Miksi suurin osa täällä haluaa absolutistin, maratoonarin ja täysin tupakoimattoman kumppanin?
Miksi tuntuu siltä, että kun ihmiset kertovat, minkälaisen kumppanin haluavat, on yksi tärkeimmistä asioista, että ei juo alkoholia ja aina pitää olla tupakoimaton. Kun itse olin sinkku, näin paljon profiileja, joissa miehet erityisesti ilmaisivat, että eivät juo alkoholia. Kuulostaa tosi tylsälle. Onko oletusarvo se, että jos juo alkoholia, on alkoholisti? Haittaako teitä oikeasti, jos bileissä polttaa pari tupakkia tai saunan jälkeen sikarin?
Yksi tärkeä ominaisuus on intohimoinen urheilun harrastaja. Itse käyn silloin tällöin ehkä kerran viikossa salilla, joten en voi sanoa olevani urheilullinen. Miehessäkään ei todellakaan haittaa, jos ei koko ajan juokse salilla.
Olenko minä siis jotenkin outo, kun minä otan mieluummin pari olutta/lasia viiniä illallisella tai elokuvaa katsoessa ottavan miehen, joka silloin tällöin tupakoi, eikä välttämättä edes harrasta pahemmin liikuntaa kuin tälläisen kaikkien ihannoiman supermiehen, joka ei juo eikä polta ja on ihan tikissä?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kertomukset ja sitä mitä todella haluavat menevät ristiin. Alkoa ja röökiä runsaasti käyttävällä kaverilla on aina vähintään kaksi muijaa kierrossa ja ainoat juoksut ovat poliisia karkuun. Nettideittisivut ovat vuodesta toiseen täynnä raittiita ja savuttomia miehiä kuten aloittajakin huomasi
Näinpä. Naiset puhuu mitä sattuu. Eivät pysty taistelemaan edes suklaanhimoa vastaan. Itse alkoholia käyttävänä ja röökaavana ei pitäisi olla näiden puheiden mukaan naista koskaan ja toisin on laita.
naisten puheet on potaskaa ja vailla todellisuuden tajua.
mies51v
Miksi suklaanhimoa vastaan pitäisi taistella?
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni oli absolutisti , eikä kyllä polttanutkaan. Oli ihana isä. Olisi varmaan ollut ihana isä, vaikka olisi polttanutkin, mutta pärjäsi ihan hyvin ilman haisevaa tupakkaakin. Meitä lapsia oli monta, joten rahalla oli parempaakin käyttöä, kun tupakan ostaminen.
Viinan kanssa on niin ja näin. Moni ei osaa sitä oikein käyttää ja se ei parisuhteessa ole hyvä, jos toinen sen kanssa liikaa lutraa.
Viinaton elämä ei ole kurjaa eikä huonoa. Oma mieheni joi jo silloin kun tavattiin ja juominen jatkui railakkaana aina siihen asti, kun meillä oli jo pari lasta. Sitten havahduin, että en halua lapsille sellaista mallia kodista, jossa iskä juo (liikaa). Laitoin eron vireille. Mies säikähti ja meni AA:han ja raitistui. Sekä miehen, että koko perheen elämä on kyllä parempaa ilman viinaa. Itse saatan juoda saunasiiderin. Se ei miestä haittaa.
Tupakkaa polttavaa kaveria ei moni halua, koska tupakka haisee pahalle ja siihen menee ihan turhaan rahaa. Varmasti se omakotitalon hinta elämän aikana. Saatika mitä terveyshaittoja siitä on.
"Tupakkaa polttavaa kaveria ei moni halua..." jne. Joo, en minäkään pidä tupakan hajusta ja siitä että tupakoitsijat ravaavat jatkuvasti ulkona jos istutaan vaikka porukalla iltaa. En kuitenkaan laita sitä vaatimuslistaan jos olen etsimässä seurustelukaveria. On tarpeeksi vaikeaa löytää henkisesti ja fyysisesti sopivaa elämänkumppania ilman että laittaa sinne poissulkevia vaatimuksia tyyliin "viihdyt työssäsi", "sinulla on jokin intohimo" tai tupakka. WTF? MItä jos löytyy täydellinen mies joka sattuu polttamaan? Sitäpaitsi sillä on eroa polttaako 3-5 tupakkaa päivässä vaiko askin-kaksi. Vähän polttavalla ei mene omakotitalon hintaa.
On myös juomista ja juomista. Absolutin ja jo juopahtavan saatika alkoholistin välillä on ihmisiä jotka voivat viettää iloisen pubi-illan joka toinen kuukausi tai ottaa kunnon kännit nuoruudenystävien kanssa muutaman kerran vuodessa ilman ongelmia puhumattakaan tosiaan vaikka kahdesta viinilasillisesta perjantaisin. Ei sen toisen tarvitse juoda mukana. On tylsää, viinaton elämä meinaan.
Saunan jälkeen sikari... miksi hitossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kertomukset ja sitä mitä todella haluavat menevät ristiin. Alkoa ja röökiä runsaasti käyttävällä kaverilla on aina vähintään kaksi muijaa kierrossa ja ainoat juoksut ovat poliisia karkuun. Nettideittisivut ovat vuodesta toiseen täynnä raittiita ja savuttomia miehiä kuten aloittajakin huomasi
Näinpä. Naiset puhuu mitä sattuu. Eivät pysty taistelemaan edes suklaanhimoa vastaan. Itse alkoholia käyttävänä ja röökaavana ei pitäisi olla näiden puheiden mukaan naista koskaan ja toisin on laita.
mies51v
Psyykkinen riippuvuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
Koska pylly
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni oli absolutisti , eikä kyllä polttanutkaan. Oli ihana isä. Olisi varmaan ollut ihana isä, vaikka olisi polttanutkin, mutta pärjäsi ihan hyvin ilman haisevaa tupakkaakin. Meitä lapsia oli monta, joten rahalla oli parempaakin käyttöä, kun tupakan ostaminen.
Viinan kanssa on niin ja näin. Moni ei osaa sitä oikein käyttää ja se ei parisuhteessa ole hyvä, jos toinen sen kanssa liikaa lutraa.
Viinaton elämä ei ole kurjaa eikä huonoa. Oma mieheni joi jo silloin kun tavattiin ja juominen jatkui railakkaana aina siihen asti, kun meillä oli jo pari lasta. Sitten havahduin, että en halua lapsille sellaista mallia kodista, jossa iskä juo (liikaa). Laitoin eron vireille. Mies säikähti ja meni AA:han ja raitistui. Sekä miehen, että koko perheen elämä on kyllä parempaa ilman viinaa. Itse saatan juoda saunasiiderin. Se ei miestä haittaa.
Tupakkaa polttavaa kaveria ei moni halua, koska tupakka haisee pahalle ja siihen menee ihan turhaan rahaa. Varmasti se omakotitalon hinta elämän aikana. Saatika mitä terveyshaittoja siitä on.
"Tupakkaa polttavaa kaveria ei moni halua..." jne. Joo, en minäkään pidä tupakan hajusta ja siitä että tupakoitsijat ravaavat jatkuvasti ulkona jos istutaan vaikka porukalla iltaa. En kuitenkaan laita sitä vaatimuslistaan jos olen etsimässä seurustelukaveria. On tarpeeksi vaikeaa löytää henkisesti ja fyysisesti sopivaa elämänkumppania ilman että laittaa sinne poissulkevia vaatimuksia tyyliin "viihdyt työssäsi", "sinulla on jokin intohimo" tai tupakka. WTF? MItä jos löytyy täydellinen mies joka sattuu polttamaan? Sitäpaitsi sillä on eroa polttaako 3-5 tupakkaa päivässä vaiko askin-kaksi. Vähän polttavalla ei mene omakotitalon hintaa.
On myös juomista ja juomista. Absolutin ja jo juopahtavan saatika alkoholistin välillä on ihmisiä jotka voivat viettää iloisen pubi-illan joka toinen kuukausi tai ottaa kunnon kännit nuoruudenystävien kanssa muutaman kerran vuodessa ilman ongelmia puhumattakaan tosiaan vaikka kahdesta viinilasillisesta perjantaisin. Ei sen toisen tarvitse juoda mukana. On tylsää, viinaton elämä meinaan.
Mikä ongelma se raha on jos sitä kerran on. Ei minulla ainakaan ole rahaongelmia vaikka poltan paljon
"""On tarpeeksi vaikeaa löytää henkisesti ja fyysisesti sopivaa elämänkumppania ilman että laittaa sinne poissulkevia vaatimuksia tyyliin "viihdyt työssäsi", "sinulla on jokin intohimo" tai tupakka. WTF?"""
Hyvin kirjoitettu. Sitten ihmetellään kun ihmiset jäävät yksin.
mies51v
Monelle suomalaiselle miehelle alkoholin kohtuukäyttö tarkoittaa sitä, että kaikki vapaa-aika pyörii kaljan ympärillä. Absolutisti on varmempi vaihtoehto kuin "kohtuukäyttäjä".
Tupakointi on oksettavaa.
Maratoonareita on monenlaisia. Viiteen tuntiin 42,2km taittava tuskin on kurinalaista ruokavaliota noudattava himotreenaaja. Myös liikunnan harrastamattomuus alkaa kyllä näkyä terveydessä tuossa 40 ikävuoden jälkeen. Mieluummin säännöllisesti lähes joka päivä liikkuva kuin sellainen, joka käy kerran viikossa sauvakävelemässä.
Eri ihmisille eri asiat ovat tärkeitä. Oman elämänkokemukseni mukaan suurin osa urheiluhulluista, raittiista ja savuttomuutta korostavista hajuherkistä ihmisistä on valitettavasti melkoisia neurootikkoja. Minulle on tärkeää, että mies osaa suhtautua elämään rennosti, joten kavahdan raivoraittiutta ja erityistä urheilullisuutta.
Otan silloin tällöin alkoholia itsekin, ja minusta yksinkertaisesti on mukavaa miehen kanssa istua iltaa, juoda vaikka viinipullo puoliksi ja keskustella syntyjä syviä. Alkoholilla on paikkansa maailmassa, se rentouttaa, avaa kielenkantoja ja laajentaa ajattelua. Monet tärkeimmistä keskusteluista mieheni (ja ystävienikin) kanssa olisi jääneet käymättä ilman alkoholia. Toki minulle on myös tärkeää, että toinen osaa käyttää alkoholia, eli sellaista joka muuttuu alkoholista ääliöksi tai paskiaiseksi, en huolisi myöskään. Olen seurustellut miehen kanssa joka alkoi absolutistiksi suhteemme aikana. Keskustelimme edelleen paljon, mutta keskusteluista ei koskaan tullut samalla tavalla syväluotaavia kuin ne olivat olleet lasillisen äärellä. Lopulta mies jäi minulle jotenkin vieraaksi. Alkoholi yhdistää ihmisiä.
Tuo täydellisen savuttomuuden vaatimus taas on minulle aivan hohhoijakkaa. En minäkään halua miestä joka polttaa ketjussa, mutta jos silloin tällöin polttaa ja tekee sen ulkona, ei minulla ole mitään sitä vastaan. En itse polta, ja toki haistan toisesta jos hän on lähiaikoina polttanut, mutta haloo, se haju kestää savukkeen jälkeen jotain puoli tuntia. Maailma on muuttunut hajuneuroottiseksi, ja se ärsyttää ja kyllästyttää. Minulle se, jos joku haisee jonkun hetken silloin tällöin jollekin muulle kuin ruusuille tai ei millekään, ei ole mikään kynnyskysymys, ennemmin tekee toisesta inhimillisen tässä hajuttomassa ja neuroottisesti sitä vaativassa maailmassa, jossa hajuja ei siedetä enää ollenkaan vaan teatraalisesti yökötellään pienimmästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat haisee pahalle samalla kun hankkivat keuhkosyövän tai-ahtauman. Normaalit aikuiset ihmiset eivät läträä viinankaan kanssa .
"Läträä"? Eikö ole kuin kaksi ääripäätä, absolutismi tai läträys?
Ei täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita tietenkin. Olen tupakoimaton absolutisti, koska vihaan hajuja ja ikävä kyllä tupakoijat ja alkoholinjuojat haisevat pahalta. Minä vältän kyseisiä tuotteita, koska ne maistuvat kaameilta.
Urheilullinen mies olisi hyvä vaihtoehto, koska läski ei viehätä. Suomalaismiehistä lähes 72 prosenttia on THL:n mukaan ylipainoisia ja tilanteen näkee.
On paljon ihan normipainoisia ihmisiä, jotka eivät ole mitään urheiluintoisia. Kai sitä haluaa sellaisen kumppanin jolla on tietyt elämäntavat suht samanlaisia kuin itsellään. Itseä ei tupakointi häiritse eikä myöskään kohtuujuominen, mitään alkkaria en kyllä katselisi. En myöskään halua sellaista miestä joka ei tee vapaalla muuta kuin urheilee ja sen lisäksi istuu urheilukatsomoissa. Olen sitä mieltä että jos ryhtyy suhteeseen niin siihenkin on oltava aikaa, muuten voi elää sinkkuna.
Niin kun täytyy siinä miehessä olla jotain muitakin kiinnostavia piirteitä kuin alkottomuus ja savuttomuus. Se on vasta se mistä lähdetään. Ja mikä ihmeen ihme se tuo kaverisi naissuosio on? Suurin osa naisistakin käyttää alkoholia. Tässä ketjussa on nyt vain tällainen otanta.