Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan asenteista homoja vastaan

Vierailija
25.08.2019 |

Mistä on tullut kaikki stereotypiat että homomiehet ovat naisellisia, fanittavat Madonnaa, meikkaavat, ihailevat Kardashianeitä jne? Olen homomies ja ei kyllä pidä paikkansa! En nyt mikään macho ole, mutta pukeudun verkkareihin ja kuuntelen pääasiassa rock- ja rapmusiikkia. Kiinnostuksen aiheetkin ovat suht. perusmiehen, esim. autot. Kaveritkin ovat pääasiassa miehiä, suvaitsevaisempia sellaisia tietenkin. En voisi ikinä kuvitella meikkaavani, rahantuhlausta ja pinnallista mielestäni. Lisäksi vihaan tosi-tv:tä, varsinkin Kardashianeitä, en yksinkertaisesti siedä!

Kertokaa ASIALLISESTI omat kokemuksenne ja näkökulmanne!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että muut tuntemani homomiehet eivät ole yhtään sen naisellisempia kuin minä tai muut miehet!

Ap

Vierailija
2/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteet tulevat teiltä itseltänne. Luuletko ettemme ihan tarpeeksi törmää naukuviin homoihin? Heidät huomataan, ei tietenkään sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellasta se on, kun monet näkyvimmät ja julkisuudenkipeimmät homot on sellasia neitejä. Tavalliset homot elää tavallista elämää. Ihmiset, jotka tuntee homoja, tietää stereotypioiden hölmöyden. Ne, jotka ei tunne lähipiirissään homoja, niin uskoo helpommin stereotypioihin.

Vierailija
4/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenteet tulevat teiltä itseltänne. Luuletko ettemme ihan tarpeeksi törmää naukuviin homoihin? Heidät huomataan, ei tietenkään sinua.

Kummallista että en ole törmännyt heihin juuri koskaan, vaikka olen homo!

Ap

Vierailija
5/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heterot ei tunnista kaltaistasi homoksi. Homoksi tunnistetaan vain ne räikyvät tapaukset, jolloin heterot luulee, että vain sellaisia homoja on. Sama pätee lesboihin: heterot tunnistaa vain butchit lesboiksi. 

Vierailija
6/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla tavallisilla enemmän rohkeutta elää avoimesti. Sitä kautta ne stereotypiat vain murtuu. Useimmiten avoimesti elävät ja julkisuudessa näkyvät on niitä huomihakuisia stereotyyppejä.

Vierailija
7/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen homo, johon tutustuin töissä, oli hyvin kauniskasvoinen ja työskenteli mallina. Hän värjäytti kerran vaaleat ripsensä tummemmiksi. Hän oli hyvä ystäväni enkä ymmärtänyt, että hän on homo. Valtaosa muista tiesi, että hän on homo. Tilanteesta on ikuisuus ja olin ihastunut mieheen. "Yllättäen" hän ei ollut minuun. :)

Olen hänen jälkeensä tavannut useita homomiehiä. Osasta ei ikinä arvaisi heidän suuntautuneisuutensa ja joistain luulee näkevänsä tai kuulevansa heti tilanteen esimerksi puhetavan perusteella. Toisaalta osa heteromiehistä vaikuttaa homomiehiltä puheensa tai liikkumisensa perusteella. 

Onneksi valtaosa fiksuista ihmisistä ymmärtää nykyisin, että homoseksuaaleiksi synnytään eikä heidän maailmassaan ole mitään vikaa.

Vierailija
8/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homomiehet jakautuvat aika selvästi maskuliinisiin ja feminiinisiin miehiin. Feminiinisiä on ainakin puolet homomiehistä. Maskuliiniset homomiehet eivät erotu joukosta niin selvästi. Usein maskuliiniset ja feminiiniset homot eivät myöskään hengaa keskenään, koska feminiiniset homot alkavat usein lähentelemään maskuliinisia homoja.

Vierailija
9/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellasta se on, kun monet näkyvimmät ja julkisuudenkipeimmät homot on sellasia neitejä. Tavalliset homot elää tavallista elämää. Ihmiset, jotka tuntee homoja, tietää stereotypioiden hölmöyden. Ne, jotka ei tunne lähipiirissään homoja, niin uskoo helpommin stereotypioihin.

Kiitos järkevästä vastauksesta!

Ap

Vierailija
10/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heterot ei tunnista kaltaistasi homoksi. Homoksi tunnistetaan vain ne räikyvät tapaukset, jolloin heterot luulee, että vain sellaisia homoja on. Sama pätee lesboihin: heterot tunnistaa vain butchit lesboiksi. 

Toivottavasti muuttuisivat hieman avarakatseisimmiksi, niin minunkin elämäni helpottuisi!

Ap

Vierailija
11/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä huomannut, koska en tunne kuin sellaisia homoja jotka ei erotu mitenkään heteromiehistä. Tosin ne on toppeja kaikki. Et itse satu olemaan top? Jos bottomit on neitimäisempiä?

Vierailija
12/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että en ole törmännyt heihin juuri koskaan, vaikka olen homo!

Ap

He eivät häiritse sinua kuten minua. Siksi et huomaa heitä. Tämä on kuitenkin sivuseikka. Yritin vain vastata kysymykseesi.

Vierailija
13/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen historiaa kun lukee niin heti kristinuskon saapumisen ja sotien takia ainoastaan heteroseksuaalisuus oli hyväksyttävää, jotta kansakutna eheytyy. Ja se eheytyminen on yhä kesken...

Vierailija
14/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä huomannut, koska en tunne kuin sellaisia homoja jotka ei erotu mitenkään heteromiehistä. Tosin ne on toppeja kaikki. Et itse satu olemaan top? Jos bottomit on neitimäisempiä?

Itse olen huomannut myös tämän, että topit ovat miehekkäitä ja bottomit naismaisia. Joitain poikkeuksia ehkä on.

Vierailija
15/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homomiehet jakautuvat aika selvästi maskuliinisiin ja feminiinisiin miehiin. Feminiinisiä on ainakin puolet homomiehistä. Maskuliiniset homomiehet eivät erotu joukosta niin selvästi. Usein maskuliiniset ja feminiiniset homot eivät myöskään hengaa keskenään, koska feminiiniset homot alkavat usein lähentelemään maskuliinisia homoja.

Tunnen kyllä todella monia nörttimiehiä atk-alalta jotka ovat neitimäisiä, laihoja kuikeloita ja heillä on todella korkea ääni. Jokaisella heistä on vaimoke ja lapsia.

Vierailija
16/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää top ja bottom on niin brutaali jaottelu. On myös paljon ihmisiä, joita ei pahemmin kiinnosta peppuhommat.

Vierailija
17/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut myös tämän, että topit ovat miehekkäitä ja bottomit naismaisia. Joitain poikkeuksia ehkä on.

Samahan se on lesboilla. Se "määräävämpi" osapuoli on lyhythiuksinen ja hieman miehekäs ja se toinen nainen vähän nätimpi pitkähiuksinen ja alistuvaisempi ja kiltimpi.

Vierailija
18/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko ihan nyt vaikka sinusta, ap. Kun katselen vaikka noita amerikkalaisten kundien kaapista ulostulokertomuksia Youtubesta, jokainen videon tekijä on juuri stereotyyppinen homo, joka puhuu aivan kuin stereotyyppinen amarikkalainen teinityttö. Sellaisia tyyppejä, joiden ei edes tarvitsisi tulla kaapista. Kaltaistesi videot loistivat poissaolollaan. Ollaan tyytyväisiä siihen, että elellään tavallisena miehenä eikä sitä homoutta nyt sitten viitsi koskaan mainita, näin asenteet ei ikinä muutu.

Vierailija
19/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tarkoitit kai ennemminkin arkipäivän yhteisöllistä suhtautumista homoihin ? 

Yhteiskuntamme (-han) sen sijaan ei enää nykyisin voi mitenkään diskriminoida homoja, koska sehän olisi asiasta säädettyjen lakien vastaista .

Vierailija
20/70 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteiskunta välitä homoudesta. Se on ihan ihmisistä kiinni. Kristinusko pilasi suomalaisten seksuaalisen vapauden.