Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
3341/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpeään pakkaspäivään lähtiessä suihkautin iholleni pari suihkausta Saint Julepia. Eilen käytössä oli vähän vierastamani Bossin The Private Accord for Her. Tänä aamunakin  haistoin pienehkön tuulahduksen siitä herätessäni.

Vierailija
3342/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teistä jotkut joskus Ellien Kauneus-palstalla? Saman tyylistä asiantuntevaa tekstiä havaittavissa ja kun siellä oli loistavia tuoksukeskusteluja aikoinaan. Kunnes sinne tuli trollit lopetetulta Jippii palstalta :(

Kaipaan edelleen niitä top 10 listoja eri maista :D Ne oli hauskaa luettavaa, joku palstailija kirjoitti niitä sinne kuulemma eri maista työmatkoilla ostamistaan Vogueista ja Elleistä ym. ja edelleen jaksan nauraa esim. sille Venäjän top 10 joka oli niiiiin ennalta arvattava =D

Minä! 90-luvun lopulla taisi olla? 🙂

Tämän päivän pakkastuoksunani oli Oriflamen Pretty Swan, jota minulla on jäljellä aivan minimaalisesti. Se on mielettömän hyvä tuoksu, kesto vain onneton. Eikä sitä enää valmisteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3343/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpeään pakkaspäivään lähtiessä suihkautin iholleni pari suihkausta Saint Julepia. Eilen käytössä oli vähän vierastamani Bossin The Private Accord for Her. Tänä aamunakin  haistoin pienehkön tuulahduksen siitä herätessäni.

Tämä on mulla kesäboksissa, vielä testaamatta. Mitä pidit?

Vierailija
3344/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Escada Magnetism for Men. On harvinainen, koska valmistus lopetettu vuosia sitten. Vieläkin naapurin naiset kysyvät, että”Hei! Mille sä muuten tuoksut? Voisin miehelleni ostaa samaa.”

Vierailija
3345/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti palailee taas uuden tuoksun testailun jälkimainingeissa. Vuorossa oli Emporio Armanin Elle / She. Tätä olen suihkaissut ranteeseeni monesti vuosien saatossa mutta aina se on jäänyt hyllyyn liiallisen maskuliinisuuden vuoksi. Nyt ajattelin, että annan sen sitten miehelleni käyttöön, jos se ei ole tarpeeksi naisellinen omaan makuuni. Suihkaisin iholleni kolme kertaa sitä noin tunti sitten ja tuoksu on jo enää kalvakka varjo siitä, mitä se suihkuttaessa oli. Se tuoksuu edelleen maskuliiniselta mutta pahin äijäsärmä huuhtoutui aika nopeasti pois ja jäljelle jäi mausteinen saippuaisuus. Tuoksuu tosi hyvältä mutta vähän arveluttaa, onko tämä kuitenkaan minua varten. Täytyy kokeilla nyt muutamia päiviä, jos löydän uusia sävyjä tuon maskuliinisuuden alta.

Kuinka monta kertaa te suihkaisette hajuvettä kerralla ja minkä kokoisia pulloja suositte? Ilmeisesti yhdessä millissä on noin 12 suihkaisua eli jos laittaa vain yhden suihkaisun päivässä, niin 30 millin pullo riittää vuoden jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
3346/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teistä jotkut joskus Ellien Kauneus-palstalla? Saman tyylistä asiantuntevaa tekstiä havaittavissa ja kun siellä oli loistavia tuoksukeskusteluja aikoinaan. Kunnes sinne tuli trollit lopetetulta Jippii palstalta :(

Kaipaan edelleen niitä top 10 listoja eri maista :D Ne oli hauskaa luettavaa, joku palstailija kirjoitti niitä sinne kuulemma eri maista työmatkoilla ostamistaan Vogueista ja Elleistä ym. ja edelleen jaksan nauraa esim. sille Venäjän top 10 joka oli niiiiin ennalta arvattava =D

Minä! 90-luvun lopulla taisi olla? 🙂

Tämän päivän pakkastuoksunani oli Oriflamen Pretty Swan, jota minulla on jäljellä aivan minimaalisesti. Se on mielettömän hyvä tuoksu, kesto vain onneton. Eikä sitä enää valmisteta.

Olisikohan Guerlain L'Instant Magique yhtään samantapainen? Fragranticassa verrattiin toisiinsa näitä kahta. Tuota Guerlainia varmaan olisi vielä jossain.

Vierailija
3347/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti palailee taas uuden tuoksun testailun jälkimainingeissa. Vuorossa oli Emporio Armanin Elle / She. Tätä olen suihkaissut ranteeseeni monesti vuosien saatossa mutta aina se on jäänyt hyllyyn liiallisen maskuliinisuuden vuoksi. Nyt ajattelin, että annan sen sitten miehelleni käyttöön, jos se ei ole tarpeeksi naisellinen omaan makuuni. Suihkaisin iholleni kolme kertaa sitä noin tunti sitten ja tuoksu on jo enää kalvakka varjo siitä, mitä se suihkuttaessa oli. Se tuoksuu edelleen maskuliiniselta mutta pahin äijäsärmä huuhtoutui aika nopeasti pois ja jäljelle jäi mausteinen saippuaisuus. Tuoksuu tosi hyvältä mutta vähän arveluttaa, onko tämä kuitenkaan minua varten. Täytyy kokeilla nyt muutamia päiviä, jos löydän uusia sävyjä tuon maskuliinisuuden alta.

Kuinka monta kertaa te suihkaisette hajuvettä kerralla ja minkä kokoisia pulloja suositte? Ilmeisesti yhdessä millissä on noin 12 suihkaisua eli jos laittaa vain yhden suihkaisun päivässä, niin 30 millin pullo riittää vuoden jokapäiväisessä käytössä.

Mitä höpäjät? Yhdessä millilitrassa 12 suihkaisua? Mietipä nyt.

Vierailija
3348/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nettisivuja käytätte valmistusajankohdan selvittämiseen? Tokmannin pakettia odottelen ja olisi kiva tietää kuinka vanhoja tuotteita tulee.

Tässä ketjussa joku aiemmin vinkkasi CheckFresh-sivustosta (http://www.checkfresh.com/). Kiitos hänelle!

Toinen jota olen käyttänyt on checkcosmetic.net.

Tsekkaan aina näistä kummastakin ristiin varmuuden vuoksi. Kerran olen saanut keskenään eriävät päivämäärät, mutta valmistenumeroiden tulkintahan ei ole aina simppeliä, jos lainkaan mahdollista (esim. Bond No. 9).

Vinkkinä, että jos ei meinaa "talon" omalla nimellä löytyä, kannattaa katsoa, kuka brändin (nykyisin) omistaa ja kokeilla sen nimellä (ihan vain esimerkkinä Elizabeth Arden omistaa Geoffrey Beenen brändin ja monia muita).

Vierailija
3349/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kestää millin näyte 5-10 suihkausta, mikä riippuu tietysti pullon suihkeosasta ja miten pohjaan painaa. Milli meikkivoidetta riittää mulla 4-5 meikkikertaan. Yllättävän paljon tavaraa on millissä. Isoissa pulloissa on suurempi suihkepää, siksi yhdellä suihkauksella kuluu enemmän tuoksua.

t. eri

Vierailija
3350/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita jotka ahmivat tuoksuja? Rakastuvat johonkin päätäpahkaa ja sitten vetävät sitä jatkuvasti niin hirveät överit että se alkaa tuoksua jo pahalle. Sitten siitä seuraavaan... vai olenko ainoa? Teen samaa myös ruokien ja esim musiikin kanssa. Olisi kiva voida käyttää tuoksuja sillä lailla vaihdellen normaalisti...

Vierailija
3351/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suihkin kerralla n. 10 suihkaisua, suihkuttelen vaatteisiin eli hihoihin ja dekolteeseen. Olent odennut että tuoksut pysyvät parempana vaatteelle suihkittuna kuin iholle suihkittuna.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005087348.html

Vierailija
3352/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä (se pelkkien näytteiden käyttäjä) tuo arvio pitää aika hyvin kutinsa. Yksi suihkaus riittää useimpia tuoksujani, tosin hajuaisti on hyvä, seura herkkänenäinen ja etsin tarkoituksella pitkäkestoisia, intensiivisiä EdPitä. 2 lähisuihkausta A City on Firea tai 1740 Marquis de Sadea saisi palohälyttimet soimaan ja hajureseptorien kärventymisen varmaan ikiajoiksi (edelleen odotan sitä Tyrannosaurus Rexiä, päivä 44. Ay caramba!).  Näin ollen eipä juuri ole kannattanut edes harkita mitään isoa pulloa, 5 ml:n dekanttikin kestää ikuisuuden, sillä parfyymisitoutumiskammoisena kaipaan vaihtelua...ja lisää vaihtelua, vaihtelun lomassa.

Vierailija
3353/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan korkeintaan 4 suihkausta. En säästele tuoksuja. Mulla on niitä kymmeniä, eri tilanteisiin, vuodenaikoihin, mielialoihin.. tiettyjä käytän siivotessa kotia.:D

Vierailija
3354/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo suihkauksien määrä per milli ole mikään oma keksimäni juttu vaan keskimääräinen suihkauksien lukumäärä on 12 millilitraa kohden. Tämä selviää useilta alan sivustoilta ihan googlaamalla.

"1 ml of perfume is the equivalent to 12 sprays on average. Depending on how hard you press the perfume pump, 1ml can equal 8 to 15 sprays." (fragrancespotter)

Tuon laskentakaavan mukaan 30ml pullossa on 360 suihkaisua, 50ml pullossa 600 sprays.

Mitä tässä pitäisi nyt miettiä vähän?

Vierailija
3355/19266 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi laitoin Armanin In Love With Youta 4 ml:n pikkupullosta. Yllättävän voimakas tuoksu. Tässä on jotain vanhanaikaista. Pehmeä ja pyöreä tuoksu.

Vierailija
3356/19266 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kuriiri tuo minulle Tokmannilta tilatun A Girl in Caprin (Lanvin). Rakastan sitrusten tuoksua, ja ikävöin Italiaa, kesää, aurinkoa ja lomafiiliksiä.  Kovasti siis odotan. 

Niin ja vinkin tuoksuun sain tästä ihanasta ketjusta. 

Vierailija
3357/19266 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaina kuriiri tuo minulle Tokmannilta tilatun A Girl in Caprin (Lanvin). Rakastan sitrusten tuoksua, ja ikävöin Italiaa, kesää, aurinkoa ja lomafiiliksiä.  Kovasti siis odotan. 

Sama täällä. Omani on jo saapunut noutopisteeseen, joten pääsen testailemaan jo tänään.

Vierailija
3358/19266 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Omani on jo saapunut noutopisteeseen, joten pääsen testailemaan jo tänään.

Mahtavaa! Laitathan tänne pientä tilanneraporttia kokeilustasi. Maanantaita odotellessa... :)

Vierailija
3359/19266 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kuinka erilaisia ruiskuvehkeitä noissa hajuvesipulloissa on! Esim Hugo Bossin The Scent Absolute for Her se ruiskaus on pehmeä, täyteläinen ja ylipäätään loistava. Mutta sitten esim Versacen Bright Crystalissa se tulee samalla tavalla kuin suihkupullossa, äkäisenä ja kovana ja roiskivana. Luulisi että siihen kannattaisi panostaa kunnolla?

Vierailija
3360/19266 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita jotka ahmivat tuoksuja? Rakastuvat johonkin päätäpahkaa ja sitten vetävät sitä jatkuvasti niin hirveät överit että se alkaa tuoksua jo pahalle. Sitten siitä seuraavaan... vai olenko ainoa? Teen samaa myös ruokien ja esim musiikin kanssa. Olisi kiva voida käyttää tuoksuja sillä lailla vaihdellen normaalisti...

Tuttua on. Toimin juuri näin. Tuoksuissa, ruoassa ja musiikissa. Nyt obsessoin Armanin Lei:tä, linssikeittoa ja Gypsy Kingsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi