Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2661/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valentinon Donna: Ihastuin ensimmäisellä nuuhkaisulla ja ostin heti pullon. Tuoksuu vahvasti nahalle, mutta naisellisella tavalla. Kuin ohutta nahkaa oleva naisen takki, johon on jäänyt häivähdys menneiden iltojen kukkaisia tuoksuja kaulukseen. Sopivan uskalias, mutta silti lempeä. Tätä rakastan.

Tuosta samasta Donnasta on kahta eri tuoksuista versiota, syystä että ekaa teki EuroItalia ja tokaa huononnettua versiota alkoi tehdä Lóreal. Äskettäin ahne Lóreal otti siitä pois kivoja elementtejä eli pelkisti tuoksun ja nosti hintaa, eikä se enää pysy iholla pitkään. Aiempi versio oli mokkanahkamainen ja puuterinen, uusi on persikkahöttöinen. Ilmeisesti onnistuit saamaan alkuperäisversion?

Vierailija
2662/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelija kirjoitti:

Pakko kyllä kysyä teiltä, jotka näinkin paljon tunnette eri tuoksuja. Että kuinkahan monta eri pulloa teillä mahtaa olla tuoksuja? Itse juuri laskin, niin kaapissa 13 pulloa. Kaikkia käytän vaihdellen. 

No niitä kyllä löytyy! Laitoin tämän jo aiemmin tähän ketjuun: https://www.fragrantica.com/member/1005687

Olisi mukavaa nähdä muittenkin profiileja.

Voi hitsit, meillä on aikalailla sama tuoksu"maku" :) Sanoisin äkkiseltään että 90%:sti sama.

Pitäisikö minun liittyä tuonne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2663/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko TLC-kanavan 90 days spinoffia jossa Darcey & Stacey eli ne "tuksutyyliset kaksoset"? Niillä oli hitosti erilaisia tuoksuja kylppäreissään ja yöpöydillään, ja sitten se Darcey suihkuttelee niitä päälleen varmaan 20 suihkausta kerralla kämpässä, autossa, lentokentän vessassa!

Vierailija
2664/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteisiä lempparituoksuja jonkun läheisen ystävän tai sukulaisen kanssa? Minusta on mielenkiintoista, miten täysin erilaiset maut ja olemuksen omaavat ihmiset saattavat ihastua samaan tuoksuun.

Tämä asia tuli mieleeni kun täällä oli puhetta Lanvin Eclat d'Arpege -tuoksusta. Se on sekä minun että äitini (80+) lempituoksuja. Olemme tyyliltämme aika erilaisia, mutta tämä tuoksu miellyttää molempia. Se on samalla herkänkaunis että hienostunut.

Mä ja mun ystävä pidetään molemmat Britney Spearsin Fantasysta. Ostin tuon tuoksun itselleni ehkä kaksi vuotta sitten Carlsonin alesta 15 eurolla. Eräs päivä tänä vuonna loppukesästä ystäväni kyseli mitä hajuvettä minulla on, tuoksui kuulema aivan ihanalta. Noh sitten hänkin osti kyseisen tuoksun. Eräs päivä nähdessämme kysyin, mitä hajuvettä hänellä oikein on kun tuoksuu niin hyvältä. Kyseessä oli Fantasy :D ikää meillä on 27 ja 28.

Minun nenään aivan ihana tuoksu. Muistan teiniaikoina nuuhkineeni ystäväni kanssa Midnight fantasya ja se oli silloin mielestäni maailman ihanin tuoksu. Kyseinen tuoksu löytyy minulta tänäkin päivänä, en osaa päättää onko Fantasy vai Midnight fantasy mieleeni enemmän. Vaihtelee päivän ja fiiliksen mukaan.

Vierailija
2665/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Chanel No. 5 Eau Prèmiere. Black Friday -ostos, siis joululahja itselleni, jonka pakkauksen avasin jouluaattone. Tänään ekaa kerta päällä. Suht voimakas alkuun, mutta kuivuu sitten aika pian vienommaksi, ei siis ole päällekäyvä kuin ihan alussa. Tunnen olevani hyvin classy, siis aivan muuta kuin oikeasti olen. :D Kukkia, puisia nuotteja ja sitten vissiin ne säteilevät aldehydit tässä eniten kai nenään tuoksuu. Tykkään varsinkin tästä lopputuoksusta tosi paljon. :)

Vierailija
2666/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteisiä lempparituoksuja jonkun läheisen ystävän tai sukulaisen kanssa? Minusta on mielenkiintoista, miten täysin erilaiset maut ja olemuksen omaavat ihmiset saattavat ihastua samaan tuoksuun.

Tämä asia tuli mieleeni kun täällä oli puhetta Lanvin Eclat d'Arpege -tuoksusta. Se on sekä minun että äitini (80+) lempituoksuja. Olemme tyyliltämme aika erilaisia, mutta tämä tuoksu miellyttää molempia. Se on samalla herkänkaunis että hienostunut.

Mä ja mun ystävä pidetään molemmat Britney Spearsin Fantasysta. Ostin tuon tuoksun itselleni ehkä kaksi vuotta sitten Carlsonin alesta 15 eurolla. Eräs päivä tänä vuonna loppukesästä ystäväni kyseli mitä hajuvettä minulla on, tuoksui kuulema aivan ihanalta. Noh sitten hänkin osti kyseisen tuoksun. Eräs päivä nähdessämme kysyin, mitä hajuvettä hänellä oikein on kun tuoksuu niin hyvältä. Kyseessä oli Fantasy :D ikää meillä on 27 ja 28.

Minun nenään aivan ihana tuoksu. Muistan teiniaikoina nuuhkineeni ystäväni kanssa Midnight fantasya ja se oli silloin mielestäni maailman ihanin tuoksu. Kyseinen tuoksu löytyy minulta tänäkin päivänä, en osaa päättää onko Fantasy vai Midnight fantasy mieleeni enemmän. Vaihtelee päivän ja fiiliksen mukaan.

Midnight fantasy on ihana, suorastaan addiktoiva marjainen ja luumuinen tuoksu. Ekasta testauksesta asti pidin tuosta em. tuoksusta, Fantasystä en pitänyt. Ostin kuitenkin myöhemmin Fantasyn, ajattelin antaa toisen mahdollisuuden sille, mutta kiivi tuoksui jotenkin liian happamalta ihollani. Fantasy the naughty remix taas on yksi suosikkituoksuistani, myskinen, valkosuklainen ja puinen ilman kiiviä. Ja ikää mulla on noin 20 vuotta enemmän kuin teillä, mutta mielestäni tuoksuilla ei ole ikärajoja.

Vierailija
2667/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoitteko TLC-kanavan 90 days spinoffia jossa Darcey & Stacey eli ne "tuksutyyliset kaksoset"? Niillä oli hitosti erilaisia tuoksuja kylppäreissään ja yöpöydillään, ja sitten se Darcey suihkuttelee niitä päälleen varmaan 20 suihkausta kerralla kämpässä, autossa, lentokentän vessassa!

Katsoin eilen jonkun lööppiotsikon houkuttelemana Madonnan ig-videon, missä rouva meikkailee (ja näyttää aivan alienilta) ja suihkii samalla jotain tuoksuja ihan tolkuttomat määrät sinne tänne kainaloihinsa ja käsiin ja rintaan ja ties minne. Ei sentään haaroihin kuten eräs tähän kirjoittanut :D En voinut katsoa sitä äänen kanssa joten en tiedä miksi sitä piti suihkia niin paljon, ehkäpä se ei ollut hajuvettä.

Vierailija
2668/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih ja voih, haistoin juuri sokoksella shalimaria ja taisin rakastua. Hobbyhallilla olisi edt 38e, vai kannattaako tilata suoraan edp jostain?

Vierailija
2669/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih ja voih, haistoin juuri sokoksella shalimaria ja taisin rakastua. Hobbyhallilla olisi edt 38e, vai kannattaako tilata suoraan edp jostain?

Edt on noista parempi ja siinä yhdistyy sitrus ja vanilja ihanasti, se Edp on jotenkin vanhahtava ja tunkkainen.

Vierailija
2670/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilailemassa notinolta näytteitä, kun bongasin siellä Lanvinin Jeannen ja Eclat d'arpegen, joita olen halunnut tuoksuttaa. Pohdin, mitä muuta kannattaisi tilata.

Juliette has a gunilta on tosi montaa tuoksua testerikoossa, onko suosituksia? Myös Bondin Chinatownista muistan kuulleeni hyvää, kannattaisiko se tilata?

Chinatown on mahtava. Vaan onhan se kallis sokkona ostettavaksi joten tilaa ihmeessä näyte jos kerta on saatavilla. 

Chinatown on ainoa hyvä tuoksu kyseiseltä Bond No9 merkiltä.

Vierailija
2671/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: Chanel No. 5 Eau Prèmiere. Black Friday -ostos, siis joululahja itselleni, jonka pakkauksen avasin jouluaattone. Tänään ekaa kerta päällä. Suht voimakas alkuun, mutta kuivuu sitten aika pian vienommaksi, ei siis ole päällekäyvä kuin ihan alussa. Tunnen olevani hyvin classy, siis aivan muuta kuin oikeasti olen. :D Kukkia, puisia nuotteja ja sitten vissiin ne säteilevät aldehydit tässä eniten kai nenään tuoksuu. Tykkään varsinkin tästä lopputuoksusta tosi paljon. :)

Minä pidin tuosta vuosia sitten ja oli kiva kevättuoksuna, mutta minusta Chanel No. 5 L'Eau on ollut kivempi ja miellyttävämpi sen jälkeen kun tutustuin siihen. Siinä on jotain samaa aitoa alkuperäistä valkoisten kukkien ihanaa tuoksua kuin 70-80 luvun Chanel No. 5 Eau de Toilettessa jota mummoni käytti.

Nykyinen EdT-versio tuoksuu halvemmalta, mutta pahin on nykyinen Chanel No. 5 EdP joka ei tuoksu enää ollenkaan aidolta Chanelilta vaan siltä karsealta hajupommilta Moskovan Punaiselta joka oli itäpuolen naisten suosikki joskus 80-luvulla.

No. 5 Partyymiä en ole haistellut, siitä ei varmaan ole edes testereitä missään, onkohan se pilattu 2000 vuoden jälkeen?

Vierailija
2672/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tietää mikä Darceyllä oli viime jaksossa siellä asunnon yöpöydällä, joku violetin Poisonin näköinen pullo mutta isompi, ja enemmän purppuran sävyinen. Kellään aavistusta mikä voisi olla?

Vierailija
2673/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelija kirjoitti:

Pakko kyllä kysyä teiltä, jotka näinkin paljon tunnette eri tuoksuja. Että kuinkahan monta eri pulloa teillä mahtaa olla tuoksuja? Itse juuri laskin, niin kaapissa 13 pulloa. Kaikkia käytän vaihdellen. 

No niitä kyllä löytyy! Laitoin tämän jo aiemmin tähän ketjuun: https://www.fragrantica.com/member/1005687

Voi hitsit, meillä on aikalailla sama tuoksu"maku" :) Sanoisin äkkiseltään että 90%:sti sama.

Liity pois, noita profiileita on kiva tarkastella. Tilasin muuten Notinolta näytteitä, joista olen nyt testaillut yhden päivässä. Tänään oli vuorossa tuoksu, joka todellakin räjäytti tajunnan!

Se on tämä: https://www.fragrantica.com/perfume/Montale/Mukhallat-3241.html

Mitä ihanin gourmet-tuoksu!

Vierailija
2674/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota aina juuri se versio johon ihastuit. 

Myöhemmin sitten kokeilet onko edp sun makuun.

Vierailija
2675/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen Boucheron Jaîpur edt tänään. Tykkään tästä barbershop-tyylisestä tuoksusta hänellä, nyt kokeilin itse. Muistuttaa Habanita L'Espritiä, jää hiukan tuhmemmaksi eikä muutu loppua kohden yhtä puhtaaksi myskituoksuksi (white musk). 

Vierailija
2676/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edt on noista parempi ja siinä yhdistyy sitrus ja vanilja ihanasti, se Edp on jotenkin vanhahtava ja tunkkainen.

Olen ihan samaa mieltä, edt:ssä tulee kivasti esiin ns. "lemon cake" vivahteet, joita ei edp:ssä niin havaitse. Edp on vielä voimakkaammin itämainen ja hyvin vintage. Mutta paras on Shalimar Eau de Cologne, siinä sitruunaleivosnuotit ja vaniljaisuus parhaimmillaan. Sitäkin oli Hobby Hallissa, omaa tilausta juuri odottelen jossa se mukana, mutta nyt ei näytä olevan myynnissä.

Muutoinkin Hobby Hallin varastot näyttävät tyhjentyneen huimasti joulumyynnin jälkeen, monet tuoksut kadonneet valikoimista. Ehkä tulee täydennystä vuodenvaihteen jälkeen.

Vierailija
2677/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelija kirjoitti:

Liity pois, noita profiileita on kiva tarkastella. Tilasin muuten Notinolta näytteitä, joista olen nyt testaillut yhden päivässä. Tänään oli vuorossa tuoksu, joka todellakin räjäytti tajunnan!

Ahh, tämä on ihana. Mäkin tilasin näytteen Notinolta ja mietin hankkivani tuoksun. Tämä siis muovisen ja keinotekoisen mansikan tuoksuinen jossa myös sellaisen muovisen vauvanuken pään tuoksua, mutta jotenkin niin erikoisen miellyttävä ja addiktoiva tuoksu, että tekee mieli koko ajan tuoksutella rannetta. On kyllä sellainen tuoksu jota ei ole ikinä aiemmin tullut vastaan.

Vierailija
2678/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ison kasan Jenny Glown tuoksuja, joiden sanotaan olevan aika identtisiä Jo Malonen tuoksujen kanssa. Hinnat vain murto-osa Malonen tuoksuista. Ja tuoksujen keston iholla pitäisi olla paljon parempi kuin Jo Malonen tuoksuissa. Tilasin mm. English Pear and Fresiaa, Wood Sage & Sea Saltia ja Blackberry & Bayta vastaavat tuoksut.

Mielenkiinnolla odotan ovatko hyviä tuoksuja. En ole ollut kovin innostunut Jo Malonen tuoksuista, enkä ole edes tuoksutellut kuin muutamaa tilaamaani. Suurin syy innostumattomuuteen on lukemani kommentit tuoksujen huonosta pysyvyydestä. Tuoksut eivät ehkä ole myöskään ihan omaan tuoksugenreeni sopivia. Toisaalta nyt kun tutustuin tuoksuihin ja niiden nuotteihin tarkemmin, aika mielenkiintoisiakin sieltä löytyi. Ja nuo Jenny Glowt saaneet hyviä arvioita vastaavuudesta.

Vierailija
2679/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelija kirjoitti:

Ahh, tämä on ihana. Mäkin tilasin näytteen Notinolta ja mietin hankkivani tuoksun. Tämä siis muovisen ja keinotekoisen mansikan tuoksuinen jossa myös sellaisen muovisen vauvanuken pään tuoksua, mutta jotenkin niin erikoisen miellyttävä ja addiktoiva tuoksu, että tekee mieli koko ajan tuoksutella rannetta. On kyllä sellainen tuoksu jota ei ole ikinä aiemmin tullut vastaan.

On kyllä kieltämättä erikoinen! En oikein ymmärrä noita vähätteleviäarvioita Fragranticassa, mutta ainakin on tuoksu, joka erottuu!

Vierailija
2680/19263 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaahan laadukas sitruunainen, mutta kuitenkin naisellinen tuoksu, jossa voi olla pehmeyttäkin. Hedelmäisyyttä ja raikasta kukkaisuutta saa olla. Raikkaus avainsana, ei mitään liian voimakasta missään tapauksessa. Dolce & Gabbanan Light blue:a ei kannata ehdottaa, se muuttuu ihollani nopeasti mummomaiseksi ja tunkkaisekseksi :(

Lanvin: A Girl in Capri - raikas sitruunainen, sopii kaikenikäisille, edullinenkin.

Olisikohan Biothermin Eau Vitamine etsimäsi kaltainen tuoksu?