Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Nyt olisin ostamassa itselleni joululahjaksi Diorin tuoksua.
Aiemmin on ollut Dior forever and ever ja käytin loppuun ja tykkäsin.
Nyt mietin tuota tai ikonista miss Dior tuoksua EDT versiona. Kummastakin tykkään. Oikeastaan pidän kaikista Diorin tuoksuista.
Onko teistä apua valintaani? Ostaisin siis tuon forever and ever on mutta mietin olenko kyllästynyt tuoksuun. Miss Dior tuoksua minulla ei ole ollutkaan.
Jimmy Choo parfum Fever on yksi lemppareista, tuoksuu ehkä hieman vaniljalta . Sitä suosittelen. Saa vielä ainakin osasta kickseistä :) Kaupassa hyvän tuoksuinen on se Escadan uusi hajuvesi Candy love. Aika karkkinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä herkkä ruusutuoksu? Siis sellainen joka muistuttaa juhannusruusun/villiruusun tuoksua? Onko sellaista olemassakaan? Siis hempeä ei mikään pahan kukkia -ruusu piikeillä ja ohdakkeilla.
https://www.fragrantica.com/perfume/Sabe-Masson/Ne-Des-Roses-39980.html
Tätä saa mm. Ruohonjuuresta. On myös todella kätevä ottaa käsilaukkuun mukaan.
Tästä on myös nestemäinen versio, joka ei valitettavasti tuoksu aivan yhtä ihanalle kuin sarjan saippua.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.
Onkohan Tokmanni haukannut liian ison palan näillä uusilla aluevaltauksillaan. Metsästelen pari viikkoa sitten tilattua lähetystäni ja puhelimeen heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa.Sähköpostiviesteihin vastataan kuulemma kahden arkipäivän kuluessa. Tilaukseni piti tulla 2-5 päivän kuluessa.
Vau, löysin juuri tämän ketjun, mahtavaa että täältä löytyy näin paljon tuoksuharrastajia! Täältä voi varmasti oppia paljon.
Itse olen aina rakastanut erilaisia tuoksuja (kasveissa, ruoassa, luonnossa, ihmisissä), mutta hieman paradoksaalisesti en ole löytänyt moniakaan parfyymeja, joista olisin pitänyt. Lähinnä olen tykännyt jostain vaniljasuihkugeeleistä ja vastaavista :D
Viime vuonna aloin hieman perehtyä hajuvesien maailmaan ja vähitellen olen alkanut löytää miellyttäviä tuoksuja. Olen myös oppinut pitämään joistakin tuoksuista, joita en aiemmin arvostanut. Luulen, että tässä on itselläni ollut vähän sama ilmiö kuin esimerkiksi kahveissa tai viineissä: aluksi tottumattomalle ne voivat olla jopa epämiellyttäviä mutta pikkuhiljaa makuun/hajuun tottuu ja oppii löytämään eri vivahteita.
Päivän tuoksunani on tänään Givenchyn Dahlia Noir, joka on mielestäni todella viehättävä tuoksu. Tämä on nenässäni puuterimainen, syvä ja ihanan "vanhanaikainen" tuoksu ja sopii hyvin kylmään päivään.
Päivän tuoksu: Xerjoffin Dama Bianca. Kahden millin näytepullossa oli vielä jäljellä, saatan saada kolmannenkin kerran siitä. Ihan kiva tuoksu, vaniljaa, hedelmää ja kukkanuotteja, mutta ei yhtään sen parempi kuin mikään designer-tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu: Xerjoffin Dama Bianca. Kahden millin näytepullossa oli vielä jäljellä, saatan saada kolmannenkin kerran siitä. Ihan kiva tuoksu, vaniljaa, hedelmää ja kukkanuotteja, mutta ei yhtään sen parempi kuin mikään designer-tuoksu.
Mun kokoelmissani suurimpia eroja nichejen ja designerien välillä on tuoksun voimakkuus ja kesto. 2 millin näyte kestää mulla kauan, sillä ihan maksimi mitä tahansa on 2 suihkausta, eikä samaa peräkkäisinä päivinä. On kyllä hyvä hajuaistikin, ja astmaatikko puolisona eli tuplasti syitä suihkia varoen.
Iloinen poikkeus katoavaisuuden pääsääntöön on Martin Margiela, jonka Replica-EdT:t kestävät helposti 15 h tälläkin annostelulla. En varmaan enää koskaan siirry yli 15 ml:n pulloihin, olisi surku kun ei tällä tahdilla ehdi käyttää sellaista (saati sataa) loppuun ennen sen pilallistumista tai vanhainkotia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisin ostamassa itselleni joululahjaksi Diorin tuoksua.
Aiemmin on ollut Dior forever and ever ja käytin loppuun ja tykkäsin.
Nyt mietin tuota tai ikonista miss Dior tuoksua EDT versiona. Kummastakin tykkään. Oikeastaan pidän kaikista Diorin tuoksuista.
Onko teistä apua valintaani? Ostaisin siis tuon forever and ever on mutta mietin olenko kyllästynyt tuoksuun. Miss Dior tuoksua minulla ei ole ollutkaan.
Täällä toinen hullu Diorfani! Mulla on pakkomkelle Forever and ever -tuoksuun ja siitä en luovu, (olen hamstrannut sitä itselleni varastoon, hullu kun olen) mutta tykkäsin ihan hirmuisesti myös Miss Dior Blooming Bouquet -tuoksusta,vaikka se olikin erilainen, vähän leikkisämpi, eloisampi, kukkaisempi ja keväisempi. Siis rakastan Forever and ever -tuoksua ja sitä ei mikään voita, mutta kokeile tuota Blooming Bouquetia ihmeessä. Se on vaihtelua, mutta edelleen kumminkin hienostunut tuoksu. ❤
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oikein suihkit kerralla, jos kahden millin pullosta ei saa kuin max kolme kertaa? Tuolla menolla iso 100ml pullo kestáisi vain reilu 3 kk, joka on ihan hullua. Kahden millin pullosta pitáisi kyllá piisata ainakin 6-10 kertaa, vaikka laittaisi useammankin suihkauksen kerralla.
Päivän karanteenituoksuna on perinteinen Chanel 5 edp. Jopa nenä tukkoisena tuntuu tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te Tokmannilta tuoksuja tilanneet saaneet jo pakettinne? Tilasin 2.12 eikä vieläkään ole saapunut. 5.12 tuli viesti, että paketti on laitettu eteenpäin.
Onkohan Tokmanni haukannut liian ison palan näillä uusilla aluevaltauksillaan. Metsästelen pari viikkoa sitten tilattua lähetystäni ja puhelimeen heidän asiakaspalvelunsa ei vastaa.Sähköpostiviesteihin vastataan kuulemma kahden arkipäivän kuluessa. Tilaukseni piti tulla 2-5 päivän kuluessa.
Minulla eka tilaus kesti kolme viikkoa ja tuli Tanskasta postiin. Toinen tilaus on näköjään kahdessa osassa, tilasin lauantaina, niin tänään tuli kotiin. Lopputilausta odottelen, ilmoittivat, että tulossa on.
Vanha klassiko Eternity. Mitä mieltä. Pidin nuorena. Tänään laitoin ranteeseen ja parin ensimmäisen tunnin ajan tuoksu oli jotenkin pesuainemainen. Vanhetessaan tulivat esiin ne kivemmat vivahteet
Onko kokemuksia; Tom Ford /De Soleil Blanc?
Vierailija kirjoitti:
Vanha klassiko Eternity. Mitä mieltä. Pidin nuorena. Tänään laitoin ranteeseen ja parin ensimmäisen tunnin ajan tuoksu oli jotenkin pesuainemainen. Vanhetessaan tulivat esiin ne kivemmat vivahteet
Ei ole sopinut mulle koskaan. Terävä ja saippuainen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näyte Eternitystä, kun en koskaan käyttänyt sitä silloin aikoinaan ja halusin nyt kokeilla uteliaisuudesta. No tutun tuoksuinen, mutta se tekee mulle jotenkin oudon epämiellyttävän olon vaikkei sinällään pahalta haisekaan, ja aiheuttaa melkeinpä kylmiä puistatuksia.. Joku kuvaili sitä hautaustoimiston tuoksuiseksi - ja olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näyte Eternitystä, kun en koskaan käyttänyt sitä silloin aikoinaan ja halusin nyt kokeilla uteliaisuudesta. No tutun tuoksuinen, mutta se tekee mulle jotenkin oudon epämiellyttävän olon vaikkei sinällään pahalta haisekaan, ja aiheuttaa melkeinpä kylmiä puistatuksia.. Joku kuvaili sitä hautaustoimiston tuoksuiseksi - ja olen samaa mieltä.
Liljat? Joo, on kyllä kova ja ultra-asiallinen, haudanvakava tuoksu minunkin nenääni. Luulen syyn löytyvän joko nenästä, ihokemiasta tai jostakin ainesosasta, sillä sama ongelma on muidenkin Calvin Kleinien kanssa. Eivät sulaudu ihoon ja asetu, vaan jäävät kellumaan terävinä ja ärsyttävinä: Euphoria = suklaa ja märkä eläin, Romance=potpourri, One=lasinpesuaine, Obsession=tuholaismyrkky. Ei hyvä. Ja sitten on taloja kuten Dior, joiden mikä tahansa toimii tällä iholla loistavasti, vaikkei tuoksu sinänsä niin oma olisikaan. Kaipailen Dolce Vitaa, täytyykin etsiä se jostain ja testata taas vuosien jälkeen.
Päivän tuoksu Tom Fordin Noir de Noir, jota oon lisännyt jo 2krt päivän aikana. Toivottavasti en ole tullut anosmiseksi sille ja myrkyttänyt koko ympäristöä. Vahvahan se on. Mutta toisaalta pysyvyys Tom Fordeissa on yleisesti ottaen huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liljat? Joo, on kyllä kova ja ultra-asiallinen, haudanvakava tuoksu minunkin nenääni. Luulen syyn löytyvän joko nenästä, ihokemiasta tai jostakin ainesosasta, sillä sama ongelma on muidenkin Calvin Kleinien kanssa. Eivät sulaudu ihoon ja asetu, vaan jäävät kellumaan terävinä ja ärsyttävinä: Euphoria = suklaa ja märkä eläin, Romance=potpourri, One=lasinpesuaine, Obsession=tuholaismyrkky. Ei hyvä. Ja sitten on taloja kuten Dior, joiden mikä tahansa toimii tällä iholla loistavasti, vaikkei tuoksu sinänsä niin oma olisikaan. Kaipailen Dolce Vitaa, täytyykin etsiä se jostain ja testata taas vuosien jälkeen.
Secret Obsession?
Olisi tarkoitus tilata itselleni joululahjaksi tuo Imaginary Authorsin Short Story Collection, tai muuten vain sampleja tuoksuista. Olisiko teillä suositella eurooppalaista nettikauppaa, josta tilauksen voisi tehdä? :)
tiedät olevasi friikki kun...
näen painajaisunta jossa joku toinen spreijaa itseensä lempihajuvetesi viimeiset pisarat