Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
2341/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyköhän Tim Fordin tuoksuista saada mistään näytteitä? Vanilla fatale kiinnostaa. Uskaltaisiko sen ostaa sokkona? Rakastan hyvää, pehmeää vaniljaa, puuterisuus ja lämpö plussaa mutta liian mausteinen ei saa olla.

Vierailija
2342/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Tom eikä Tim 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, huomenta taas. Esprit d'Oscarin yökokeilu jäi hiukan vajaaksi, koska nukahdin kesken arvioinnin. :D Jotakin aavistusta kuitenkin sain: Avaa sitruksilla, valkoiset kukat vallitsevina, muistuttaa tosiaan Oscaria, mutta paljon kevyempänä. Muistuttaa jotenkin myös L'Heure Bleueta, ja tietyin osin myös Vanderbilttiä, tosin siinä, missä V taittuu eläimelliseen suuntaan, tämä pysyi saippuaisen, puhtaan kukkaisena. Haistoin päällimmäisenä appelsiininkukan ja jasmiinin. Hyvin naisellinen. Pohjatuoksu oli kadonnut 10 tunnin unosten aikana.

Vierailija
2344/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byredo Mojave Ghoast. Tykkään uniikeista ja olen valmis maksamaan.

Vierailija
2345/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu on HdP:n Prolixe. Fragranticassa pyramidi ja suuri osa arvosteluista on mennyt ristiin Outrecuidantin kanssa. Tässä ei ole himppaakaan ananasta, vain lämpimiä mausteita (kaneli, kardemumma), suitsuketta (olibaani), kerrankin siedettävä ja kurissa pysyvä ruusu (ongelmallinen nuotti) ja pohjalla patsulia ja oudia. Muuttuu näköjään voimakkaammaksi iholla, onneksi 1 suihkaus. Herkullinen.

Vierailija
2346/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö minkä tuoksun myyntitarina on tuo sahamies?

Vierailija
2347/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyyköhän Tim Fordin tuoksuista saada mistään näytteitä? Vanilla fatale kiinnostaa. Uskaltaisiko sen ostaa sokkona? Rakastan hyvää, pehmeää vaniljaa, puuterisuus ja lämpö plussaa mutta liian mausteinen ei saa olla.

Täältä näköjään löytyy erikokoisina näytteinä https://www.fragrancesamplesuk.com/collections/tom-ford-fragrance-sampl…

Kyseistä firmaa en ole kokeillut, joten en osaa sanoa postikuluista.

Vierailija
2348/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut vielä tämän joulun hittituoksusta?

L'homme avec la scierie

Tuoksunuotteina: vanha nahka, kuivunut ruoka, olut, metalli, puu, paperi, kashmir

Vierailija
2349/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Maison Margielan By The Fireplace -tuoksu lämmittänyt arkea viime päivinä.

Vierailija
2350/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut vielä tämän joulun hittituoksusta?

L'homme avec la scierie

Tuoksunuotteina: vanha nahka, kuivunut ruoka, olut, metalli, puu, paperi, kashmir

Ai... nyt tajusin katsoa Fragranticasta. En tajunnut, että tuoksun nenänä on Edward von Saksikäsi. :D

Vierailija
2351/19263 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Giorgio Armanin mini collectionin ja ekana testasin Si :tä. Olen kuullut sitä kehuttavan ja koko päivän mietin, mitä tuoksua se nuoruudestani muistuttaa ja sitten tajusin: Amarigea! Si on kuin Amarigen hento, keväinen pikkusisko.

Itseeni tyytyväisenä menin fragranticaan, että muutkin ovat varmaan huomanneet saman. Mutta ei.

Olenko yksin mielipiteeni kanssa?

Vierailija
2352/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.

Vierailija
2353/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.

Viime viikolla tulivat, eivätkä todellakaan tilauksen mukaisesti kotiovelle, vaan piti hakea noutopisteestä, jota en ikinä vapaaehtoisesti käyttäisi.

Vierailija
2354/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä hajuvedestä kokemuksia? Onko millainen ruusu tuoksu?

https://shop.petitstlouis.fi/collections/diptyque/products/diptyque-eau…

Vierailija
2355/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.

Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.

On ne miehet helppoja: halpa ja hiukan mauton vaniljapommi hoitaa homman.

Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...

Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...

Mä taas luin tässä pari päivää sitten jossain väitteen, että miehet tykkää ylipäätään kaikista syömiseen liittyvistä tuoksuista.

Samoin olen lukenut. Kaikki syötävä on miehistä ihanaa.

Olen Maxin kanssa vähän eri mieltä vaniljasta. Inhoan syvästi maidon tuoksua, erityisesti lämpimän maidon. Mutta vanilja, aah.

Minustakin lämpimän maidon tuoksu on ällöttävä. Ei tuoksu yhtään vaniljalta. (Olen nainen). 

Noh... onhan joissain tuoksuissa maitoisiakin nuotteja (lactonic). En ole kyllä koskaan kokeillut sellaisia.

Vierailija
2356/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä tuberosa-tuoksu? En aiemmin ole paljon välittänyt kovin kukkaisista tuoksuista, mutta nyt maku on vähän muuttunut. Voi olla vintagetyylinen tai 80-90-luvun tyylinen ja kestävä.

Vierailija
2357/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidätte Gloria Vanderbiltin nimikkotuoksusta (Sophia Grojsmanin luomus 1980-luvulta)? Aiemmin olen ajatellut, että liian vanhanaikainen. Nyt tuo tuoksu jotenkin kiehtoo ja taidan sen itselleni ostaa, vaihtelua näihin gourmand-julkkistuoksuihin. 

Vierailija
2358/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidätte Gloria Vanderbiltin nimikkotuoksusta (Sophia Grojsmanin luomus 1980-luvulta)? Aiemmin olen ajatellut, että liian vanhanaikainen. Nyt tuo tuoksu jotenkin kiehtoo ja taidan sen itselleni ostaa, vaihtelua näihin gourmand-julkkistuoksuihin. 

Mulla on se yötuoksuna, olen kokeillut pariin otteeseen. Ei nostalgiaa, tutustuin siihen vasta nyt. On aika heviä kukkaa mun makuuni, tosin joudun aina painimaan tuberosan kanssa. Ihan hyvä tuoksu, eläimellinen pohjavire, ja syytä ottaa hyvin varovasti liipaisimen kanssa tai lähtee järki. Kestävä. En tiedä, onko tätä reformuloitu vuosi(kymment)en varrella.

Vierailija
2359/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.

Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.

On ne miehet helppoja: halpa ja hiukan mauton vaniljapommi hoitaa homman.

Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...

Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...

Mä taas luin tässä pari päivää sitten jossain väitteen, että miehet tykkää ylipäätään kaikista syömiseen liittyvistä tuoksuista.

Samoin olen lukenut. Kaikki syötävä on miehistä ihanaa.

Olen Maxin kanssa vähän eri mieltä vaniljasta. Inhoan syvästi maidon tuoksua, erityisesti lämpimän maidon. Mutta vanilja, aah.

Minustakin lämpimän maidon tuoksu on ällöttävä. Ei tuoksu yhtään vaniljalta. (Olen nainen). 

Noh... onhan joissain tuoksuissa maitoisiakin nuotteja (lactonic). En ole kyllä koskaan kokeillut sellaisia.

Itse koen tuon lactonic-tuoksun nimenomaan laktaasin hajuisena, en maitomaisena.

Vierailija
2360/19263 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut itsekin hommata sen. Mulla nyt ei tosin olekaan mitään ongelmia mahdollisen vanhanaikaisuuden kanssa, kun suurin osa tuoksuistani taitaa olla sellaisia.

Muistan sen puhtaana mutta silti supernaisellisena tuoksuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi