Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2361/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.

Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.

On ne miehet helppoja: halpa ja hiukan mauton vaniljapommi hoitaa homman.

Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...

Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...

Mä taas luin tässä pari päivää sitten jossain väitteen, että miehet tykkää ylipäätään kaikista syömiseen liittyvistä tuoksuista.

Samoin olen lukenut. Kaikki syötävä on miehistä ihanaa.

Olen Maxin kanssa vähän eri mieltä vaniljasta. Inhoan syvästi maidon tuoksua, erityisesti lämpimän maidon. Mutta vanilja, aah.

Minustakin lämpimän maidon tuoksu on ällöttävä. Ei tuoksu yhtään vaniljalta. (Olen nainen). 

Noh... onhan joissain tuoksuissa maitoisiakin nuotteja (lactonic). En ole kyllä koskaan kokeillut sellaisia.

Itse koen tuon lactonic-tuoksun nimenomaan laktaasin hajuisena, en maitomaisena.

Mulla oli joskus ysärillä Dieselin Plus Plus, jonka koin silloin aikanaan ennen Frangrantican jakamaa viisautta jotenkin maitomaiseksi tuoksultaan. Ei se toki aidolta maidolta tuoksunut vaan sellaiselta keinotekoiselta hiukan toffeemaiselta.

Tykkäsin kyllä. Vieläköhän tuota saa?

Vierailija
2362/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissani kysyn, osaako joku suositella tuoksua, josta myös kissa pitäisi? 

Parfyymifanina on todella ikävää, kun kissa hyljeksii minua, olipa tuoksu mitä tahansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa, että Armani Code -linjan osaa tuoksuista ei enää jatketa.. Itsellä yksi pullo Satinia. Olisin kovasti halunnut kokeilla tuota Cashmereä, mutta eipä enää löydy mistään. :/

Vierailija
2364/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan mamma kirjoitti:

Parfyymifanina on todella ikävää, kun kissa hyljeksii minua, olipa tuoksu mitä tahansa!

Kissojenhan sanotaan pitävän valeriaanasta (rohtovirmajuuri, Valeriana officinalis). Valeriaanatuoksunuotteja löytyy seuraavista https://www.fragrantica.com/notes/Valerian-582.html

Kokemusta ei ole sen enempää kuin asiantuntemustakaan, ja epäilen tuota listaakin. Roja Dovesta aloittaminen on tyylikäs, mutta hintava riskinotto, ja skaalan toisessa päässä näyttää olevan....eau de Stilton. :O

Vierailija
2365/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidätte Gloria Vanderbiltin nimikkotuoksusta (Sophia Grojsmanin luomus 1980-luvulta)? Aiemmin olen ajatellut, että liian vanhanaikainen. Nyt tuo tuoksu jotenkin kiehtoo ja taidan sen itselleni ostaa, vaihtelua näihin gourmand-julkkistuoksuihin. 

Hyttyssuihkeen tuoksuinen pisteliäs liemi. Aina ollut halpiskaupoista saatavilla, jos tarkoitat sitä, jossa joutsen pakkauksessa.

Vierailija
2366/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan mamma kirjoitti:

Marketista vihreitä oliiveja purkissa, saa kissan mournuamaan ja kiehnäämään kylkeesi lemmekkäänä. Jonkin sortin afrodisiakki.

Vierailija
2367/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut veemäiset miehet sanovat parfyymiä hyttyskarkotteeksi...

Vierailija
2368/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan mamma kirjoitti:

Marketista vihreitä oliiveja purkissa, saa kissan mournuamaan ja kiehnäämään kylkeesi lemmekkäänä. Jonkin sortin afrodisiakki.

No joo, vuosikaudet ollaankin ihmetelty kissan suurta kiinnostusta oliivipurkkeihin!! Oliivilientä en kyllä halua parfyymina käyttää.:(

Vierailija
2369/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan mamma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan mamma kirjoitti:

No joo, vuosikaudet ollaankin ihmetelty kissan suurta kiinnostusta oliivipurkkeihin!! Oliivilientä en kyllä halua parfyymina käyttää.:(

No ei ollut tarkoituskaan sitä hajuvedeksi, mutta oliivin tuoksu on kissalle "lumoava". Parfyymit ovat loppupeleissä keinotekoisia kemikaaleja. Ihan normaalia on, että eläimen nenään tuoksuvat enemmän luotaantyöntäviltä kuin houkuttelevilta.

Vierailija
2370/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan mamma kirjoitti:

Kissat vierastavat voimakkaita hajuja, jotka eivät ole niille tai niiden ruualle ominaisia (ja ruuan tuoksuisena se saattaisi pikemminkin etsiä syötävää sinusta). Etenkin sitrushedelmien tuoksuja kissat yleensä vihaavat. Tähän ei oikein löydy kissaystävällistä ratkaisua.

Vierailija
2371/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska monissa voimakkaissa ja etenkin halvoissa parfyymeissä on todella pistävä haju.

Vierailija
2372/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan mamma kirjoitti:

Kissat vierastavat voimakkaita hajuja, jotka eivät ole niille tai niiden ruualle ominaisia (ja ruuan tuoksuisena se saattaisi pikemminkin etsiä syötävää sinusta). Etenkin sitrushedelmien tuoksuja kissat yleensä vihaavat. Tähän ei oikein löydy kissaystävällistä ratkaisua.

Kissa varmaankin arvostaisi kalantuoksua. Jauhettua sardellia. https://liquidmayhem.com/products/anchovy

Omani rakasti porsaan munuaisia, niille ei kukaan tosiaan halua tuoksua. Entäpä kerma?

Vierailija
2373/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä herkkä ruusutuoksu? Siis sellainen joka muistuttaa juhannusruusun/villiruusun tuoksua? Onko sellaista olemassakaan? Siis hempeä ei mikään pahan kukkia -ruusu piikeillä ja ohdakkeilla.

Vierailija
2374/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut puhetta Esprit d'Oscarista (hei vaan Sinulle joka sitä äskettäin tilasit, liityn keskusteluun :-) ja joku toinen kysyi hyvää tuberosa tuoksua, niin tämä juuri olisi. Esprit d'Oscar on 2011 todella hyvin päivitetty versio Oscarista. Kukkaistuoksu jossa on jotain kuohuviinimäistä kuplivuutta, kevyt ja lämmin. Klassinen, vintage-tyylinen mutta samalla moderni varsinkin nyt kun tuberosa ja muut valkoiset kukat on olleet huippusuosittuja.

Mulle se tuoksuu sitruksilta, heliotroopilta, mimosalta, iirikseltä, jasmiinilta, tuberosalta, ja runsaaseen lämpimään pohjatuoksuun jää ihanasti jäänteitä noista kaikista.

Tässä ei ole patsulia pohjalla, ja se osaltaan pitää tämän aika freesinä vaikka onkin lämmin tuoksu. Pidän yhtenä parhaista kukkaistuoksuista ikinä, omassa sarjassaan.

Vierailija
2375/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä herkkä ruusutuoksu? Siis sellainen joka muistuttaa juhannusruusun/villiruusun tuoksua? Onko sellaista olemassakaan? Siis hempeä ei mikään pahan kukkia -ruusu piikeillä ja ohdakkeilla.

Ainakin L'Occitanen ruusutuoksut on aina olleet juuri tuon tyyppisiä. Niitä on ollut monia samantapaisia, on varmaan tälläkin hetkellä. Yves Rocherilla myös.

Vierailija
2376/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän ruusutuoksuista eniten Lanvinin Rumeur 2 Rose -tuoksusta, raikas ja hyvin miellyttävä.

Vierailija
2377/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.fragrantica.com/perfume/Sabe-Masson/Ne-Des-Roses-39980.html

Tätä saa mm. Ruohonjuuresta. On myös todella kätevä ottaa käsilaukkuun mukaan.

Vierailija
2378/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa tykkää Britney Spearsin Prerogative-tuoksusta :D, makea (vaniljaa, aprikoosia, kahvia), unisex-tuoksuksi mainitaan, mutta omasta mielestäni naisellinen.

Vierailija
2379/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL Le Vestiaire des Parfums -kokoelman uusin tuoksu Atlas Garden. Ostin tämän Stockmannilta itselleni lahjaksi. Ihana tuoksu, jos rakastaa mustaa teetä, appelsiininkukkaa ja tonkapapua. Lämmin suositus varsinkin kylmän vuodenajan tuoksuksi.

Vierailija
2380/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska monissa voimakkaissa ja etenkin halvoissa parfyymeissä on todella pistävä haju.

Itselläni esim kaikki Chanelit haisevat jopa pahemmalle kuin Offi... Lienee siis jokin tuoksuainesosa, ei niinkään hinta, joka sen hajun tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi