muuten jäisivät kokonaan kaupan hyllylle.

Vierailija
3744/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasariajan tuoksuista mieleen nousee aina välillä YSL:n Paris, hyvin makeana ja tyrmäävänä. Nuuhkin sitä yhä joskus ja äitini käyttää sitä. Itse en pysty, tuntuu jotenkin väärältä iholla - ja voimakkaalta.

Tykkäsin itse todella paljon YSL:n Paris -tuoksusta, kunnes jouduin erään naisen autolla matkustamaan lähemmäs 200 km - ja tämä kyseinen lady todella lemusi YSL:n Paris -tuoksulta. Arvelen, että hänen oli täytynyt truutata vähintään 10 truuttausta tuoksua ympäri kroppaa, sillä tuoksu oli aivan hirvittävä lämpimässä autossa. Sen koommin en itse kyennyt enää tuoksua käyttämään itselläni. Hassuja muistoja..

Tämä on ikilempparini koska toimii omalla ihollani, eikä mielestäni yhtään makea. Ennemminkin puuterisen kukkainen. YSL:llä oli aikoinaan muitakin hyviä, näitä poistuneita katkerana kaipailen:)

Vierailija
3745/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka motivoi itseään tylsään työpäivään sillä että siitä saa rahaa hajuvesiin?

Vierailija
3746/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keksu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitsi teidän kanssanne. Eiku mun kanssani. Liikaa houkutuksia. Miksi ikinä piti tulla tätä ketjua lukemaan?! Hyvähuonohyvähuonohyvähuonojuttu.

Ei tää palsta vielä mitää :) Kun otat ensi askeleet nettiostoksissa niin siihen suohon helposti uppoaa.

Ennen parfyymi-palstaa löysin Hobbarin ja ne hinnat -> pari kertaa ostettu niin vanhoja tuttuja kuin tuntemattomia (niillä hinnoilla mahdollisuus tähän).

Ja lisää ostoksia niin HH:sta kuin täällä mainituista nettitaivaista (HH:n vanhempia ostoksia tässä vielä odotellaan toimitettavaksi).

Tämä palsta antaa paljon, ihan alusta asti olen kommentit lukenut, alle kuukauden mukana olon aikana.

Ja palstalaiset pysyvät upeasti itse asiassa jolloin palstaa on ilo seurata. Ainoa palsta jota seuraan, pitkälti yllämainitun syyn vuoksi.

Kyllä vaan - pikkusormi meni jo ja tein itsekin eilen ensimmäisen ostokseni Hobby Hallilta. Huh! Onko siis niin, että toimitusaika on heillä pitkähkö? Tekisi tietysti mieli saada ensimmäinen ostos nuuhkuteltavaksi äkkiä. 

Mahtavaa seurailla teidän muiden asiantuntevia kommentteja eri tuoksuista - ja näin ehkä löytää mukavia, uusia tuttavuuksia, jotka muuten jäisivät kokonaan kaupan hyllylle.

Mä oon pari kertaa tilannut Hobby Hallilta, yleensä se vahvistusviestissä ilmoitettu toimitusaika on pitänyt aika hyvin kutinsa. Joskus on tullut muutamaa päivää aiemminkin. Nyt jouluruuhkan aikaan viivästyi ekaa kertaa (ja harmi kyllä useammalla viikolla).

Minäkin oon saanut paljon hyviä vinkkejä tästä ketjusta, kiitos kaikille siis minunkin puolestani :)

Vierailija
3747/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko suositella jotain hyvää ruusutuoksua? Etsinnässä olisi makea ja kestävä ruusutuoksu. Mietin esim. D&G Rose the one edp, Bvlgari Rose Goldea, Boucheron Quatre en rose edp ja Mon Guerlain Bloom of rose edp. Boucheronia ja Guerlainia en ole tuoksutellut, joten en voi verrata kaikkia keskenään, minkälaisia ovat verrattuna noihin kahteen muuhun, osaako joku sanoa?

Omistin joskus Guerlainin Naheman, joka on ruusutuoksujen "kuningatar" mutta en tykännyt siitä, se oli jotenkin pistävä.

Minulle Guerlainin Nahema on talvinen suosikkiruusutuoksu joka aivan loistava romanttinen ystävänpäivätuoksu esimerkiksi helmikuun kylminä aikoina, ja kesäinen suosikkiruusutuoksu on Jo Malone Red Roses.

Vierailija
3748/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin jo aiemmin, miten en tykkää Clean Skinistä kun se myskin tuoksu siinä on minun nenään jotenkin epämiellyttävä. Tänään testissä Cleanin Simply Clean rollerball ja sen kanssa sama ongelma. En vain pääse sinuiksi tuon hajun kanssa.

Edelleen ihmettelen tätä, kun monet lempituoksuistani ovat myskipohjaisia, mutta nämä Cleanit kyllä ei minulla jatkoon mene. En oikein osaa kuvailla mitä tästä tuoksusta tulee mieleen, ehkä jotenkin semmoinen etova olo?

Vierailija
3749/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita jotka pitäneet aina Guerlainin Samsara EdT:sta? Nimenomaan se EdT, koska EdP oli liian raskas, puinen ja mausteinen. EdT:ssa tulee paremmin esiin ne siniset kukat, jasmiini ja ruusu ja pohjalla vanilja ja tonka. Sekä se pieni Guerlaneille tyypillinen jännä hedelmäinen sitrus ensituoksussa.

Minusta tuo on ollut jotenkin unohdettu kukkais-orientaalinen tuoksu markkinoilta, lienee jäänyt Shalimarien ja muiden varjoon.

Monet kehuneet tuoksuani, myös tuntemattomat miehet tulleet eri tilanteissa kysymään mikä tyylikäs tuoksu minulla on, joku kehui erittäin seksikkääksikin, mutta jos olen sanonut jollekin naisypuoliselle tutulle että pidän Guerlainin Samsarasta, niin ovat sanoneet että hyi eikö se ole kamalan raskas, vaikka ovat kehuneet minulla kyseistä samaa tuoksua aiemmin :D

Vai liittyykö voimakas mielikuva voimakkaan punaiseen pulloon?

Joskus oli Samsara Shine, sekin oli miellyttävä ja raikastettu versio tuosta, päiväkäyttöön sopivampi.

Vierailija
3750/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin jo aiemmin, miten en tykkää Clean Skinistä kun se myskin tuoksu siinä on minun nenään jotenkin epämiellyttävä. Tänään testissä Cleanin Simply Clean rollerball ja sen kanssa sama ongelma. En vain pääse sinuiksi tuon hajun kanssa.

Edelleen ihmettelen tätä, kun monet lempituoksuistani ovat myskipohjaisia, mutta nämä Cleanit kyllä ei minulla jatkoon mene. En oikein osaa kuvailla mitä tästä tuoksusta tulee mieleen, ehkä jotenkin semmoinen etova olo?

Cleanit tökkii minullakin, johtuu kai pelkästään siitä että minulla on vähän normaalimpia happamampi ihon ph-arvo.

Vierailija
3751/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korj: normaalimpaa

Vierailija
3752/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette haisuleita ja työpaikkakiusaajia. Korvaatte useinkin suihkun parfyymilla. Etätyön parhaita puolia on se että täällä nenä saa levätä.

Lepuuttakaa tekin turtunutta nenäänne niin osaatttentaas töihin palatessanne olla.

Kaikki eivät parfyymeistä pidä mutta uskoisin, että niillä jotka pitävät on erittäin hyvä hygienia. Aika harva yrittää peittää hienhajua arvostamallaan parfyymillä, sitä laitetaan puhtaalle iholle.

Niin juuri. Täällä odotellaan malttamattomana hajuvesitilauksen saapumista, luetaan Fragranticasta eri tuoksunuoteista, annetaan omia arvioita jne. Luuletko tosiaan, että näitä aarteita ruiskitaan löyhkäävään, karvaiseen kainaloon?

Vierailija
3753/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cleanin Skin ei ole minunkaam mieleen yhtään. Se tuoksuu hyvin vähän iholla ja sekin on jotenkin hyvin epämielyttävä tuoksu. Tykkään myös monista myskipohjaisista tuoksuista ja myös monista Cleanin tuoksuista mutta tuo Skin ei vaan miellytä yhtään.

Vierailija
3754/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolen! Kävin asioilla Stockalla ja kipaisin samalla parfyymiosastolla ja suihkautin ranteeseen Mon Guerlain Intenseä. Tiedättekö sen tunteen, kun löytää jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa, mitä ei edes osannut etsiä tai toivoa? Tämä on sellainen tuoksu! Jumalainen!

tiedän tunteen! Stockalla noin vuosi sitten testasin Hugo Bossin Ma Vie Florale-tuoksua ja melkein pyörryin, kun oli niin kaunis tuoksu!! Se oli tarjouksessa ja minä pöljä en sitten ostanut "vielä". Nyt sitä ei löydy ainakaan nettikaupoista enää :(

Myös Jimmy Choo Floral aiheutti euforian. Sitä onneksi löytyy vielä ja hyvään hintaankin.

Mulla näköjään tuo 'floral' toimii :D

Olin ihan sykähdyksissä ja pökerryksissä koko kotimatkan ja yritin haistella rannettani maskin läpi. Kotona tuoksuttelu jatkui koko illan. Tämä tuoksu on kyllä hankittava. Pitää varmaan käydä vielä testaamassa alkuperäinen Mon Guerlain, olen joskus sitä haistellut mutta en muista, että se olisi tehnyt erityisempää vaikutusta. Ehkä makuni on muuttunut siitä, koska nettitietojen perusteella tuoksut olisivat aika samanlaisia.

Vierailija
3755/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu pirteä ja suloinen Burberryn The Beat.

Vierailija
3756/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole pelkästään ruusutuoksu, mutta vastaan tuli juuri Juliette Has A Gunin Miss Charming, josta mulla oli näyte. Tässä oli reippaasti ruusua ja oli mielestäni tosi miellyttävä. Aika ns. nuorekas, mutta ei kuitenkaan liiaksi. Francis Kurkdjianin tekosia.

Vierailija
3757/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla on muuten hyvässä alessa Atelier Colognen ja Jo Malonen tuoksuja.

Tilasin AC:lta Cafe Tuberosan ja Bergamote Soleilin, 100 millin pullot 47 €/kpl.

Vierailija
3758/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin AC:lta Cafe Tuberosan ja Bergamote Soleilin, 100 millin pullot 47 €/kpl.

Minä tilasin aiemmin alesta Cafe Tuberosan 71 eur, joka sekin oli halpa, mutta nyt hinnat pudonneet vielä lisää. Tätä edullisemmalla tuskin mistään Atelier Cologneja saa.

Vierailija
3759/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin aiemmin alesta Cafe Tuberosan 71 eur, joka sekin oli halpa, mutta nyt hinnat pudonneet vielä lisää. Tätä edullisemmalla tuskin mistään Atelier Cologneja saa.

Joo. Olisi tehnyt mieli tilata vielä muitakin, mutta en raaskinut. Tai oikeastaan en kehdannut :D

Vierailija
3760/19265 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, miten kaipaan Guerlainin Nahemaa talvituoksuksi. Minulla on yli 10v vanha pullo, jota nuuskin suurimpaan kaipuuseen, mutta käyttöön siitä ei ole ollut enää muutamaan vuoteen. On neste jotenkin vanhentunut, tummunut ja pistävöitynyt. Harmi, että ihanat klassikot lopetetaan. Tämäkin tuoksu on mielestäni aikuisen naisen klassinen tuoksu, ei tarkoitettukaan nuorisolle. Aina tulisi uusia siihen ihastuneita, olen varma. Toivottavasti se tulisi uustuotantoon, alkuperäisellä koostumuksella!