Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Veden juonti suurina määrinä on niin huuhaata kuin olla voi”, sanoo professori

Vierailija
30.08.2019 |

https://www.is.fi/terveys/art-2000006220854.html

Veden juonti suurina määrinä on niin huuhaata kuin olla voi — ihan käsittämätön muoti-ilmiö. Että muka nainen kaunistuisi, kun kittaa koko ajan vettä! Vettä tulisi juoda vain sen verran kuin janottaa. – Urologiaan erikoistunut kirurgi, professori Teuvo Tammela

Naurahdin tälle :D Juuri viimeksi bussissa yhdeksällä kymmenestä teiniprinsessasta oli vesipullo mukana ja siitä hörpittiin teatraalisesti joka pysähdyksellä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan näitä juttuja on keksittävä, kun muuten ei käy lehdet kaupaksi. Jos seuraa tarkkaan mediaa, ei voi syödä ja juoda mitään ja tämä onkin monen nipottajan ongelma.

Vierailija
42/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vettä hörpitään teatraalisesti?

Ainakin täälläpäin on todella kuuma. Itse saan myös helposti migreenikohtauksen ja minulla on muitakin terveysongelmia, joten todellakin kannan vesipulloa mukanani.

Miksei ap:ta muuten häiritse miesten ja poikien juominen?

Monet pojat ja miehet juovat liian vähän ja siksi heidän kusensa haisee voimakkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se jano niin kovaksi tulee, että koko ajan pitää hörppiä vettä?  Suolainen ruokavalio?  Vai fyysisesti raskas työ?  Jos tavallinen toimistotyökin on niin elimistöä rasittavaa, että on saatava koko ajan vettä, niin voisikohan sitä vähän tarkistaa sitä kuntoaan?  Litra tai kaksi nestettä päivässä tulee nautituksi ihan normaalilla ruoka- ja juomavaliollakin, sen lisäksi jos vielä on hörpittävä lisävettä koko ajan, niin jossain on vika.  Ihan opittu muotitapa se on.  Kulkivatko äitinne ja mummonne vesipullo mukanaan nuoruudessaan joka paikassa ja jos eivät, niin mitä sairauksia se on heille aiheuttanut?

Esimerkiksi monet sairaudet voivat aiheuttaa janon tunteen lisääntymistä, suun kuivumista jne. Kyseessä ei ole mikään opittu muotitapa. Esim. anoppi kertoo, kuinka jo lapsena otettiin vettä mukaan kesällä reissulle. En ymmärrä tätä muiden vedenjuonnin paheksumista.

Vierailija
44/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon janoon. Jatkuva veden lipittäminen on turhaa. Kuten myös jatkuva syöminen. Ihmiset olisi kuolleet sukupuuttoon ajat sitten, ellei nälkä ja jano, ilmaisisi tarvetta syödä tai juoda.

Vierailija
45/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesihullut paikalla, kaikkien pitää juoda kymmenen litraa päivässä ja tämä koulutettu lääkäri/professori ei tiedä mistään mitään, vesihullut tietää paremmin!

Minulle on ihan erikoislääkäri-professori sanonut, että minun pitää juoda enemmän vettä ja lisätä ruokaan tavallista enemmän suolaa. Uskon kyllä mielummin häntä kuin kaikenmaailman huuhaalääkäreitä.

Vierailija
46/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon professorit mitä huvittaa. Olen itse huomannut, että mulla on virkeämpi olo, kun juon tarpeeksi vettä. Lisäksi ei huimaa yhtä paljon kuin ennen.

Vierailija
47/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, huvitti kun nämä vesiuskovaiset selittivät yhteen aikaan, että kun on jano, niin se on merkki että on JO LIIAN MYÖHÄISTÄ! Elimistö on jo NÄÄNTYMÄSSÄ nestehukkaan. Naurettavaa. Jano on merkki siitä, että pitää juoda, ei sitä ennen.

Vierailija
48/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täälläpäin on todella kuuma. Itse saan myös helposti migreenikohtauksen ja minulla on muitakin terveysongelmia, joten todellakin kannan vesipulloa mukanani.

Monet pojat ja miehet juovat liian vähän ja siksi heidän kusensa haisee voimakkaasti.

Mun mies on tällainen - tekee melko fyysistä työtä ja silti juo ihan maks litran päivässä nesteitä. Mä juon 2 ehkä joskus jopa lähemmäs 3 litraa. Jostain syystä janottaa ja päänsärkyä on usein. Joudun työssäni paljon puhumaan ja se myös kuivattaa suuta. Mieluummin pidän pulloa mukana kuin ostelen vissyjä koko ajan.

Vierailija
49/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittiinko tällaisen itsestäänselvyyden sanomiseen oikeasti professoria? Vai että tulee ravata vessassa, jos juo liikaa vettä. Antakaa tuolle miehelle Nobelin palkinto.

Miksi niin monta alapeukkua? Tuo kommenttihan oli mainio :)

Vierailija
50/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa kun miehen teiniä ei janottanut yhtään ennen kun tämä vesipullomuoti tuli. Myöskään julkisilla paikoilla ei janottanut yhtään silloin kun juomapullona oli vanha limsapullo. Nyt kun osti 30 euron muotivesipullon niin sitä kaivetaan koko ajan esiin "kun niin janottaa"

Vierailija
51/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kummaa kun miehen teiniä ei janottanut yhtään ennen kun tämä vesipullomuoti tuli. Myöskään julkisilla paikoilla ei janottanut yhtään silloin kun juomapullona oli vanha limsapullo. Nyt kun osti 30 euron muotivesipullon niin sitä kaivetaan koko ajan esiin "kun niin janottaa"

Mikä ihmeen muoti?

Koska se alkoi? Kuka sen keksi ja miksi?

Ärsyttävät tällaiset muodin hokijat, jotka eivät tiedä muiden terveydentilasta mitään.

Vierailija
52/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no en tiedä muusta, mutta mulla toimii suoli paljon paremmiin kun juon enemmän vettä kuin ennen. En tosin hirveästi kittaa, mutta sellainen litra päivässä ja kuntoilupäivinä puolitoista. Proffat voi sanoa ja tutkia mitä vaan, luotan tämmösessä kyllä enempi omiin tuntemuksiin. Kauneudesta en mitään osaa sanoa.

Tämän minäkin olen huomannut. Jos vähennän vedenjuontia, kärsin heti ummetuksesta. En juo muita juomia, aamun kahvikupillista lukuunottamatta, kuin vettä.

Vierailija
53/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on muotivesipullo? Olet naurattava äitipuolen kuvatus.

Vierailija
54/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne juo energiajuomia ja se on sitten parempi vaihtoehto?

Vierailija
55/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kyyläilin pikkuprinsessoja bussissa vesi kielellä ja henkäisin että "saisinko vesipullon muistoksi" kieli lipoen ja yht'äkkiä tytöt karjuivat "RAISKAAJA PEDOFIILI" ja hyppäsin ikkunasta ulos fedoratakkini helmat liehuen ja pitkien kalsarien välistä luikuilevan penikseni läpsytellessä raviaskelien tahtiin kiersin betonielementtitalon terävän nurkan taakse piiloon, siellä näin lastenpuistoon

Vierailija
56/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli typerä professori, joka kaiken lisäksi on väärässä. On monia sairauksia, joiden kanssa pitää nauttia enemmän vettä / nestettä.

Vierailija
57/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi erityisesti naisten veden juontia pilkataan. Itse juon tavallista enemmän vettä terveyssyistä eikä juomani veden määrän pitäisi kuulua muille ihmisille tipan tippaa.

Vierailija
58/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pikahelpotus-migreeniin-tarvitset-v…

Kyseinen lääkäri voisi sivistää itseään.

Vierailija
59/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli typerä professori, joka kaiken lisäksi on väärässä. On monia sairauksia, joiden kanssa pitää nauttia enemmän vettä / nestettä.

Näinpä. Mm. migreeni, erilaiset suolistosairaudet, munuaisongelmat jne.

Vierailija
60/75 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon 3-3,5 litraa päivässä, ja voin tuolla määrällä huomattavasti paremmin kuin sillä 1,5-2 litralla.