Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
3781/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasariajan tuoksuista mieleen nousee aina välillä YSL:n Paris, hyvin makeana ja tyrmäävänä. Nuuhkin sitä yhä joskus ja äitini käyttää sitä. Itse en pysty, tuntuu jotenkin väärältä iholla - ja voimakkaalta.

Tykkäsin itse todella paljon YSL:n Paris -tuoksusta, kunnes jouduin erään naisen autolla matkustamaan lähemmäs 200 km - ja tämä kyseinen lady todella lemusi YSL:n Paris -tuoksulta. Arvelen, että hänen oli täytynyt truutata vähintään 10 truuttausta tuoksua ympäri kroppaa, sillä tuoksu oli aivan hirvittävä lämpimässä autossa. Sen koommin en itse kyennyt enää tuoksua käyttämään itselläni. Hassuja muistoja..

Tämä on ikilempparini koska toimii omalla ihollani, eikä mielestäni yhtään makea. Ennemminkin puuterisen kukkainen. YSL:llä oli aikoinaan muitakin hyviä, näitä poistuneita katkerana kaipailen:)

Parisista taitaa olla EdT- ja EdP-versiot, useinhan näissä on eroa. Toinen ehkä makeampi? Ja tietysti eri ihmisellä hiukan erilainen. Muistan tykänneeni Parisista lapsena/nuorena, kun sain siitä näytepullon ja sen innoittamana tilasin alkuperäisen version kopioksi kehutun Milton Lloyd-merkin Monacon. Tämä dupe ainakin on minun ihollani kukkaisuuden ja puuterisuuden lisäksi mausteisen makea. Täytynee testata nykyinen Pariskin.

Vierailija
3782/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin tullut vinkkejä kielotuoksuista, kiitos niistä. Tiedättekö, onko Diorin Diorissimosta missään saatavilla oheistuotteita (vartalovoide, suihkugeeli, käsivoide jne.)? Tai onko vaihtoehtoisesti vinkata jotain muuta sarjaa, josta voisin löytää näitä tuotteita? Kielon tuoksu ei valitettavasti vaikuta olevan yhtään muodissa nyt :(

Terveisin kielon tuoksua rakastava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3783/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitä usein liioitellaan, kuinka erilainen jokin tuoksu on eri ihmisten iholla. Kyllä sen yleensä samaksi tunnistaa, erot ovat vivahde-eroja.

Vierailija
3784/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm. 1972 kirjoitti:

Nuoruudesta jäänyt mieleen Leonardin Balahe, Benettonin Colors, Balenciagan Rumba, Giorgio Beverly Hills Red ja Rochasin Byzance.

Mietin millaisia nuo mahtaisi olla tänä päivänä, siis vanhoina kunnon versioina :)

Oletko katsonut ebaylta noita tuoksuja? Siellähän on myynnissä käytettyjä ja myös täysin käyttämättömiä vintagetuoksuja. Olen tilannut sieltä nuoruuteni aikaisia hajuvesiä. Muutama on ollut lievä pettymys, vuosien saatossa tuoksu on vähän muuttunut tai heikentynyt, mutta suurin osa on ollut ihania. Minulla on yksi yli muiden tuoksu, Jean  d'Albretin Casaque. Sen valmistus on ajat sitten lopetettu, ja yllättäen löysin sen ebaylta. Kun avasin sitte paketin niin minun ei tarvinnut kuin pullon suuta nuuhkaista, niin olin hetkessä taas 18-vuotias ja nuuhkin juuri ensimmäisestä palkastani ostamaani hajuvettä. Tuoksuilla on kyllä jännä vaikutus. Niiden avulla kaikenlaiset muistot palautuvat nopeasti mieleen. Toinen lempparini on Diorin Diorella. Olin 19-vuotias ja olin ostanut kaveriltani, joka myi isosiskonsa hajuvesipulloja, joissa oli pienet jämät jäljellä. Ihastuin heti tuohon Diorellaan, ja lauantai-iltana yhteen nuorten tanssipaikkaan lähtiessäni laitoin sitä. Ja tuona elokuisena hämyisenä iltana tapasin ihanan, komean ja vähän salaperäisen tyypin ja aloin seurustella hänen kanssaan. Tuota Diorellaa olen tilannut netistä muualta kuin ebaylta. Tuoksu on lähes samanlainen kuin silloin kauan sitten. Ja kun sitä suihkaisen, olen taas hetkessä siellä elokuisessa illassa. Se salaperäinen tyyppi ei ole enää salaperäinen eikä yhtä komeakaan kuin silloin, mutta tuossa se kuitenkin aviomiehenäni on edelleen. Ollut jo kohta 40 vuotta.

Vierailija
3785/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä onkin tullut vinkkejä kielotuoksuista, kiitos niistä. Tiedättekö, onko Diorin Diorissimosta missään saatavilla oheistuotteita (vartalovoide, suihkugeeli, käsivoide jne.)? Tai onko vaihtoehtoisesti vinkata jotain muuta sarjaa, josta voisin löytää näitä tuotteita? Kielon tuoksu ei valitettavasti vaikuta olevan yhtään muodissa nyt :(

En tiedä, onko tätä jo linkattu, mutta yksi tuttuni kerran kehui (minulla ei kokemusta). Tämä olisi kotimainen ja nyt vielä alennuksessakin :)

https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/muguet-de-finlande-eau-…

Vierailija
3786/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soleil kirjoitti:

Olen Lalique Soleil -nimistä hajuvettä katsellut vähän sillä silmällä lähinnä kauniin pullon vuoksi. Osaisiko joku kertoa itse tuoksusta kokemuksia? En kuitenkaan viitsi nuin paljon rahaa pelkkään nättiin pulloon laittaa.

Oli pettymys. Todella hento tuoksu, häipyy mun kuivalta iholta nopeasti eikä muutenkaan tehnyt vaikutusta, tuoksuu lähinnä joltain appelsiininkukalta...? Onneksi ostin pienimmän koon halvalla ulkomailta niin ei mennyt rahaa kuin joku nelisenkymppiä. En aio myydä eteenpäin juuri sen hienon pullon takia vaan jätän tämän silmäniloksi hyllyyni.

Kiitos paljon! Ompas harmillista. Taitaa jäädä hankkimatta vaikka nätti pullo onkin.

Ei nyt ehkä yhden mielipiteen perusteella kannata päätellä mitään. Katso vaikka Fragranticasta, mitä suurempi joukko on mieltä.

Jos suuri osa tuoksua kehuneista on tummempi-ihoisia ja itse olet hyvin valkoihoinen, niin ne eivät välttämättä käy, koska tummempi iho on huokoisempi eikä yhtä kuiva ja pintapuuterinen kuin valkoinen.

Esimerkiksi jos suuri osa tuoksujen kehujista on aasialaisia tai arabimaista, niin siitä tiedän ettei ne käy minulle ollenkaan, koska olen blondin ja punapään väliltä oleva pisamaton mutta silti kuiva ja ohut iho jossa ei huokoset näy :)

Mä en tajua yhtään tätä luokittelua ihonvärin, hiustenvärin ja ihotyypin ja tuoksujen välillä. En todellakaan tajua - enkä usko sitten ollenkaan. Onko tieteellistä tutkimusta takana? Jos on, linkki? Muuten tuo on pelkkää mutuilua, jossa joku random-ihminen internetissä saa paljon harmia aikaan.

Aihe on sinänsä äärimmäisen mielenkiintoinen. Itse sanoisin kevyen googletutkimuksen perusteella, että ihoissa on toki eroja melaniinin lisäksi, mutta ne ovat melkoisen pieniä. Esim aasialainen iho tuntuisi olevan kaikkein herkin ja kemikaalit sen pinnassa lisäävät herkästi pintaverenkiertoa, musta iho taas oli vähiten herkkä. Samoin ihoissa oli pientä eroa vedenpidätyskyvyssä. Mutta isoin merkitys tuoksujen kannalta on mielestäni sillä onko iho rasvainen vai kuiva - ja tämä voi olla kumpaa tahansa etnisyydestä riippumatta. Jo ihan omassa lähipiirissä on testattu että täysin sama tuoksu säilyy ihan eri tavalla rasvaisella iholla kuin kuivalla.

Tässä vähän linkkiä ihojen erilaisuuteen eri etnisyyksillä:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18492142/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4086530/

Vierailija
3787/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että menet Fragranticaan ja valitset valikosta:

perfumes < search by notes < lily of the valley

Sieltä saat paljon kieloehdotuksia. En tiedä, onko Diorissimossa vartalotuotteita. Kielon tuoksuisia saippuoita ja käsivoiteita löytää kyllä ilman parfyymia.  Yardleyn tuoksu on hyvin aidon kielon tuoksuinen, eikä maksakaan paljon. 

Vierailija
3788/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diorin Hypnotic poisonista kokemuksia? En ole koskaan haistellut mutta mielikuva on että se on raskas, ysärimäinen vanhemman naisen tuoksu. Kuitenkin tuoksunuottien perusteella siinä olisi melkein kaikkea mistä pidän. Uskaltaako tilata sokkona?

Vierailija
3789/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, miten pitkään lie Zoologistin näytteeni ovat vielä matkalla.. 20. pv luki että lähetetty ..

"Salida de oficina de cambio20 de enero, 2021 · 04:14El envío ha salido del centro logístico internacional de origen y se ha cursado a destino" Näin lukee, Espanjasta siis tilasin 10. pv :D

Vierailija
3790/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin sivulla 174 siskolleni syntymäpäivälahjavinkkejä (kylmä ja raikas ilma, muita suosikkituoksuja myös sitrukset, kahvi, kardemumma) ja tulin vielä kiittämään kaikista vinkeistä! Nyt on pitkä lista, josta riittää iloa ja hyötyä tulevaisuudessakin. KIITOS kaikille!

Täytyy aktivoida nenä ja käydä mahdollisuuksien mukaan nuuhkimassa näytetuoksuja. Boss (Private Accord) ainakin on vahvoilla kuvailujenne perusteella...

En tiedä, seuraatko enää ketjua tai oletko jo hankkinut syntymäpäivälahjan, mutta jäin nyt vähän selailemaan noita Max Perttulan tuoksuja ja siellä vaikuttaisi kuvauksen perusteella olevan aika mainion oloinen myrskytuoksu.

https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/aqua-358-thunderball-ea…

Aloin vähän itsekin kiinnostua parista Perttulan tuoksusta, onko niistä ihmisillä kokemuksia?

Vierailija
3791/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ostolakossa, himoitsen Hugo Bossin The Scent for Her tuoksua. Jotenkin nuo nuotit kutsuvat ja vaikka fragranticassa arviot olivat, että kestää huonosti, ei haittaa. Sen saisi nyt edullisestikin...

Onko kokemuksia, tai jostain muusta samantapaisesta?

Vierailija
3792/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tänään tämän ketjun inspiroimana ostamaan kolme uutta hajuvettä! Olen ehkä jämähtänyt aiemmissa tuoksuissani sellaisiin, joista pidin nuorempana. Nyt mieltymykseni on kuitenkin selvästi muuttunut, koska huomasin tarttuvani enemmän unisex/maskuliinisempiin tuoksuihin. 

Päädyin lopulta näihin kolmeen:

Joe Malone Lavender & Silverbirch: tuoksuu samalta, miltä muistan Abercrombien kaupoissa tuoksuneen. Rakastin aina sitä tuoksua, ja siitä tulee mieleen ulkomaan matkat suurkaupunkeihin. Fragranticassa moni kuvailee miehekkääksi, mutta ainakin minun ihollani tämä on aika pehmeä. 

Maison Margiela Replica Beach Walk: Nimi kuvailee tuoksua täydellisesti. Tuoksuu rantalomapäivältä, tuo hyvällä tavalla mieleen aurinkorasvatun ihon. 

Maison Margiela Lazy Sunday Morning: Tuoksu tuo mieleen puhtaat lakanat, mutta ei niin selkeän alleviivavasti kuin esim. Cleanin tuoksujen kanssa. Helppo arkipäivän tuoksu. 

Onko muilla palstalaisilla kokemusta näistä tuoksuista? :) 

Vierailija
3793/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, miten pitkään lie Zoologistin näytteeni ovat vielä matkalla.. 20. pv luki että lähetetty ..

"Salida de oficina de cambio20 de enero, 2021 · 04:14El envío ha salido del centro logístico internacional de origen y se ha cursado a destino" Näin lukee, Espanjasta siis tilasin 10. pv :D

Mulla sama kahden tilauksen kanssa, tehty 2.12. Ja 5.1. Ensimmäinen on se epäonnen tilaus, jossa Sloth ja T-rex jäivät ensin juhlimaan joulua katolilaiseen tapaan ja sitten juuttuivat lumimyrskyyn...viimeinen seurantapäivitys 11.12. tuolla tekstillä. En silti ole huolissani, mañana...joku täällä oli odottanut liki 4 kk ulkomaanpakettiaan, ja se tuli silti, nyt on kuitenkin poikkeusaikakin.

Vierailija
3794/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockalla on muuten hyvässä alessa Atelier Colognen ja Jo Malonen tuoksuja.

Tilasin AC:lta Cafe Tuberosan ja Bergamote Soleilin, 100 millin pullot 47 €/kpl.

Minä tilasin aiemmin alesta Cafe Tuberosan 71 eur, joka sekin oli halpa, mutta nyt hinnat pudonneet vielä lisää. Tätä edullisemmalla tuskin mistään Atelier Cologneja saa.

Ilmeisesti yrittävät päästä äkkiä AC-tuoksujen varastosta eroon, ja sitten ei niiltä enää noita tuoksuja saa. :( Harmittaa niin vietävästi, etten huomannut hankkia Vanille Insenséestä sadan millin pulloa. No, pikkupullossani on vielä reilusti jäljellä, mutta kyllä se joskus loppuu. :( Cafe Tuberosasta taas satamillinen on minulle vähän liikaa ja pikkupulloa ei enää saa, joten annan olla, vaikka hiukan kirpaiseekin...

Hitsi, tämä harmittaa itseänikin, joka osti aiemmin sen Cafe Tuberosan. Aikani pähkäiltyäni Vanille Insensee oli kadonnut valikoimasta😅 Nämä 2 tuoksua olivat kaikista kiinnostavimmat. Nyt siellä olisi vielä Clementine California 47 eur, joka ihan hieman kiinnostaisi, mutta taidan nyt pysyä tiukkana.

Vierailija
3795/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37053 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasariajan tuoksuista mieleen nousee aina välillä YSL:n Paris, hyvin makeana ja tyrmäävänä. Nuuhkin sitä yhä joskus ja äitini käyttää sitä. Itse en pysty, tuntuu jotenkin väärältä iholla - ja voimakkaalta.

Tykkäsin itse todella paljon YSL:n Paris -tuoksusta, kunnes jouduin erään naisen autolla matkustamaan lähemmäs 200 km - ja tämä kyseinen lady todella lemusi YSL:n Paris -tuoksulta. Arvelen, että hänen oli täytynyt truutata vähintään 10 truuttausta tuoksua ympäri kroppaa, sillä tuoksu oli aivan hirvittävä lämpimässä autossa. Sen koommin en itse kyennyt enää tuoksua käyttämään itselläni. Hassuja muistoja..

YSL Parisista oli se ihana hyrrän mallinen keväinen Baby Doll versio joskus! : ) Ananasta, omppua, kieloa, ruusua, herukkaa ja vaniljaa. Ihan kuin siinä olisi ollut jokin kiva raparperin vivahde vaikkei se sisältänyt sitä.

YSL Parisienne oli hirveä "härskiintynyt mummohaju". Toki annoin sen mummolleni kun tein hutiostoksen, en tiedä käyttikö vai pitikö hänkin sitä vanhan hajuisena  =D

YSL Paris Edt oli hyvä joskus, sekin varmaan muokattu oudoksi tänä päivänä?

Parisiennea on vieläkin saatavilla, mutta en tiedä onko jokin reformuloitu versio, todennäköisesti.

Vierailija
3796/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tätä jo linkattu, mutta yksi tuttuni kerran kehui (minulla ei kokemusta). Tämä olisi kotimainen ja nyt vielä alennuksessakin :)

https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/muguet-de-finlande-eau-…

Ja Molinardilla on muuten kielotuoksu, "Muguet".

Vierailija
3797/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kyseisen ketjun ja hurahtamisen  myötä kaivelin kätköjäni, kaappia, johon olin säilönyt kaikki muistorikkaimmat tyhjät tuoksut. Mutta mutta, sieltäpä löytyi myös näköjään sellaisia jonkun verran käytettyjä , jotka olen sinne sullonut vain siksi, että en niin hirveästi ole niistä aikanaan vissiin välittänyt.

Ja nyt kun nuuhkin esim. YSL:n Elleä, niin ei se ihan huono ollutkaan. Lisäksi oli vielä jämät Tendre Poisonista (oih!), melkein täys Versacen Woman ja Burberry Sport. Ja ihana aarre: äidin 70-luvun Chanel vitonen (tai helmet pullon pohjalla). Ja mitäs vielä. 

Eli ei tää vouhotus näköjään mulle ihan uus juttu olekaan. Mutta malttia pitäisi nyt itselleen näihin osteluihin ja tilauksiin saada. Tuoksut on vaan jotenkin nyt sellainen lohtujuttu. 

Vierailija
3798/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diorin Hypnotic poisonista kokemuksia? En ole koskaan haistellut mutta mielikuva on että se on raskas, ysärimäinen vanhemman naisen tuoksu. Kuitenkin tuoksunuottien perusteella siinä olisi melkein kaikkea mistä pidän. Uskaltaako tilata sokkona?

En sanoisi vanhemman naisen tuoksuksi. Se on vaniljapommi samaan tyyliin kuin Dior Addict, Kenzo Amour, Aqua Di Parma Mandorlo di Sicilia, Aquilera Definition, Britney Spears Fantasy, Lancome Hypnose.

Vierailija
3799/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitatkohan sen nyt perus "Poisoniin" jota kuvataan usein tuollaisin termein. Hypnotic Poison on uudempi ja modernimpi. Upea manteli/vaniljatuoksu. Itse tykkään edt:stä enemmän, edp:ssä manteli on ehkä voimakkaamin karvasmantelimainen. Mutta hyvä tuoksu edp:kin on, vain erilainen.

Vierailija
3800/19266 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitkästä aikaa laitoin Joopin Le Bain-tuoksua ja tuoksuu niiin hyvälle! Tämä on sellainen tuoksu, jota en osaa kuvailla kunnolla, ehkä se johtuu aldehydeista. Kirjoitin Fragranticaankin jotenkin oudon arvion, kun en löydä sanoja tälle. Mutta tuoksuu kyllä tosi hyvälle ja sopii tähän talviaikaan. Jos teistä jollain on tätä (muistaakseni on!),miten kuvailisitte??874

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän