Te ihmiset, jotka ette juuri puhu, kertokaa miksi
Olen tavannut miehen, joka on todella hiljainen. Tykkää minusta kuulemma ja seurastani, mutta puhuu todella vähän. En usko, että tästä tulee hiljaisuuden takia mitään.
Olisin kuitenkin utelias kuulemaan muilta hiljaisilta miksi olette hiljaa ja millaista se on? Odotatteko, että toinen puhuu vai että molemmat vaan on hiljaa? Tykkäättekö kun joku muu puhuu?
Miksi hiljaiset viihtyy seurassa, eikö olisi helpompi olla yksin?
En tarkoita kysymyksiä pahalla, en vain ymmärrä.
Kommentit (1246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen pitkään kaikkea, mitä sanon. Yleensä keskustelunaihe on jo vaihtunut, kun olen saanut muodostettua rakentavan ja argumentatiivisesti hyvän vastauksen tai puheenvuoron. En myöskään näe kaikkia puheenaiheita puhumisen arvoisina; jos aihe on liian pinnallinen, en osallistu keskusteluun. Pidän kuuntelemisesta enemmän kuin puhumisesta, haluan analysoida puhetoverini eleet, ilmeet ja äänensävyt tarkasti. Sitten ihan huomaamattaankin tulee olleeksi hiljaa.
Haluat mitä??? Oletko koskaan kuullut sanaa luonteva?
Kuulostaa Aspergerpiirteiseltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenperheessäni vietettiin paljon aikaa hiljaa. Tehtiin omia juttuja ja nautittiin toistemme seurasta. Koulun aloitus oli tuskaa, sillä olin ujo ja introvertti. En vieläkään ymmärrä miksi hiljaisuus ahdistaa ja ärsyttääkin ihmisiä. Onneksi puoliso on samasta puusta veistetty ja vietämme pitkiä aikoja hissuksiin. Puhumme sitten kun on asiaa.
Miten on hassuttelu ja huumori? Nämä "puhumme sitten kun on asiaa" ihmiset tuntuvat aika asiapenteiltä. Koska leikinlasku, tilannekomiikka, hassuttelu yms, ne kaikki usein spontaanit jutut vaativat nopeaa puhetta ja tilannetajua. Totta, eivät ole "oikeata asiaa". Mutta ilman näitä ""epäasiallisuuksia" olisi parisuhde aika tylsää ja ilotonta. Minusta juuri tilannekomiikka ja hassut oivallukset ja jutut ovat parisuhteessa mukava lisämauste. Oikeastaan eräs tärkeä osanen.
Kert
Kuinka ihmeessä voi kertoa vitsin tai päivän hauskasta kommelluksesta katseella ja kosketuksella? Suorastaan yliluonnollista🤭
Sekin on aika viheliästä jos toinen ei TODELLAKAAN PUHU, sellaisen voisi ohjata terapiaan jos ei suustaan saa sanaa!
Aika moni ikäiseni (50+) mies on treffeillä ihastellut että kiva kun oot tuollainen puhelias. Ja sitten olen ennen pitkää huomannut keskustelevani ihan yksin, olevani enemmän aikaa äänessä, ja mies vastailee lyhytsanaisesti. En jaksa sellaista! Sekö on miehelle kivaa että nainen puhuu ja hän saa vaan kuunnella ja olla hiljaa? Ei kuulosta minusta kivalta, vastavuoroiselta suhteelta.
Ap:n tapaisten kanssa en jaksaisi puhua kuin säästä.
Onneksi päivän säätilanne onkin pian ruodittu. :D
Tämä on niin totta! Kun omia haasteitaan ei kyetä näkemään tai hyväksymään eukä päästä joukkoon, käännetään normaalisti kommunikoivista ihmisistä niitä "hankalia ja turhankälättäjiä". Ja tää tyypillinen " naiset kiinnostuvat vain väkivaltaisista ja pettävistä p**kanjauhajista"!