Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa täällä haluaa absolutistin, maratoonarin ja täysin tupakoimattoman kumppanin?

Vierailija
24.08.2019 |

Miksi tuntuu siltä, että kun ihmiset kertovat, minkälaisen kumppanin haluavat, on yksi tärkeimmistä asioista, että ei juo alkoholia ja aina pitää olla tupakoimaton. Kun itse olin sinkku, näin paljon profiileja, joissa miehet erityisesti ilmaisivat, että eivät juo alkoholia. Kuulostaa tosi tylsälle. Onko oletusarvo se, että jos juo alkoholia, on alkoholisti? Haittaako teitä oikeasti, jos bileissä polttaa pari tupakkia tai saunan jälkeen sikarin?

Yksi tärkeä ominaisuus on intohimoinen urheilun harrastaja. Itse käyn silloin tällöin ehkä kerran viikossa salilla, joten en voi sanoa olevani urheilullinen. Miehessäkään ei todellakaan haittaa, jos ei koko ajan juokse salilla.

Olenko minä siis jotenkin outo, kun minä otan mieluummin pari olutta/lasia viiniä illallisella tai elokuvaa katsoessa ottavan miehen, joka silloin tällöin tupakoi, eikä välttämättä edes harrasta pahemmin liikuntaa kuin tälläisen kaikkien ihannoiman supermiehen, joka ei juo eikä polta ja on ihan tikissä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistysta, yleistystä. Eiköhän ihminen yleensä halua kumppanin, jolla on jotakuinkin samantyyliset elämäntavat ja -arvot? En ole huomannut, että absolutismin vaatiminen olisi järin yleistä.

Vierailija
2/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on oksettavaa ja todella tyhmää. Alkoholin nauttiminen silloin tällöin on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Oma mieheni on tupakoimaton, absolutisti ja maratoonari - oman parhaansa vuoksi, sillä hän on hyvin addiktioherkkä ihminen.

Onhan tämä tietyllä tavalla elämää veitsenterällä, ehkä yhdenlainen versio siitä, mitä palstalla kutsutaan j*nn*mieheksi. Ehkä ihmisiä (tai ainakin meitä tasaisempia persoonia) kiehtovat nuo hullut, jotka vetävät aina kaiken äärimmäisyyksiin ja ylittävät itsensä.

Tai ehkä vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. Minä olen peruslaiska kohtuuden ihminen.

Vierailija
4/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat haisee pahalle samalla kun hankkivat keuhkosyövän tai-ahtauman. Normaalit aikuiset ihmiset eivät läträä viinankaan kanssa .

Vierailija
5/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ja epärealistista vaatia ja odottaa kumppanilta jotain, mitä ei itselläkin ole tarjota. Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
6/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijat haisee pahalle samalla kun hankkivat keuhkosyövän tai-ahtauman. Normaalit aikuiset ihmiset eivät läträä viinankaan kanssa .

"Läträä"? Eikö ole kuin kaksi ääripäätä, absolutismi tai läträys?

Vierailija
7/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle noista kolmesta ainoa ehdoton on tupakoimattomuus. Tupakan hajua en siedä. Alkoa saa ottaa kohtuudella, eikä maratonia tarvi juosta, kunhan jonkin verran kuitenkin liikuntaa harrastaa ja itsestään pitää huolta.

Vierailija
8/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismi olisi negatiivinen piirre miehessä, ehkä jopa deal breaker.

Vierailija
9/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Halutaan huippugeenit omaava valiouros viihdyttämään pikkumyy-syndroomaista vela-lumihiutaletta”

Vierailija
10/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat haisee ientulehdukselle, sellaista ei voi pussata.

Vierailija
11/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimaton pitäis olla, mutta alkoa saa käyttää, kunhan ei ole alkoholisti. Maratoonaria en tod huolisi.

Vierailija
12/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Halutaan huippugeenit omaava valiouros viihdyttämään pikkumyy-syndroomaista vela-lumihiutaletta”

Kirjoitti juoppo tuhkakuppi

Vierailija
13/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani nauttii alkoholia kohtuudella ja satunnaisesti tupakoi illanvietossa, muttei koskaan niin että lapset joutuisivat haistelemaan tupakanhajuista isää, urheilee aktiivisesti mutta myös herkuttelee satunnaisesti.

Täydellistä, koska olen itse samanlainen. Olisi kerta kaikkiaan raivostuttavaa elää omien paheidensa kanssa jos puoliso olisi "täydellinen supermies".

Vierailija
14/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en kyllä ole kokenut, että absolutismista tai tupakoimattomuudesta olisi erityistä etua. Maratoneja en sentään juokse, vaikka muuten liikunkin. Tupakointi ei ole enää tavallista muutenkaan, joten ei sillä erotu joukosta. Se on siis ihan perusjuttuja; tupakoimattomat pariutuvat keskenään. Absolutismi taas on enemmänkin haitta, koska suurin osa kuitenkin juo ja haluaisi mieluummin kumppanin, jonka kanssa voisi silloin tällöin tissutella. Absolutismia vaativat lähinnä sellaiset, joilla on kokemusta miehestä, jolla vuosien myötä juominen lisääntyi hiljalleen, tai alkoholistiperheissä kasvaneet. Absolutistit itse eivät usein etsi toista samanlaista, mikä on ymmärrettävää, koska sillä rajaisi ehdokkaat varsin pieneen vähemmistöön.

Vierailija
15/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tupakointi on valitettavasti niin että jos mies sanoi polttavansa sillöintällöin se tarkoittaa 99% tapauksissa ketjupolttoa, päivittäin. Sitä vaan kaunistellaan alkuun.

Vierailija
16/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen alkoholittomuus missä alkoholiin pystyisi suhtautumaan melko neutraalisti, vaikka ei itse käyttäisikään, olisi aika optimaali. On kuitenkin kiva käydä viettämässä iltaa niidenkin kavereiden kanssa jotka ottaa. Se että mies ei joisi, poistaa elämästä itselläni kuitenkin yhden stressitekijän, kun monella se käyttö lisääntyy pikkuhiljaa ja jossain vaiheessa se kuuluu kaikkiin ilon, surun ja väsymyksen hetkiin. Näin itselleni kävi ja siksi olen nyt kokonaan ilman. Helpompi niin.

Vierailija
17/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli absolutisti , eikä kyllä polttanutkaan. Oli ihana isä.  Olisi varmaan ollut ihana isä, vaikka olisi polttanutkin, mutta pärjäsi ihan hyvin ilman haisevaa tupakkaakin. Meitä lapsia oli monta, joten rahalla oli parempaakin käyttöä, kun tupakan ostaminen. 

Viinan kanssa on niin ja näin. Moni ei osaa sitä oikein käyttää ja se ei parisuhteessa ole hyvä, jos toinen sen kanssa liikaa lutraa.

Viinaton elämä ei ole kurjaa eikä huonoa.  Oma mieheni joi jo silloin kun tavattiin ja juominen jatkui railakkaana aina siihen asti, kun meillä oli jo pari lasta. Sitten havahduin, että en halua lapsille sellaista mallia kodista, jossa iskä juo (liikaa). Laitoin eron vireille. Mies säikähti ja meni AA:han ja raitistui. Sekä miehen, että koko perheen elämä on kyllä parempaa ilman viinaa. Itse saatan juoda saunasiiderin. Se ei miestä haittaa.

Tupakkaa polttavaa kaveria ei moni halua, koska tupakka haisee pahalle ja siihen menee ihan turhaan rahaa. Varmasti se omakotitalon hinta elämän aikana. Saatika mitä terveyshaittoja siitä on.

Vierailija
18/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat kumppanilta vähän samanlaista elämäntapaa kuin itsellään on. Tuskin kukaan umpijuoppo etsii kumppanikseen absolutistia. Aika harva polttaa nykyään. Absolutistien määräkin on kasvanut, etenkin 40-vuotiailla on usein tapana raitistua ja alkaa elää sukkahousupyöräilijän tai maratoonarin elämää. Toi kuvastaa vain nykyajan trendiä.

Itse en haluaisi tupakoivaa kumppania, koska minäkään en tupakoi. Se haju vaatteissa on tosi ällöttävä, jos ei ole puuduttanut hajuaistiaan syöpäkääreillä. Olen vähän samaa mieltä siitä, että absolutismi on hälyyttävä piirre. Tulee mieleen, että joko se on alkoholisti tai sitten tylsä ankea ihminen, joka on aina ääneen kritisoimassa muita kaikesta. En väitä, että alkoholin juominen olisi jokin normi. Kaikki tuntemani absolutistit vain osuvat noihin kahteen ihmistyyppiin.

Maratoonaria tai muuta himourheilijaa en haluaisi, koska niiden elämä on todella tiukkaa. Urheilu ja kellontarkka ruokavalio menee kaiken muun edelle. Ei kiitos. Lisäksi heidän kroppansa ovat vanhemmiten ihan p*skana siitä yksipuolisesta rasituksesta. Kunhan liikkuu hyvinvointinsa ja terveytensä ylläpitämiseksi, niin on hyvä.

Vierailija
19/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Oma mieheni on tupakoimaton, absolutisti ja maratoonari - oman parhaansa vuoksi, sillä hän on hyvin addiktioherkkä ihminen.

Onhan tämä tietyllä tavalla elämää veitsenterällä, ehkä yhdenlainen versio siitä, mitä palstalla kutsutaan j*nn*mieheksi. Ehkä ihmisiä (tai ainakin meitä tasaisempia persoonia) kiehtovat nuo hullut, jotka vetävät aina kaiken äärimmäisyyksiin ja ylittävät itsensä.

Tai ehkä vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. Minä olen peruslaiska kohtuuden ihminen.

Mielenkiintoinen vastaus! Tämä voi kyllä olla totta, että osalla ihmisistä on joku sisäsyntyinen "joko-tai"-ominaisuus. Tietysti se voi olla rankkaa pelätä, että jos tulee lipsahdus, niin se tulee sitten kunnolla. Kohtuuden ihmisenä oleminen on niin paljon helpompaa

Vierailija
20/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita tietenkin. Olen tupakoimaton absolutisti, koska vihaan hajuja ja ikävä kyllä tupakoijat ja alkoholinjuojat haisevat pahalta. Minä vältän kyseisiä tuotteita, koska ne maistuvat kaameilta.

Urheilullinen mies olisi hyvä vaihtoehto, koska läski ei viehätä. Suomalaismiehistä lähes 72 prosenttia on THL:n mukaan ylipainoisia ja tilanteen näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän