Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtava vesilasku

Vierailija
19.01.2024 |

Voiko pitää paikkaansa? Kahden hengen talous, ei lapsia. 175m3 vuodessa. 

Ihan normieloa, satunnaisesti pidempiä suihkuja saattaa olla ja tiskikone pyörähtää noin 5 x vko ja pyykinpesukone 3-4 x vko suurin piirtein/keskimäärin. Huoneistokohtainen mittari käytössä ja päästään sitä lukemaan kyllä. Nyt on testissä meidän tyypillisellä päivällä paljonko sitä vettä sit menee oikeasti päivässä. 

Onko jollakin kokemusta tälläisestä? Ja paljonko teillä maksaa kuutiolta vesi? En jotenkin vaan suostu uskomaan, että luku voi pitää paikkaansa siihen nähden paljonko me vettä käytetään päivässä. Käydään molemmat kerta päivässä suihkussa eikä ne ole mitään puolen tunnin lorotuksia normaalisti. Omasta mielestä meidän veden kulutus on ihan normaalia perustallaajan kuluttamista. Ei pidetä hanoja kaakossa, mutta ei nyt varsinaisesti kytätä myöskään. 

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 ihmistä käy joka päivä suihkussa niin kyllähän siinä vettä lotraantuu.

Voi olla myös vuoto, pyöriikö mittari jos ei vettä käytetä.

Vierailija
2/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pyykättävää on noin paljon 2 hengen taloudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kallis vesi. Jännintä on, kun isoin lasku ja normaalia isompi lasku tuli ajalta ja sille kuukaudelle, kun en ollut kotona kovin paljoa. Se oli paljon suurempi kuin normaaliarjessa, jossa olen kotona ja teen töitäkin kotona. En viitsinyt alkaa tuosta isommasta vesilaskusta vänkäämään. Ihmetytti vaan, miten vesilasku voi nousta, jos on kotoa poissa ja kukaan ei ole vettä käyttämässä. Muuten oma havainto on, että vesi on nykyään kallista.

Vierailija
4/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt noin 1-2 kuutiota kuukaudessa, kylmä + kuuma vesi.

Yksin asun.

Vesimaksu 25€/kk josta sain reilu 200€ takas viime vuodelta.

Vierailija
5/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkulutuksessa laskennallisesti yksi henkilö kuluttaa 150 litraa (0,15 kuutiota) päivässä. Tällä laskutavalla kahdella henkilöllä menisi vuodessa n. 110 kuutiota vettä. Tuota voi käyttää arvioimaan käyttääkö itse keskivertoa enemmän vai vähemmän vettä.

Vierailija
6/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun.

Eli asut jossain muualla. Vesimittari sökö?

Vierailija
7/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja meillä kylmä vesi maksaa 5,5€ kuutio ja lämmin vesi 10€.

Vierailija
8/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 ihmistä käy joka päivä suihkussa niin kyllähän siinä vettä lotraantuu.

Voi olla myös vuoto, pyöriikö mittari jos ei vettä käytetä.

Ei pyöri, eilen varmistettiin asia. 

ap

Vierailija
9/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 175 kuutiota on päivää kohden noin 480 litraa. Tuntuu kyllä uskomattomalta määrältä kahden henkilön taloudessa.

Vierailija
10/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 3 viikon välein alusvaatteet. Käyn suihkussa kun tuntuu siltä. Tiskit tiskaa nopeammin kun käyttää yhtä lautasta, yhtä haarukkaa jne. Oma vika kun aiheutat itsellesi tuon vedenkäytön. Minulla menee eniten vettä kukkien kasteluun kesällä.

Vierailija
11/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli yksi ihminen käyttää n. 14 kuutiota vettä/kk. Mieti paljolto suihkussa jo kuluu vettä. Me kulutetaan vähemmän, mutta ei tuo nyt niin uskomaton luku ole.

Meillä kylmä vesi 5,5€/kuutio

Lämmin vesi 18.5€/kuutio 

Vierailija
12/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis toi on karkea arvio ja ehkä hiukan yläkanttiin, lakanat vaihdetaan ainakin kahdesti kuussa. Alusvaatepyykkuä tulee päivittäin, pyyhkeet, treenin jälkeen vaatteet menee pyykkiin jne. 

ap

Vierailija
13/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun.

Kylmää vettä menee 2-2,5 kuutiota ja lämmintä vettä menee 1 - jotain kuutiota kuukaudessa, kun on paljon kotona ja käyttää lähes kaiken veden kotona. Noi lukemat kulutuksella, jossa vedenkäyttöä on vähennetty niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
14/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli yksi ihminen käyttää n. 14 kuutiota vettä/kk. Mieti paljolto suihkussa jo kuluu vettä. Me kulutetaan vähemmän, mutta ei tuo nyt niin uskomaton luku ole.

Meillä kylmä vesi 5,5€/kuutio

Lämmin vesi 18.5€/kuutio 

Piti siis kirjoittaa että 2 ihmistä käyttää tuon verran kuukaudessa, eli yhdelle siis 7 kuutiota/kk

Vierailija
15/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 175 kuutiota on päivää kohden noin 480 litraa. Tuntuu kyllä uskomattomalta määrältä kahden henkilön taloudessa.

Niin tuntuu ja melkein itku tuli kun näin laskun. Käyn vaan kaikkia mahdollisia skenaarioita läpi ja että voiko olla mahdollista ja jos on niin tunnen itseni huonoksi ihmiseksi 😅

ap

Vierailija
16/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tietysti ole verrannollista, mutta meillä mökillä (kotona ei ole vesimittaria) vettä kuluu koko mökkikaudella eli keväästä syksyyn max 5 kuutiota. Kahden hengen talous, jossa vettä kuluu lähinnä käsitiskiin, saunomiseen, vesivessaan ja puutarhan kasteluun.

Vierailija
17/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin eläjä ja minulla tulee 2 koneellista viikossa.

Vierailija
18/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpytyn veto keskimäärin 5 litraa kerta. Montako kertaa pytty vedetään päivän aikana?

Vierailija
19/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntuu ja melkein itku tuli kun näin laskun. Käyn vaan kaikkia mahdollisia skenaarioita läpi ja että voiko olla mahdollista ja jos on niin tunnen itseni huonoksi ihmiseksi 😅

ap

Pystytkö vertaamaan johonkin aiempaan vuoteen? Mikä on muuttunut?

Vierailija
20/154 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin eläjä ja minulla tulee 2 koneellista viikossa.

Olen yksin eläjä ja minulla tulee 2-3 koneellista kuukaudessa. Iso kone, ei tarvi pestä paria sukkaa ja kalsaria pelkästään, vaan voi pestä koko pyykkikorillisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan