Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3541/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan No.5! Kaikki versiot hyviä. En osaa sanoa suosikkia nyt saatavilla olevista mutta parfyymielämäni paras tuoksu oli vintage No.5 EDT. Jumalaisen kaunis oli.

Vierailija
3542/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, Chanel 5 on kaunis tuoksu! Aivan omanlaisensa, ei ’tunkeileva’, keveä. Fragranticassa jotkut valittivat heikkoa kestävyyttä. Ratkaisin ongelman sekoittamalla tuoksua (tuoksuttomaan) kosteusvoiteeseen. Tämä + kaksi suihkausta pulssikohtiin -> sopiva ja työpäivän kestävä tuoksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3543/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C5 vielä: siis yhteensä 2 suihkausta :). Tätä ei kannata yliannostella.

Vierailija
3544/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun jää koukkuun joten jaksakaa pitää tämä voimissaan.

Oon aina ollut tuoksujen perään, kakskymppisestä noin kolmekymppiseksi hajuvesiä testasin, ostin ja käytin, kotona myös tuoksuttelin. Tietyt tuoksut tuo rakkaita muistoja ja tunnetiloja. Sen jälkeen

Kymmenen vuotta tuon ikäjakauman jälkeen meni vähemmällä eli tuoksuja ei tullut ostettua kuin silloin tällöin.

Nyt syksyllä jostain syystä löysin Hobby Hallin ja ne hajuvedet.. ja sen jälkeen tullut ostettua niin sokkona tuntemattomia hajuvesiä sekä vanhoja, aikoinaan ihastuttaneita tuoksuja.

Nytkin 2 tilausta toimitusta vailla. Hajuvedet itselläni tosin näitä perustuoksuja Lancomen, Escadan, Nina Riccin, Valentinon, Givenchyn jne.

Frangranticaan perustamani profiilin mukaan nykyisiä hajuvesiä 88 ja omistanut 55 .. :o (varmaankin jokunen nykyisistä voisin tosin siirtää omistanut-kategoriaan, tainneet eltaantua).

Tätä ketjua on ollut hauska lukea, monia vinkkejä saanut. Ja löysin kauan kaipaamani Valentinon V:n tätä kautta <3 <3 Kiitos vinkin antajalle (vinkki/linkki ei ollu tarkoitettu minulle vaan tulin takavasemmalta ja nappasin tuoksun pikaisesti myynnistä)

Vierailija
3545/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Couvent Maison de Parfum Nubica tämän hetken lemppari. Kicksistä löytyy, jos haluaa käydä tuoksuttelemassa. Voimakas tuoksu, jopa niin voimakas, että eka reaktio oli "ei jatkoon". Muuttuu kuitenkin iholla nopeasti todella herkulliseksi.

Vierailija
3546/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi jokin toinen sana tuoksuttelun tilalle, se kuulostaa samanlaiselta lässytykseltä kuin makustelu. Ei voi mitään, näillä mennään.

Vierailija
3547/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pradan Candy on kyllä ihana. Tilasin Hobby Hallista sen setin jossa 80 ml pullo + 10ml joulukoristepullo (on muuten vieläkin hyvässä alessa). Juuri suihkaisin suihkun jälkeen yötuoksuksi. Ihana, karamellimainen, minä havaitsen tässä kinuskia. Mutta ei todellakaan mikään ällömakea kinuski, vaan hienostuneempi, parfyymimäinen. Täysiverisille gourmand-tuoksuillekin on paikkansa, ja tykkään niistäkin paljon, mutta luokittelisin tämän sellaiseksi "semi"gourmandiksi.

Sinä joka tilasit myös tuon setin, ja ajattelit testata joulukoristepullolla ennen isomman avaamista, mitä olet tykännyt?

Vierailija
3548/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kerta toden sanoo:

aijaa. com/Nl9CbE

Tilaamani mysteerihajuvesi..

Tässä linkissä näkyi jokin epäselvä alastonkuva...

Mulla näkyi jotain metallisia puristimia tai jotain sellaista.

Vierailija
3549/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku sanoi, että vanhetessa hajuaisti heikkenee, niin minun kohdallani se ei kyllä pidä paikkaansa. Mies sanoo, että minut pitäisi palkata lentoasemalle huumekoiraksi, kun haistan sellaista, mikä ei oikeasti edes haise. Ja ikää on jo puolivälissä seitsemänkymmentä. 😂

Vierailija
3550/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfyymikeskustelujen innoittamana kävin testaamassa Chanel vitosta, koska klassikkojahan täytyy aina kokeilla. Yllätyin. Tämähän pitää ehdottomasti saada! Ihastuin EDP:hen ihan täysillä, EDT täytyy vielä kokeilla. L'eau, johon vertasin EDP:ta ei tuoksu minusta juurikaan No.5:lta. Eau première tuli testattua vuosia sitten, se oli miellyttävä muttei täydellisen vakuuttava.

Olen ennen vältellyt tätä tuoksua, koska ajattelin sen olevan kliseinen ja liian tunnettu. Mutta se onkin aivan ihana.

Löytyykö täältä muita Chanel no.5-faneja? Mikä versio on mielestänne paras? N50

Ahh, minä tykkään Chanel 5:stä. Sain 17-vuotiaana silloiselta poikaystävältäni synttärilahjaksi pienen pullon vahvaa, extrait Chanel 5 parfyymiä. Kertoo ehkä jotain 90-luvun parfyymikulttuurista ja -mieltymyksistä 😆

Vierailija
3551/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kerta toden sanoo:

aijaa. com/Nl9CbE

Tilaamani mysteerihajuvesi..

Tässä linkissä näkyi jokin epäselvä alastonkuva...

Mulla näkyi jotain metallisia puristimia tai jotain sellaista.

Onpa omituista.. Itsellä näkyy ihan ne kaksi hajuvesipullon kuvaa.. Pitänee etsiä joku muu paikka, minne ladata ne.

Vierailija
3552/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listataanko tuoksuja miesten mieleen? Siis naisten tuoksuista. Olen huomannut (nyt tosi tylyä yleistystä), että miehet pitävät myskistä ja vaniljasta. Itse en ole kovin makeiden tuoksujen ystävä, mutta juhlatuoksuna käyttänyt Guerlainin Mon Guerlainia, josta saanut useita kohtelisuuksia. Ja nimenomaan miehiltä. Toinen josta oma mieheni pitänyt paljon on Calvin Kleinin Endless Euphoria (lieneekö enää markkinoilla), sekin minusta makea, tosin ei yhtä tymäkkä kuin tuo MG. Ja Donna Karanin ompputuoksuista ruusuisin, en muista nimeä, keski-ikäinen mies hississä kommentoi, miten hyvä tuoksu.

Vierailija
3553/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä toimii itselläni..

Ibb. co/LhCYJ51

ibb. co/JyZDsqv

Vierailija
3554/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listataanko tuoksuja miesten mieleen? Siis naisten tuoksuista. Olen huomannut (nyt tosi tylyä yleistystä), että miehet pitävät myskistä ja vaniljasta. Itse en ole kovin makeiden tuoksujen ystävä, mutta juhlatuoksuna käyttänyt Guerlainin Mon Guerlainia, josta saanut useita kohtelisuuksia. Ja nimenomaan miehiltä. Toinen josta oma mieheni pitänyt paljon on Calvin Kleinin Endless Euphoria (lieneekö enää markkinoilla), sekin minusta makea, tosin ei yhtä tymäkkä kuin tuo MG. Ja Donna Karanin ompputuoksuista ruusuisin, en muista nimeä, keski-ikäinen mies hississä kommentoi, miten hyvä tuoksu.

Tähän olisi kiva saada vastaus myös sinulta, Pex Marttula, joka kirjoitellut tänne miesten tuoksuista

Vierailija
3555/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että fragrantican kaikkien aikojen parhaat -listalla ei ole YSL Yvresseä. Johtuisiko siitä ettei sitä enää saa, tai jotain collection-versiota saa, mutta en tiedä onko se samanlainen kuin alkuperäinen, pullo ei ainakaan ole sama.

Tuo collection-versio on yllättävän samanlainen kuin alkuperäinen, ei muuta eroa kuin että ei ole yhtä vahva. Muuten täysin tunnistettava, sama pirskahteleva tuoksu. Kestävyys todella hyvä. Ensimmäinen tuoksu jota reformulointi ei pilannut kuin ihan vähän. Suosittelen ehdottomasti jos tykkäsit alkuperäisestä Yvressestä.

Vierailija
3556/19265 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huomattu ihan myös, että myskiä/vaniljaa sisältävät ovat usein miesten mieleen. Exäni ei kommentoinut muuten hajuvesiäni, mutta aina kun oli sellaista, missä on vaniljaa, kehui miten hyvälle tuoksun. Joskus tosin kehui myös silloin, kun oli Philosophyn Amazing Gracea. Yleensä käytän raikkaita tuoksuja, mutta niistä ei tullut ikinä kommenttia :D

Vierailija
3557/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olin minä joka tilasi Pradan Candyn. Ei ollut ihan mieleeni, se on liian "kypsä" makuuni ja olisin toivonut enemmän karamellisyyttä. Ihan hyvä tuoksu kuitenkin ja kummityttö tykkää, annoin hänelle sekä Candyn että tuon Burberryn Herin, pidin itse sen pikku-Candyn jota voin testailla aina välillä.

Cleanin tuoksuista: itse käytän niitä, tai tarkemmin sanottuna Fresh Laundrya raikastamaan kotia. Se tuoksuu juuri siltä, mitä nimi lupaakin joten suihkin sitä siivouksen yhteydessä eteisen mattoon, päiväpeittoon yms. Tai jos vieraita on tulossa. Sopii tuohon tarkoitukseen loistavasti, kun muuten tykkään käyttää mahdollisimman hajuttomia siivoustuotteita hajukakofonian välttämiseksi. Muista Cleanin tuoksuista en välitä.

Valentino V:sta: voi että joku kerkesi sen nappaamaan! Minä siitä kyselin mutta en tullut katsomaan vastauksia ajoissa, kun kohde oli jo poistettu. Tuo tuoksu oli ehkä hajuvesihistoriani top3:ssa ja olen samankaltaista tuoksua etsinyt jo pitkään. Mitä hajuvesiä te muut olette jääneet kaipaamaan? Itselläni on muutama, joita toivoisin vielä joskus otettavan uudelleen valmistukseen:

Armani White

Calvin Klein Truth Lush

Valentino V

Armani Night

Carolina Herrera Chic

Ralph Lauren Tender Romance

Calvin Klein Eternity Summer 2011

Jos jollain on näistä tietoa, kertokaa!

Vierailija
3558/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni suosikkituoksu on ehdottomasti Armanin Si. Aina, kun laitan tätä, hän kehuu miten hyvältä tuoksun. Monia muita tuoksujani hän suorastaan nyrpistelee, ovat kuulemma liian voimakkaita tai outoja tms. Mutta tämä vetoaa. Hassua, koska omaan nenääni tämä ei ole mitenkään ihmeellinen, vaikka toki hyvä onkin.

Vierailija
3559/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfyymikeskustelujen innoittamana kävin testaamassa Chanel vitosta, koska klassikkojahan täytyy aina kokeilla. Yllätyin. Tämähän pitää ehdottomasti saada! Ihastuin EDP:hen ihan täysillä, EDT täytyy vielä kokeilla. L'eau, johon vertasin EDP:ta ei tuoksu minusta juurikaan No.5:lta. Eau première tuli testattua vuosia sitten, se oli miellyttävä muttei täydellisen vakuuttava.

Olen ennen vältellyt tätä tuoksua, koska ajattelin sen olevan kliseinen ja liian tunnettu. Mutta se onkin aivan ihana.

Löytyykö täältä muita Chanel no.5-faneja? Mikä versio on mielestänne paras? N50

Itse pidän eniten hiustuoksusta, joka on huomattavasti kevyempi kuin muut versiot. Suosittelen kokeilemaan sitä, jos tuoksu viehättää mutta tuntuu liian päällekäyvältä.

Pidän erityisesti Chanelin vitosen pohjatuoksusta, siis siitä tuntien kuluttua iholla viipyilevästä ihanuudesta. Pahoitan aina vähän mieltäni, kun tuoksua kommentoidaan "mummotuoksuksi" ja "stockkan turkkimummot chanel-löyhkissään". Kaikista tuoksuista ei tarvitse tykätä, mutta pidän vähän huonona käytöksenä leimata ei-tykkäämänsä tuoksu tavallaan haukkumalla sen käyttäjää. Esim. sanomalla tuoksua "halvaksi". Uh..

Vierailija
3560/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko täältä ideoita miten säilyttää tyhjiä hajuvesipulloja? En halua pois heittää kun ovat niin nättejä mutta tyhjänä näyttävät osa vähän tylsiltä. Millähän noita voisi koristemielessä täyttää?

Keräisin kokoelman vitriiniin / lasikaappiin tai vaikka peilitarjottimen / muun kauniin alustan päälle. Jos on peilipöytä niin vaikka siihen tai sitten tekisin "aarrearkun", jossa säilyttäisin näitä ja nostaisin aina välillä esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi