Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?

Vierailija
26.08.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (1840)

Vierailija
1421/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisten luona grillattiin. Yleensä tykkään grilliruuasta, mutta punainen raaka liha ei uponnut meidän perheelle. Väkisin sitä nieleskelimme.

Eli oli varmaan medium miinus. No, tiedän monta muutakin joka tykkää syödä lihansa kengänpohjana.

En syö lihaa, niin en ole ikinä ymmärtänyt tätä nokittelua, jos joku tykkää syödä lihansa kypsänä. Että ainoa oikea tapa olisi raakana. Mikä juttu tää on? Eihän samanlaista tapahdu jos vaikka joku tykkää juoda kahvinsa muistana, toinen maidon kanssa. Eikö nämä ole ihan makuasioita?

Ongelma on siinä että kypsäksi paistettu pihviliha on pilalla. Eli se liha, raaka-aine on pilattu. Ihmiset jotka syövät pihvin mediumia kypsempänä eivät siis kunnioita raaka-ainetta. Ihmiset jotka haluavat syödä kypsää lihaa pitäisi tilata sellaista lihaa joka sopii kypsäksi paistamiseen. Pihviliha on siis väärä valinta heille.

Mitä sitten? Onko se sinulta pois?

Jos joku haluaa pihvinsä kypsänä hän maksaa kuitenkin sen saman hinnan joka syö pihvinsä "oikein".

En minäkään tajua miksi jotain ruoka-ainetta pitäisi palvoa tuolla tavalla. Jokainen tyylillään ja makunsa mukaan. 

Olen ollut yhden kerran syömässä seurueessa jossa yksi "parempi" alkoi paasaamaan kypsänä pihvinsä tilanneelle.  Se kypsä pihvi ei pilannut sitä illallista. Se paasaaminen kyllä pilasi.

Joo, pidän mediumista ja pidän myös kypsästä. Ei se liha oikeasti mene pilalle, vaikka sen kypsentääkin well doneksi. Hyvällä kastikkeella kaikki kypsyysasteet ovat hyviä.

Vierailija
1422/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan keittotaidoton isäparkani joutui kokin hommiin joskus äidin ollessa poissa. Hän päätti tehdä hermekeittoa muttei löytänyt jauhelihaa joten korvasi proteiinin kalapuikoilla. XD Sitä soppaa sitten nieleskellen lusikoin kun kävi taataa sääliksi. Nykyään isä osaa jo kokkailla ihan kiitettävästi kiitos kotitöiden tasa-arvoistumisen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kieli ja nousukasmaisuus kuuluvat yhteen? Ennen syötiin eläimistä kaikki. Kuten nytkin tulisi tehdä

Vierailija
1424/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia join kerran.. hyi helvata!

Vierailija
1425/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluessa keitettyjä lampaanjalkoja.

Vierailija
1426/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamomillatee, sienilihapullat (oksensin ne tosin pois)

Vierailija
1427/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain Rainbowin banaanilimsaa...

Vierailija
1428/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisten luona grillattiin. Yleensä tykkään grilliruuasta, mutta punainen raaka liha ei uponnut meidän perheelle. Väkisin sitä nieleskelimme.

Eli oli varmaan medium miinus. No, tiedän monta muutakin joka tykkää syödä lihansa kengänpohjana.

En syö lihaa, niin en ole ikinä ymmärtänyt tätä nokittelua, jos joku tykkää syödä lihansa kypsänä. Että ainoa oikea tapa olisi raakana. Mikä juttu tää on? Eihän samanlaista tapahdu jos vaikka joku tykkää juoda kahvinsa muistana, toinen maidon kanssa. Eikö nämä ole ihan makuasioita?

Ongelma on siinä että kypsäksi paistettu pihviliha on pilalla. Eli se liha, raaka-aine on pilattu. Ihmiset jotka syövät pihvin mediumia kypsempänä eivät siis kunnioita raaka-ainetta. Ihmiset jotka haluavat syödä kypsää lihaa pitäisi tilata sellaista lihaa joka sopii kypsäksi paistamiseen. Pihviliha on siis väärä valinta heille.

Mitä sitten? Onko se sinulta pois?

Jos joku haluaa pihvinsä kypsänä hän maksaa kuitenkin sen saman hinnan joka syö pihvinsä "oikein".

En minäkään tajua miksi jotain ruoka-ainetta pitäisi palvoa tuolla tavalla. Jokainen tyylillään ja makunsa mukaan. 

Olen ollut yhden kerran syömässä seurueessa jossa yksi "parempi" alkoi paasaamaan kypsänä pihvinsä tilanneelle.  Se kypsä pihvi ei pilannut sitä illallista. Se paasaaminen kyllä pilasi.

Joo, pidän mediumista ja pidän myös kypsästä. Ei se liha oikeasti mene pilalle, vaikka sen kypsentääkin well doneksi. Hyvällä kastikkeella kaikki kypsyysasteet ovat hyviä.

Riippuu ihan mistä päin ruhoa on liha leikattu. Ei kai nyt kukaan syö läpikypsää sisäfileetä? Sehän on niin rasvatonta, että menee kypsänä ihan kengänpohjaksi.

Vierailija
1429/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimakkaraa. Älkää kokeilko.

Vierailija
1430/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan keittotaidoton isäparkani joutui kokin hommiin joskus äidin ollessa poissa. Hän päätti tehdä hermekeittoa muttei löytänyt jauhelihaa joten korvasi proteiinin kalapuikoilla. XD Sitä soppaa sitten nieleskellen lusikoin kun kävi taataa sääliksi. Nykyään isä osaa jo kokkailla ihan kiitettävästi kiitos kotitöiden tasa-arvoistumisen..

Lutunen :D

Vierailija
1431/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperipiirakka. Ei vaan tipu. vaikka kuinka paljon olisi jäätelöä tai kastiketta. (ja toinen on suomalaiset mansikat ja mansikkakakku....). Totta vaikkakin vähän outoa monien mielestä.

Vierailija
1432/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sake

Vierailija
1433/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskiä! 🥵

Vierailija
1434/1840 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sake

Se on tosiaan pahaa viinaa. Toinen on grappa, josta saan vahvan yökötysrefleksin. Olen juonut Suomessa paljon parempaa pontikkaa.

Vierailija
1435/1840 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin poikaystävän kanssa hänen ulkomaalaistaustaiselle kaverille kylään. Olin innoissani sillä kaikki heidän kotimaastaan peräisin olevat ruuat oli joka kerta uponneet ja olin varma että siellä olisi jotain hyvää tarjolla. Istuimme siellä sohvalla ja kaveri ojensi poikaystävälle jotain mustaa ja sitkeän näköistä vartaassa. Otin suuhuni palasen ja ei ollut kakomiskohtaus kaukana. Miehet menivätt keittiöön ja livahdin vaivihkaa vessaan sylkemään sen ällötyksen pois. Ihan hirveän epäkohteliasta jos olisin jäänyt kiinni mutta en nähnyt vaihtoehtoa tässä tilanteessa. Kysyin mitä kyseinen ruoka oli, niin lampaan maksaa.

Vierailija
1436/1840 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä Tihvinänässä syötiin luostarissa ja ruoka oli onneksi melko mauton, mutta heidän erikoisherkku oli kuuma juoma ruuan kera, mitä en enää muista mikä oli, mutta sen maku ja haju oli todella vastenmielinen.

Muutenkin jäi sieltä vähän ikävä fiilis, mutta tulipahan käytyä ja toista kertaa ei tartte mennä.

Kahvi?

Vierailija
1437/1840 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiskeitto, sienikeitto ja punajuurisosekeitto, kaikki saman perheen luona. Olen melko kaikkiruokainen, mutta sienet, sisäelimet ja jotkut kasvikset, kuten punajuuri ovat sellaisia, joista en pidä. Noita ruokia pakotin itseni jokaista syömään lautasellisen jokaista ruokaa, jota minulle tarjottiin, koska olin kylässä enkä kehdannut pahoittaa emännän mieltä sanomalla, että ruoka oli pahaa. Näin jälkeenpäin vain ihmetyttää, että niiden viiden kerran aikana kun söin heillä, niin miten hän oli joka kerta onnistunut tekemään sellaista ruokaa, josta en pidä. Söin siis tuon perheen luona 5 kertaa, joista kahdella kertaa tarjottiin sosekeittoa, 2 kertaa sienikeittoa ja kerran munuaiskeittoa. Erikoista minusta oli myös, että niillä kerroilla, kun olin heillä syömässä, niin vain minulle tarjottiin noita ruokia kun perheen vanhemmat söivät eri ruokia, kuten vaikka pizzaa.

Vierailija
1438/1840 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanat :(

Vierailija
1439/1840 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo oli ootellut mua jo pari päivää vanhassa talossaan, jossa ei ollut jääkaappia. Oli tehnyt lettuja. Laittoi ne mun eteen ja kun nostin ylintä, vihree homelima liimasi sen alempaan lettuun. En kehdannut sanoa mitään vaan söin ne. Ei ole sen jälkeen letut maistuneet. Tapahtui 45 vuotta sitten.

Minkä ihmeen takia menit kaksi päivää myöhässä?

Vierailija
1440/1840 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskiä! 🥵

Mitähän viskiä? Niitä on olemassa tuhansia erimakuisia vaihtoehtoja.