Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3561/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teitä muita, jotka pitävät työtuoksut visusti erillään vapaa-ajantuoksuista? Haluan rajata siten omaa elämääni, että pääsen irti työmoodista.

Jätän viskiltä tuoksuvat hajuvedet vapaa-aikaan 😁

Tähän liittyy tarina siitä, miten kuulin mielipiteen eräästä tuoksustani ja kauhistuin, että tuoksun viskille (Lush: Hellstone).

Vierailija
3562/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko täältä ideoita miten säilyttää tyhjiä hajuvesipulloja? En halua pois heittää kun ovat niin nättejä mutta tyhjänä näyttävät osa vähän tylsiltä. Millähän noita voisi koristemielessä täyttää?

Miten olisi askarteluliikkeistä yms. saatavilla koristehelmillä (on niin blingblingiä kuin luonnonmateriaaleista tehtyjä)?

https://askarteluliiketaitava.fi/tuote/kategoria/koruaskartelu

Tai jos haluaa jotain nestemäistä sisältöä, niin toimisiko (yrtti)teet? Useita eri värivaihtoehtoja niissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan muuten persebikinit ensi kesänäkin muodissa?

Vierailija
3564/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan muuten persebikinit ensi kesänäkin muodissa?

Ehkä, jos ne on parfymoitu.

Vierailija
3565/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko täältä ideoita miten säilyttää tyhjiä hajuvesipulloja? En halua pois heittää kun ovat niin nättejä mutta tyhjänä näyttävät osa vähän tylsiltä. Millähän noita voisi koristemielessä täyttää?

Mulla on makuuhuoneen tason päällä kirpparilta ostettu vanhanaikainen hopeanvärinen mielestäni kaunis tarjotin jonka päällä ne kauneimmat vanhat parfyymipullot joista en raatsi luopua. Tyhjiä ovat, en ala niitä täyttämään. Onhan siinä sitten pölyjen pyyhkimistä... :)

Vierailija
3566/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi askarteluliikkeistä yms. saatavilla koristehelmillä (on niin blingblingiä kuin luonnonmateriaaleista tehtyjä)?

Tai jos haluaa jotain nestemäistä sisältöä, niin toimisiko (yrtti)teet? Useita eri värivaihtoehtoja niissäkin.

Tee homehtuu. Teininä korvattiin viskipullon sisältö.

Vierailija
3567/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cathy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tää²ltä ideoita miten säilyttää tyhjiä hajuvesipulloja? En halua pois heittää kun ovat niin nättejä mutta tyhjänä näyttävät osa vähän tylsiltä. Millähän noita voisi koristemielessä täyttää?

Mulla on makuuhuoneen tason päällä kirpparilta ostettu vanhanaikainen hopeanvärinen mielestäni kaunis tarjotin jonka päällä ne kauneimmat vanhat parfyymipullot joista en raatsi luopua. Tyhjiä ovat, en ala niitä täyttämään. Onhan siinä sitten pölyjen pyyhkimistä... :)

Huuhtele hanan alla, pääset helpommalla.

Vierailija
3568/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että ihollani makeat hajut muuttuvat aamuun mennessä (siis jos niitä on illalla reilummin suihkutellut iholle) palaneen sokerin tuoksuksi, siis sellaiseksi millä liisteröidään piparitaloja kiinni. Lancome La Nuit Tresor Nude ja nyt Hugo Bossin The Scent for Her Private Accord (jopa on nimihirviöitä, muutekseen).

Vierailija
3569/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olisiko sitten viski hyvä täyte? :D

Vierailija
3570/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin siinä oli jotain saatavuusongelmaa, minkä vuoksi koko kokeilu edes tuli tehtyä. :)

Vierailija
3571/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin siinä oli jotain saatavuusongelmaa, minkä vuoksi koko kokeilu edes tuli tehtyä. :)

Älynystyrä ehti mukaan viiveellä. Mutta miksei, viinoissahan ei ole säilyvyysongelmaa ja värillisiäkin löytyy?

Vierailija
3572/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin sivulla 174 siskolleni syntymäpäivälahjavinkkejä (kylmä ja raikas ilma, muita suosikkituoksuja myös sitrukset, kahvi, kardemumma) ja tulin vielä kiittämään kaikista vinkeistä! Nyt on pitkä lista, josta riittää iloa ja hyötyä tulevaisuudessakin. KIITOS kaikille!

Täytyy aktivoida nenä ja käydä mahdollisuuksien mukaan nuuhkimassa näytetuoksuja. Boss (Private Accord) ainakin on vahvoilla kuvailujenne perusteella...

Vierailija
3573/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tilattu ja odottaa hakemista Pradan candy ja Lanvin A girl in Capri. Kävin molempia vielä tuoksuttamassa omalle iholle mutten ole varma. A girl in Capri haihtuu aika nopeaan. Tunnin päästä mieto makea sitrustuoksu. Pradan candy taas tuoksuu karamellilta tunnin päästä. Eniten pelkään tuota candyä että onko liian vanhanaikainen kuten joku täällä sanoi. Omalla iholla muuten tuo a girl in Capri tuoksuu ihan erilaiselta mitä tuoksupaperissa.

Vierailija
3574/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kuolinpesän reaktiot. ”Joo, vähän ovat eltaantuneita...”

Vierailija
3575/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Se olin minä joka tilasi Pradan Candyn. Ei ollut ihan mieleeni, se on liian "kypsä" makuuni ja olisin toivonut enemmän karamellisyyttä. Ihan hyvä tuoksu kuitenkin ja kummityttö tykkää, annoin hänelle sekä Candyn että tuon Burberryn Herin, pidin itse sen pikku-Candyn jota voin testailla aina välillä.

Cleanin tuoksuista: itse käytän niitä, tai tarkemmin sanottuna Fresh Laundrya raikastamaan kotia. Se tuoksuu juuri siltä, mitä nimi lupaakin joten suihkin sitä siivouksen yhteydessä eteisen mattoon, päiväpeittoon yms. Tai jos vieraita on tulossa. Sopii tuohon tarkoitukseen loistavasti, kun muuten tykkään käyttää mahdollisimman hajuttomia siivoustuotteita hajukakofonian välttämiseksi. Muista Cleanin tuoksuista en välitä.

Valentino V:sta: voi että joku kerkesi sen nappaamaan! Minä siitä kyselin mutta en tullut katsomaan vastauksia ajoissa, kun kohde oli jo poistettu. Tuo tuoksu oli ehkä hajuvesihistoriani top3:ssa ja olen samankaltaista tuoksua etsinyt jo pitkään. Mitä hajuvesiä te muut olette jääneet kaipaamaan? Itselläni on muutama, joita toivoisin vielä joskus otettavan uudelleen valmistukseen:

Armani White

Calvin Klein Truth Lush

Valentino V

Armani Night

Carolina Herrera Chic

Ralph Lauren Tender Romance

Calvin Klein Eternity Summer 2011

Jos jollain on näistä tietoa, kertokaa!

Minä olen jäänyt kaipaamaan varsinkin Rochas'n alkuperäistä Lumiéreä 80-luvun lopulta. Se oli elämäni ensimmäinen "oikea" ja kalliskin tuoksu, ja muistot ovat kovin kultaisia. Harmittaa, etten ottanut tyhjää pulloa talteen, kun lapsuudenkotini myytiin v. 2005 ja kaikesta vanhasta säilötystä tavarasta piti äkkiä päästä eroon. Siellä ullakon hyllyllä oli niin Lumière kuin paljon muitakin kauniita tyhjiä pulloja ja kaikki heitin (ja nyt tuntuu pahalta, monestakin syystä) kaatopaikalle menneeseen jätesäkkiin.

Muita kaipauksen kohteita minulla on Givenchyn Fleur d'Interdit, Diorin Tendre Poison vihreässä pullossa ja Yves Rocher'n Magnolia ja Folies de Saisons Fantaisies d'Hiver, viimeksi mainittu kerrassaan ihana talvituoksu, puuterinen ja orvokkinen. Olen varmaan muuten ennenkin tässä ketjussa kaikista noista tuoksuista puhunut, mutta minkäs teet: kun on mieleen jäänyt, niin mieleen on jäänyt eikä niitä enää mistään saa. :(

Vierailija
3576/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Narciso Rodriguez Fleur musc for her EDP https://www.fragrantica.com/perfume/Narciso-Rodriguez/Fleur-Musc-for-He… näytteestä. 

Tykkään kyllä. Tunnistettavasti samaa maata kuin Narciso EDP (valkoinen pullo), joka minulla jo on harmittomana työtuoksuna. Ruusu on tässä pehmeä ja puuterinen. En varmasti osta tätä, koska ei ole ihan minun tyyliäni, mutta oikein kiva tuoksu. Kannattaa kokeilla jos pitää ruususta, myskistä ja muista NR:n tuoksuista. N50 

Vierailija
3577/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50 jatkaa vielä: eilen testasin Manceran Aoud café:n. Valitettavasti emme tulleet ollenkaan toimeen. Aoud café ei tuoksu minun ihollani kahvilta, eikä sen puoleen mitenkään herkulliselta, vaan suoraan sanottuna hyvin oudolta. Alussa oli todella voimakas varsisellerin tuoksu, joka vähitellen laantui n. tunnin kuluttua mutta jäi kuitenkin kummittelemaan. Jätin tuoksun iholle aika pitkäksi aikaa toivoen, että se paranisi... valitettavasti näin ei käynyt. Tämä ei siis toiminut ollenkaan minulla. No, tulipahan testattua. 

Vierailija
3578/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Ei ole tuttu. Itse asiassa en ole vuosiin käyttänyt tuoksuja ollenkaan, mutta nyt toivon löytäväni sopivan. Myydäänkö tätä esim. emotion-myymälöissä? Tai voisiko tilata näytteen? Toisaalta, jos hinta ei ole kova, voisinpa tilata suotaan pullon, mutta mistä? len nyt ollut vähän ulkona näissä asioissa.

Löytyy Emotioneista.

Tätä tulee aika usein myyntiin käytettynäkin. Voit katsoa Huuto.netistä tai Torista ensin, jos saisit sieltä halvemmalla koko pullon tai näytteen tilattua, jos et halua ostaa sokkona.

t. eri

Kiitos vinkistä. Löysin huuto.netistä ihmisen, jolla on näistä ainakin muutamia pienessä putkilossa.

Kysyjä

Vierailija
3579/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ammoinaan, siis kenties 1974 ostin Tampereelta pienestä Itsenäisyyskadun kemikaaliosta pienen ja liian kalliin parfyymin nimeltään Noel 67. Sen jälkeen kaikki on vaan toiseksi parasta . Diorin Diorissomo toimii, mutta en enää jaksa laittaa satasta .Oon meinaan saavuttanut sen iän , jolloin aatellaan, kaipa minun asiani on vaan antaa kaikkeni lastenlapsille...ihanimpia viimeaikojen tuttavuuksia , kaikki ovat olleet niitä vesituoksuja . Maailma on niin ihana sen vuoksi, että me ymmärrämme kaiken ns. ihanan turhuuden tarpeellisuuden ..Ps. jos joku on käyttänyt Noel 67 olisin onnekas. Tää oli vaan hyvää.

Vierailija
3580/19265 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin sivulla 174 siskolleni syntymäpäivälahjavinkkejä (kylmä ja raikas ilma, muita suosikkituoksuja myös sitrukset, kahvi, kardemumma) ja tulin vielä kiittämään kaikista vinkeistä! Nyt on pitkä lista, josta riittää iloa ja hyötyä tulevaisuudessakin. KIITOS kaikille!

Täytyy aktivoida nenä ja käydä mahdollisuuksien mukaan nuuhkimassa näytetuoksuja. Boss (Private Accord) ainakin on vahvoilla kuvailujenne perusteella...

Jos jaksat ja muistat, niin tule sitten kertomaan tänne, mihin tuoksuun päädyit ja millaisen vastaanoton se sai :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan