Yhteiskunnan asenteista homoja vastaan
Mistä on tullut kaikki stereotypiat että homomiehet ovat naisellisia, fanittavat Madonnaa, meikkaavat, ihailevat Kardashianeitä jne? Olen homomies ja ei kyllä pidä paikkansa! En nyt mikään macho ole, mutta pukeudun verkkareihin ja kuuntelen pääasiassa rock- ja rapmusiikkia. Kiinnostuksen aiheetkin ovat suht. perusmiehen, esim. autot. Kaveritkin ovat pääasiassa miehiä, suvaitsevaisempia sellaisia tietenkin. En voisi ikinä kuvitella meikkaavani, rahantuhlausta ja pinnallista mielestäni. Lisäksi vihaan tosi-tv:tä, varsinkin Kardashianeitä, en yksinkertaisesti siedä!
Kertokaa ASIALLISESTI omat kokemuksenne ja näkökulmanne!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Onko siis todella niin että kuka tahansa voi olla homo vaikka vaikuttaisi ihan 100% heterolta? Siis että niitä menee kadulla ohi niin että alitajuisesti käsittelee ne heteroina? Sehän tarkoittaa että homoseksuaaleja on paljon enemmän kuin olen luullut. Miksi sitten puhutaan homotutkasta? Onko "kyllä homo toisen tunnistaa" lausahdus täten myös väärää tietoa?
Kyllä juuri näin on.
Osa ei usko minua, vaikka kerron ihan suoraan.
Jos käyttäisin jotain lepakkopinssiä, itksisitte, että tuputan seksuaalisuuttani.
Nyt kun elän elämääni, minulla olisi jokin vastuu näyttää kaikille, että olen lesbo, etten olisi kaapissa.
Perhe, ystävät, työkaverit ja moni omalla alallani tietää. Ammattini vuoksi minusta on tehty lehtijuttuja ja haastatteluja. Joskus toimittajan kysymykseen vastatessani on mielekästä mainita naisystävä. Osassa jutuista toimitus on jättänyt puolisoni sukupuolen pois.
Jos lehtijutussa ei mainita samansukupuolista kumppaniani, oletatte minun olevan hetero. Ja juttu on asiallinen.
Jos hänet mainitaan, taas tuli pakkotuputusta.
(Oikeasti ihan suuri osa heteroista on ihan asiallisia eivätkä koe tätä näin. Mutta tässä ketjussa taas huomaa, että joidenkuiden mielestä vähemmistön edustaja ei voi tehdä mitään oikein.)
Vierailija kirjoitti:
hetero kirjoitti:
NEWS FLASH: suuri enemmistö ihmisistä ei ole LAINKAAN kiinnostunut homoista ja kokee vastenmielisenä sen, että homoja ja homoilua jatkuvasti toitetaan joka paikassa. Jos kyseessä on kerran ihan normaali asia, niin MIKSI siitä pitää tehdä jatkuvasti jotenkin erityinen ja eriskummallinen?
Olkaa niin kuin muutkin ilman jatkuvaa älämölöä suuntautumisestanne.
Suurin osa ei varmaan olekaan kiinnostunut homoista noin erityisesti juuri homouden takia. Voi olla ihmisestä kiinnostunut ihan vaikka hänen sivistyksensä ja kivan luonteensa takia.
Mutta suurin osa ei heitä todellakaan vastenmielisinä pidä. Ihan oma juttusi ja ehkä sun amiskavereiden myös.
Miksi olisikaan?
Kenestäkään ei saa tehdä ennakko-oletuksia. Et sinä homona ole siltä suojattu sen enempää kuin kukaan muukaan.
Olen 60-luvulla syntynyt sen ajan vapaamielisessä ajattelussa. Minulla on ollut homo-ja lesboystäviä ja työkavereita. Asiaa en ole sen kummemmin koskaan ajatellut.
Mutta nyt pride-kulkueiden myötä huomaan, että tämä hypetys on alkanut hieman ärsyttämään. Oikein korostetaan, että meitä ei yhteiskunta hyväksy ja meitä syrjitään ja sitten vedetään pellevaatteet päälle ja marssitaan.
No ihan sama. Omat homo-ja lesboystävät ovat onneksi tavallisia ihmisiä ja elävät tavallista elämää, eivätkä ruukaa marssia pellevaatteet päällä, vaan sanovat itsekkin, että heitä ärsyttää tämä pridehössötys ja se leimaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-luvulla syntynyt sen ajan vapaamielisessä ajattelussa. Minulla on ollut homo-ja lesboystäviä ja työkavereita. Asiaa en ole sen kummemmin koskaan ajatellut.
Mutta nyt pride-kulkueiden myötä huomaan, että tämä hypetys on alkanut hieman ärsyttämään. Oikein korostetaan, että meitä ei yhteiskunta hyväksy ja meitä syrjitään ja sitten vedetään pellevaatteet päälle ja marssitaan.
No ihan sama. Omat homo-ja lesboystävät ovat onneksi tavallisia ihmisiä ja elävät tavallista elämää, eivätkä ruukaa marssia pellevaatteet päällä, vaan sanovat itsekkin, että heitä ärsyttää tämä pridehössötys ja se leimaa heitä.
Miksi jotkut eivät sitten ymmärrä mitään! Lähdetään sinne pelle marssille ja kuvitellaan että se edistää asiaa.
That's the näin puut!