Avovaimon lapsellinen reaktio isyystestiin
Saimme hiljattain esikoisemme. Minä pyysin isyystestiä johon hän suostui ilman sen suurempaa vastustelua, melodramaattisesti vain totesi tyyliin "mieti nyt mitä oikeasti pyydät multa" tms.. Noh. Testien tulokset tulivat takaisin. Avasin ne töissä ja kotiin tullessa kerroin, että tulokset olivat tulleet ja minä olin isä. Ajattelin tämän olevan iloinen asia, mutta samantien kun jaoin tuon tiedon, hän alkoi dramaattisin elkein pakkaamaan vaatteitaan. Kysyin mitä hittoa hän tekee, johon vastasi että muuttaa vanhempiensa luo. Mitä vit*ua? Ei kai hän voi olla tosissaan? Mitä teen? Rakastan häntä minun oli vain oltava varma totuudesta, olen luonteeltani sellainen.
M33
Kommentit (538)
Itseasiassa, isyystesti pitäisi olla nykyään automaattinen. Ihan kaikille, riippumatta liiton muodosta. On käsittämätöntä, että avioliitossa syntyneet lapset ovat automaattisesti pariskunnan lapsia, vaikka avioliitto olisi kestänyt kaksi kuukautta, kun taas vaikka avoliitto olisi kestänyt kaksi vuosikymmentä, niin isyys pitää tunnustaa. Olisi kaikille osapuolille huolettominta, kun isyys varmistettaisiin yhteikunnan toimesta automaattisesti.
Iloinen yllätys :,D sitten olisitte voineet juhlistaa asiaa vaikka ravintolassa? ”Hän olikin lapsen isä!” Huh. Juu olisin toiminut samoin. Toki suostun isyystestiin mutta suuri epäluottamuslause se on.
Millähän lainsäädännöllä pakkotestaus meillä onnistuisi?
Vierailija kirjoitti:
Se joka epäilee toista, pettää yleensä itse.
No kyllä sitä saattaa toista epäillä jos toinen on vaikka ennenkin pettänyt. Ei se nyt aina johdu siitä että itse pettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sillä lain suomalla oikeudella lapsen saada tietää biologiset vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se käy, koska lapsi on naisen kehon jatke. Isä on vain elättäjä, eikä sillä ole väliä onko hän biologinen tai ei-biologinen isä. Itse asiassa koko isyystesti pitäisi kieltää, kyllä asiat pitää pystyä keskustelemalla selvittämään.
Isyystesti pitäisi puhua jo ennen lapsen suunnittelua jotta konflikteilta säästyttäisiin hormonien aikana. Vaikka valitettavasti konflikti silloinkin tulee.
Joten toivottavasti joku jaksaisi tehdä kansalaisaloitteen jotta saataisiin seuraaville sukupolville isyystestit pakolliseksi.
Ainakin täältä tulee yksi nimi aloitteeseen.
Jos mun mies olisi käyttäytynyt kuvatulla tavalla, niin olisin pakannut laukkuni minäkin. Tosin jo testivaiheessa, ennen tuloksia. Testi on toki ihan sallittua tehdä, ei siinä mitään, mutta parisuhde olisi ohi. Jos ei luota, niin ei luota. Ilman luottamusta ei ole mitään. Ja korostan, että sinänsä testi on ok ja jos sen haluaa niin fine. Mutta mä en parisuhdetta jatkaisi, mutta tässähän ei ollutkaan kyse siitä, että mies olisi halunnut jatkaa suhdetta, hän vaan halusi varmistaa isyytensä. Eli selvittää, onko puoliso pettänyt. Jättäisin siis myös jos mies stalkkaisi puhelimen tai tekisi jotain muuta selvittääkseen, että olenko uskoton. En ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Lapsen oikeuksien takia muilla ei ole mitään oikeutta teettää testiä. Jos haluat kiistää isyytesi saat testit, mutta jos on tarkoitus jatkaa yhtenä perheenä niin kannattaa hyvin tarkkaan miettiä kannattaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuisiko kaikki miehet pakkotestesteihin? Pitäisikö saman tien pakottaa myös kaikki miehet koko maailmassa testeihin jotta varmasti saataisiin Suomen lapsille biologiset vanhemmat selville? Tietysti samalla pitäisi testata toki naisetkin, onhan voinut tapahtua lapsen tietämättä adoptio, kohdunvuokraus tai jotakin muuta vastaavaa.
Tuskin teidän suhde on ennen tätäkään kovin hyvä ollut kun tuollaisen asian takia aletaan tavaroita pakkaamaan.
Tämän tunnistaa tavalliseksi ulitrollaukseksi siitäkin, että aloittajalla ei itsellään ole mitään sanottavaa aiheesta. Uli keksii tarinan, muttei yleensä enää viitsi kommentoida sitä mitenkään.
Mitä teet?
Maksat tietysti lapsen kuluja ja olet hänen isänsä. Senhän sinä halusit varmistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tunteella ajateltuna tuo on melkoinen epäluottamuslause.
Järjellä ajateltuna Suomessa on joutunut elatusvelvolliseksi lapsille, jotka eivät ole omia. Eikö tästä vasta ollut IS/IL juttu, jossa mies joutui maksumieheksi ex-vaimonsa epärehellisyyden takia, vaikka isyys testattiin ja lapsi oli jonkun muun. Isyystestin pitäisi minusta olla rutiinitoimenpide, jos tällainen on mahdollista. Silloin se ei pahoittaisi kenenkään mieltä.
Juuri näin. Hankala asia, kun ymmärrän molempien kannat. Naisesta varmasti henkilökohtaisella tasolla on tuntunut pahalta, mutta tilastollisesti tämä toimenpide on erittäin järkevä, mutta se pitäisi tehdä rutiinina, eikä näin että jos isä pyytää (minkä ymmärrän täysin, jälleen tilastojen kannalta) niin se olisi äidille suoraan epäluottamuslause.
Harvoin suhteella on tulevaisuutta, jos luottamusta ei ole.
Isyystesti ok. ja seuraavaksi, kun vaimo kertoo lähtevänsä lenkille, vaadit siitä todisteita. Ja sellaisessa suhteessa ei voi hyvin.
Mitä sinä ajattelit, jos vaimo vaatisi sinulta joka kuukausi sukupuolitautitestin?
Täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä tätä joittenkin lapsellista pakkomiellettä isyystesteistä. Jos olet kyvytön luottamaan kumppanisi niin eipä tällaisen kanssa kannata yhteiselämää jatkaa. Ei ole mitään pohjaa luottamukselliselle suhteelle.
Lapsella myös on ihmisoikeudet ja oikeus koskemattomuuteen , joten toimenpiteiden ulottaminen häneen isän mielenvikaisuuden takia ei taida ihan lainsäädännöllisetikkään onnistua.
Turhaa siitä vetää herneitä nenään jos joku haluaa isyystestin tehdä. Siihen ehkä kannattaisi suhtautua vaan ruriinitoimenpiteenä vaikka itse tietäisikin kuka on isä.
Sen sijaan suhtautuminen tulokseen iloisena yllätyksenä on aika pstä.
Vierailija kirjoitti:
Olet osoittanut suurta rehellisyyden epäilystä. Epäilemällä isyyttäsi, olet siis epäillyt puolisosi uskollisuutta. Et myöskään ole luottanut hänen sanaansa, olet myös epäillyt valehtelijaksi. En itsekään tietäisi, miten tuollaisen jälkeen voisin enää jatkaa suhteessa. Siis suhteessa, jossa ei ole molemminpuolista luottamusta - tuskin kunnioitustakaan.
Voi kunpa isyys testattaisiin aina automaattisesti, myös avioliitossa syntyviltä, vältyttäisiin monelta murheelta.
Vaikka se testattaisiinkin automaattisesti, niin oman isyyden varmistaminen papereista tarkoittaa joka tapauksessa epäluottamusta mieheltä.
Jos suhde perustuu oikeudenmukaisuuteen, niin eikö vaimolla ole oikeus vaatia sinulta vastaavasti jotakin todistusta, ettet petä häntä. Joku seurantalaite vain nilkkaan ap.lle.
Myös sinulla voi olla useampi lehtolapsi? Jos sinulla oletuksena, että vaimosi on saattanut pettää vieraan miehen kanssa, eikä lapsi ole sun. Niin, kait se on mahdollista myös sinulta.
Niinpä ja ihan oikeasti vain se joka itse pettää epäilee toista.
Toivottavasti ex-vaimo saa yksinhuoltajuuden niin ettå apn tyylinen ihmisp,aska ei pääse pilaamaan lasta.
Ystävän avomies oli sanonut että haluaa isyystestin jos tekevät lapsen. Yståvä oli sanonut että ei sellaisiin suostuisi ettå on kyllå todella loukkaavaa. No ei tarvinnut mennä sinne asti kun mies paljastui pettäjäksi. Joku yhden yön hoito ilmoitti että olet iså. Mies oli pettänyt ystävääni kun he jo asuivat avoliitossa. Onneksi ystävä pääsi tuosta eroon.