Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Ja joku vinkkasikin minulle, että miksen ostaisi sitä YR:n klassikkokielotuoksua anopille synttärilahjaksi. Saatan ehkä ostaakin sen, mutta toisaalta näin "parfyymihaukkana" tekisi mieli "metsästää" jotain uutta kielohajuvettä. (Niin ja siinä samalla, krhm, ostaa itselle hyvällä verukkeella joku tuoksu tilaukseen mukaan. ;) )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmm, mun lemppareita on DKNY:n Cashmere Mist sekä tuoksuna, että dödönä.
Dödö lienee stikki. Onko antiperspirantti? Useimmat stikit on siitä huonoja, että ne eivät ole antiperspirantteja vaan jopa stimuloivat hikoilua. Ainakin mun kainaloni hikoilee kahta kauheammin, jos laitan niihin jotain, missä ei ole antiperspiranttia mukana.
Dödönähän tuo tuoksu on juuri parhaimmillaan, aika erilainen kuin edt:nä.
Stick joo. Ei sisällä alumiinia, olen yliherkkä alumiinille, joten en voi käyttää sellaista jossa on. Toimii kyllä antiperspiranttina, ei lisää hikoilua.
Hobby Hall tilausta odotellessa - tulossa Calvin klein reveal for him ja her, sekä heräteostos davidoff cool water wave for her. Mielenkiintoista että etsiessä arvosteluita davidoffista löytyi 2 täysin erilaista tuoksua. Toisessa tummansininen pullo, toisessa turkoosi. Hobby Hall tuotekuvassa oli tummansininen. Fragrantican mukaan vuodelta 2007. Onko kellään kokemuksia kummastakaan versiosta? Tilasin sokkona vasta turkoosin pullon arvostelut luettua, siinä oli luojana francis kurkdjian. Jännityksellä odotan mitä lopulta tulee.
Reveal for her on testattu näytteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään käyttänyt Versace:n Bright Crystalia. Se on tosi hyvä tuoksu, mutta olisi kiva saada toinen rinnalle. Osaatteko suositella?
Sitten sellainen, että sain kaverilta jämän samasta tuoksusta upea 90ml pullo. Sen fontti Versace on jotenkin outo, tietääkö joku käyttääkö kyseinen brändi nykyään hiukan vahvempaa fonttia, vai onko se tuoksu feikki? Löysin yhdestä nettikaupasta samalla hiukan paksummalla fontilla saman tuotteen ja minusta se oli aito.
En ihan ymmärrä minkä takia fontti olisi vaihdettu? Voiko siihen olla jokin looginen syy?
Tietääkö joku Versacen logosta mitään?
Oletko katsonut pullon pohjan erämerkintää batch code checkerillä?
Kuolen! Kävin asioilla Stockalla ja kipaisin samalla parfyymiosastolla ja suihkautin ranteeseen Mon Guerlain Intenseä. Tiedättekö sen tunteen, kun löytää jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa, mitä ei edes osannut etsiä tai toivoa? Tämä on sellainen tuoksu! Jumalainen!
Laitoin kokeilumielessä muutaman hajuveden myyntiin ja ne menivätkin alta aikayksikön. Tarkoitus oli vain pienentää valikoimaa mutta eikö kuitenkin ole järkevämpää laittaa myydyistä saadut rahat uusiin hajuvesiin? Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmm, mun lemppareita on DKNY:n Cashmere Mist sekä tuoksuna, että dödönä.
Dödö lienee stikki. Onko antiperspirantti? Useimmat stikit on siitä huonoja, että ne eivät ole antiperspirantteja vaan jopa stimuloivat hikoilua. Ainakin mun kainaloni hikoilee kahta kauheammin, jos laitan niihin jotain, missä ei ole antiperspiranttia mukana.
Dödönähän tuo tuoksu on juuri parhaimmillaan, aika erilainen kuin edt:nä.
Stick joo. Ei sisällä alumiinia, olen yliherkkä alumiinille, joten en voi käyttää sellaista jossa on. Toimii kyllä antiperspiranttina, ei lisää hikoilua.
Tuskin on antiperspirantti, jos ei sisällä alumiinia.
Olen Lalique Soleil -nimistä hajuvettä katsellut vähän sillä silmällä lähinnä kauniin pullon vuoksi. Osaisiko joku kertoa itse tuoksusta kokemuksia? En kuitenkaan viitsi nuin paljon rahaa pelkkään nättiin pulloon laittaa.
Jaanitsa kirjoitti:
Tämä klassikko on seuraavaksi saatava.
https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Rive-Gauche-96.h…
Rive Gauche. Pullo ei ole kauneimmasta päästä, mutta tuoksu pienenä määränä käytettynä todella freesi ja naisellinen.
Tykkään yleensä puuterisista ja myskisistä tuoksuista.
Täydellistä puuterista tuoksua ei ole vielä löytynyt.
Voih - tästä tuoksusta tulee mieleen täydellisesti ihana, jo vuosia sitten edesmennyt anoppini. Tulipas nostalginen olo...
Vierailija kirjoitti:
Narciso Rodriguez: For her. Tämä on suosikkini, nimenomaan vaaleanpunaisessa pullossa.
Tilasin juuri tämän nettikaupasta sokkona ja innolla odotan paketin saapumista.
Saas nähdä pidänkö tästä tuoksusta. 🙂
Olin pankissa kesäapulaisena ja perehdyttäjätäti käytti RG-tuoksua. Assosioi siis vahvasti sinne, vaikka on aikaa jo vierinyt. Ostin joskus itsekin sitä, käytin vähän, mutta oli ehkä minulle liian vahva. Pullo on erilaisuudessaan hyvä ja tyylikäskin.
Vierailija kirjoitti:
Kasariajan tuoksuista mieleen nousee aina välillä YSL:n Paris, hyvin makeana ja tyrmäävänä. Nuuhkin sitä yhä joskus ja äitini käyttää sitä. Itse en pysty, tuntuu jotenkin väärältä iholla - ja voimakkaalta.
Tykkäsin itse todella paljon YSL:n Paris -tuoksusta, kunnes jouduin erään naisen autolla matkustamaan lähemmäs 200 km - ja tämä kyseinen lady todella lemusi YSL:n Paris -tuoksulta. Arvelen, että hänen oli täytynyt truutata vähintään 10 truuttausta tuoksua ympäri kroppaa, sillä tuoksu oli aivan hirvittävä lämpimässä autossa. Sen koommin en itse kyennyt enää tuoksua käyttämään itselläni. Hassuja muistoja..
Soleil kirjoitti:
Olen Lalique Soleil -nimistä hajuvettä katsellut vähän sillä silmällä lähinnä kauniin pullon vuoksi. Osaisiko joku kertoa itse tuoksusta kokemuksia? En kuitenkaan viitsi nuin paljon rahaa pelkkään nättiin pulloon laittaa.
Oli pettymys. Todella hento tuoksu, häipyy mun kuivalta iholta nopeasti eikä muutenkaan tehnyt vaikutusta, tuoksuu lähinnä joltain appelsiininkukalta...? Onneksi ostin pienimmän koon halvalla ulkomailta niin ei mennyt rahaa kuin joku nelisenkymppiä. En aio myydä eteenpäin juuri sen hienon pullon takia vaan jätän tämän silmäniloksi hyllyyni.
Vierailija kirjoitti:
Soleil kirjoitti:
Oli pettymys. Todella hento tuoksu, häipyy mun kuivalta iholta nopeasti eikä muutenkaan tehnyt vaikutusta, tuoksuu lähinnä joltain appelsiininkukalta...? Onneksi ostin pienimmän koon halvalla ulkomailta niin ei mennyt rahaa kuin joku nelisenkymppiä. En aio myydä eteenpäin juuri sen hienon pullon takia vaan jätän tämän silmäniloksi hyllyyni.
Kiitos paljon! Ompas harmillista. Taitaa jäädä hankkimatta vaikka nätti pullo onkin.
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hall tilausta odotellessa - tulossa Calvin klein reveal for him ja her, sekä heräteostos davidoff cool water wave for her. Mielenkiintoista että etsiessä arvosteluita davidoffista löytyi 2 täysin erilaista tuoksua. Toisessa tummansininen pullo, toisessa turkoosi. Hobby Hall tuotekuvassa oli tummansininen. Fragrantican mukaan vuodelta 2007. Onko kellään kokemuksia kummastakaan versiosta? Tilasin sokkona vasta turkoosin pullon arvostelut luettua, siinä oli luojana francis kurkdjian. Jännityksellä odotan mitä lopulta tulee.
Mulla on tuo vanhempi tummansininen Cool Water Wave, ostettu joskun 10 v. sitten ja vieläkin täysin muuttumaton tuoksu. Se on kyllä ihanan raikas, meren/veden ja tuulenvireen tuoksuinen, ilman suolaisuutta. Normaalisti inhoan vesituoksuja, mutta tämä on poikkeuksellinen, siinä ei ole sellaista ylikorostettua vesituoksunuottia, johon sekoittuu jollain lailla puhdas pyykki (en voi sietää sellaisia), vaan pelkkää raikkautta. Ähh, tätä on tosi vaikea selittää. Toivottavasti sait jonkinlaisen kuvan. En sitten tiedä mikä tuo turkoosi pullo on, onko tuoksua muutettu jotenkin.
Se kotiäiti kirjoitti:
Laitoin kokeilumielessä muutaman hajuveden myyntiin ja ne menivätkin alta aikayksikön. Tarkoitus oli vain pienentää valikoimaa mutta eikö kuitenkin ole järkevämpää laittaa myydyistä saadut rahat uusiin hajuvesiin? Eikö?
Tokitoki, tämähän on järkevimpiä korona-ajan harrastuksia. Raha säästyy jo siinä, kun mitään muutakaan ei pääse tekemään/mene tekemään, ja "hyvä tuoksu, parempi mieli" auttaa jaksamaan raskaita aikoja. Sitäpaitsi, supsutteluhan on henkilökohtainen koronatestikin, onko hajuaisti entisellään. Niin että hyvällä asialla tässä ollaan, jos ei peräti kansanterveyden asialla, joten, anna mennä. - Se näytteisiinsä sekoava marginaalitäti, matkalla turmioon
Vierailija kirjoitti:
Se kotiäiti kirjoitti:
Tokitoki, tämähän on järkevimpiä korona-ajan harrastuksia. Raha säästyy jo siinä, kun mitään muutakaan ei pääse tekemään/mene tekemään, ja "hyvä tuoksu, parempi mieli" auttaa jaksamaan raskaita aikoja. Sitäpaitsi, supsutteluhan on henkilökohtainen koronatestikin, onko hajuaisti entisellään. Niin että hyvällä asialla tässä ollaan, jos ei peräti kansanterveyden asialla, joten, anna mennä. - Se näytteisiinsä sekoava marginaalitäti, matkalla turmioon
Ihan loistavat perustelut, juuri näin 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo vanhempi tummansininen Cool Water Wave, ostettu joskun 10 v. sitten ja vieläkin täysin muuttumaton tuoksu. Se on kyllä ihanan raikas, meren/veden ja tuulenvireen tuoksuinen, ilman suolaisuutta. Normaalisti inhoan vesituoksuja, mutta tämä on poikkeuksellinen, siinä ei ole sellaista ylikorostettua vesituoksunuottia, johon sekoittuu jollain lailla puhdas pyykki (en voi sietää sellaisia), vaan pelkkää raikkautta. Ähh, tätä on tosi vaikea selittää. Toivottavasti sait jonkinlaisen kuvan. En sitten tiedä mikä tuo turkoosi pullo on, onko tuoksua muutettu jotenkin.
Kiitos viestistä 😊 kävin täällä pitkin päivää kurkkailemassa vastauksia. Kuulostaa hyvältä ja jos tuleekin turkoosi pullo niin ainakin voimme vertailla 😄 näyttäisi olevan eri nuotit ja parfymöörit. Jännä että tuotteen nimi on sama ja kommenteistakin huomaa että menevät sekaisin keskenään.
https://www.fragrantica.com/perfume/Davidoff/Cool-Water-Woman-Wave-5029…
https://www.fragrantica.com/perfume/Davidoff/Cool-Water-Wave-1318.html
Vierailija kirjoitti:
Valentinon Donna Noir 100ml saapui. Ensifiilis pullosta - se ei ole kuvanmukainen. Siinä on täsmälleen samanlainen laatta kuin Donna originaalissa, eli siinä metallilaatassa ei ole niitä niittejä. Muutenhan pullo on toki upea, vaikka originaalissa se muoto läpinäkyvyyden vuoksi korostuukin.
Ensituoksaisut - no, nahkainen se ainakin on. Sellaista kunnon tummanruskeaa paksua satulanahkaa tai kunnon käytetyt nahkaiset työrukkaset. Pippuri tulee toisena tuoksuna, joku pehmeys taustalla, olisiko se luumu?
Mies ei tykännyt ollenkaan, totesi vaan että nyt hän ymmärtää mitä tarkoitetaan kun sanotaan että jossain hajuvedessä on nuottina nahka.
Fun fact, ruiskautin sitä testatakseni miehelle ja vielä 30min jälkeen hän tuoksuu todella voimakkaasti sille nahkaiselle alkutuoksulle, kun taas omalla ihollani se meni nopeasti sellaiseksi viipyileväksi ja enemmän aromikkaaksi. Minulla on hyvin vaalea rutikuiva iho joka ”syö” kaikki tuoksut nopeasti, miehellä huomattavasti tummempi rasvainen iho.
Pidän kovasti tästä tuoksusta, mutta siitä tulee mieleen sellainen ranskalainen pieni maalaiskartano pihatalleineen ja ruukussa kasvavine yrtteineen. Ei ole mielestäni seksikäs, ei pörröinen, ei makea eikä kukkainen. Aromikas on mielestäni hyvä kuvaus.
Kiitokset kuvailuista. Oletko nyt käyttänyt pidempään, mitkä fiilikset tulee, onko korkean hintansa arvoinen? Onko nahkan tuoksua liikaa? Tuoksuuko tässä muuten ruusu?
Iltaa. Joku täällä aiemmin kyseli, mitkä ovat hyviä paikkoja, joihin suihkauttaa tuoksua.
Äitini opetti minulle jo lapsena, että kaulan molemmille puolille, lähelle imusolmukkeita, voi kaksi pientä suihkausta laittaa tai rollerilla pyöräyttää hajustetta näihin kohtiin. Itse saatan suihkaista esim. vaikka sitä Private Accordia kerran dekolteen sekä leuan väliselle alueelle eli keskelle kaulaa. Jotkut tuoksut toimivat myös hiuksiin suihkaistuina. Onhan myös esim Rituals...:illa Sakura Hair & Body Mist -tuote.
Äitini myös opetti, että kyynärtaipeisiin voi suihkuttaa parfyymia, ja näin usein teenkin. Toki myös ne klassiset ranteet saatan käydä läpi. En toki samaan aikaan kyynärkuoppien kanssa.
Ja vielä yksi hänen opeistaan, jota itsekin suosin: niskakuoppa. Sinne on hauska suihkauttaa jotain vähän voimakkaampaa parfyymia ja antaa sen reagoida kehon lämmön kanssa. Tuoksu seuraa kivasti perässä. Toivottavasti näistä vinkeistä oli jollekin hyötyä. :)