Yhteiskunnan asenteista homoja vastaan
Mistä on tullut kaikki stereotypiat että homomiehet ovat naisellisia, fanittavat Madonnaa, meikkaavat, ihailevat Kardashianeitä jne? Olen homomies ja ei kyllä pidä paikkansa! En nyt mikään macho ole, mutta pukeudun verkkareihin ja kuuntelen pääasiassa rock- ja rapmusiikkia. Kiinnostuksen aiheetkin ovat suht. perusmiehen, esim. autot. Kaveritkin ovat pääasiassa miehiä, suvaitsevaisempia sellaisia tietenkin. En voisi ikinä kuvitella meikkaavani, rahantuhlausta ja pinnallista mielestäni. Lisäksi vihaan tosi-tv:tä, varsinkin Kardashianeitä, en yksinkertaisesti siedä!
Kertokaa ASIALLISESTI omat kokemuksenne ja näkökulmanne!
Kommentit (70)
Se, että stereotyyppinen homo on tietynlainen ei kerro yhteiskunnan asenteista vaan siitä millainen stereotyyppinen homo on. Myöskään feminiinisessä homoudessa ei ole mitään pahaa ja kaikki tajuavat nykyisin, etteivät kaikki homot ole sellaisia.
Homot on ihan EVVK. Ihan se ja sama. Ei kiinnosta.
Minua ei muutenkaan kiinnosta tapaamieni ihmisten seksuaalisuus. Ei kaupan kassan, ei lastentarhan tädin, ei opettajien, roskakusien, ei naapurin, ei oikeastaan edes kavereitteni.
hetero kirjoitti:
NEWS FLASH: suuri enemmistö ihmisistä ei ole LAINKAAN kiinnostunut homoista ja kokee vastenmielisenä sen, että homoja ja homoilua jatkuvasti toitetaan joka paikassa. Jos kyseessä on kerran ihan normaali asia, niin MIKSI siitä pitää tehdä jatkuvasti jotenkin erityinen ja eriskummallinen?
Olkaa niin kuin muutkin ilman jatkuvaa älämölöä suuntautumisestanne.
Suurin osa ei varmaan olekaan kiinnostunut homoista noin erityisesti juuri homouden takia. Voi olla ihmisestä kiinnostunut ihan vaikka hänen sivistyksensä ja kivan luonteensa takia.
Mutta suurin osa ei heitä todellakaan vastenmielisinä pidä. Ihan oma juttusi ja ehkä sun amiskavereiden myös.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä huomannut, koska en tunne kuin sellaisia homoja jotka ei erotu mitenkään heteromiehistä. Tosin ne on toppeja kaikki. Et itse satu olemaan top? Jos bottomit on neitimäisempiä?
Tuota teoriaa en allekirjoita, suurin osa tietämistäni versatiilejä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko ihan nyt vaikka sinusta, ap. Kun katselen vaikka noita amerikkalaisten kundien kaapista ulostulokertomuksia Youtubesta, jokainen videon tekijä on juuri stereotyyppinen homo, joka puhuu aivan kuin stereotyyppinen amarikkalainen teinityttö. Sellaisia tyyppejä, joiden ei edes tarvitsisi tulla kaapista. Kaltaistesi videot loistivat poissaolollaan. Ollaan tyytyväisiä siihen, että elellään tavallisena miehenä eikä sitä homoutta nyt sitten viitsi koskaan mainita, näin asenteet ei ikinä muutu.
Sepäs se, kun tavallista ihmistä ei todellakaan kiinnosta tehdä mitään Youtube-videoita omasta ulostulosta. Tavallinen ihminen (homo tai hetero, ihan sama) ei halua tollasta materiaalia itsestään mihinkään julkiseen kanavaan. Julkisuudessa kiinnostaa esiintyä vaan nää huomiohakuiset stereotyypit.
Just tämän takia tarvitaan monenlaisia homoja telkkariin ihan niin kuin siellä on monenlaisia heteroitakin. Ilmeisesti tuottajien mielestä räikeä homo on kiinnostavampi eli myyvempi kuin tavallinen homo (joita useimmat homot siis oikeasti ovat.) Räikeitä homoja katsomalla homot ehkä myös itse saavat sen kuvan, että ahaa, koska haluan miehiä, niin tuollainen räikeä homo minun siis pitää olla. Eikä siinä räikeydessä ole mitään pahaa, jokainen saa olla sellainen kuin on, mutta ei pidä olettaa, että kaikki homot ovat sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteet tulevat teiltä itseltänne. Luuletko ettemme ihan tarpeeksi törmää naukuviin homoihin? Heidät huomataan, ei tietenkään sinua.
Kummallista että en ole törmännyt heihin juuri koskaan, vaikka olen homo!
ApHe eivät häiritse sinua kuten minua. Siksi et huomaa heitä. Tämä on kuitenkin sivuseikka. Yritin vain vastata kysymykseesi.
Kyllä tunnistan, ja häiritsee neitimäisimmät minuakin! Hyväksyn silti...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunta välitä homoudesta. Se on ihan ihmisistä kiinni. Kristinusko pilasi suomalaisten seksuaalisen vapauden.
Juutalaisuus, islam ja buddhalaisuus eivät käsittääkseni myöskään perinteisesti suhtaudu kannustavasti seksiin saman sukupuolen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Just tämän takia tarvitaan monenlaisia homoja telkkariin ihan niin kuin siellä on monenlaisia heteroitakin. Ilmeisesti tuottajien mielestä räikeä homo on kiinnostavampi eli myyvempi kuin tavallinen homo (joita useimmat homot siis oikeasti ovat.) Räikeitä homoja katsomalla homot ehkä myös itse saavat sen kuvan, että ahaa, koska haluan miehiä, niin tuollainen räikeä homo minun siis pitää olla. Eikä siinä räikeydessä ole mitään pahaa, jokainen saa olla sellainen kuin on, mutta ei pidä olettaa, että kaikki homot ovat sellaisia.
Ei telkkariin! Ei mediaan! Ei mihinkään enää yhtään ainutta pakollista kiintiöhomoa, jolla ei ole siinä mitään muuta funktiota kuin se homous.
Jos joku asiantuntija on homo, olkoon homo keskenään, sen ei tarvitse olla sen ohjelman pointti vaan se asiantuntemus. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko ihan nyt vaikka sinusta, ap. Kun katselen vaikka noita amerikkalaisten kundien kaapista ulostulokertomuksia Youtubesta, jokainen videon tekijä on juuri stereotyyppinen homo, joka puhuu aivan kuin stereotyyppinen amarikkalainen teinityttö. Sellaisia tyyppejä, joiden ei edes tarvitsisi tulla kaapista. Kaltaistesi videot loistivat poissaolollaan. Ollaan tyytyväisiä siihen, että elellään tavallisena miehenä eikä sitä homoutta nyt sitten viitsi koskaan mainita, näin asenteet ei ikinä muutu.
No nyt ainakin tiedät että minunlaisiakin on olemassa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei telkkariin! Ei mediaan! Ei mihinkään enää yhtään ainutta pakollista kiintiöhomoa, jolla ei ole siinä mitään muuta funktiota kuin se homous.
Jos joku asiantuntija on homo, olkoon homo keskenään, sen ei tarvitse olla sen ohjelman pointti vaan se asiantuntemus. Kiitos!
Ja tässä nähdään, että homot halutaan piilottaa. Eli homofobiaa tosiaan vielä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepäs se, kun tavallista ihmistä ei todellakaan kiinnosta tehdä mitään Youtube-videoita omasta ulostulosta. Tavallinen ihminen (homo tai hetero, ihan sama) ei halua tollasta materiaalia itsestään mihinkään julkiseen kanavaan. Julkisuudessa kiinnostaa esiintyä vaan nää huomiohakuiset stereotyypit.
Pointti olis auttaa toisia samassa tilanteessa olevia ja niillä, joilla ei ole mitään menetettävää uskaltaa tehdä videoita ja niillä joilla on menetettävää salaa homoutensa visusti eikä edes sivulauseessa mainitse poikaystävää. Ei kyse ole huomionhakuisuudesta, koska ei niitä videoita katso muut kuin nuoret homot supporttia saadakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä nähdään, että homot halutaan piilottaa. Eli homofobiaa tosiaan vielä löytyy!
Siis miksi jonkun pitäisi olla mediassa VAIN siksi, että on homo?
Vierailija kirjoitti:
No sellasta se on, kun monet näkyvimmät ja julkisuudenkipeimmät homot on sellasia neitejä. Tavalliset homot elää tavallista elämää. Ihmiset, jotka tuntee homoja, tietää stereotypioiden hölmöyden. Ne, jotka ei tunne lähipiirissään homoja, niin uskoo helpommin stereotypioihin.
Hyvin tiivistetty. Tuo pätee myös muihin stereotypioihin eri vähemmistöistä. Mitä vähemmän heistä tietää, sitä vihamielisemmin käyttäytyy heitä kohtaan. Tuntemattomaksi jäänyttä ihmistä voi kohdella kaikkein vihamielisimmin ja ihmisarvon vieden. Äärimmillään tämä näkyy sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua, että se asiantuntija on siinä puhumassa omasta heteroseksistäkään vaan vain ja ainoastaan siitä asiantuntijuutta koskevasta aiheesta. Jos nyt ei seksiohjelmasta ole vartavasten kysymys vaan vaikkapa betonin lujuuslaskelmista.
EIköhän kyse ollut VIIHDEOHJELMISTA, jossa on roolihahmoja eli sarjoista eikä mistään asiantuntijaohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunta välitä homoudesta. Se on ihan ihmisistä kiinni. Kristinusko pilasi suomalaisten seksuaalisen vapauden.
Eihän kukaan sinua pakota mitään noudattamaan. Mutta kristinuskossa käsittääkseni on niin, että paikka seksille on miehen ja naisen välillä.
Uskonnollisia fundamentalisteja, riippumatta uskonnoista, kiinnostaa tavattomasti ihmisten seksuaalisuus ja sen määrittäminen ja ennen kaikkea hallitseminen. Tämä on saanut viime vuosina taas jalansijaa julkisuudessakin (Räsänen ym.) , joten vastapainoksi on huomionhaluisesti pride-kulkueet ja julkkishomot saaneet näkyvyyttä. Tässäkin asiassa , kuten politiikassa, ääripäät saavat julkisuutta ja maltillinen enemmistö on hiljaa ja heitä ei median kiinnosta kuunnella. Maltillisuus ei myy mitään mediaa eikä saa klikkejä. Näin se valitettavasti menee. Somekohut, räikeät tapaukset ja itsensätyrkyttäjät näkyvät ja myyvät.
Rupesin miettimään, että mulla itsellänikin on YouTube-kanava, jossa on pelkkää kännistä rellestystä äijien kanssa. Videon katsojat ei opi mitään uutta transihmisistä (tosin ehkä se on hyväkin :D) koska enhän mä tuo sitä sanallakaan esiin. Toisaalta transihmisyys on kai silleen vähän eri juttu kuin homous sinänsä, koska prosessin jälkeen sitä elää vaan tavisheterona, mut joo. En tiedä miksi kommentoin edes :D
Ja lesbojen mukaan tällaista ilmiötä ei ole ollenkaan, vaikka useimmilla julkisuudessa olevilla pareilla näin on.