Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha klassiko Eternity. Mitä mieltä. Pidin nuorena. Tänään laitoin ranteeseen ja parin ensimmäisen tunnin ajan tuoksu oli jotenkin pesuainemainen. Vanhetessaan tulivat esiin ne kivemmat vivahteet
Ei ole sopinut mulle koskaan. Terävä ja saippuainen tuoksu.
Mulla on näyte Eternitystä, kun en koskaan käyttänyt sitä silloin aikoinaan ja halusin nyt kokeilla uteliaisuudesta. No tutun tuoksuinen, mutta se tekee mulle jotenkin oudon epämiellyttävän olon vaikkei sinällään pahalta haisekaan, ja aiheuttaa melkeinpä kylmiä puistatuksia.. Joku kuvaili sitä hautaustoimiston tuoksuiseksi - ja olen samaa mieltä.
Liljat? Joo, on kyllä kova ja ultra-asiallinen, haudanvakava tuoksu minunkin nenääni. Luulen syyn löytyvän joko nenästä, ihokemiasta tai jostakin ainesosasta, sillä sama ongelma on muidenkin Calvin Kleinien kanssa. Eivät sulaudu ihoon ja asetu, vaan jäävät kellumaan terävinä ja ärsyttävinä: Euphoria = suklaa ja märkä eläin, Romance=potpourri, One=lasinpesuaine, Obsession=tuholaismyrkky. Ei hyvä. Ja sitten on taloja kuten Dior, joiden mikä tahansa toimii tällä iholla loistavasti, vaikkei tuoksu sinänsä niin oma olisikaan. Kaipailen Dolce Vitaa, täytyykin etsiä se jostain ja testata taas vuosien jälkeen.
Diorilla on vain se ongelma, että korjaavat juttuja, jotka eivät ole rikki eli talon uusi "nenä" saa aina ruveta räveltämään jo lanseerattujen tuoksujen kanssa. Yhyy, "Miss Dior Chérie", mulla on jämät siitä Ihan Ekasta Alkuperäisestä tuoksusta jäljellä, ja tiedän että kun se loppuu, lisää ei saa mistään. Ja "Hypnotic Poison" on myös jotenkin sotkettu paljon keinotekoisemman hajuiseksi, ysärin seksikkäästä ja lämpimästä, vähän vaniljaisesta tuoksusta ei ole kuin rippeet jäljellä.
Muuten olen sitä mieltä että "Tendre Poison" oli paras tuoksu ikinä ja se olisi palautettava tuotantoon. Alkuperäisenä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha klassiko Eternity. Mitä mieltä. Pidin nuorena. Tänään laitoin ranteeseen ja parin ensimmäisen tunnin ajan tuoksu oli jotenkin pesuainemainen. Vanhetessaan tulivat esiin ne kivemmat vivahteet
Mulla on näyte Eternitystä, kun en koskaan käyttänyt sitä silloin aikoinaan ja halusin nyt kokeilla uteliaisuudesta. No tutun tuoksuinen, mutta se tekee mulle jotenkin oudon epämiellyttävän olon vaikkei sinällään pahalta haisekaan, ja aiheuttaa melkeinpä kylmiä puistatuksia.. Joku kuvaili sitä hautaustoimiston tuoksuiseksi - ja olen samaa mieltä.
Liljat? Joo, on kyllä kova ja ultra-asiallinen, haudanvakava tuoksu minunkin nenääni. Luulen syyn löytyvän joko nenästä, ihokemiasta tai jostakin ainesosasta, sillä sama ongelma on muidenkin Calvin Kleinien kanssa. Eivät sulaudu ihoon ja asetu, vaan jäävät kellumaan terävinä ja ärsyttävinä: Euphoria = suklaa ja märkä eläin, Romance=potpourri, One=lasinpesuaine, Obsession=tuholaismyrkky. Ei hyvä. Ja sitten on taloja kuten Dior, joiden mikä tahansa toimii tällä iholla loistavasti, vaikkei tuoksu sinänsä niin oma olisikaan. Kaipailen Dolce Vitaa, täytyykin etsiä se jostain ja testata taas vuosien jälkeen.
Secret Obsession?
En varmaan ole kokeillut tätä? Muutama CK löytyi miniatyyrivuosina.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tarkoitus tilata itselleni joululahjaksi tuo Imaginary Authorsin Short Story Collection, tai muuten vain sampleja tuoksuista. Olisiko teillä suositella eurooppalaista nettikauppaa, josta tilauksen voisi tehdä? :)
Aus Liebe zum Duftilta tilasin omani :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diorilla on vain se ongelma, että korjaavat juttuja, jotka eivät ole rikki eli talon uusi "nenä" saa aina ruveta räveltämään jo lanseerattujen tuoksujen kanssa. Yhyy, "Miss Dior Chérie", mulla on jämät siitä Ihan Ekasta Alkuperäisestä tuoksusta jäljellä, ja tiedän että kun se loppuu, lisää ei saa mistään. Ja "Hypnotic Poison" on myös jotenkin sotkettu paljon keinotekoisemman hajuiseksi, ysärin seksikkäästä ja lämpimästä, vähän vaniljaisesta tuoksusta ei ole kuin rippeet jäljellä.
Muuten olen sitä mieltä että "Tendre Poison" oli paras tuoksu ikinä ja se olisi palautettava tuotantoon. Alkuperäisenä, kiitos.
Tämä on kyllä kamalaa. Mulla on tuossa talviboksissa, jonka kaivelin esille, näyte vuoden 2014 Addictista. En ole uskaltanut kokeilla sitä vielä, pelkään pettymystä, alkuperäinen Addict oli kuin unelma. Kuulun myös Poisonien ystäviin, jopa sen perusmyrkyn, tuberosasta huolimatta. Niitäkään en ole tuoksutellut vuosiin. Ikävää, jos mitään ei ole jäljellä. Ja Diorissimo...! (Synteettinen) kielohan oli ongelmallinen säädösten kannalta (IFRA), en uskalla edes kuvitella, millainen se on nykyisenä versiona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surrender to Chance:stä saa monia lopetettuja hajuvesiä, kuten tuota alkuperäistä Miss Dior Cherie -tuoksua ja joskus ostin sieltä myös Tendre Poisonia, joka on yksi mun suosikeista. Myös Ebaystä voi löytää harvinaisuuksia. Kalliiksihan tuo lysti tietenkin voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tarkoitus tilata itselleni joululahjaksi tuo Imaginary Authorsin Short Story Collection, tai muuten vain sampleja tuoksuista. Olisiko teillä suositella eurooppalaista nettikauppaa, josta tilauksen voisi tehdä? :)
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Ole hyvä :) Oli kiva kokemus, hyvin pakattu, paketissa oli myös kolme yllätysnäytettä (2x Lalique, 1 JHAG), valkosuklaata, voikeksi ja höyhen (!). Ei välttämättä ehdi jouluksi enää, mutta hyvää kannattaa odottaa! Olen tykännyt tosi paljon, vaikka sisältöä ei päässytkään valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Ole hyvä :) Oli kiva kokemus, hyvin pakattu, paketissa oli myös kolme yllätysnäytettä (2x Lalique, 1 JHAG), valkosuklaata, voikeksi ja höyhen (!). Ei välttämättä ehdi jouluksi enää, mutta hyvää kannattaa odottaa! Olen tykännyt tosi paljon, vaikka sisältöä ei päässytkään valitsemaan.
Vau, kuulostaapa kivalta! Jep, hyvää tosiaan kannattaa odottaa. Jos vaikka joku noista tuoksuista muodostuisi uudeksi lempituoksuksi. Tosiaan, varmaan jollain toisella sivulla voi valita noita näytteitä vapaammin, mutta luotan ennemmin tällaiseen, josta muutkin ovat onnistuneet tilaamaan Suomeen näytteitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Vau, kuulostaapa kivalta! Jep, hyvää tosiaan kannattaa odottaa. Jos vaikka joku noista tuoksuista muodostuisi uudeksi lempituoksuksi. Tosiaan, varmaan jollain toisella sivulla voi valita noita näytteitä vapaammin, mutta luotan ennemmin tällaiseen, josta muutkin ovat onnistuneet tilaamaan Suomeen näytteitä. :)
Tulethan sitten raportoimaan :) Mä olenkin kirjoitellut jo niistä, jotka olen kokeillut. Yesterday Haze, Slow Explosions ja Memoirs of a Trespasser jakavat pitkän 15 tunnin keston sillä yhdelläkin suihkauksella, ja Cape Heartachenkin sain pidentymään kookosöljykikalla. A City on Fire päätyi miehen kaappiin, tosin suosittelupuhe on vielä pitämättä. :D Ja kolme vielä kokeilematta, väärä vuodenaika. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.
Onkohan Tokmanni haukannut liian ison palan näillä uusilla aluevaltauksillaan. Metsästelen pari viikkoa sitten tilattua lähetystäni ja puhelimeen heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa.Sähköpostiviesteihin vastataan kuulemma kahden arkipäivän kuluessa. Tilaukseni piti tulla 2-5 päivän kuluessa.
Mahdollisesti. Näköjään parissa viikossa myytiin molemmat itseni katselemat "signature" -tuoksuni (Ardenin "5th Avenue" ja jostain syystä todella vaikeasti löydettävä Moschinon "Cheap and Chic") loppuun. Olin kuvitellut, että ne eivät olisi kovin suosittuja, ovat kumminkin jo sen verran vanhaa kaartia. Ja ohi mennen nettisivuja vilkaistuna aika moni muukin tuoksu oli myyty pois, hintaluokkaan katsomatta. Tokmannilla ei ilmeisesti oltu osattu varautua siihen, että suomalaisetkin käyttävät parfyymeita...
Käväisin kuitenkin huvin vuoksi paikallisessa kivijalassa katsomassa olisiko jotain jäljellä, ja nappasin kehuttuja La Riven dupe-tuoksuja mukaan, kun olivat vielä -30 % tarjouksessa. Ainakin "In Woman" on varsin hyvä dupe Armanin "Sì" -tuoksusta, ja vaikuttaisi kestävän iholla yllättävän hyvin. Mun ihollani itse asiassa muistuttaa paljon juuri "5th Avenue"'ta (muuttuu hieman sitrusmaiseksi, ei liian makea, kevyehkö), eli taisin löytää uuden päivä/duunituoksun. Ei hullummin alehinnaltaan 4.40 maksaneesta megapullosta.
Tämä? https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/moschin…
Eternity on mun mielestäni ollut aina hirveä. Jos vertaan sen tuoksun vaikutusta muhun, se on sama kuin joku kirkuisi korkealla äänellä korvan vieressä. Se on pistävä, voimakas. Ja se ketää iholla ikuisuuden, eternity. Niinkuin yleensäkin ne tuoksut, joita inhoan, kestävät iholla pitkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.
Onkohan Tokmanni haukannut liian ison palan näillä uusilla aluevaltauksillaan. Metsästelen pari viikkoa sitten tilattua lähetystäni ja puhelimeen heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa.Sähköpostiviesteihin vastataan kuulemma kahden arkipäivän kuluessa. Tilaukseni piti tulla 2-5 päivän kuluessa.
Mahdollisesti. Näköjään parissa viikossa myytiin molemmat itseni katselemat "signature" -tuoksuni (Ardenin "5th Avenue" ja jostain syystä todella vaikeasti löydettävä Moschinon "Cheap and Chic") loppuun. Olin kuvitellut, että ne eivät olisi kovin suosittuja, ovat kumminkin jo sen verran vanhaa kaartia. Ja ohi mennen nettisivuja vilkaistuna aika moni muukin tuoksu oli myyty pois, hintaluokkaan katsomatta. Tokmannilla ei ilmeisesti oltu osattu varautua siihen, että suomalaisetkin käyttävät parfyymeita...
Käväisin kuitenkin huvin vuoksi paikallisessa kivijalassa katsomassa olisiko jotain jäljellä, ja nappasin kehuttuja La Riven dupe-tuoksuja mukaan, kun olivat vielä -30 % tarjouksessa. Ainakin "In Woman" on varsin hyvä dupe Armanin "Sì" -tuoksusta, ja vaikuttaisi kestävän iholla yllättävän hyvin. Mun ihollani itse asiassa muistuttaa paljon juuri "5th Avenue"'ta (muuttuu hieman sitrusmaiseksi, ei liian makea, kevyehkö), eli taisin löytää uuden päivä/duunituoksun. Ei hullummin alehinnaltaan 4.40 maksaneesta megapullosta.Tämä? https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/moschin…
Ja tämä? https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/elizabe…
Giorgio Armani -miniatyyricollectionista tänään korkattu uusi pullo: Ai että tykkään tästä Si Passionesta! Laitoin sitä nyt yöksi. Aivan ihana. Hienostunut.
Tulee jotenkin hassusti mieleen, että tältä tuoksuu se nainen, jolta lapsuuden barbileikeissä ajattelin sellaisen naisen tuoksuvan, jollaiseksi haluaisin isona tulla. Vaikka en siis silloin tietenkään sellaista tietoisesti ajatellut, saati että olisin osannut eritellä jotain tuoksuja miltä haluaisin tulevaisuudessa tuoksua. Mutta että nyt tuli sellainen jännä mielleyhtymä. Jopa oli monimutkaisesti sanottu 😃
Mutta summa summarum: tästä tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käväisin kuitenkin huvin vuoksi paikallisessa kivijalassa katsomassa olisiko jotain jäljellä, ja nappasin kehuttuja La Riven dupe-tuoksuja mukaan, kun olivat vielä -30 % tarjouksessa. Ainakin "In Woman" on varsin hyvä dupe Armanin "Sì" -tuoksusta, ja vaikuttaisi kestävän iholla yllättävän hyvin. Mun ihollani itse asiassa muistuttaa paljon juuri "5th Avenue"'ta (muuttuu hieman sitrusmaiseksi, ei liian makea, kevyehkö), eli taisin löytää uuden päivä/duunituoksun. Ei hullummin alehinnaltaan 4.40 maksaneesta megapullosta.Tämä? https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/moschin…
Joo, mä vain olisin halunnut sen pienemmän 30 ml pullon, koska tuo on mulla iltatuoksuna nykyään, eli ei kulu ihan niin rivakasti. Mutta se tosiaan oli Tokmannilta loppu, samoin kuin isokin. Olen käyttänyt tätä jostain 19-vuotiaasta asti, siitä pitäen kun se lanseerattiin joskus ysärin puolivälissä.
https://www.tokmanni.fi/moschino-cheap-chic-edt-spray-30ml-8011003612802
Harkinnassa tosin on tämä eka Moschinon tuoksu, 15-vuotiaana ostin ruotsinlaivan tax freesta tämän tuoksun ison vartalopuuterin, koska varsinaiseen parfyymiin ei ollut varaa. Rasia ja sydämenmuotoinen puuterivippa ovat vieläkin tallella näin 30 vuoden jälkeen. Tarinan mukaan herra Moschinon luona kävi ensin enkeli ja sitten paholainen, ja hän yhdisti näiden tuoksut tähän "Femme" -hajuveteen... Tätä ei muuten koskaan tietääkseni myyty manner-Suomessa, kävin Stockallakin etsimässä turhaan. https://www.tokmanni.fi/moschino-femme-edt-spray-75ml-8011003060320
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Tulethan sitten raportoimaan :) Mä olenkin kirjoitellut jo niistä, jotka olen kokeillut. Yesterday Haze, Slow Explosions ja Memoirs of a Trespasser jakavat pitkän 15 tunnin keston sillä yhdelläkin suihkauksella, ja Cape Heartachenkin sain pidentymään kookosöljykikalla. A City on Fire päätyi miehen kaappiin, tosin suosittelupuhe on vielä pitämättä. :D Ja kolme vielä kokeilematta, väärä vuodenaika. :D
Huh, aivan ihanan pitkä kesto noissa! Viime vuonna heillä näytti Instagramin mukaan olleen joulualekampanja siinä aaton tienoilla, voisi siihen asti odottaa jos näin käy taas tänä vuonna ja sitten pistää tilauksen tulille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä? https://www.hobbyhall.fi/fi/muoti-ja-kauneus/hajuvedet/naiselle/elizabe…
Mä olen tilannut Ardenin tuoksuja mm. Nordicfeelin kautta, "5th Avenue" on siellä samanhintaista (sitä löytyy nettikaupoista oikein hyvin). Nyt siis toivoin, että olisin voinut ostaa suoraan kivijalasta, että ei tarvitsisi maksaa postikuluja. 12 eurolla saisi jo toisen pullon.
Vierailija kirjoitti:
Eternity on mun mielestäni ollut aina hirveä. Jos vertaan sen tuoksun vaikutusta muhun, se on sama kuin joku kirkuisi korkealla äänellä korvan vieressä. Se on pistävä, voimakas. Ja se ketää iholla ikuisuuden, eternity. Niinkuin yleensäkin ne tuoksut, joita inhoan, kestävät iholla pitkään :D
Tuttua huttua. Ja auta armias, kun sellainen tuoksu imeytyy kankaaseen - tämän ketjun aikana olen taistellut yhden Eksentrisen Molekyylin (n:o 4) irti paidasta (2 pesukierrosta) ja pesettänyt keittiön maton huolimattomasti ruusu-ELdO Experimentum Crucisia suihkautettuani. Opin, että ruusun on oltava kurissa, muuten NOPE.
Minulla on Calvin Kleinin Contradiction ja pidän valtavasti, aluksi miehinen vivahdus, mutta sitten laskeutuu pehmeäksi tuoksuksi.
Ostin myös melkein ilmaisen La Riven In woman. Tuoksuu edelleen, kun aamulla laitoin. Ihana pehmeän vaniljainen tuoksu, melkein kuin jokin kakku. Hyvä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Calvin Kleinin Contradiction ja pidän valtavasti, aluksi miehinen vivahdus, mutta sitten laskeutuu pehmeäksi tuoksuksi.
Ostin myös melkein ilmaisen La Riven In woman. Tuoksuu edelleen, kun aamulla laitoin. Ihana pehmeän vaniljainen tuoksu, melkein kuin jokin kakku. Hyvä tuoksu.
Toi "In Woman" on tosiaan dupe (alias kopiotuoksu) Armanin "Sì" -tuoksusta, ja erittäin hyvä sellainen. Itsellänikin se kesti iholla jopa yön yli. Eli jos "Sì" houkuttelisi muuten mutta ei hinnallaan, niin nyt saisi samankaltaista hyvin halvalla. (Käyn varmaan itse hakemassa tänään toisen pullon sitä, siinä on pariksi vuodeksi mulle kesätuoksu töihin. :D )
Toinen La Riven dupe, jota voisin suositella Tokmannin tämänhetkisestä tarjonnasta on "She Is Mine", jonka pitäisi olla toisinto YSL:n "Mon Paris" -tuoksusta. Mä en ole itse testaillut "Mon Paris" -hajuvettä, alkuperäistä "Paris" -tuoksua kyllä, mutta en ihan kamalasti tykännyt sen ruusuisuudesta. Dupen ostin mielenkiinnosta (ja kun halvalla sai), ja se on varsin miellyttävä - mun ihollani se muuttuu vähän leikatun ruohon tuoksuiseksi, kukat jäävät alle. Mukavan raikas ja kevyt. Jollain hassulla tavalla siitä huomaa, että esikuvana on Yvesin tuoksu.
Käväisin kuitenkin huvin vuoksi paikallisessa kivijalassa katsomassa olisiko jotain jäljellä, ja nappasin kehuttuja La Riven dupe-tuoksuja mukaan, kun olivat vielä -30 % tarjouksessa. Ainakin "In Woman" on varsin hyvä dupe Armanin "Sì" -tuoksusta, ja vaikuttaisi kestävän iholla yllättävän hyvin. Mun ihollani itse asiassa muistuttaa paljon juuri "5th Avenue"'ta (muuttuu hieman sitrusmaiseksi, ei liian makea, kevyehkö), eli taisin löytää uuden päivä/duunituoksun. Ei hullummin alehinnaltaan 4.40 maksaneesta megapullosta.