Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#Metoo - äitien uupumus

Koskelo
25.08.2019 |

Äitien uupuminen on varmaan puhuttua yleisempää, asiasta ei vaan puhuta. Olenko oikeassa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet. Kukaan äiti ei ole niin hullu että valittaisi uupumustaan, samantien tulee lasu ja sossu köy kimppuun arvioinneilla ja palavereilla.

Uupumus tulee salata.

Vierailija
2/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni lapset ovat täällä vuoroviikoin, ja kyllä se on aina ihan loppu vaihtopäivänä. Ja niin olen minäkin, vaikka en edes osallistu hoitoon muuta kuin laittamalla ruokaa ja siivoamalla satunnaisesti. Tämä aika on auttanut minua ymmärtämään, että en taida sittenkään haluta lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan pakko jaksaa. Entä jos ei jaksa?

Vierailija
4/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole niin hullu, että valittaisi uupumusta neuvolassa, saati hakeutuisi perheneuvolaan jos on vaikka taapero ja vauva. Lasu lähtee nopeammin kuin hauki rannasta ja siinäpä sitten olet arvioitavana ja saat "keskusteluapua".

Jokaisen kannattaa todellakin sisäistää, että se avautuminen vaan lisää rasitusta, ei tuo mitään konkreettista apua tilanteeseen.  Joku 22 v sosionomi tulee juttelemaan siitä, että perunat kannattaisi keittää kuorineen niin vitamiinit säilyisi ja että reippailu ulkoilmassa auttaa jaksamaan!

Vierailija
5/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laikki äidit tietenkään ole uupuneita ja ne jotka eivät ole, syyllistävät niitä äitejä, jotka ovat. Koska, tottakai, vain minun kokemukseni äitiydestä voi olla se yksi ja ainoa oikea. Se juuri on raskasta, kun omasta väsymisestä ei oikein uskalla tai kehtaa edes puhua.

Vierailija
6/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaan pakko jaksaa. Entä jos ei jaksa?

Tätä minäkin joskus mietin pahimmassa uupumuksessa. Ei vain ollut vaihtoehtoja. Nyt ne raskaimmat vuodet on jo takana, mutta ei se pahimmassa väsymyksessä yhtään lohduttanut, jos joku sanoi että kyllä ne lapset pian kasvaa.

Vierailija
7/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet. Kukaan äiti ei ole niin hullu että valittaisi uupumustaan, samantien tulee lasu ja sossu köy kimppuun arvioinneilla ja palavereilla.

Uupumus tulee salata.

Kuulostaa todella ongelmalliselta, että mm. tämän takia asia on tabu.

Vierailija
8/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitäisi tehdä metoo-kampanja

Vierailija
9/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia kokemuksia?

Vierailija
10/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, neuvolassa tai missään semmosessa ei kannata tuosta avautua. Se tietää vain lisää harmeja. Ennemmin palkkaa itse lapsille välillä hoitajan tms.

Vierailija
11/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka viimeisillä rahoilla yksityiseltä hoitaja jos on tarvis.

Mutta silloinkin kämppä siistiksi ainakin suurin piirtein ja itselle joku hyvä syy olla pois. Ja sitten esim. autoon nukkumaan jonnekin tia jos on rahaa, niin hotelliin. Yksityisetkin tekevät lasuja. Itse ilmoitushan ei ole ongelma, mutta sen selvittely kuormittaa ja ahdistaa ja lopulta olet AINA kirjoissa. Vaikka asiakkuutta ei syntyisi, ilmoitukset näkyy lapsen tiedoissa. Jos teinini sitten joskus törttöilee kaupungilla ja jää "etsivän nuorisotyön" haaviin sillä kertaa, on teinistä jo merkintä ja sitten se huoli vasta herääkin. 90 % se teini kokeilee ja tulee kotiin ja sitten keskustellaan vakavasti. Mutta jos käy niin huonosti, että joutuu autettavaksi (kaikki kunnia auttajille!!!), niin aikaisempi merkintä taaperona näkyy ja rumba alkaa. 

Ja ei. En ajattele, että teini ottaessaan "ensikännit" olisi automaattisesti lastensuojelutapaus, todellakaan. Hyvä herätys se on kaikille osapuolille, mutta lastensuojeluasia se ei ole minun mielestäni.

Vierailija
12/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole niin hullu, että valittaisi uupumusta neuvolassa, saati hakeutuisi perheneuvolaan jos on vaikka taapero ja vauva. Lasu lähtee nopeammin kuin hauki rannasta ja siinäpä sitten olet arvioitavana ja saat "keskusteluapua".

Jokaisen kannattaa todellakin sisäistää, että se avautuminen vaan lisää rasitusta, ei tuo mitään konkreettista apua tilanteeseen.  Joku 22 v sosionomi tulee juttelemaan siitä, että perunat kannattaisi keittää kuorineen niin vitamiinit säilyisi ja että reippailu ulkoilmassa auttaa jaksamaan!

Kiitos tästä ”hauki rannasta” 😅. Olet todellakin oikeassa.

Metoo aluille ehdottomasti, miksei ole jo laitettu..

Vierailija
13/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hitossa tämäkin liittyy #metoo kampanjaan?

Vierailija
14/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennemmin palkkaa itse lapsille välillä hoitajan tms."

Oikeastiko sen hoitajan pitäisi jonkun muun palkata?

Onhan pikkulapsi aika uuvuttavaa, mutta kyllä siihen on löydettävissä ratkaisujakin. Jos ei halua ulkoistaa jotakin vaikka siivousta tai hankkia välillä lastenhoito apua, niin ehkä vähän höllentää.

Vierailija
15/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity seksuaaliseen ahdisteluun mitenkään, mutta samanlainen tabu, josta ei uskalleta puhua ilmiön yleisyydestä (koska luullaan, ettei se ole niin yleistä)

Vierailija
16/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity seksuaaliseen ahdisteluun mitenkään, mutta samanlainen tabu, josta ei uskalleta puhua ilmiön yleisyydestä (koska luullaan, ettei se ole niin yleistä)

Yleisyydestä huolimatta piti kirjoittaa

Vierailija
17/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ennemmin palkkaa itse lapsille välillä hoitajan tms."

Oikeastiko sen hoitajan pitäisi jonkun muun palkata?

Onhan pikkulapsi aika uuvuttavaa, mutta kyllä siihen on löydettävissä ratkaisujakin. Jos ei halua ulkoistaa jotakin vaikka siivousta tai hankkia välillä lastenhoito apua, niin ehkä vähän höllentää.

Tarkoittaa sitä että äideille tuputetaan herkästi sitä perhetyötä ”tueksi”. Sitä ei todellakaan pidä mennä ottamaan vastaan!

Vierailija
18/54 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

metoo on feikkejä

Vierailija
19/54 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia havaintoja olette tehneet itse äitien uupumisesta?

Vierailija
20/54 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kokemuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi