Avovaimon lapsellinen reaktio isyystestiin
Saimme hiljattain esikoisemme. Minä pyysin isyystestiä johon hän suostui ilman sen suurempaa vastustelua, melodramaattisesti vain totesi tyyliin "mieti nyt mitä oikeasti pyydät multa" tms.. Noh. Testien tulokset tulivat takaisin. Avasin ne töissä ja kotiin tullessa kerroin, että tulokset olivat tulleet ja minä olin isä. Ajattelin tämän olevan iloinen asia, mutta samantien kun jaoin tuon tiedon, hän alkoi dramaattisin elkein pakkaamaan vaatteitaan. Kysyin mitä hittoa hän tekee, johon vastasi että muuttaa vanhempiensa luo. Mitä vit*ua? Ei kai hän voi olla tosissaan? Mitä teen? Rakastan häntä minun oli vain oltava varma totuudesta, olen luonteeltani sellainen.
M33
Kommentit (538)
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa, isyystesti pitäisi olla nykyään automaattinen. Ihan kaikille, riippumatta liiton muodosta. On käsittämätöntä, että avioliitossa syntyneet lapset ovat automaattisesti pariskunnan lapsia, vaikka avioliitto olisi kestänyt kaksi kuukautta, kun taas vaikka avoliitto olisi kestänyt kaksi vuosikymmentä, niin isyys pitää tunnustaa. Olisi kaikille osapuolille huolettominta, kun isyys varmistettaisiin yhteikunnan toimesta automaattisesti.
Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitää sekaantua kahden aikuisen ihmisen keskinäiseen suhteeseen? Ja maksaa vielä koko lysti? Ei ne testit nimittäin ilmaisia ole. Mistä ajattelit, että säästetään, jotta tämä uusi palvelu saadaan maksettua? Miksi aikuisia ihmisiä ylipäänsä pitää holhota tuolla tavoin? Heillä on lapsi, josta pitää pitää huolta, mutta lapsen isyyden selvittäminen on liian vaikea pala. Eikö samointein oteta sitä lasta yhteiskunnan holhoukseen. Ei kai ne sitäkään osaa hoitaa ja kasvattaa, jos pelkkä isyyden selvittäminen on noin vaikeaa ja pitää saada yhteiskunta apuun.
Kuinka paljon holhousta suomalaiset oikein haluaa? Välillä kitistään, että tämä on holhousyhteiskunta ja nyt sitten vaaditaan, että yhteiskunnan pitää sekaantua perheisiin yhä enemmän ja enemmän. Edes parisuhdetta ja lasten isyyksiä ei osata itse selvitellä.
Ymmärtäisin pyyntösi isyystestiin, jos teillä aiemmin on ollut äärimmäisen pahaa riitaa, tai jos teillä ylipäätään on jo lapsia, eikä enempää ollut enää suunnitteilla. Mutta... Miksi esikoisen kohdalla? Kuinka paljon luotatte toisiinne noin ylipäätään?
Olen aina ollut täysin uskollinen yhden miehen vaimo, joka vihaa pettämistä ja halveksii pettäjiä.
Jos mieheni edellyttäisi minulta testiä, parisuhde päättyisi välittömästi.
Jos miesten oikeuksia parannettaisiin. Isyyden peruutuksen osalta, tälläisiä keskusteluja ei tarvitsisi käydä. Mutta valitettavasti lainsäädäntö ei ole mitenkään miehen puolella isyyden osalta. Joten tätä kinaa käydään.
Myös jos miesten oikeuksia parannettaisiin niin suurella todennäköisyydellä myös kaikki holhous/yhteiskunnan varoilla keskustelut voitaisiin unohtaa.
Summa summarum (minun mielestä) : lain säädäntöä muutettava, joko miehen oikeuksien parantamiseksi tai pakollisen isyystestin kautta.
Kosta lehmälle jättämällä elarit
Maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kosta lehmälle jättämällä elarit
Maksamatta.
Oliko lehmä-äitykkäsi iloinen, kun kylän sonneista arvottiin elättäjääsi?
Pakko todeta kaikkiin jotka mainostaa olevansa yhden kumppanin puoliso. Todella pitkissä parisuhteissa mielipiteet/arvot valitettavasti muuttuu. Omalta osalta näin ja sain kokea sen oman puolison osalta.
Joten tulkaa mainostamaan uudestaan 25v parisuhteen jälkeen kuinka teidän arvot ja mielipiteet ovat aina pysyneet samoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan isäkandidaattien tehdä testi hiljaa kaupallisilla toimijoilla ja tilata vaikka tulokset työpaikan osoitteeseen.
Saa varmuuden, eikä tule turhaa pahaa verta suhteeseen.
En oikein usko, että se sairaalloinen luulottelu tuolla asettuu. Seuraavaksi aletaan tarkkailla auton matkamittarin lukemia, kauppareissulla kulutettuja minuutteja, tutkitaan puhelin, kyttäillään työpaikan tuntumassa...
Nähty on.
Sairaalloinen? Meinaatko, että naisten pettäminen on kuin valkoinen yksisarvinen? Liekö edes olemassa? Kuule, jokaisen vähänkään normaalimman naisen tapauksessa on aivan mahdollista, että lapsen isä on joku muu kuin puoliso. Se vaan on fakta.
Sairaalloista on, jos epäilee toista ilman yhtään minkäälaista syytä. Jos yhdessä lasta halutaan, sellainen onnistutaan saamaan alulle ja sitä yhdessä odotetaan, on kyllä sairasta koko ajan elätellä epäilystä siitä, onko kuitenkaan tuon lapsen isä. Mies on äärettömän typerä ja sairas mieleltään, jos pyrkii lisääntymään vaikkei yhtään luota kumppaniinsa.
Tottakai siinä on jo syytä kun katsoo faktisia tilastoja, joka toinen nainen on pettänyt kumppaniaan. Se, että joka toinen nainen pettää, ei ole minulle syy jäädä kokonaan lisääntymättä. Mutta kun kenestäkään muusta kuin itsestään, ei voi olla varma, on isyyden selvittäminen aivan looginen toimenpide miehen kannalta. Miten monta kertaa tämä pitää selittää?
"Tutkimuksessa oli kysymys, olivatko vastaajat koskaan solmineet ulkopuolisia tai rinnakkaisia suhteita nykyisen tai jonkin aiemman suhteensa aikana. Tähän vastasi myöntävästi vuonna 2015 39 prosenttia miehistä ja 30 prosenttia naisista."
https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/sek…
Samasta lähteestä:
"Julkisesta keskustelusta voisi saada kuvan, että seksuaalinen uskottomuus olisi suomalaisissa parisuhteissa yhä yleisempää. Todellisuus on kuitenkin toista. Trendinä on ollut jo pitkään uskollisuuden lisääntyminen."Elä sinä vaan omien harhaisten tilastojesi kanssa, jos se tekee sinut onnelliseksi. Me muut elämme elämäämme elävien ihmisten kanssa, monet hyvinkin onnellisissa parisuhteissa.
Väli kommenttina.
Muuten ihan hyvä mutta ei ole tilastotieteellisesti riittävä tutkimus. Virhemarginaali aivan järkyttävän suuri. Sitten voisi kysyä onko kukaan palstalla päässyt koskaan osallistumaan noihin? Kun ei tutkimuksessa selviä miten otanta on valittu.
-eri
Kummasti tuntuu otanta riittävän, kun saman instanssin statistiikalla todistellaan "nuorten naisten holtitonta seksikäyttäytymistä" ja nuorten miesten syrjäytymistä "vastikkeettomilta irtoseksimarkkinoilta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osoittanut suurta rehellisyyden epäilystä. Epäilemällä isyyttäsi, olet siis epäillyt puolisosi uskollisuutta. Et myöskään ole luottanut hänen sanaansa, olet myös epäillyt valehtelijaksi. En itsekään tietäisi, miten tuollaisen jälkeen voisin enää jatkaa suhteessa. Siis suhteessa, jossa ei ole molemminpuolista luottamusta - tuskin kunnioitustakaan.
Voi kunpa isyys testattaisiin aina automaattisesti, myös avioliitossa syntyviltä, vältyttäisiin monelta murheelta.
Nainen joka ei itse ehdota isyystestiä pettää. Ihmisellä jolla ei ole mitään salattavaa ei IKINÄ vastusta isyystestiä
Höpö höpö. En ehdota isyystestiä, koska tiedän kuka lapsen isä on. Jos mies haluaa testin, hankkikoot sen itse. Kyllä aikuinen ihminen osaa itse järjestää asian.
Voivatko alapeukuttajat selittää, millä perusteella minun täytyy järjestää isyystesti miehen puolesta? Kyllä oma mieheni osaa ihan itsenäisesti ottaa selvää, minne pitää olla yhteydessä ja mennä oman lapsensa kanssa näytille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan isäkandidaattien tehdä testi hiljaa kaupallisilla toimijoilla ja tilata vaikka tulokset työpaikan osoitteeseen.
Saa varmuuden, eikä tule turhaa pahaa verta suhteeseen.
En oikein usko, että se sairaalloinen luulottelu tuolla asettuu. Seuraavaksi aletaan tarkkailla auton matkamittarin lukemia, kauppareissulla kulutettuja minuutteja, tutkitaan puhelin, kyttäillään työpaikan tuntumassa...
Nähty on.
Sairaalloinen? Meinaatko, että naisten pettäminen on kuin valkoinen yksisarvinen? Liekö edes olemassa? Kuule, jokaisen vähänkään normaalimman naisen tapauksessa on aivan mahdollista, että lapsen isä on joku muu kuin puoliso. Se vaan on fakta.
Sairaalloista on, jos epäilee toista ilman yhtään minkäälaista syytä. Jos yhdessä lasta halutaan, sellainen onnistutaan saamaan alulle ja sitä yhdessä odotetaan, on kyllä sairasta koko ajan elätellä epäilystä siitä, onko kuitenkaan tuon lapsen isä. Mies on äärettömän typerä ja sairas mieleltään, jos pyrkii lisääntymään vaikkei yhtään luota kumppaniinsa.
Tottakai siinä on jo syytä kun katsoo faktisia tilastoja, joka toinen nainen on pettänyt kumppaniaan. Se, että joka toinen nainen pettää, ei ole minulle syy jäädä kokonaan lisääntymättä. Mutta kun kenestäkään muusta kuin itsestään, ei voi olla varma, on isyyden selvittäminen aivan looginen toimenpide miehen kannalta. Miten monta kertaa tämä pitää selittää?
"Tutkimuksessa oli kysymys, olivatko vastaajat koskaan solmineet ulkopuolisia tai rinnakkaisia suhteita nykyisen tai jonkin aiemman suhteensa aikana. Tähän vastasi myöntävästi vuonna 2015 39 prosenttia miehistä ja 30 prosenttia naisista."
https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/sek…
Samasta lähteestä:
"Julkisesta keskustelusta voisi saada kuvan, että seksuaalinen uskottomuus olisi suomalaisissa parisuhteissa yhä yleisempää. Todellisuus on kuitenkin toista. Trendinä on ollut jo pitkään uskollisuuden lisääntyminen."Elä sinä vaan omien harhaisten tilastojesi kanssa, jos se tekee sinut onnelliseksi. Me muut elämme elämäämme elävien ihmisten kanssa, monet hyvinkin onnellisissa parisuhteissa.
Väli kommenttina.
Muuten ihan hyvä mutta ei ole tilastotieteellisesti riittävä tutkimus. Virhemarginaali aivan järkyttävän suuri. Sitten voisi kysyä onko kukaan palstalla päässyt koskaan osallistumaan noihin? Kun ei tutkimuksessa selviä miten otanta on valittu.
-eri
"FINSEX-tutkimushankkeessa on jo vuosikymmeniä seurattu suomalaisten seksuaalielämässä tapahtuvia muutoksia. Erityisen seurannan kohteena ovat suomalaisten parisuhteissa, seksuaaliasenteissa, seksuaalisessa käyttäytymisessä ja seksuaaliongelmissa tapahtuvat muutokset. Kohteena on yli 30 aihepiirin indikaattoria. Eräiden, vastaajien nuoruutta kartoittavien, kysymysten osalta muutoksia voidaan seurata jo 50 vuoden ajalta."
"Keväällä 2015 kerättiin FINSEX-tutkimuksen uusi vertailukelpoinen väestöaineisto yhteistyössä Tilastokeskuksen kanssa. Tutkimuksen otantaan kuului 6000 18–79-vuotiasta miestä ja naista."
Mutta sulla varmaan olis paremmat metodit ja kattavampi otanta kuin Tilastokeskuksella. Siellä olis edustettuna kaikki ulikaverisi nyt ainaskin, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osoittanut suurta rehellisyyden epäilystä. Epäilemällä isyyttäsi, olet siis epäillyt puolisosi uskollisuutta. Et myöskään ole luottanut hänen sanaansa, olet myös epäillyt valehtelijaksi. En itsekään tietäisi, miten tuollaisen jälkeen voisin enää jatkaa suhteessa. Siis suhteessa, jossa ei ole molemminpuolista luottamusta - tuskin kunnioitustakaan.
Voi kunpa isyys testattaisiin aina automaattisesti, myös avioliitossa syntyviltä, vältyttäisiin monelta murheelta.
Nainen joka ei itse ehdota isyystestiä pettää. Ihmisellä jolla ei ole mitään salattavaa ei IKINÄ vastusta isyystestiä
Höpö höpö. En ehdota isyystestiä, koska tiedän kuka lapsen isä on. Jos mies haluaa testin, hankkikoot sen itse. Kyllä aikuinen ihminen osaa itse järjestää asian.
Sinua ei siis kiinnosta mitä miehesi tietää? Kiinnostaa vain se miten mies sinun sanomisen luottaa? Kuulostaa melko itse keskeiseltä ja narsistisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap:n vaimokaan vastustanut. Ap:n ongelma oli siinä, että naisen olisi pitänyt iloisesti hyväksyä miehen avoin epäluottamus, eikä näin yllättäen käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei siis kiinnosta mitä miehesi tietää? Kiinnostaa vain se miten mies sinun sanomisen luottaa? Kuulostaa melko itse keskeiseltä ja narsistisella.
Minun mieheni kyllä tietää olevansa lapsensa isä ilman, että hänellä on siitä "mustaa valkoisella". Se että tarvitsee päivänselviin asioihin kirjalliset vakuutuset ja todisteet kuulostaa erittäin vainoharhaiselta ja neuroottiselta.
Vierailija kirjoitti:
Pakko todeta kaikkiin jotka mainostaa olevansa yhden kumppanin puoliso. Todella pitkissä parisuhteissa mielipiteet/arvot valitettavasti muuttuu. Omalta osalta näin ja sain kokea sen oman puolison osalta.
Joten tulkaa mainostamaan uudestaan 25v parisuhteen jälkeen kuinka teidän arvot ja mielipiteet ovat aina pysyneet samoina.
No 25v parisuhteen jälkeen jos epäilys herää niin mies voi sopia niitten aikuisten tai liki aikuisten lasten kanssa itse isyystestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan sanottiin, että mies saa testauksen järjestää, jos niin haluaa. Ja kyllä minäkin omaan puolisoon luotan ja odotan, että hän luottaa minuun. Jos luottamus loppuu, loppu suhdekin. Sen lisäksi omista lapsista näki melko pian, kenen lapsia siinä on.
Katsoin eilen Atlantin yli -ohjelmaa. Ainakaan Hjalliksen ei tarvitse epäillä onko hän Joelin isä, sillä sen huomaa sokeakin. Että isällä ja pojalla voikin olla tismalleen samanlainen ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa, isyystesti pitäisi olla nykyään automaattinen. Ihan kaikille, riippumatta liiton muodosta. On käsittämätöntä, että avioliitossa syntyneet lapset ovat automaattisesti pariskunnan lapsia, vaikka avioliitto olisi kestänyt kaksi kuukautta, kun taas vaikka avoliitto olisi kestänyt kaksi vuosikymmentä, niin isyys pitää tunnustaa. Olisi kaikille osapuolille huolettominta, kun isyys varmistettaisiin yhteikunnan toimesta automaattisesti.
Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitää sekaantua kahden aikuisen ihmisen keskinäiseen suhteeseen? Ja maksaa vielä koko lysti? Ei ne testit nimittäin ilmaisia ole. Mistä ajattelit, että säästetään, jotta tämä uusi palvelu saadaan maksettua? Miksi aikuisia ihmisiä ylipäänsä pitää holhota tuolla tavoin? Heillä on lapsi, josta pitää pitää huolta, mutta lapsen isyyden selvittäminen on liian vaikea pala. Eikö samointein oteta sitä lasta yhteiskunnan holhoukseen. Ei kai ne sitäkään osaa hoitaa ja kasvattaa, jos pelkkä isyyden selvittäminen on noin vaikeaa ja pitää saada yhteiskunta apuun.
Kuinka paljon holhousta suomalaiset oikein haluaa? Välillä kitistään, että tämä on holhousyhteiskunta ja nyt sitten vaaditaan, että yhteiskunnan pitää sekaantua perheisiin yhä enemmän ja enemmän. Edes parisuhdetta ja lasten isyyksiä ei osata itse selvitellä.
Koska naiset ottavat henkilökohtaisena loukkauksena asian varmistamisen.
Kun testit tehdään kaikilta, niiden yksikköhinta saadaan alas koska kyseessä on jatkuva rutiinitoimenpide. Ja koko synnytyksen hintaan laskettuna tuo on ihan säälittävä lisäkustannus. Miksi et siitä vingu jos kuluihin otat kantaa?
Uskoisin miehille kelpaavan myös asian pakollisen tarkastuksen eron koittaessa. Jos lapsi on miehen, elarit maksuun ja jos ei ole, naisen ongelma, ei yhteiskunnan. Kävisikö tämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan sanottiin, että mies saa testauksen järjestää, jos niin haluaa. Ja kyllä minäkin omaan puolisoon luotan ja odotan, että hän luottaa minuun. Jos luottamus loppuu, loppu suhdekin. Sen lisäksi omista lapsista näki melko pian, kenen lapsia siinä on.
Katsoin eilen Atlantin yli -ohjelmaa. Ainakaan Hjalliksen ei tarvitse epäillä onko hän Joelin isä, sillä sen huomaa sokeakin. Että isällä ja pojalla voikin olla tismalleen samanlainen ääni.
silti joka kymmenes on toisen miehen lapsi.
Mutta eiväthän naiset petä :D
Onko jokaisen ketjuun kirjoittavan miehen kohdalla selvitetty, kuka heidn isänsä on? Onko jokainen teistä niin omannäköinen, että mitään yhteisestä ei löydy oletetun isän kanssa? Alkaa tuntua, että tosi moni mies kärsii kasvosokeudesta, sillä lapsista kyllä näkee, kettä hänen vanhempansa on. Erotessa ei tarvitse kuin kaivella vanhempien kuvat saman ikäisinä, mitä lapsi silloin on ja katsoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silti joka kymmenes on toisen miehen lapsi.
Mutta eiväthän naiset petä :D
Ihanko itse keksit, että ihan joka kymmenes?
Mitä kummallista siinä on? Jos meille ei olisi syntynyt lapsia, en ehkä olisi mennyt naimisiin ollenkaan. Me ja moni muu meidän tutuista meni naimisiin vasta lasten syntymän jälkeen.