Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19265)
Hmm, tilasin Tokmannilta ensimmäistä kertaa Pradan hajuveden. Toimituksessa kesti yli kaksi viikkoa, eikä pakettia edes yritetty toimittaa ovelle vaan se meni suoraan "lähimpään" postiin. Saamani tuotteen eräkoodi ei vastaa nettisivuilla näkyvää koodia, vaan lähetetty hajuvesi on vuoden vanhempaa erää. Itselläni meni luottamus kaupan toimintaan kerrasta, mikä on sääli, sillä valikoima on varsin laaja.
Sokeaosto Tokmannilta Tom Taylorin Be Mindful Woman. Todella edullinen, raikkaan hedelmäinen kukkaistuoksu, joka lämpenee vaniljaan. Hyvä tälle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Olisko kellään vinkata, mistä tilata 5-10ml decantteja suhteellisen edullisesti? Oma kokoelma on sen verran suuri, että en mielellään enää tilaa edes 30ml pulloja ellen ole aivan rakastunut tuoksuun. Tuntuu että eurooppalaisia decant-sivustoja on aika harvassa!
Minä käytän virolaista Aromat.ee:tä (toimitus 3 vrk, postikulut 9,95) ja portugalilaista Fragrant World Shopia, toimitus pari viikkoa, postikulut 5 €.
Kiitos vinkistä. Tilasinkin heti Aromatista kymmenisen näytettä. Löytyi sellaisia, joita olen aina halunnut testata mutta en ole löytänyt.
Terveisin
EriOlepa hyvä - paras kiitos on näytteiden arvostelu, kun ne kohta ovat sinulla. Joohan...? :)
Tottahan toki! Tulisipa paketti pian:)
Kävin myös Aromatin sivuilla, miten muuten, tuolla ei ilmeisesti voi maksaa luottokortilla? Onko teillä PayPal-tili? Vai otitteko pankin kautta maksun, se menee ilmeisesti jonkun ulkomaisen maksunvälittäjän kautta? Kiinnostaisi myös tilata, näytti olevan mielenkiintoisia tuoksuja.
Maksoin pankin kautta. Aromatista tulikin juuri viestiä, että pakettini on valmis lähetettäväksi. Eivät ainakaan jätä tilauksia lojumaan, tein tilauksen muutama tunti sitten.
Minä taas käytän PayPalia. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tiistaina tilatut voivat hyvinkin olla perjantaina noudettavissa. Jännittävää :) -se vinkannut
Kiitos vastauksista, myös sille toiselle joka maksoi pankin kautta. Minäkin tilasin eilen Aromatista näytteitä, oli kyllä edullista, ja valikoima laaja. Esim. Kilianin tuoksuja oli iso määrä, ja monia muitakin joista ei meinaa löytyä näytteitä.
Päädyin sitten maksamaan PayPalin kautta, hyvin sujui. Jännä että sieltä tuli vahvistukset jne. myös Whatsapp-viestinä 😄 Tuliko teilläkin? Ihmettelin ensin että mikä viesti. Nyt en malta odottaa että pääsen testailemaan, esim. Manceran Velvet Vanillaa ja V Canton Mirabilea. Kokemuksesi perusteella odotan näytteiden saapuvan hyvin pian! Kiitos vaan vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Olisko kellään vinkata, mistä tilata 5-10ml decantteja suhteellisen edullisesti? Oma kokoelma on sen verran suuri, että en mielellään enää tilaa edes 30ml pulloja ellen ole aivan rakastunut tuoksuun. Tuntuu että eurooppalaisia decant-sivustoja on aika harvassa!
Minä käytän virolaista Aromat.ee:tä (toimitus 3 vrk, postikulut 9,95) ja portugalilaista Fragrant World Shopia, toimitus pari viikkoa, postikulut 5 €.
Kiitos vinkistä. Tilasinkin heti Aromatista kymmenisen näytettä. Löytyi sellaisia, joita olen aina halunnut testata mutta en ole löytänyt.
Terveisin
EriOlepa hyvä - paras kiitos on näytteiden arvostelu, kun ne kohta ovat sinulla. Joohan...? :)
Tottahan toki! Tulisipa paketti pian:)
Kävin myös Aromatin sivuilla, miten muuten, tuolla ei ilmeisesti voi maksaa luottokortilla? Onko teillä PayPal-tili? Vai otitteko pankin kautta maksun, se menee ilmeisesti jonkun ulkomaisen maksunvälittäjän kautta? Kiinnostaisi myös tilata, näytti olevan mielenkiintoisia tuoksuja.
Maksoin pankin kautta. Aromatista tulikin juuri viestiä, että pakettini on valmis lähetettäväksi. Eivät ainakaan jätä tilauksia lojumaan, tein tilauksen muutama tunti sitten.
Minä taas käytän PayPalia. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tiistaina tilatut voivat hyvinkin olla perjantaina noudettavissa. Jännittävää :) -se vinkannut
Kiitos vastauksista, myös sille toiselle joka maksoi pankin kautta. Minäkin tilasin eilen Aromatista näytteitä, oli kyllä edullista, ja valikoima laaja. Esim. Kilianin tuoksuja oli iso määrä, ja monia muitakin joista ei meinaa löytyä näytteitä.
Päädyin sitten maksamaan PayPalin kautta, hyvin sujui. Jännä että sieltä tuli vahvistukset jne. myös Whatsapp-viestinä 😄 Tuliko teilläkin? Ihmettelin ensin että mikä viesti. Nyt en malta odottaa että pääsen testailemaan, esim. Manceran Velvet Vanillaa ja V Canton Mirabilea. Kokemuksesi perusteella odotan näytteiden saapuvan hyvin pian! Kiitos vaan vinkistä.
Whatsappeja tulee näköjään joka vaiheesta. Normiaikana tulee käytyä Tallinnassa melko usein, täytyykin käväistä tuolla heidän liikkeessään kun taas pääsee matkustelemaan.
Pankkimaksaja
Mitä nettisivuja käytätte valmistusajankohdan selvittämiseen? Tokmannin pakettia odottelen ja olisi kiva tietää kuinka vanhoja tuotteita tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nettisivuja käytätte valmistusajankohdan selvittämiseen? Tokmannin pakettia odottelen ja olisi kiva tietää kuinka vanhoja tuotteita tulee.
Tässä ketjussa joku aiemmin vinkkasi CheckFresh-sivustosta (http://www.checkfresh.com/). Kiitos hänelle!
Täällä kans Tokmanni-tilaaja. Mulla oli kaikki tuotteet aika tuoreita. Osa oli viodelta 2019 ja osa 2020 eräkoodien perusteella. Ainut ihmeellinen oli Burberryn Her, jonka valmistusvuodeksi näytettiin 2000 ja tuoksulle ikää 20 vuotta ja 7 kuukautta. Kyseinen tuoksuhan taidettiin julkaistakin vasta 2018 :D itse olin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä oikeastaan on väliä? Tuskin se avaamattomassa pakkauksessa pilaantumaan on päässyt ja tuskin säilytetty missään äärilämpötiloissa. Tärkeämpää on se, miten itse säilytät tuoksua kotonasi.
Tämän huurteisen perjantain tuoksuna pehmeän makea ja iloinen Daisy Dream Twinkle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä oikeastaan on väliä? Tuskin se avaamattomassa pakkauksessa pilaantumaan on päässyt ja tuskin säilytetty missään äärilämpötiloissa. Tärkeämpää on se, miten itse säilytät tuoksua kotonasi.
Olen Tokmannista ja heidän tuoksuistaan kuullut niin ristiriitaisia kommentteja, että sillä haluan tarkastaa tuotteet. Jossain kommenteissa sanottiin, että tulee useamman vuoden vanhaa tavaraa ja toisessa keskustelussa jo epäiltiin aitoutta silloin kun tieto heidän myymisestään tuli uutisiin.
Asianmukaisesti varastoituna käyttämättömät - ja keräilijöiden kokemusten mukaan käyttöön otetutkin - tuoksut säilyvät parhaimmillaan vuosikymmeniä. Mistään ei voi varmaksi tietää, etteikö tuorekin pullo olisi matkan varrella virunut päiväkausia jossain tulikuumassa rekassa tjsp., ennen kuin päätyy käyttäjälle. Jos haluaa pelata mahdollisimman varman päälle, kannattaa ostaa suoraan valmistajalta, mutta silloin joutuu lähes aina maksamaan reilusti ylimääräistä netin alekauppoihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Tokmannista ja heidän tuoksuistaan kuullut niin ristiriitaisia kommentteja, että sillä haluan tarkastaa tuotteet. Jossain kommenteissa sanottiin, että tulee useamman vuoden vanhaa tavaraa ja toisessa keskustelussa jo epäiltiin aitoutta silloin kun tieto heidän myymisestään tuli uutisiin.
Ikään kuin ne nyt mitään feikkejä uskaltaisivat myydä. Haloo.
Päivän tuoksuna täällä viime päivinä puhuttanut Burberry Her Intense. Ihanan lämmin, mehukkaan marjaisa ja äärettömän kestävä tuoksu. Näillä seuduin ei viime vuosikymmeninä juuri ole totuttu yli kahdenkymmenen asteen pakkasiin, mutta tänään sitä on, ja Burberry Her Intense kyllä lämmittää tässäkin säässä.
Eilen sain Jo Malonen Osmanthus Blossomin, ostin kun melkein puoleen hintaan sain. Se taas on kevään ja kesän tuoksu, pehmeä persikkainen, makeahkon kukkainen, hentoisasti sitruksinen noin ensi kokeilulla (blind buy, tietysti). Ihan jees, kun nyt vaan tulisi se kevät, että voisi sitä pitää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte vain iloisia jos saatte joitain vuosia vanhan tuoksun, uudet tuoksut on reformuloitu, aitoja tuoksuaineita korvattu synteettisillä ja koostumuksia muutettu usein yksinkertaisemmiksi ja halvemmiksi, kestävyys huonompi jne. jne. Itse ainakin preferoin vanhempia eriä, ja olinkin ikionnellinen kun sain Hobby Hallista vanhemman Thierry Muglerin Alien Extraordinairen alkuperäisellä koostumuksella. Joissain tuoksukaupoissa alkaa olla jopa jo kalliimmat hinnat noille vanhemmille versioille.
Tuoksuhan kestää oikein säilytettynä vuosikausia, joten hyvin epätodennäköistä että olisi mitenkään pilaantunut. Itse näen vain plussia tuossa että vähän vanhempi pullo. Harmi vaan että suurelta osin nykyään myydään noita reformuloituja versioita.
Kartutetaan meidän omaa sanavarastoa.
Miten suomennetaan "guilty pleasure"? Ehdotuksia.
Mulla se on Christina Aguilera Definition. Käytän pakkasilla, tuoksuu hyvältä nahkahanskoissa (juu ei en ole se palstan nahkahansikas-hullu). Lämpimällä Definition on itselleni sietämätön, mutta pakkasessa toimii mainiosti. Vanilja, orkidea, jokin anismainen apteekkinen vivahde.
Tilasin tuon Esprit d’Oscar (Oscar de la Renta) ja on loistava sokko-ostos. Juuri tällaista olen hakenut. . Ei ole selkeästi parfyymin tuoksuinen mutta ei myöskään suihkuvaahdon tai shampoon tuoksuinen. Tuoksu on puhdas mutta ei raikas. Tulee mieleen jonkun hyväntuoksuisen naisen ominaistuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tuon Esprit d’Oscar (Oscar de la Renta) ja on loistava sokko-ostos. Juuri tällaista olen hakenut. . Ei ole selkeästi parfyymin tuoksuinen mutta ei myöskään suihkuvaahdon tai shampoon tuoksuinen. Tuoksu on puhdas mutta ei raikas. Tulee mieleen jonkun hyväntuoksuisen naisen ominaistuoksu.
Olen tilannut tuosta näytteen. Käytin alkuperäistä Oscaria 80-luvun lopulla, ja se oli ihana silloin. Tuoksua on käsittääkseni peukaloitu eli se ei enää tuoksu samalta. Odotan mielenkiinnolla Esprit-näytteen saapumista, koska olen lukenut siitä kehuja.
Tilasin myös aikaan Esprit d'Oscarin sokkona ja oli valtava yllätys että se singahti top viitoseen.
Minä lupasin itselleni, että ei enää yhtään tuoksua, kun entiset riittää varmaan loppuelämäksi. Mutta kuinka ollakaan, kaksi taas tilauksessa. Voi minua 🙄