Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota. En tiedä syytä. Mitä tehdä?

Vierailija
29.08.2019 |

Meillä on pienet lapset ja mies ilmoitti että hän haluaa erota. Ei kerro mitään syytä että miksi. En epäile mitään toista naista, ei ole mitään merkkiä sellaisesta. Mies ollut kyllä stressaantunut pitkään, mutta ei ole halunnut puhua siitä. Nyt sitten eroilmoitus tuli viikko sitten. Ahdistaa kun en tiedä syytä miksi haluaa erota, ei suostu sanomaan yhtään että miksi vaikka yritän puhua. Mitä tehdä? Miten saan syyn selville? Ei kai kukaan eroa ilman syytä kun on pienet lapsetkin (jotka yhdessä haluttiin)?

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron syyt ei kuulu kenellekään. Voin kuvitella millainen kyylä ja juoruaja tämänkin on kirjoittanut. 

Taidat olla pettäjä?

Jos mieheni ottaisi yhtäkkiä eron, eikä kertoisi minulle syytä, niin tasan varmasti kertoisin kaikille, etten tiedä syytä, että mies ei kertonut.

Syy on se, että haluaa erota (= ei rakasta). Se on ihan riittävä ”syy” erolle eikä sitä todellakaan tarvitse kenellekään sen kummemmin selittää.

Vierailija
82/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Syy on se, että haluaa erota (= ei rakasta). Se on ihan riittävä ”syy” erolle eikä sitä todellakaan tarvitse kenellekään sen kummemmin selittää.[/quote]

En mäkään kehtaisi kertoa sukulaisille, jos jättäisin vaimoni toisen naisen takia pikkulapsiaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on se, että haluaa erota (= ei rakasta). Se on ihan riittävä ”syy” erolle eikä sitä todellakaan tarvitse kenellekään sen kummemmin selittää.

En mäkään kehtaisi kertoa sukulaisille, jos jättäisin vaimoni toisen naisen takia pikkulapsiaikana.

Todennäköisesti 1-2 kk:n päästä "löytyy laastarisuhde", joka etenee ihmeen nopeasti..

Vierailija
84/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vain spekuloidaan toisesta naisesta, mutta todellinen syy voi olla se, että koko arki kuluu pelkkiin lasten asioihin. Elikkä parisuhteen hoitaminen unohtuu! Kyllä aikuisten kahdenkeskisille jutuille ja oleiluille pitää löytää aikaa, vaikka väkisin, muuten rakkaus kuolee!

Meidän liittomme loppui siihen, että vaimo halusi olla maailman paras äiti! Eikä tämä parhauden etsiminen loppunut edes lasten kouluiässä. Lyhyesti sanoen minusta leivän tuoja ja talonmies, mitään läheisyyttä ei enää tarjottu!

Minä olen ollut äiti vasta kolme vuotta ja se aika on kyllä tosiaan mennyt aika paljon lasten ehdoilla mutta niin se menee kun vauva ja pieni lapsi tarvii koko ajan vanhemman siihen kotiin. Mutta en keksi vaihtoehtoja sille kun mummot ja papat asuu toisella puolella Suomea eikä he ole halunneet tulla tänne hoitamaan lapsia. Mies ei ole kertaakaan ehdottanut että maksaisi tänne jonkun lastenhoitajan. Ap

No niin meilläkin, jopa 600 km:n päässä. Miksi miehen pitäisi ehdottaa lastenhoitajaa, sen voit tehdä sinäkin! Lisäksi itse voisit tuoda esille keskustelun, että tarvitsemme parisuhteelle yhteistä aikaa. Jos elämä on pelkkää työtä ja lastenhoitoa, niin ihan hyvin se voi tehdä miehestä vapaalla vain kotona istuskelevan, kun mitään positiivista ja voimaannuttavaa ei ole tarjolla. Jossain vaiheessa sitten alkaa niin pahasti ahdistamaan, että on pakko vain lähteä tästä kierteestä pois.

Se kai sitä ehdottaa jolla se arki alkaa ensimmäisenä tympiä. Aikuisen miehen luulisi saavan suunsa auki?

Vierailija
85/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vain spekuloidaan toisesta naisesta, mutta todellinen syy voi olla se, että koko arki kuluu pelkkiin lasten asioihin. Elikkä parisuhteen hoitaminen unohtuu! Kyllä aikuisten kahdenkeskisille jutuille ja oleiluille pitää löytää aikaa, vaikka väkisin, muuten rakkaus kuolee!

Meidän liittomme loppui siihen, että vaimo halusi olla maailman paras äiti! Eikä tämä parhauden etsiminen loppunut edes lasten kouluiässä. Lyhyesti sanoen minusta leivän tuoja ja talonmies, mitään läheisyyttä ei enää tarjottu!

Minä olen ollut äiti vasta kolme vuotta ja se aika on kyllä tosiaan mennyt aika paljon lasten ehdoilla mutta niin se menee kun vauva ja pieni lapsi tarvii koko ajan vanhemman siihen kotiin. Mutta en keksi vaihtoehtoja sille kun mummot ja papat asuu toisella puolella Suomea eikä he ole halunneet tulla tänne hoitamaan lapsia. Mies ei ole kertaakaan ehdottanut että maksaisi tänne jonkun lastenhoitajan. Ap

No niin meilläkin, jopa 600 km:n päässä. Miksi miehen pitäisi ehdottaa lastenhoitajaa, sen voit tehdä sinäkin! Lisäksi itse voisit tuoda esille keskustelun, että tarvitsemme parisuhteelle yhteistä aikaa. Jos elämä on pelkkää työtä ja lastenhoitoa, niin ihan hyvin se voi tehdä miehestä vapaalla vain kotona istuskelevan, kun mitään positiivista ja voimaannuttavaa ei ole tarjolla. Jossain vaiheessa sitten alkaa niin pahasti ahdistamaan, että on pakko vain lähteä tästä kierteestä pois.

Se kai sitä ehdottaa jolla se arki alkaa ensimmäisenä tympiä. Aikuisen miehen luulisi saavan suunsa auki?

Eli nainen ei tässä lukittuneessa tilanteessa voi ehdottaa ulospääsyä... Tämä on taas sitä miehen syyllistämistä, joka ei johda mihinkään, kun jotain ratkaisua pitäisi löytää tilanteeseen.

Vierailija
86/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitää ehdottaa hoitajaa?

Ja se yhteinen aika pitää tusertaa siihe parisuhteeseen. Vaikka sen jälkeen kun lapset ovat nukkumassa ja MOLEMMAT sitoutuu siihen, että on vaan teidän hetki. Sitä pitää ylläpitää, ei sitä voi sysätä syrjään kymmeneksi vuodeksi. Ei ole ihme jos kasvaa erilleen.

Vaikkei naisena himottaisin, niin kyllä se into sieltä löytyy kun ryhtyy puuhiin. Turha sano "miestä vain kiinnostaa seksi" no varmaan kiinnostaa enemmän, kun kulkusia puristaa ja jos on kuukausia taukoa eikä läheisyyttä muutenkaan.

Vierailija
87/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli nainen ei tässä lukittuneessa tilanteessa voi ehdottaa ulospääsyä... Tämä on taas sitä miehen syyllistämistä, joka ei johda mihinkään, kun jotain ratkaisua pitäisi löytää tilanteeseen.[/quote]

Miehen pitää nyt itse ottaa lusikka kauniiseen käteen. Se joka haluaa erota, hoitaa järjestelytkin.

Varsinaisia miesvauvoja...

Vierailija
88/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten neuvoja, hoitakoot kaiken jaj järjestelkööt! Ala hankalaksi! Jep jep. Itse miehenä suosittelen toimimaan juuri toisin päin. Ole yhteistyökykyinen ja järjestele, se pistää miehen oikeasti miettimään asiaa. Usko pois. Itselleni kävi näin. Hankalaksi kun alkaa vahvistaa se vaan miehen käsitystä ja halua erota. Vaikka ero tulisikin, lasten takia välit on oikeasti hyödyllistä pitää hyvinä.

Vierailija
89/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit olevasi onnellinen pikkulapsiajasta. Ilmeisesti et ole ilmaissut miehellesi, että toivoisit välillä jotain muutakin? Oletko usein torjunut miehesi lähestymisyritykset? Mies nimittäin on voinut ajatella, että sinä elät nyt omaa unelmaasi etkä olisi edes kiinnostunut mistään muusta. Ja sen vuoksi hän ei ole ehdottanut parisuhdeaikaakaan. 

Vierailija
90/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten neuvoja, hoitakoot kaiken jaj järjestelkööt! Ala hankalaksi! Jep jep. Itse miehenä suosittelen toimimaan juuri toisin päin. Ole yhteistyökykyinen ja järjestele, se pistää miehen oikeasti miettimään asiaa. Usko pois. Itselleni kävi näin. Hankalaksi kun alkaa vahvistaa se vaan miehen käsitystä ja halua erota. Vaikka ero tulisikin, lasten takia välit on oikeasti hyödyllistä pitää hyvinä.

Juuri näin.

Sen sijaan eukot huutaa tällä kuola valuen, että ”kosta”! ”jätä lapset miehelle”! ” vaadi mieheltä sitä ja tätä”!

Ihan helvetin lapsellista. Jos toinen haluaa erota, hänellä on siihen kaikki oikeus ja parasta on vaan hyväksyä asia ja olla yhteistyössä lasten takia.

Vierailija
91/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä pointti.

N

Vierailija
92/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaakin alkaa selata asuntoja miehelle tänä iltana. Laskuri elareista esiin ja kynä ja vihko huoltajuusjärjestelyistä. googlaa muuttofirman puh nro. Laita erohakemus vireille, maksa taloustililtä miehen puolesta eli ei omalta tililtä. Sovi oma iltameno nyt heti viikonloppuillaksi ja jätä mies olemaan lasten kanssa, sano että olet niin järkyttynyt ja koet itsesi hylätyksi, että tarvitset vapaa-aikaa. Pynttäydy oikein seksikkääksi. Iske ihan oikeastikin yhdenillansuhde. Pyydä miestä ottamaan kuvia susta ja kun ne on otettu, kiitä ja sano, että ne tulevat tarpeen, kun kirjaudut Tinderiin.

Vierailija
93/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se yhteinen aika pitää tusertaa siihe parisuhteeseen. Vaikka sen jälkeen kun lapset ovat nukkumassa ja MOLEMMAT sitoutuu siihen, että on vaan teidän hetki. Sitä pitää ylläpitää, ei sitä voi sysätä syrjään kymmeneksi vuodeksi. Ei ole ihme jos kasvaa erilleen.

Vaikkei naisena himottaisin, niin kyllä se into sieltä löytyy kun ryhtyy puuhiin. Turha sano "miestä vain kiinnostaa seksi" no varmaan kiinnostaa enemmän, kun kulkusia puristaa ja jos on kuukausia taukoa eikä läheisyyttä muutenkaan.

Iltaisin kun lapset ovat menneet nukkumaan haluaisin ja olisin halunnut viettää parisuhdeaikaa, mutta mies ei ole halunnut muuta kuin katsoa telkkaria joka ilta. Jos yritän samalla hänelle jutella vaikka uutisista tai vastaavasta (ei lapsiin liittyvistä asioista) niin mies sanoo että älä häiritse hän katsoo telkkaria. Ap

Vierailija
94/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämän ketjun naisten neuvot ovat pelkkää koston hakua ja miehen syyllistämistä, ei ratkaisun hakua tilanteeseen. Nyt syyttelyt pois, energia tilanteesta ulos pääsyyn! Jos ei onnistu, niin sitten erotaan, toivottavast sovussa kuitenkin.

Vierailija
95/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan eroa onnellisesta suhteesta. En kyllä ymmärtä, ettei sinulla ole aavistustakaan miksi mies haluaa eron. Olet tainnut ummistaa silmäsi. Tietty syy olisi hyvä saada selville, mutta mitä oikeastaan sillä tiedolla tekisit. Ei se kuitenkaan lopputulosta muuta mitenkään. Ehkä hän on valmis keskustelemaan kanssasi myöhemmin.

Ai mitä tekis eron syyllä?! Mulle olis elinehto tietää.

Vierailija
96/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltaisin kun lapset ovat menneet nukkumaan haluaisin ja olisin halunnut viettää parisuhdeaikaa, mutta mies ei ole halunnut muuta kuin katsoa telkkaria joka ilta. Jos yritän samalla hänelle jutella vaikka uutisista tai vastaavasta (ei lapsiin liittyvistä asioista) niin mies sanoo että älä häiritse hän katsoo telkkaria. Ap

Eikö tämä kerro jo kaiken oleellisen. Hän EI HALUA viettää kanssasi aikaa. Hän ei enää rakasta sinua. Etkä ole siis tästä ymmärtänyt, että teidän parisuhteenne lopunalku on tuossa?

Vierailija
97/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä että kantaa vastuuta lapsista.

Vierailija
98/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt keski-ikäisiä miehiä eroavan niin uskomattomien romanttishöttöisten pilvilinnojen takia että teinityttöinäkin osasimme käsitellä ihmissuhteitamme rationaalisemmin ja maalaisjärkisemmin. Eräs tuttu mies jätti perheensä puhuttuaan muutaman kerran puhelimessa työasioissa mukavan naisäänen kanssa. Ilmeisesti oli lipsahtanut naiselta flirtin puolelle ja siitähän tämä perheenisä pakkasi laukkunsa ja pisti eropaperit vetämään. Pilvilinnat tietenkin romahtivat sitten saman tien, nainen oli ilmeisesti ollut varsin järkyttynyt kun kevyen leikinlaskun jälkeen tuntematon mies onkin matkalaukkuineen muuttamassa yhteen asumaan.

Eli ei siinä kauheasti pettämistäkään tarvita. Jonkinlainen keski-iän kriisi näitä kai yhdistää. Nykymiehelle elämän pitää olla helppoa, vastuu tuntuu ikävältä. Ja kun elämä perheessä isänä on lähinnä vastuuta, halutaan uskoa ties mihin kuvitelmiin uudesta, jännittävämmästä, helpommasta, onnellisemmasta elämästä. 

Vierailija
99/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies vain istuskelee kotona, jossa on kolme 1-5 vuotiasta lasta, on ongelma jo aika iso. 

Sitäkään en käsitä, että mies ei saa omista lapsistaan mitään positiivista tai voimaannuttavaa.

En ymmärrä tätä ajatustapaa, jossa miehen kiintymys lapsiin jotenkin nähdään aivan toisarvoisena. Olen aivan varma, että oma mieheni voisi jättää minut, mutta ei koskaan lapsiaan. Hän ei koskaan pikkulapsiaikana ajatellut, että tässä sitä vaan kotona istuskellaan ilman mitään positiivista.

Kyllä niiden lasten hoitamisessa, harrastuksissa ja muissa jutuissa riitti miehellekin ihan tarpeeksi puuhaa, ettei tarttenut istuskella. Pistää vihaksi joiden miesten käsitys, että lapset eivät ole heidän samalla tavalla kuin äidin.

Vierailija
100/186 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslapset haluavat jopa eronneina, että vaimo hoitaa kaiken. Lapsimies ei opi koskaan miettimään tai tekemään yhtään mitään kun muut huolehtivat kaiken hänen puolestaan.

Kun eroa haluavaa miestä joutuu alkaa passaamaan, niin se ero miehestä on ainoa ja oikea asia naiselle. Mutta parasta mitä nainen voi tehdä on kasvattaa häntä edes siinä pisteessä aikuiseksi. Varsinkin jos on yhteisiä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi