Voiko vainajaan saada yhteyttä vuosien päästä?
Taas näitä "höpö" juttuja, mihin itse kyllä uskon kovasti. Mutta onko näissä joku "aikaraja"? Voiko meedio saada yhteyden kuolleeseen 10 tai 20 vuoden päästä? Käykö joskus niin ettei onnistu?
Ja mistä johtuu etten näe vainajasta unta melkein ikinä. Alun painajaiset, ja pari kertaa sen jälkeen nähnyt. Viime yönä näin, mutta en päässyt lähelle. En saanut mahdollisuutta jutella. Toinen kuoleman tapaus jotenkin taas nostanut vanhat haavat pintaan, ja kovasti haluaisin jotain kuulla, ikävä on.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kyllä voi. Älä välitä näistä tietämättömistä. Käyn mieheni kanssa meediolla joka toinen vuosi. Olen hänen kauttaan kuullut isovanhempieni kuulumiset ja heidän viestit. He ovat kuolleet jo 10-40 vuoden aikahaitarilla. Googlaamalla löytää hyvän meedion. Henget ovat kyllä elämässäsi mukana. He tietävät ja ovat läsnä.
Juu en välitä, se että itse uskon henkiin ei kukaan saa minulta pois. Saa heittää vitsiä, voin sitä itsekin tehdä, ja saa uskoa jumalaan ja demoneihin, itse en siihen usko. Mistä olet vakuuttunut, että on hyvä ja osaava meedio, koska näitä helpon rahan perään tyyppejä myös on..? Onko ollut joku tietty juttu mitä meedio tiennyt, mitä ei kukaan muu kuin edesmennyt olisi tiennyt? -ap
Olen eri, mutta vastaan. Kävin meediolla ihan uteliaisuudesta ja yllätyin. Hän kertoi asioita, joista ei voi saada tietoa _mistään_. Siis ihan ajatuksiani, mistä olen kirjoittanut päiväkirjaani, tiesi lapsistani/edesmenneistä/tapahtumista/asunnostanikin asioita joista en maininnut mitään. Hän ei kysellyt, vaan alkoi kertoa. Kuvaili asioita, kertoi että minkänäköinen ja koska kuollut ja mihin kuoli jne.
Kyllä se oli aika mykistävää. Jotakin muutakin on olemassa kuin tämä näkyvä maailmamme.
Kristilliseltä kantilta katsottuna tuossa ei ole mitään yllättävää; totta kai pahat henget tietävät ällistyttäviä asioita koska tarkkailevat meitä koko ajan ja pystyvät varmasti saamaan toisiltaan lisää tietoa.
Kristitylle mikään ei kelpaa todisteeksi siitä että meedio kanavoi juuri kuollutta tuttavaasi. Ihan sama mitä meedio tietää tai kertoo. Saa.ta.na langenneine enkeleineen sielä on takana. Siksi raamattu niin ankarasti (kuolemanrangaistuksen uhalla) kieltää ”vainaja- ja tietäjähenkien” kanssa yhteydessä olemisen.
Useimmat meediot lienevät vain taitavia huijareita, mutta joukkoon mahtuu näitäkin joilla on hallussaan vainaja- tai tietäjähenki. Ne kyllä osaavat johtaa harhaan.
Miksi vain langenneet enkelit voivat kertoa/jutella? Miksi ei "hyvä" henki? Ja olen oikeasti kiinnostunut tästä, sillä selkeästi kaikki ketkä uskovat jumalaan ovat tätä mieltä. Miksi ei saisi jutella omalle läheiselleen? Miksi oma läheinen ei kykene puhumaan, vain nuo demonit? Samanlailla kaikki ovat kuolleita..? -ap
Selvitetään nyt ensin se, että raamatun mukaan kuolleet eivät ole yhteydessä eläviin, eli kaikki viestintä mitä siltä puolelta tulee on joko Jumalalta itseltään tai saat.analta.
Jumala hoiti viestintäasiansa ihmisen älyä kunnioittavalla tavalla ja antoi meille raamatun. Kun ensin uskot ja ymmärrät perusasiat (Kristuksen uhrikuolema juuri sinun puolestasi, ylösnousemus, parannus synneistä) niin Jumala voi ilmoittaa henkilökohtaisestikin asioita; silti ne asiat ovat suolakiteen kanssa otettavia ja sitä paitsi aina raamatulla arvosteltavaa.
Saa.ta.na taas mielellään esiintyy mahtavana kaikkine ihmeineen ja merkkeineen. Meediot puhuvat mesikielin, ja pitävät huolen että jäät siihen kuvitelmaan että rajan takana kaikilla on ”niin mukavaa, oi jospa saisin olla mukana-aa”.
Kristillisen uskon mukaan ainoastaan uskossa Kristukseen kuolleet ovat autuaita, muut ovat ”vaivan paikassa”. Kummastakaan tilasta ei saa yhteyttä maan päälle. Lue Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä, Jeesus itse kertoi sen tarinan. Kumpikaan ei voinut kommunikoida maan päällä olevien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se jos sinä et usko Jeesukseen tai Raamatun asioihin, ei muuta niiden olemassaoloa.
Ei tietenkään muuta sinun näkemystä asiasta. Minun näkemys on toinen, ja pidän ihan yhtä totena, ettei Jumalaa tai saat*naa ole. En tiedä kenelle kohdistit tekstin. Itse halusin aloittajana tuoda tämän ilmi, etten usko. Kristinusko, tai mikään muukaan jumaliin kohdistuva usko ei ole juttuni. Mutta se kiinnostaa, että miksi uskovaiset lynkkaa sen, että kuolleisiin pidettäisiin yhteyttä? Se, että te uskotte sen olevan pahaa, tekee siitä pahan? Koska raamatussa sanotaan niin? Millä muotoa se sanotaan? Kukaan ei ole antanut selitystä. En pidä vääränä uskoa Jeesukseen, en myöskään pidä vääränä olla uskomatta. Silti niistä voi keskustella. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jos sinä et usko Jeesukseen tai Raamatun asioihin, ei muuta niiden olemassaoloa.
Ei tietenkään muuta sinun näkemystä asiasta. Minun näkemys on toinen, ja pidän ihan yhtä totena, ettei Jumalaa tai saat*naa ole. En tiedä kenelle kohdistit tekstin. Itse halusin aloittajana tuoda tämän ilmi, etten usko. Kristinusko, tai mikään muukaan jumaliin kohdistuva usko ei ole juttuni. Mutta se kiinnostaa, että miksi uskovaiset lynkkaa sen, että kuolleisiin pidettäisiin yhteyttä? Se, että te uskotte sen olevan pahaa, tekee siitä pahan? Koska raamatussa sanotaan niin? Millä muotoa se sanotaan? Kukaan ei ole antanut selitystä. En pidä vääränä uskoa Jeesukseen, en myöskään pidä vääränä olla uskomatta. Silti niistä voi keskustella. -ap
En nyt jaksa kaivaa tarkkaa raamatunpaikkaa (koska arvelen että en kuitenkaan sillä vakuuta sinua), mutta VT:ssä on useampia kohtia joissa vannotetaan kivittämään kaikki joilla ”on hallussaan vainaja- tai tietäjähenki” ja ”noitanaisen älä salli elää” on samaa saagaa. Suoraan Mooseksen kirjoista. Sen lisäksi ”merkeistä ennusteleminen” on kuolemanrangaistuksen alainen rikos.
Jostain syystä siellä ollaan ihan todella tylyn ehdottomia tämän asian suhteen. Islamissa on muuten ihan samat säännöt. Dzinnien kanssa ei tehdä minkäänlaista yhteistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään arvovaltakysymys. Mutta ei minusta silti ole fiksuakaan sivuuttaa kokonaan sitä mahdollisuutta, että yhteydenotot kuolleisiin on virhe. Jos Raamatussa kerrotaan henkilöstä joka sanoi olevansa totuus niin kyllä minua kiinnostaisi ensin ottaa selvää mikä on homman nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että Raamatussa sanotaan jotain ei kelpaa todisteeksi yhtään mistään.
Ei kommentin ollut tarkoituskaan todistaa mitään kenellekään. Totesin vaan, että jos on olemassa totuus silmille näkymättömistä asioista, jotta näinköhän se muuttuu jonkun ihmisen mielipiteen mukaan.
Missä se totuus on ja mikä se on? Mikä sen todistaa todeksi?
Jeesus sanoo olevansa totuus. Sanoo myös, että jos joku tahtoo noudattaa hänen lähettäjänsä tahtoa, on pääsevä selville siitä ovatko hänen opetuksensa lähtöisin Jumalasta vai puhuuko omiaan.
Voin kertoa siskostasi, joka kuoli liian aikaisin leukemiaan.
Tuskin sen multa- tai tuhkakasan kanssa saa kovin kiivasta kaksinpuhelua aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kyllä voi. Älä välitä näistä tietämättömistä. Käyn mieheni kanssa meediolla joka toinen vuosi. Olen hänen kauttaan kuullut isovanhempieni kuulumiset ja heidän viestit. He ovat kuolleet jo 10-40 vuoden aikahaitarilla. Googlaamalla löytää hyvän meedion. Henget ovat kyllä elämässäsi mukana. He tietävät ja ovat läsnä.
Juu en välitä, se että itse uskon henkiin ei kukaan saa minulta pois. Saa heittää vitsiä, voin sitä itsekin tehdä, ja saa uskoa jumalaan ja demoneihin, itse en siihen usko. Mistä olet vakuuttunut, että on hyvä ja osaava meedio, koska näitä helpon rahan perään tyyppejä myös on..? Onko ollut joku tietty juttu mitä meedio tiennyt, mitä ei kukaan muu kuin edesmennyt olisi tiennyt? -ap
Olen eri, mutta vastaan. Kävin meediolla ihan uteliaisuudesta ja yllätyin. Hän kertoi asioita, joista ei voi saada tietoa _mistään_. Siis ihan ajatuksiani, mistä olen kirjoittanut päiväkirjaani, tiesi lapsistani/edesmenneistä/tapahtumista/asunnostanikin asioita joista en maininnut mitään. Hän ei kysellyt, vaan alkoi kertoa. Kuvaili asioita, kertoi että minkänäköinen ja koska kuollut ja mihin kuoli jne.
Kyllä se oli aika mykistävää. Jotakin muutakin on olemassa kuin tämä näkyvä maailmamme.
Kristilliseltä kantilta katsottuna tuossa ei ole mitään yllättävää; totta kai pahat henget tietävät ällistyttäviä asioita koska tarkkailevat meitä koko ajan ja pystyvät varmasti saamaan toisiltaan lisää tietoa.
Kristitylle mikään ei kelpaa todisteeksi siitä että meedio kanavoi juuri kuollutta tuttavaasi. Ihan sama mitä meedio tietää tai kertoo. Saa.ta.na langenneine enkeleineen sielä on takana. Siksi raamattu niin ankarasti (kuolemanrangaistuksen uhalla) kieltää ”vainaja- ja tietäjähenkien” kanssa yhteydessä olemisen.
Useimmat meediot lienevät vain taitavia huijareita, mutta joukkoon mahtuu näitäkin joilla on hallussaan vainaja- tai tietäjähenki. Ne kyllä osaavat johtaa harhaan.
Miksi vain langenneet enkelit voivat kertoa/jutella? Miksi ei "hyvä" henki? Ja olen oikeasti kiinnostunut tästä, sillä selkeästi kaikki ketkä uskovat jumalaan ovat tätä mieltä. Miksi ei saisi jutella omalle läheiselleen? Miksi oma läheinen ei kykene puhumaan, vain nuo demonit? Samanlailla kaikki ovat kuolleita..? -ap
Taivaan ilossa ja autuudessa ei tunneta enää mitään murheita. Rikas mies pyysi Abrahamia lähettämään Lasaruksen isänsä taloon puhumaan hänen viidelle veljelleen, etteivät hekin joutuisi samaan vaivan paikkaan. Hänelle vastattiin: ”Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.” (Luuk. 16:29.)
Mies ei epätoivossaan hellittänyt, vaan pyysi, että joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, jotta he tekisivät parannuksen. Jeesus tiesi omasta kokemuksestaan, että kaikki ihmiset eivät uskoneet häneen, vaikka hän teki monia ihmetekoja.
Jumalalla on maan päällä valtakuntansa, jossa kaikuu hyvä ja kutsuva evanke-liumin sanoma. Inhimillisen viisauden ja ymmärryksen kautta uskon salaisuus ja Jumalan valtakunnan olemus ei aukene.
Sen sijaan Jumalalle kelpasi ”tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat” (1. Kor. 1:21). Sanoma parannuksesta ja syntien anteeksiantamuksesta on yhä voimassa. Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin uskominen omalle kohdalle johdattaa uskojansa perille taivaaseen.
Kannattaa haudata kännykän kanssa, jossa pitkäkestoinen akku. Voi sitten säännöllisesti kokeilla josko vastaisi.
Vainajilla on oma paikkansa meidän ajatuksissa, mutta ei niihin pidä hakea kontaktia vaan päinvastoin, jos tulevat unessa näkyviksi, pitää käskeä heti takaisin manan majoille.
Vainajiin saa yhteyden ja hopeavesi parantaa syövän, lehmät osaavat lentää ja minä tiedän tulevat lottonumerot 🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaan ilossa ja autuudessa ei tunneta enää mitään murheita. Rikas mies pyysi Abrahamia lähettämään Lasaruksen isänsä taloon puhumaan hänen viidelle veljelleen, etteivät hekin joutuisi samaan vaivan paikkaan. Hänelle vastattiin: ”Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.” (Luuk. 16:29.)
Mies ei epätoivossaan hellittänyt, vaan pyysi, että joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, jotta he tekisivät parannuksen. Jeesus tiesi omasta kokemuksestaan, että kaikki ihmiset eivät uskoneet häneen, vaikka hän teki monia ihmetekoja.
Jumalalla on maan päällä valtakuntansa, jossa kaikuu hyvä ja kutsuva evanke-liumin sanoma. Inhimillisen viisauden ja ymmärryksen kautta uskon salaisuus ja Jumalan valtakunnan olemus ei aukene.
Sen sijaan Jumalalle kelpasi ”tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat” (1. Kor. 1:21). Sanoma parannuksesta ja syntien anteeksiantamuksesta on yhä voimassa. Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin uskominen omalle kohdalle johdattaa uskojansa perille taivaaseen.
Juuri näin. ”Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot niitä”. Meillä on vielä Uuden Testamentin ilmoitus niiden lisäksi, jopa on riittävästi Jumalan Sanaa josta etsiä vastaukset ”Elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta”.
Koska Jumala useissa Vanhan Testamentin kohdissa ankarasti kieltää näiden henkimaailmaa kanavoivien tyyppien kanssa tekemisissä olemisen (ja velvoittaa tuomitsemaan heidät kuolemaan) ei ole YHTÄÄN syytä olettaa että sen reitin kautta tulisi mitään muuta kuin valhetta ja petosta.
Jumala ei koskaan, ikinä käytä meedioita oman ilmoituksensa välikappaleena. On olemassa sellainen looginen periaate että ”Jumala ei siunaa sitä minkä raamattu kieltää”.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään meedion, joka oikeasti saa yhteyden kuolleisiin. Olen saanut hänen kauttaan kuolleilta sukulaisiltani viestejä sekä yhteyden myös edesmenneeseen koiraani. Tämä meedio kuvaili näitä sukulaisiani, heidän kuolisyitään ja sitä minkä ikäisiä he olivat kuollessaan aivan oikein ja kertoi asioita mitä hän ei olisi muuten voinut tietää. Oli todella lohduttavaa saada yhteys myös rakkaaseen koiraani, hänellä ei ole kipuja enää.
Uskokaa tai olkaa uskomatta, mutta älkää pilkatko ihmisiä joilla on tällaisia kokemuksia. On olemassa muutakin kuin tämä näkyvä maailma, uskotte tai ette.
Tässä ei ole välttämättä kyse yhteydestä kuolleisiin, vaan siitä, että uskon joillain ihmisillä olevan kyky olla yhteydessä toisten ajatuksiin. Eli kyse voi olla telepatian tapaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. ”Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot niitä”. Meillä on vielä Uuden Testamentin ilmoitus niiden lisäksi, jopa on riittävästi Jumalan Sanaa josta etsiä vastaukset ”Elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta”.
Koska Jumala useissa Vanhan Testamentin kohdissa ankarasti kieltää näiden henkimaailmaa kanavoivien tyyppien kanssa tekemisissä olemisen (ja velvoittaa tuomitsemaan heidät kuolemaan) ei ole YHTÄÄN syytä olettaa että sen reitin kautta tulisi mitään muuta kuin valhetta ja petosta.
Jumala ei koskaan, ikinä käytä meedioita oman ilmoituksensa välikappaleena. On olemassa sellainen looginen periaate että ”Jumala ei siunaa sitä minkä raamattu kieltää”.
Velvoittaa tuomitsemaan heidät kuolemaan? Miksi tämä? Tämä jo yksin kertoo, että Raamattu on väärässä ja pelkkää ihmisten pelkoa. Kyseessä on luultavasti asia, jonka takia osa muutenkin jo heikkohermoinen aina joskus sekosi. Tyhmät ihmiset Raamatun aikoihin kuvittelivat sekoamisen johtuvan joistan pahoista hengistä, ja siksi asenne Raamatussa asiaan on tuollainen. Todellisuudessa asiasta ei ole mitään sellaista vaaraa kenellekään, että se pitäisi kieltää. Jos joku sekoaa kuollutta surressaan, se on aivan muiden tahojen asia hoitaa, kuin uskonnon.
Vierailija kirjoitti:
Vainajilla on oma paikkansa meidän ajatuksissa, mutta ei niihin pidä hakea kontaktia vaan päinvastoin, jos tulevat unessa näkyviksi, pitää käskeä heti takaisin manan majoille.
Ei tarvitse. Voi saada lohduttavan kokemuksen tapaamisesta unessa vainajan kanssa. Eisiinäole mitään, miksi pitäisi toimia muuten kuin muidenkaan unien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden väitteille ole mitään todisteita olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vainajiin saa yhteyden ja hopeavesi parantaa syövän, lehmät osaavat lentää ja minä tiedän tulevat lottonumerot 🙄🙄🙄
Saan yhteyden kehen tahansa, miten olisi Prinssi Harry, Putin, Darwin tai Marilyn Monroe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että Raamatussa sanotaan jotain ei kelpaa todisteeksi yhtään mistään.
Ei kommentin ollut tarkoituskaan todistaa mitään kenellekään. Totesin vaan, että jos on olemassa totuus silmille näkymättömistä asioista, jotta näinköhän se muuttuu jonkun ihmisen mielipiteen mukaan.
Miten lauseesi siihen viittasi? Raamattu ei ole se olemassaoleva totuus kuitenkaan, sen voi sanoa. Koska yksikään ihminen ei sitä totuutta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole välttämättä kyse yhteydestä kuolleisiin, vaan siitä, että uskon joillain ihmisillä olevan kyky olla yhteydessä toisten ajatuksiin. Eli kyse voi olla telepatian tapaisesta.
Oletko kokenut tämän?
Missä se totuus on ja mikä se on? Mikä sen todistaa todeksi?