Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimon lapsellinen reaktio isyystestiin

Vierailija
26.08.2019 |

Saimme hiljattain esikoisemme. Minä pyysin isyystestiä johon hän suostui ilman sen suurempaa vastustelua, melodramaattisesti vain totesi tyyliin "mieti nyt mitä oikeasti pyydät multa" tms.. Noh. Testien tulokset tulivat takaisin. Avasin ne töissä ja kotiin tullessa kerroin, että tulokset olivat tulleet ja minä olin isä. Ajattelin tämän olevan iloinen asia, mutta samantien kun jaoin tuon tiedon, hän alkoi dramaattisin elkein pakkaamaan vaatteitaan. Kysyin mitä hittoa hän tekee, johon vastasi että muuttaa vanhempiensa luo. Mitä vit*ua? Ei kai hän voi olla tosissaan? Mitä teen? Rakastan häntä minun oli vain oltava varma totuudesta, olen luonteeltani sellainen.

M33

Kommentit (538)

Vierailija
61/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtökohtaisesti epäilee toista pettämisestä, ilman mitään todisteita...niin onhan sinun tyttöystävälläsi myös oikeus vaatia isyystestiä kaikista lähinaapureissa/tuttavissa/ystäperheissä syntyneistä lapsista.

En minä mitään epäile, mutta todista silti, ettet sinä petä.

Vierailija
62/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa siitä vetää herneitä nenään jos joku haluaa isyystestin tehdä. Siihen ehkä kannattaisi suhtautua vaan ruriinitoimenpiteenä vaikka itse tietäisikin kuka on isä.

Sen sijaan suhtautuminen tulokseen iloisena yllätyksenä on aika pstä.

Jos joku on mielenvikainen eikä pysty edes kumppaninsa luottamaan niin tällaisen kanssa ei voi olla parisuhteessa. Mihin tässä epäilyssä ja syyttömyyden todistelussa vedetään raja? Parisuhde perustuu luottamukseen. Jos sitä ei ole , ei ole suhdettakaan. Sitä paitsi rutiinitestaamisessa on sekin ongelma, että jos todetaan, että tämä tyyppi ei ole isä , niin millä menetelmällä systeemi etsii sen lapsen isän? Perustetaan maailmanlaajuinen miesten dna-tietopankki, josta isä mätchätään? Siinäpä sitten joka tyyppi saa elää pelko persiissä , että koska sieltä jokin kännipanon tai yhdenyön suhteen miksi tarvitsee elättäjän. Isyydestä et voi kiemurrella eroon.

Tällainen täysin kattava dna-tietoksnta on myös rikosten selvittelyn kannalta kätevä. Raiskaritkin löytyy napsia vaan. Jätä dnatasi johonkin niin kiinni jäät. Tosin tämähän vaan koskee miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtökohtaisesti epäilee toista pettämisestä, ilman mitään todisteita...niin onhan sinun tyttöystävälläsi myös oikeus vaatia isyystestiä kaikista lähinaapureissa/tuttavissa/ystäperheissä syntyneistä lapsista.

Niinpä. Koska kävit työmatkalla Berliinissä, todista ettet pettänyt ja ole jonkun isä.

Vierailija
64/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen edun nimissä ihan kaikki on testattava. Kun lapsi sitten syntyy hänen tietojaan verrataan sitten noihin tietoihin ja selvitetään se kuka on todennäköisin isä. Monissa perheissä syntyy yllätyksiä kun omalle puolisolle "syntyy" lapsi naapuriin tai satojen kilometrien päähän.

Vierailija
65/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies olisi käyttäytynyt kuvatulla tavalla, niin olisin pakannut laukkuni minäkin. Tosin jo testivaiheessa, ennen tuloksia. Testi on toki ihan sallittua tehdä, ei siinä mitään, mutta parisuhde olisi ohi. Jos ei luota, niin ei luota. Ilman luottamusta ei ole mitään. Ja korostan, että sinänsä testi on ok ja jos sen haluaa niin fine. Mutta mä en parisuhdetta jatkaisi, mutta tässähän ei ollutkaan kyse siitä, että mies olisi halunnut jatkaa suhdetta, hän vaan halusi varmistaa isyytensä. Eli selvittää, onko puoliso pettänyt. Jättäisin siis myös jos mies stalkkaisi puhelimen tai tekisi jotain muuta selvittääkseen, että olenko uskoton. En ole.

Sokeasti naisen sanaan luottaminen vuonna 2019 on täyttä idiotismia. Ainoastaan hullu tekee 18 vuoden elatussitoumuksen täysin toisen sanaan perustuen.

Eikä miehen sanaan voi luottaa, jos hän kieltää olevansa naapurin yh:n lapsen isä. Isyys pitää testata, että nainen saa varmuuden.

Myös kaikki miehen työtoverien lapset pitää testata. Samoin harrastuskavereiden, kaupan kassojen ja hyvänpäiväntuttujen

Vierailija
66/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Olisin toiminut itse samoin. Jos ei minuun luota, ei tartte minun kanssa asua ja olla. Sama pätee toisinpäin. Jos en voi mieheen luottaa, ei ole parisuhdetta. Kokeiltu on, eikä sellainen parisuhde ole mistään kotoisin. 

N33

Miten kommentoit niitä tuhansia/kymmeniä tuhansia perheitä Suomessa jossa isällä on käenpoika elätettävänä kun nainen ei ole saanut sanottua, että "on ihan mahdollista että lapsen isi onkin yks toinen"? Olisiko noissa tapauksissa naisen tenttaaminen oikein vai ei? Ja koska miehellä ei ilman testiä ole millään tavalla varmuutta, eikö todiste ole perusteltua?

Vierailija
67/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Olisin toiminut itse samoin. Jos ei minuun luota, ei tartte minun kanssa asua ja olla. Sama pätee toisinpäin. Jos en voi mieheen luottaa, ei ole parisuhdetta. Kokeiltu on, eikä sellainen parisuhde ole mistään kotoisin. 

N33

Miten kommentoit niitä tuhansia/kymmeniä tuhansia perheitä Suomessa jossa isällä on käenpoika elätettävänä kun nainen ei ole saanut sanottua, että "on ihan mahdollista että lapsen isi onkin yks toinen"? Olisiko noissa tapauksissa naisen tenttaaminen oikein vai ei? Ja koska miehellä ei ilman testiä ole millään tavalla varmuutta, eikö todiste ole perusteltua?

Jos mies perustelee sitä ettei HÄN luota MINUUN, sillä että joku muukin jossain joskus pettänyt niin sehän kertoo suhteestamme kaiken oleellisen. Jos hän tenttaa minua pettämisestä, ei hän luota minuun. Toki on perusteltua teettää testi jos ei luota, mutta ei suhteella ole silloin tulevaisuutta.

Vierailija
68/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hyvä jos isyystesti tehtäisiin automaattisesti. Itse olen 30v. enkä vieläkään tiedä kuka isäni on, kolmen eri miehen kanssa olen testin tehnyt eikä ole täsmännyt. En ymmärrä miksi äitini valehtelee vieläkin asiasta. Jos oma mieheni haluaisi tehdä testin niin en loukkaantuisi. Voihan se lapsikin myöhemmin haluta varmuuden. Mutta provohan tämä koko aloitus oli 😄

Vierailija
69/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisit ap reagoinut, jos puoliso olisi vaatinut isyystestin? Millaise fiilikset olisit saanut siitä? Olisitko halunnut jatkaa parisuhdetta?

Kun mietit sitä, pääset lähemmäs niitä fiiliksiä, jotka vaatimuksesi on aiheuttanut puolisollesi.

Vierailija
70/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun piti oikein valaista puolisoasi siitä, että sinä olet lapsen isä? Hän ei varmaan tiennytkään sitä aiemmin... 

..Vai luuletko että hän(kin) oli odottanut jännittyneenä tulosta, että kummankohan sitten on...?

Eli olisi kannattanut käyttäytyä itse ihan hillitysti tulosten saavuttua, eikä paljastaa kuinka suuri epäilys sulla olikaan ollut asiasta. Tulosten ei tosiaan olisi pitänyt olla mikään "iloinen yllätys", vaan jo tiedossa olevan asian toteaminen kirjallisesti faktana.

Totta kai nainen tietää että hän on äiti, ja hän tietää kuka isä on.

Isällä ei ole asiasta mitään varmuutta, eikä ole ikinä ollutkaan ennenkuin geenitestit yleistyivät siinä 80-90-luvuilla.

Silti näiden loukkaantuja-prinsessoiden mielestä naista on loukattu ja miehet sikaimaisia etuoikeuttuja paskoja jotka vaan loukkaavat ja kiusaavat naisia. Miehet eivät juuri ikinä ole varmoja lapsistaan, mutta silti ovat niin etuoikeuttuja!!

Vierailija
71/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tälleen avoliitossa olevana 31-vuotiaana raskaana olevana naisena ymmärrä, miksi siitä pitäisi suuttua, että mieskin tahtoo mustaa valkoisella siitä, että lapsi on hänen jälkeläisensä. Meille naisille se nyt on aika itsestäänselvää, että se synnytetty lapsi on oma, mutta... Itse ainakin tarjosin kuukausitolkulla miehelleni, että tehdään isyystesti niin saa hänkin olla sitten ihan varma asiasta. Hän kuitenkin itse myöhemmin kieltäytyi ja halusi tehdä isyystunnustuksen. Minullehan siinä ei tietty ole mitään epäselvää, että hän on lapsen isä. Ihan sitä ajattelin, että hänellä olisi siitä myös todistusaineistoa.

Olen samaa mieltä monien täällä kommentoineiden kanssa, että isyystestin pitäisi olla ihan automaattinen kaikille liiton muodosta huolimatta.

Toinen juttu, mikä pitäisi korjata, on se, että avoliitossa ennen syntymää tehdyn isyystunnustuksen pitäisi antaa isällekin lapsen huoltajuus syntymästä saakka. Nyt siinä pitää kuulemma joku kuukausi syntymän jälkeen odottaa, että jaksavat asian maistraatissa käsitellä, mikä on todella törkeää.

Ap:ta ymmärrän hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Ex-puolisolla selvästi kyvyttömyyttä nähdä asiat miehen näkökulmasta tässä asiassa - ja niin on aika monella muullakin naisella.

Miksi miehen pitäisi vaan sokeasti luottaa naiseen näin tärkeässä asiassa? Ennemmin meidän naisten pitäisi olla valmiit todistamaan kaikin keinoin, että se todella on sen oman rakkaan puolison jälkeläinen, jos itse kerran varmasti tietää, ettei ole vieraissa käynyt.

Outoa loukkaantua tuollaisesta, mutta tässä taas tulee nähtyä, miten moni nainen ajattelee tunteella järjen sijaan.

Vierailija
72/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisit ap reagoinut, jos puoliso olisi vaatinut isyystestin? Millaise fiilikset olisit saanut siitä? Olisitko halunnut jatkaa parisuhdetta?

Kun mietit sitä, pääset lähemmäs niitä fiiliksiä, jotka vaatimuksesi on aiheuttanut puolisollesi.

Jos nainen vaatii niin silloin heti on tiedossa pettäminen! Jos mies niin silloin halutaan vain varmistus ettei haeta taloudellista hyötyä virheellisesti.

Vierailija
73/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka pysyttäisiin ihan oman perheen sisällä. Logiikallasi sinun pitäisi todistaa jokainen hetki vapaa-ajaltasi jolloin et tullut raskaaksi, pettää katsos voi ilman raskautumistakin.

Vierailija
74/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa siitä vetää herneitä nenään jos joku haluaa isyystestin tehdä. Siihen ehkä kannattaisi suhtautua vaan ruriinitoimenpiteenä vaikka itse tietäisikin kuka on isä.

Sen sijaan suhtautuminen tulokseen iloisena yllätyksenä on aika pstä.

Jos joku on mielenvikainen eikä pysty edes kumppaninsa luottamaan niin tällaisen kanssa ei voi olla parisuhteessa. Mihin tässä epäilyssä ja syyttömyyden todistelussa vedetään raja? Parisuhde perustuu luottamukseen. Jos sitä ei ole , ei ole suhdettakaan. Sitä paitsi rutiinitestaamisessa on sekin ongelma, että jos todetaan, että tämä tyyppi ei ole isä , niin millä menetelmällä systeemi etsii sen lapsen isän? Perustetaan maailmanlaajuinen miesten dna-tietopankki, josta isä mätchätään? Siinäpä sitten joka tyyppi saa elää pelko persiissä , että koska sieltä jokin kännipanon tai yhdenyön suhteen miksi tarvitsee elättäjän. Isyydestä et voi kiemurrella eroon.

Tällainen täysin kattava dna-tietoksnta on myös rikosten selvittelyn kannalta kätevä. Raiskaritkin löytyy napsia vaan. Jätä dnatasi johonkin niin kiinni jäät. Tosin tämähän vaan koskee miehiä.

Ja dna:n voi ottaa kaikilta poikalapsilta neuvolakäynnin yhteydessä, jolloin olisi rikollisuutta ja isyyttä varten tiedot ja se olisi halpa toimenpide. Tai sitten armeijassa tai kutsuntojen yhteydessä. Samoin sukupuolitautitestit.

Ja rekisteristä vaimot/tyttöystävät saisi määräajoin tarkistaa miehen henkilötunnuksella on aikaisempia syntyneitä lapsia ja miehellä ollut sukupuolitauteja. Ja se helpottaisi viranomaisia ja erityisesti naisia, kun miehet ovat niin halukkaita kuitenkin jakamaan dna-tietojansa.

Miesten dna-pankki on kannattamisen arvoinen asia, koska miehet tekevät enemmän rikoksia ja testaavat omaa isyyttä.

Vierailija
75/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun piti oikein valaista puolisoasi siitä, että sinä olet lapsen isä? Hän ei varmaan tiennytkään sitä aiemmin...  

..Vai luuletko että hän(kin) oli odottanut jännittyneenä tulosta, että kummankohan sitten on...?

Eli olisi kannattanut käyttäytyä itse ihan hillitysti tulosten saavuttua, eikä paljastaa kuinka suuri epäilys sulla olikaan ollut asiasta. Tulosten ei tosiaan olisi pitänyt olla mikään "iloinen yllätys", vaan jo tiedossa olevan asian toteaminen kirjallisesti faktana.

Jep. Vähän sama kuin avioliittoon halutessa selvitetään esteet, ja esteettömyys ilmoitettaisiin kuin ihmeellisenä ja odottamattomana uutisena.

Vierailija
76/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isyystesti automaattiseksi aivan kaikille, niin ei tarvitsisi kansalaisten tehdä omia testejä.

Samaa mieltä. Minä vaadin isyystestiä aikoinaan ja onneksi vaadin. En ollut isä.

Vierailija
77/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tälleen avoliitossa olevana 31-vuotiaana raskaana olevana naisena ymmärrä, miksi siitä pitäisi suuttua, että mieskin tahtoo mustaa valkoisella siitä, että lapsi on hänen jälkeläisensä. Meille naisille se nyt on aika itsestäänselvää, että se synnytetty lapsi on oma, mutta... Itse ainakin tarjosin kuukausitolkulla miehelleni, että tehdään isyystesti niin saa hänkin olla sitten ihan varma asiasta. Hän kuitenkin itse myöhemmin kieltäytyi ja halusi tehdä isyystunnustuksen. Minullehan siinä ei tietty ole mitään epäselvää, että hän on lapsen isä. Ihan sitä ajattelin, että hänellä olisi siitä myös todistusaineistoa.

Olen samaa mieltä monien täällä kommentoineiden kanssa, että isyystestin pitäisi olla ihan automaattinen kaikille liiton muodosta huolimatta.

Toinen juttu, mikä pitäisi korjata, on se, että avoliitossa ennen syntymää tehdyn isyystunnustuksen pitäisi antaa isällekin lapsen huoltajuus syntymästä saakka. Nyt siinä pitää kuulemma joku kuukausi syntymän jälkeen odottaa, että jaksavat asian maistraatissa käsitellä, mikä on todella törkeää.

Ap:ta ymmärrän hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Ex-puolisolla selvästi kyvyttömyyttä nähdä asiat miehen näkökulmasta tässä asiassa - ja niin on aika monella muullakin naisella.

Miksi miehen pitäisi vaan sokeasti luottaa naiseen näin tärkeässä asiassa? Ennemmin meidän naisten pitäisi olla valmiit todistamaan kaikin keinoin, että se todella on sen oman rakkaan puolison jälkeläinen, jos itse kerran varmasti tietää, ettei ole vieraissa käynyt.

Outoa loukkaantua tuollaisesta, mutta tässä taas tulee nähtyä, miten moni nainen ajattelee tunteella järjen sijaan.

Hienosti kirjoitettu! Olet kyllä aikamoinen helmi, toivotan sinulle ja puolisolle oikein aurinkoista tulevaisuutta. Yritän luottaa tekstin perusteella että olet oikeastikin nainen.

Vierailija
78/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Jos mies perustelee sitä ettei HÄN luota MINUUN, sillä että joku muukin jossain joskus pettänyt niin sehän kertoo suhteestamme kaiken oleellisen. Jos hän tenttaa minua pettämisestä, ei hän luota minuun. Toki on perusteltua teettää testi jos ei luota, mutta ei suhteella ole silloin tulevaisuutta.

Biologia on täysin moraalitonta ja itsekästä, vaikka nainen olisi kaikissa muissa asioissa rehellinen ja huomaavainen hän voi valehdella lapsen isästä ummet ja lammet jotta esim. tasokas elatus "isän" toimesta jatkuu.

Ei ole mitään outoa siinä että isä pyytää testiä tehtäväksi jos on esim. fyysisten piirteiden kautta pienintäkään epäilystä ettei lapsi ole oma.

Vierailija
79/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä parisuhteessa ollessa yritin lasta vaimoni kanssa. Minulla ei ollut mitään syytä epäillä häntä. Onneksi vaimoni ei voinut saada lasta koska kesken yrittämisen jäi kiinni suhteesta jossa ei käyttänyt ehkäisyä paitsi jälkiehkäisyä.

Ja nyt olen eronnut ja lapseton. Mutta kyllä haluaisin Isyystesti tulevaisuudessa jos onni käy ja löytäisin puolison joka haluaisi vielä lapsen. En epäile mahdollista tulevaa kumppania pettämisestä mutta silti haluan varmistua isyydestä. Varsinkin nykyaikana kun avioliitot päätyvät useimmiten eroon.

Yleensä sen näkee lapsesta onko se oma.

Vierailija
80/538 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella naisella langassa tuntuu olevan pelko perseessä ja yrittävät vimmatusti estää miehiä tekemästä isyystestejä jne.

Miksiköhän? Mistä tämä kertoo? Miksi nainen jolla ei ole mitään salattavaa loukkaantuu asiasta niin verisesti?

Tulee mieleen ne äärimmäiset "loukkaantujat" kun mies vaatii avioehtoa ettei nainen osoittaudu kullankaivajaksi. Sitten yhtäkkiä "luottamus on menetetty" eikä alttarille astutakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän