Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19264)

Vierailija
2321/19264 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa pantiin tuulemaan (Aromat): ma-iltana tilattu 24 designer-näytteen paketti on tänään saapunut noudettavaksi. Korjaan sen talteen huomenna. Kaikki EdTitä, pääsevät kevyinä suihkunjälkeisosastolle sänkytuoksuiksi. Vielä kaksi lähetystä tulossa, toinen lienee täällä ensi viikolla ja toinen joulun jälkeen.

Niin, ei pidä ihmetellä sitä miksi postin palvelut ja pakettipisteet ovat tukossa, kun hullut tilaa monta kertaa viikossa jotain ja jatkuvasti. 

Eipä nuo kovin tukossa ole täällä. Keskiviikkona tilasin Sokokselta pari Jo Malonen tuoksua ja tänään hain ne automaatista.

Vierailija
2322/19264 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.

Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.

On ne miehet helppoja: halpa ja hiukan mauton vaniljapommi hoitaa homman.

Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...

Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...

Mä taas luin tässä pari päivää sitten jossain väitteen, että miehet tykkää ylipäätään kaikista syömiseen liittyvistä tuoksuista.

Tuo on hyvin uskottavaa, koskapa tämä samainen Casmir-mies muistaa aina ylistää, kuinka ihana [varsin hedelmäinen] Tresor oli.

Oikeasti tuo tykkää siitä vain, koska mä käytin sitä joskus silloin, kun toisiimme tykästyttiin. Kai hällä jotain rakastumis-mielleyhtymiä siitä tulee - ja ehkä armas vaimo oli silloin vähän hotimpikin.

Täytyisi varmaan hommata se uudestaan. Vieläkö se yhtä tymäkkä on, kuin ysärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu: Jo Malone Rose & Magnolia.

... mistä tulikin mieleeni, että en ole muistanut mainita täällä, että Turun Stockmannilla on taas näin joulun edellä Jo Malonen pop up -ständi. Turkulaiset ja muut lähialueen tuoksufanaatikot voivat halutessaan käydä näitä tuoksuja nyt nuuhkimassa. Ihan kaikkia mahdollisia jomaloneja kokoelmassa ei näkynyt olevan, mutta iso osa niistä suosituimmista kyllä. Viime vuonna oli tosin enemmän, niitä mustapulloisia vahvempiakin tuoksuja, mutta nyt en ole niitä nähnyt. Mutta hvyä näinkin, kun ei niitä tänne kokovuotisesti näy saatavan.

Vierailija
2324/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päivän tuoksu on HdP Outrecuidant. Nimestään huolimatta tämä on kovin sovinnainen, tai ainakin miehellä olisi. Antaa kyllä ryhtiä, ja tuoksuna hillityn varakkaan, asiallisen ja tarmokkaan kääritäänpä-hihat-ja-hoidetaan-tämä -vaikutelman. Ananas toimii yllättävän hyvin (Aventus ei ole tuttu, en osaa verrata) seuranaan sahramia ja nahkaa. 

Vierailija
2325/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja koska ne designernäytteet ovat nyt täällä, sijoitin kaksi kylppäriin yötuoksuiksi... Vanderbiltin (alkup 1982!) ja Esprit d'Oscarin näin joulukuuksi. Koska en tosiaan ole suostunut aikoihin käymään missään nuuhkimassa, mulla on ihan järkyttäviä aukkoja tuoksuyleissivistyksessä näiden kanssa - voitteko kuvitella 41-vuotiaan, joka ei ole nuoruudessaan suihkinut kumpaakaan, kertaakaan? Fragranticassa on molemmista varmaan satoja nostalgia-arvosteluja, ja tämä täti on 38 vuotta jälkijunassa ihan että "ahaaaa, tällainen, okei". :D Löytämisen ilo ei tosiaan lopu. Ovathan nuokin aina häilyneet jossain tajunnan rajamailla, mutta ovat vaan menneet aina ohi, tähän saakka. Tuberosa on hyvin tarkka annostelun kanssa, mutta kukaan ei tukehtunut viime yönä. Hyvä alku. 

Vierailija
2326/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Montalen Mukhallat. Keinotekoisen, esanssisen mansikan tuoksu, mutta ahh niin koukuttava erikoisuudessaan. Tuoksussa myös muovinukkea. Pysyvyys voisi olla vähän parempi.

Vierailija
2327/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja koska ne designernäytteet ovat nyt täällä, sijoitin kaksi kylppäriin yötuoksuiksi... Vanderbiltin (alkup 1982!) ja Esprit d'Oscarin näin joulukuuksi. Koska en tosiaan ole suostunut aikoihin käymään missään nuuhkimassa, mulla on ihan järkyttäviä aukkoja tuoksuyleissivistyksessä näiden kanssa - voitteko kuvitella 41-vuotiaan, joka ei ole nuoruudessaan suihkinut kumpaakaan, kertaakaan? Fragranticassa on molemmista varmaan satoja nostalgia-arvosteluja, ja tämä täti on 38 vuotta jälkijunassa ihan että "ahaaaa, tällainen, okei". :D Löytämisen ilo ei tosiaan lopu. Ovathan nuokin aina häilyneet jossain tajunnan rajamailla, mutta ovat vaan menneet aina ohi, tähän saakka. Tuberosa on hyvin tarkka annostelun kanssa, mutta kukaan ei tukehtunut viime yönä. Hyvä alku. 

Mitä pidit esprit d'Oscarista? Olen 48 ja käytin alkuperäistä Oscaria...  :) En enää ostaisi sitä, mutta esprit-versio kiinnostaisi. 

(Vanderbiltista en tykännyt silloinkaan.) 

Vierailija
2328/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni meistä tuoksufaneista on miehiä?

Kiinnostaisi ihan muuten vaan. Monet ulkomaiset tunnetut parfyymibloggarit ovat miehiä.

Vierailija
2329/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidit esprit d'Oscarista? Olen 48 ja käytin alkuperäistä Oscaria...  :) En enää ostaisi sitä, mutta esprit-versio kiinnostaisi. 

(Vanderbiltista en tykännyt silloinkaan.) 

Kerron huomenna, suihkautan illalla suihkun jälkeen. :) Odotan myös mielenkiinnolla, muistuttaako se alkuperäistä Oscaria, pidin siitä paljon. Vanderbilt oli tuttu tuoksu, varmaan monikin käytti sitä silloin joskus, ennen Body Sopin vanilja -aikaa.  En ole kukkaistyyppiä, mutta mielenkiinnosta kokeilen kaikkea, nykyään kun se on (VIHDOIN) tehty niin helpoksi.

Vierailija
2330/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä tuoksua viimeksi kehuttu, yleensä ottaen tuntuu että aika harva "kehtaa" kehua. Mutta yksi yleisimmin kehuttu tuoksu, jota nimenomaan miehet ovat kehuneet, on Versacen Vanitas EdT. En tiedä mikä siinä sitten vetoaa.

Mun mieheni kehuu mun tuoksua aina, kun kaikista niistä hajusteistani suihkautan Casmiria.

Oikeasti pidän siitä kyllä itsekin - varsinkin kylmänä päivänä....mut onhan se vähän...

Max Perttula sanoi jossain, että miehet pitävät yleensä vaniljasta ja maitomaisista tuoksuista, koska ne tuoksuvat naisen tissiltä...

Miehet <3

Vierailija
2331/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas luin tässä pari päivää sitten jossain väitteen, että miehet tykkää ylipäätään kaikista syömiseen liittyvistä tuoksuista.

Samoin olen lukenut. Kaikki syötävä on miehistä ihanaa.

Olen Maxin kanssa vähän eri mieltä vaniljasta. Inhoan syvästi maidon tuoksua, erityisesti lämpimän maidon. Mutta vanilja, aah.

Vierailija
2332/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen ehdoton lempituoksu (itsellään) on Lushin Grass. Eikä hän ole vegaani :D Se on varmaan se vihreys ja ruoho, mikä siinä vetoaa. Nyt kun Grassin suihkugeeliä ei enää saa, korvikkeena toimii Dirty. Se on tosin erilainen, hyvin minttuinen. Itse pidän syvemmistä ja raskaammista Trampista ja Supertrampista (jälkimmäisessä yhdistetty Tramp ja vanha Smaragadine).

Vierailija
2333/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ehdoton lempituoksu (itsellään) on Lushin Grass. Eikä hän ole vegaani :D Se on varmaan se vihreys ja ruoho, mikä siinä vetoaa. Nyt kun Grassin suihkugeeliä ei enää saa, korvikkeena toimii Dirty. Se on tosin erilainen, hyvin minttuinen. Itse pidän syvemmistä ja raskaammista Trampista ja Supertrampista (jälkimmäisessä yhdistetty Tramp ja vanha Smaragadine).

Ja tosiaan hänellä siis käytössä myös näistä parfyymit ja suihkugeelit, varastoja täydennetään aina kun näitä lopetettuja tulee pieniä eriä myyntiin brittikauppaan.

Vierailija
2334/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli jostain parfyymistä mieleeni edesmennyt mummoni. Hän ei todellakaan käyttänyt kyseistä tuoksua. Se oli ihmeellinen tunne, miten täysin "vieras" tuoksu toi mummon ihon ja halauksen ja koko olemuksen mieleen..

Vierailija
2335/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut hiusparfyymeja? Ainakin black opiumista on joku Hair mist saatavilla ja kiinnostaa millaisia ne ovat.

Itselläni on Chanelin vitosta hiustuoksuna, koska normaalit versiot ovat liian voimakkaita. Sain niistä päänsäryn, mutta tätä kevyttä versiota voin käyttää.

Vierailija
2336/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille uutuus Lacoste / Match Point. Joululahjaksi! On tosi hyvä, olen kysynyt mielipiteitä. Ei kalleimmassa hintaluokassa. Pullo tyylikäs.

Vierailija
2337/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tämän hetkinen kiinnostuksen kohteeni ovat Black Phoenix Alchemy Labin parfyymiöljyt. Niiden huonot puolet ovat kyllä se, että niitä ei pysty kokeilemaan ennen ostopäätöstä sekä ovat kalliimmasta päästä, mutta mielestäni ovat hintansa arvoisia.

Vierailija
2338/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurona kirjoitti:

Minun tämän hetkinen kiinnostuksen kohteeni ovat Black Phoenix Alchemy Labin parfyymiöljyt. Niiden huonot puolet ovat kyllä se, että niitä ei pysty kokeilemaan ennen ostopäätöstä sekä ovat kalliimmasta päästä, mutta mielestäni ovat hintansa arvoisia.

Oletko tutustunut Siren Song Elixirsin tuoksuihin? Niistä saa myös 1 ml testereitä, mutta toki USA:sta saakka postitus- ja tullauskulut ovat jonkinmoiset.

https://www.sirensongelixirs.com/

Vierailija
2339/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut hiusparfyymeja? Ainakin black opiumista on joku Hair mist saatavilla ja kiinnostaa millaisia ne ovat.

Itselläni on Chanelin vitosta hiustuoksuna, koska normaalit versiot ovat liian voimakkaita. Sain niistä päänsäryn, mutta tätä kevyttä versiota voin käyttää.

Eikös näiden hiustuoksujen idea ollut ainakin alun perin lähinnä se, että ne ovat alkoholittomia eivätkä kuivata hiuksia?

Vierailija
2340/19264 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, Kurkdjianilta voi tilata personoidun nimikkotuoksun. Tilaisin jos olisi 20 000e ylimääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän