Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan asenteista homoja vastaan

Vierailija
25.08.2019 |

Mistä on tullut kaikki stereotypiat että homomiehet ovat naisellisia, fanittavat Madonnaa, meikkaavat, ihailevat Kardashianeitä jne? Olen homomies ja ei kyllä pidä paikkansa! En nyt mikään macho ole, mutta pukeudun verkkareihin ja kuuntelen pääasiassa rock- ja rapmusiikkia. Kiinnostuksen aiheetkin ovat suht. perusmiehen, esim. autot. Kaveritkin ovat pääasiassa miehiä, suvaitsevaisempia sellaisia tietenkin. En voisi ikinä kuvitella meikkaavani, rahantuhlausta ja pinnallista mielestäni. Lisäksi vihaan tosi-tv:tä, varsinkin Kardashianeitä, en yksinkertaisesti siedä!

Kertokaa ASIALLISESTI omat kokemuksenne ja näkökulmanne!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnollisia fundamentalisteja, riippumatta uskonnoista, kiinnostaa tavattomasti ihmisten seksuaalisuus ja sen määrittäminen ja ennen kaikkea hallitseminen. Tämä on saanut viime vuosina taas jalansijaa julkisuudessakin (Räsänen ym.) , joten vastapainoksi on huomionhaluisesti pride-kulkueet ja julkkishomot saaneet näkyvyyttä. Tässäkin asiassa , kuten politiikassa, ääripäät saavat julkisuutta ja maltillinen enemmistö on hiljaa ja heitä ei median kiinnosta kuunnella. Maltillisuus ei myy mitään mediaa eikä saa klikkejä. Näin se valitettavasti menee. Somekohut, räikeät tapaukset ja itsensätyrkyttäjät näkyvät ja myyvät.

Hyvin kirjoitettu, näinhän se menee. Samaan aikaa ihmiset todellisessa elämässä harrastelee ja elää keskenään juuri siten kuin haluaa. Osa julkisemmin, osa salaisemmin ja osa ”virallisesta” suuntautumisesta riippumatta.

Vierailija
42/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hetero kirjoitti:

NEWS FLASH: suuri enemmistö ihmisistä ei ole LAINKAAN kiinnostunut homoista ja kokee vastenmielisenä sen, että homoja ja homoilua jatkuvasti toitetaan joka paikassa. Jos kyseessä on kerran ihan normaali asia, niin MIKSI siitä pitää tehdä jatkuvasti jotenkin erityinen ja eriskummallinen?

Olkaa niin kuin muutkin ilman jatkuvaa älämölöä suuntautumisestanne.

Suurin osa ei varmaan olekaan kiinnostunut homoista noin erityisesti juuri homouden takia. Voi olla ihmisestä kiinnostunut ihan vaikka hänen sivistyksensä ja kivan luonteensa takia. 

Mutta suurin osa ei heitä todellakaan vastenmielisinä pidä. Ihan oma juttusi ja ehkä sun amiskavereiden myös. 

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kommentoin koska ymmärrän hänen pointtinsa. Ei hän sanonut että homot ovat vastenmielisiä, vaan että se jatkuva rummutus asiasta joka itse ei kiinnosta (homous) on vastenmielistä.

Minulla on sama. En todellakaan pidä homoja sen enempää vastenmielisinä kuin ihaninakaan, he nyt vain ovat siinä missä muutkin ihmiset. Seksuaalivähemmistöt noin yleisesti voisivat vain itsekin hyväksyä tämän asenteen. Tuo jatkuva huomion vaatiminen ajatuksella että juuri oma poikkeavuus on jotain niiiiin erityistä ja kiinnostavaa, että koko maailman pitää saada kuulla siitä 24/7, on todella rasittavaa.

Kyllä me muutkin ollaan ”poikkeavia”, jokainen omalla tavallamme, mutta ei meidän tarvitse julistaa sitä maailmalle jatkuvalla syötöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot on ihan EVVK. Ihan se ja sama. Ei kiinnosta.

Minua ei muutenkaan kiinnosta tapaamieni ihmisten seksuaalisuus. Ei kaupan kassan, ei lastentarhan tädin, ei opettajien, roskakusien, ei naapurin, ei oikeastaan edes kavereitteni. 

Et koskaan kysy onko poikaystävää tms?

Vierailija
44/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hetero kirjoitti:

NEWS FLASH: suuri enemmistö ihmisistä ei ole LAINKAAN kiinnostunut homoista ja kokee vastenmielisenä sen, että homoja ja homoilua jatkuvasti toitetaan joka paikassa. Jos kyseessä on kerran ihan normaali asia, niin MIKSI siitä pitää tehdä jatkuvasti jotenkin erityinen ja eriskummallinen?

Suurin osa ei varmaan olekaan kiinnostunut homoista noin erityisesti juuri homouden takia. Voi olla ihmisestä kiinnostunut ihan vaikka hänen sivistyksensä ja kivan luonteensa takia. 

Mutta suurin osa ei heitä todellakaan vastenmielisinä pidä. Ihan oma juttusi ja ehkä sun amiskavereiden myös. 

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kommentoin koska ymmärrän hänen pointtinsa. Ei hän sanonut että homot ovat vastenmielisiä, vaan että se jatkuva rummutus asiasta joka itse ei kiinnosta (homous) on vastenmielistä.

Minulla on sama. En todellakaan pidä homoja sen enempää vastenmielisinä kuin ihaninakaan, he nyt vain ovat siinä missä muutkin ihmiset. Seksuaalivähemmistöt noin yleisesti voisivat vain itsekin hyväksyä tämän asenteen. Tuo jatkuva huomion vaatiminen ajatuksella että juuri oma poikkeavuus on jotain niiiiin erityistä ja kiinnostavaa, että koko maailman pitää saada kuulla siitä 24/7, on todella rasittavaa.

Kyllä me muutkin ollaan ”poikkeavia”, jokainen omalla tavallamme, mutta ei meidän tarvitse julistaa sitä maailmalle jatkuvalla syötöllä.

Jos koko maailma olettaisi sinut homoksi tai lesboksi, etkö koskaan korjaisi käsitystä?

Vierailija
45/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hetero kirjoitti:

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kommentoin koska ymmärrän hänen pointtinsa. Ei hän sanonut että homot ovat vastenmielisiä, vaan että se jatkuva rummutus asiasta joka itse* ei kiinnosta (homous) on vastenmielistä.

*Itseä

Muuten, alkuperäiseen aloitukseen liittyen. Itse tunnen kaksi miespuolista homoa ja yhden lesbon. Toinen miespuolisista homoista on melkein kopio Sascha Baron Cohenin Bruno-hahmosta, siis hyvin feminiininen ja ”stereotyyppinen” homo. Toinen on olemukseltaan kuin James Bond ja harrastaa miehekkäitä ja vaarallisia extreme-lajeja. Tuntemani lesbo sitten taas on erittäin butch, miehekkäämpi kuin moni mies.

Eli enemmistö ainakin minun tuntemistani homoseksuaaleista on stereotyyppien mukaisia, ja juuri he ovat myös innokkaimpia Pride-osallistujia kun taas ns. maskuliininen homo pitää hyvin vähän melua omasta suuntautumisestaan. Aistin Ap:sta jotenkin syyttävää asennetta heteroita kohtaan, että miten me olemme niin ennakkoluuloisia ja rajoittuneita, että väkisin pidämme kiinni typeristä stereotypioista. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että ”stereotyyppiset” homot ovat jatkuvasti enemmän esillä ja korostavat enemmän omaa seksuaalista suuntautumistaan.

Vierailija
46/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässäkin kysymyksessä ole niin, että normaali ihmisten välinen kanssakäyminen sukupuolisesta suuntauksesta huolimatta on tärkeintä. Sukupuolinen syrjiminen esim.työhönotossa on kiellettyä, joten kuitenkin on hyvä tiedostaa, että joillakin työpaikan saanti voi tyssätä tähän tai sitten savustetaan ulos työpaikalta. Jos homo tai lesbo pukeutuu tai käyttäytyy jotenkin homomaisesti, ei se oikeuta syrjintään ja jopa väkivaltaan, tietenkään.

Vierailija
47/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia tarvitaan monenlaisia homoja telkkariin ihan niin kuin siellä on monenlaisia heteroitakin. Ilmeisesti tuottajien mielestä räikeä homo on kiinnostavampi eli myyvempi kuin tavallinen homo (joita useimmat homot siis oikeasti ovat.) Räikeitä homoja katsomalla homot ehkä myös itse saavat sen kuvan, että ahaa, koska haluan miehiä, niin tuollainen räikeä homo minun siis pitää olla. Eikä siinä räikeydessä ole mitään pahaa, jokainen saa olla sellainen kuin on, mutta ei pidä olettaa, että kaikki homot ovat sellaisia. 

Ei telkkariin! Ei mediaan! Ei mihinkään enää yhtään ainutta pakollista kiintiöhomoa, jolla ei ole siinä mitään muuta funktiota kuin se homous.

Jos joku asiantuntija  on homo, olkoon homo keskenään, sen ei tarvitse olla sen ohjelman pointti vaan se asiantuntemus. Kiitos!

Ja tässä nähdään, että homot halutaan piilottaa. Eli homofobiaa tosiaan vielä löytyy!

En minä halua, että se asiantuntija on siinä puhumassa omasta heteroseksistäkään vaan vain ja ainoastaan siitä asiantuntijuutta koskevasta aiheesta. Jos nyt ei seksiohjelmasta ole vartavasten kysymys vaan vaikkapa  betonin lujuuslaskelmista.

Missä olet nähnyt asiantuntijan telkkarissa jossa korostetaan hänen homouttaan?

Ja kyllä televisioon tarvitaan homoja, koska meitä on olemassa. Jos jossain sarjassa on homo, oletat siis, että hän on siinä vain siksi kun on homo? Miten homojen sitten pitäisi näkyä vai eikö heitä saisi näkyä ollenkaan tai ainakaan tuoda mitenkään ilmi heidän homoseksuaalisuuttaan?

Vierailija
48/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis jos joku haluaa panna tai ottaa p e r s e e s e e n, niin eihän se kuulu kenellekään muulle.

Mutta miksi sitä asiaa sitten pitää hyväksyttää muilla? Miksi heille on tärkeää että kristitty joka ei lähtökohtaisesti itse toimi niin, nyökyttelisi hyväksyvästi?

Siis ensin tuodaan henkilökohtaista asiaa julkiseksi ja sitten kysytään , kannatatko tätä toimintaa. Sitten kun sanon että en tiedä, oikeastaan ja Raamatussa lukee näin, huudetaan että miksi teitä kiinnostaa mitä toiset makuuhuoneessa tekevät.

Vierailija
49/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia tarvitaan monenlaisia homoja telkkariin ihan niin kuin siellä on monenlaisia heteroitakin. Ilmeisesti tuottajien mielestä räikeä homo on kiinnostavampi eli myyvempi kuin tavallinen homo (joita useimmat homot siis oikeasti ovat.) Räikeitä homoja katsomalla homot ehkä myös itse saavat sen kuvan, että ahaa, koska haluan miehiä, niin tuollainen räikeä homo minun siis pitää olla. Eikä siinä räikeydessä ole mitään pahaa, jokainen saa olla sellainen kuin on, mutta ei pidä olettaa, että kaikki homot ovat sellaisia. 

Ei telkkariin! Ei mediaan! Ei mihinkään enää yhtään ainutta pakollista kiintiöhomoa, jolla ei ole siinä mitään muuta funktiota kuin se homous.

Jos joku asiantuntija  on homo, olkoon homo keskenään, sen ei tarvitse olla sen ohjelman pointti vaan se asiantuntemus. Kiitos!

Ja tässä nähdään, että homot halutaan piilottaa. Eli homofobiaa tosiaan vielä löytyy!

En minä halua, että se asiantuntija on siinä puhumassa omasta heteroseksistäkään vaan vain ja ainoastaan siitä asiantuntijuutta koskevasta aiheesta. Jos nyt ei seksiohjelmasta ole vartavasten kysymys vaan vaikkapa  betonin lujuuslaskelmista.

Ja kyllä televisioon tarvitaan homoja, koska meitä on olemassa. Jos jossain sarjassa on homo, oletat siis, että hän on siinä vain siksi kun on homo? Miten homojen sitten pitäisi näkyä vai eikö heitä saisi näkyä ollenkaan tai ainakaan tuoda mitenkään ilmi heidän homoseksuaalisuuttaan?

En ota tuohon suoraan kantaa mutta esim.Will ja Grace sarjassa mielestäni homous on esillä fiksusti ja hauskasti siten, että leimitellään stereotypioilla ja kuitenkin esillä on vakaviakin teemoja. Överiksi vedetty ja päälle liimattu ei ole koskaan hyvä missään fiktiivisessä hahmossa. En kiinnitä huomiota asiaohjelmissa siihen, onko joku homo vai ei.

Vierailija
50/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: Tiede ei ole kyennyt tyhjentävästi vastaamaan siihen, mikä aiheuttaa homoseksuaalisuuden.[6] Biologisten syiden tutkimuksessa on löydetty homoseksuaaleilta aivojen rakenteellisia poikkeavuuksia[7] ja vallitseva homoseksuaalisuuden selitysmalli liittyy hormonialtistuksiin ennen syntymää. Eläinkokeiden avulla on todistettu, että yksilöiden seksuaalisuutta pystytään muokkaamaan altistamalla hormoneille tai estämällä hormonien vaikutusta.[8] 

Enemmän naishormoneja heillä jotka käyttäytyvät naisellisemmin. Kyllä, naisellinen käytös on biologiaa eikä mitään keksittyjä sukupuolirooleja. 

Vierailija
51/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla kaikki on homoja..joku jää hakemaan jotain työkalua ja viipyy pidempään, niin heti kuuluu jotta kumma homo..mihin se jäi vetelehtimään..tai jos joku ei ole tehnyt jotain hommaa.. kumma homo..eikö se ole tuotakaan saanut tehtyä.. mestarikin saattaa sanoa jotta nyt jätkät saatte homona painaa jotta urakka pysyy aikataulussa.

Itsekin olen ollut ihme homo lukemattomia kertoja...viimeksi olin sairaslomalla ja kun palasin töihin..heti työkaveri sanoi..kato homokin palannut kehiin : )

Vierailija
52/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojen kuvausten perusteella tiedetään, että homomiesten ja heteronaisten aivojen rakenteet muistuttavat toisiaan

"Heteronaisilla ja homomiehillä yleensä oikea aivopuolisko on dominoiva. Sen sijaan heteromiehillä ja lesboilla yleensä vasen aivopuolisko on dominoiva. Olson arvelee, että geeni tai hormoni säätelee sitä, kumpi aivopuolisko dominoi. Aivojen kuvausten perusteella tiedetään, että homomiesten ja heteronaisten aivojen rakenteet muistuttavat toisiaan; vastaavasti lesbojen ja heteromiesten aivojen rakenteet muistuttavat toisiaan."

Vierailija
53/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivojen kuvausten perusteella tiedetään, että homomiesten ja heteronaisten aivojen rakenteet muistuttavat toisiaan

"Heteronaisilla ja homomiehillä yleensä oikea aivopuolisko on dominoiva. Sen sijaan heteromiehillä ja lesboilla yleensä vasen aivopuolisko on dominoiva. Olson arvelee, että geeni tai hormoni säätelee sitä, kumpi aivopuolisko dominoi. Aivojen kuvausten perusteella tiedetään, että homomiesten ja heteronaisten aivojen rakenteet muistuttavat toisiaan; vastaavasti lesbojen ja heteromiesten aivojen rakenteet muistuttavat toisiaan."

No niin, nyt uskotaan näin mutta ensi viikolla voi taas tulla uusi tulos jostakin toisesta tutkimuksesta minkä mukaan kaikkien täytyy muuttaa mielipidettään.

Vierailija
54/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt uskotaan näin mutta ensi viikolla voi taas tulla uusi tulos jostakin toisesta tutkimuksesta minkä mukaan kaikkien täytyy muuttaa mielipidettään.

Tukee aika hyvin sitä ilmiötä, et miksi monet homot on feminiinisiä käytökseltään ja mieltymyksiltään. Sekä sen et miksi monet heteronaiset ja homot tulevat hyvin juttuun keskenään.

Vierailija
55/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukee aika hyvin sitä ilmiötä, et miksi monet homot on feminiinisiä käytökseltään ja mieltymyksiltään. Sekä sen et miksi monet heteronaiset ja homot tulevat hyvin juttuun keskenään.

Itse miellän nuo psykologisiksi ja kulttuurisiksi asioiksi enemmän kuin biologisiksi.

Vierailija
56/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luulen että teinipoiksni on homo ja hänel on hyvänä kaverina ilmeisesti toinen homopoika, johon luulen hänen ihastuneen. He kävivät pridemarssillakin yhdessä. Poika ei kuitenkaan ole halunnut puhua enempää, enkä halua painostaa.

Olisiko sinulla vinkkiä, miten kannattaa sujtautua äitinä?

Olisiko tiedossasi jotain seksuaaliopasta, jossa puhuttaisiin myös homoille sopivasti turvaseksistä yms? Ei ole helppo alkaa valistaa, vaikka pitäisi, kun tuntuisi tyhmältä puhua mistään raskauksien ehkäisystä jne.

Aika hassua, mutta minulla on melkein suurin pelko, että hän alkaa kokeilla anaaliyhdyntää ja ssa jotain vaurioita. Haluaisin siis ostaa netistä jpnkun sopivan oppaan, mieluiten jonkun fiksun, joka sopii niin heteroilke, hompille kuin bi:lle jne.

Vierailija
57/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, luulen että teinipoiksni on homo ja hänel on hyvänä kaverina ilmeisesti toinen homopoika, johon luulen hänen ihastuneen. He kävivät pridemarssillakin yhdessä. Poika ei kuitenkaan ole halunnut puhua enempää, enkä halua painostaa.

Olisiko sinulla vinkkiä, miten kannattaa sujtautua äitinä?

Olisiko tiedossasi jotain seksuaaliopasta, jossa puhuttaisiin myös homoille sopivasti turvaseksistä yms? Ei ole helppo alkaa valistaa, vaikka pitäisi, kun tuntuisi tyhmältä puhua mistään raskauksien ehkäisystä jne.

Aika hassua, mutta minulla on melkein suurin pelko, että hän alkaa kokeilla anaaliyhdyntää ja ssa jotain vaurioita. Haluaisin siis ostaa netistä jpnkun sopivan oppaan, mieluiten jonkun fiksun, joka sopii niin heteroilke, hompille kuin bi:lle jne.

En ole sama, mutta erittäin hyvä kysymys! Yleensä käytännön seksivalistuksessa keskitytään heteroiden seksitapoihin. Toisaalta täytyy sanoa, että tuo pelkosi ei ehkä ole ihan niin vakava. Useimmiten nuoret homot taitaa harjoitella paljon helpommilla seksitavoilla. Niin ainakin itse aikanaan. Monilla homoilla seksielämä ei ole niin yhdyntäkeskeistä kuin heteroilla ja siksi sinäkin huolehdit asiaa enemmän kuin ehkä tarvitsee. Mun nuoruudessa ainakin touhuttiin vaan käsillä ja suulla.

Vierailija
58/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikkia on hankala miellyttää. Ymmärrän toisaalta sen, että joillekin se tuntuu tuputtamiselta, kun homoja näkyy nykyään joka toisessa tv-sarjassa ja elokuvassa. Siis paljon enemmän kuin ennen. Toisaalta ymmärrän senkin, että vähemmistöjen halutaan näkyvä, koska hekin elävät täällä keskuudessamme.

Vierailija
59/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homomiehet jakautuvat aika selvästi maskuliinisiin ja feminiinisiin miehiin. Feminiinisiä on ainakin puolet homomiehistä. Maskuliiniset homomiehet eivät erotu joukosta niin selvästi. Usein maskuliiniset ja feminiiniset homot eivät myöskään hengaa keskenään, koska feminiiniset homot alkavat usein lähentelemään maskuliinisia homoja.

Ja sitten siinä välissä on iso joukko ns. taviksia, ei erityisen maskuliinisia, eikä feniniinisiä. Ihan vaan perusjamppoja.

Vierailija
60/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella niin että kuka tahansa voi olla homo vaikka vaikuttaisi ihan 100% heterolta? Siis että niitä menee kadulla ohi niin että alitajuisesti käsittelee ne heteroina? Sehän tarkoittaa että homoseksuaaleja on paljon enemmän kuin olen luullut. Miksi sitten puhutaan homotutkasta? Onko "kyllä homo toisen tunnistaa" lausahdus täten myös väärää tietoa?