Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa täällä haluaa absolutistin, maratoonarin ja täysin tupakoimattoman kumppanin?

Vierailija
24.08.2019 |

Miksi tuntuu siltä, että kun ihmiset kertovat, minkälaisen kumppanin haluavat, on yksi tärkeimmistä asioista, että ei juo alkoholia ja aina pitää olla tupakoimaton. Kun itse olin sinkku, näin paljon profiileja, joissa miehet erityisesti ilmaisivat, että eivät juo alkoholia. Kuulostaa tosi tylsälle. Onko oletusarvo se, että jos juo alkoholia, on alkoholisti? Haittaako teitä oikeasti, jos bileissä polttaa pari tupakkia tai saunan jälkeen sikarin?

Yksi tärkeä ominaisuus on intohimoinen urheilun harrastaja. Itse käyn silloin tällöin ehkä kerran viikossa salilla, joten en voi sanoa olevani urheilullinen. Miehessäkään ei todellakaan haittaa, jos ei koko ajan juokse salilla.

Olenko minä siis jotenkin outo, kun minä otan mieluummin pari olutta/lasia viiniä illallisella tai elokuvaa katsoessa ottavan miehen, joka silloin tällöin tupakoi, eikä välttämättä edes harrasta pahemmin liikuntaa kuin tälläisen kaikkien ihannoiman supermiehen, joka ei juo eikä polta ja on ihan tikissä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki muodissa olevat kriteerit ovat sellaisia, etteivät ne ole itselleni ollenkaan merkitseviä tai voivat olla jopa negatiivisia piirteitä. Urheilullisuus ja raittius ovat asioita, jotka saavat kielteiset mielikuvani heräämään eloon. Minulle kelpaisi työtön tupakoiva nainen, jolla on rivot jutut ja räväkkä luonne.

Vierailija
22/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä nuo kaikki ap:n mainitsemat asia (ei tupakkaa, ei alkoholia, urheileva) antaa kuvan ihmisestä, jolla on elämänhallinta kunnossa. 

Jos ihminen sanoo: Poltan tupakkaa, juon kohtuudella ja olen sohvaperuna, niin ei se välttämättä ihan hirveän hyvää kuvaa ihmisestä anna. Mutta joku, joka myös elää noin, vai silti valita tämän juovan, polttavan ja sohvalla löhöilijän.

Jokainenhan saa valita elämänkumppaninsa omien arvojensa mukaan. Jos ihminen arvostaa raitista, tupakoimatonta ja urheilevaa kumppania, niin mitä pahaa siinä on? Päinvastoin, nuohan on hyviä ominaisuuksia ihmisessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole "absolutisti", ei vaan kiinnosta alko pätkään, olen vapaa koko asiasta. En ole maratoonari, sähköpyöräilen kyllä lähes päivittäin. En myöskään keksi miksi hukkaisin rahani ja terveyteni haisemalla pahalta tupakoimalla.

Tavataanko silti ;-)

Vierailija
24/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kännäyksestä ei voi olla eri mieltä. Jos toinen kännää ja toinen ei tykkää, ei pidä mennä yhteen. Vuosikymmenien paha mieli molemmille. Kännääjällekin siis.

Vierailija
25/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmaa alkoholimiehestä. Siksi on varmaan helppoa hyväksyä kohtuullinen alkoholin käyttö. Tupakointikin sopii, jos ei koko ajan polta.

Maratonimiehet ovat yleensä myös muutenkin kovin urheilullista ja tiukkasääntöistä porukkaa ja myös melko usein vaativat samantyyppinen kumppanin. Itse en ole urheilija tai sporttinen.

Siksi absolutisti maratoonari ei ole ihannemies, päinvastoin tajuan, että emme sopisi yhteen.

Myös on mukava yhdessä joskus viettää aikaa niin, että myös jotain alkoholia ja hyvää ruokaa nautitaan, ei lasketa joka lasia tai suupalaa.

Mieluummin elämästä nautiskelijamies kuin tiukkaa itsekuria itseltä ja muilta vaativa.

En ole täydellinen itsekään.

Vierailija
26/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on enemmän rahaa jos ei juo eikä polta ja juoksee tai polkupyörällä työmatkansa. 

Vierailija
27/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absolutismi olisi negatiivinen piirre miehessä, ehkä jopa deal breaker.

No sulla ei ainakaan tuolla vaatimustasolla tule pulaa sopivista ehdokkaista. Kai se viinan käyttö on huomattavasti yleisempää, kuin se absolutismi. On huomattavasti helpompaa löytää se juomia nautiskeleva kumppani kuin raitis.

Vierailija
28/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilun jakamisesta väärin 99% tapahtuu kännissä. Onneksi valitsin raittiin :-)

Vierailija
29/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki muodissa olevat kriteerit ovat sellaisia, etteivät ne ole itselleni ollenkaan merkitseviä tai voivat olla jopa negatiivisia piirteitä. Urheilullisuus ja raittius ovat asioita, jotka saavat kielteiset mielikuvani heräämään eloon. Minulle kelpaisi työtön tupakoiva nainen, jolla on rivot jutut ja räväkkä luonne.

Löydät varmasti vertaisesi.

Vierailija
30/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan kännäyksestä ei voi olla eri mieltä. Jos toinen kännää ja toinen ei tykkää, ei pidä mennä yhteen. Vuosikymmenien paha mieli molemmille. Kännääjällekin siis.

Tähän!

Kännääjällä on paha mieli kännäsi tai ei.

Vierailija
31/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, en ikinä haluaisi maratoonaria (olen itse juossut maratooneja ja voin kertoa että ne maratoonari miehet on hirveän ahdistuneen oloisia ja tosikkoja), enkä myöskään haluaisi absolutistia. Tupakoivaa miestä en ottaisi mutta ei haittaa satunnainen sauhuttelu. Pitkän matkan juoksijat ovat usein ihan helv..tylsiä ja mielestäni kaikki ääripäät. Kyllä mies on seksikäs konjakkilasi ja sikari kädessän. Ei se tee hänestä alkoholistia.

Vierailija
32/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle riittää että mies ei tupakoisi ja jos käyttää alkoa niin tyyliin just yks olut tai viinilasillinen. En halua nähdä miestä IKINÄ humalassa, siis oikeasti IKINÄ, vihaan känniläisiä. En itsekään tupakoi tai käytä alkoa. Maratoonaria sen sijaan en todellakaan haluaisi.

Vierailija
33/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaadi täyttä absolutismia, en elä itsekään täysin ilman alkoholia. Helposti saattaa kuitenkin vierähtää puolikin vuotta etten ole juonut pisaraakaan alkoholia. Silloinkin kun juon, yksi tai kaksi alkoholiannosta riittää. En pidä humalan tunteesta. Haluaisin siis puolison jonka elämäntapoihin ei kuulu joka viikkoinen alkoholin käyttö. 

Olen itse maratoonari mutta en vaadi että toinenkin juoksisi juuri maratoneja vaan että hänelläkin olisi liikunta osa elämää. Olen seurustellut myös miehen kanssa joka ei harrastanut liikuntaa lähes ollenkaan ja kyllähän siitä tuli aina sanomista kun en jäänyt viettämään aikaa hänen kanssaan sohvalle vaan lähdin juoksulenkille. En seuraa orjallisesti mitään maratonohjelmaa mutta haluan tehdä treenini säännöllisesti. 

Tupakointia en voi sietää. Haju on kammottava ja oksettava enkä ymmärrä miksi kukaan oikeasti älykäs ihminen olisi valinnut aloittaa tupakoinnin. Ensivaikutelma tupakoitsijasta ei koskaan ole että onpas tuossa älykäs ihminen. Minun ikäisilläni noin kolmikymppisillä kuitenkin on ollut jo koulussa kaikki valistukset ja tutkimustieto tupakan vaaroista ja silti joku on päättänyt alkaa tupakoimaan. Kertoo minun silmissäni heikosta itsetunnosta (aloitti teininä kun ei kehdannut sanoa muille ettei halua tai se oli keino päästä suosittujen porukkaan) ja alhaisesta älykkyydestä (ei ymmärtänyt vielä teininäkään vaaroja ja tutkimustietoa vaikka ne selvästi kerrottiin.) En voisi seurustella tupakoitsijan kanssa.

Kaiken kaikkiaan uskoisin parisuhteen onnistuvan parhaiten kun molemmilla osapuolilla on alkoholiin, tupakkaan ja liikuntaan melko samanlainen asenne ja tavat.

Vierailija
34/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löydät varmasti vertaisesi.

Ihana elämä! Pubiruusu ja siiderivalas löytyvät joka ilta "ravintola"sta.

Vierailija
35/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tupakoi,mutta mua ei haittaa,jos puolisoni tupakoi.Alkoholia juon vähän tyyliin 4v välein,jos silloinkaan.Puolisoni voi käydä baarissa tyyliin 1-2krt vuodessa.Kotona lipittämistä en sidä yhtään.Mulla on aika hyvä vartalo yli 40v naiseksi.Pyöräilen ja kahvakuulailen,mutta miehellä ei tarvitse olla,mutta en pidä,jos on kovin ylipainoinen tai maha on iso.

Vierailija
36/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kertomukset ja sitä mitä todella haluavat menevät ristiin. Alkoa ja röökiä runsaasti käyttävällä kaverilla on aina vähintään kaksi muijaa kierrossa ja ainoat juoksut ovat poliisia karkuun. Nettideittisivut ovat vuodesta toiseen täynnä raittiita ja savuttomia miehiä kuten aloittajakin huomasi

Vierailija
37/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mitään maratoonaria. Elämässä pitää olla muutakin kuin vain urheilu. Menee jo ortoreksian puolelle sellainen pakkomielle. Ihan tavallinen saa olla.

Alkoholia voi joskus juoda, kunhan se ei ole ongelmaksi asti. En tupakoi, enkä jaksaisi sitä hajua. Vierastan itse miehiä, jotka ovat hyvin aggressiivisiä jo kommunikoinnissaan. Mietin aina, jos jo pienestä lähtee hermo niin milloin se menee ihan väkivallan käyttöön. Se on kaikkein isoin turn off. Taas kerran, saa olla ihan tavallinen, mutta tykkään siitä että osaa olla läsnä eikä vain räplää puhelinta tai huomaa että on jatkuvasti muissa maailmoissa.

Vierailija
38/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen aina wt-naisen. joille tupakka ja viina maistuu itselleenkin.

Vierailija
39/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kertomukset ja sitä mitä todella haluavat menevät ristiin. Alkoa ja röökiä runsaasti käyttävällä kaverilla on aina vähintään kaksi muijaa kierrossa ja ainoat juoksut ovat poliisia karkuun. Nettideittisivut ovat vuodesta toiseen täynnä raittiita ja savuttomia miehiä kuten aloittajakin huomasi

Näinpä. Naiset puhuu mitä sattuu. Eivät pysty taistelemaan edes suklaanhimoa vastaan. Itse alkoholia käyttävänä ja röökaavana ei pitäisi olla näiden puheiden mukaan naista koskaan ja toisin on laita.

naisten puheet on potaskaa ja vailla todellisuuden tajua.

mies51v

Vierailija
40/51 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Naiset puhuu mitä sattuu. Eivät pysty taistelemaan edes suklaanhimoa vastaan. Itse alkoholia käyttävänä ja röökaavana ei pitäisi olla näiden puheiden mukaan naista koskaan ja toisin on laita.

naisten puheet on potaskaa ja vailla todellisuuden tajua.

mies51v

Vai voisikohan olla että otsikko houkuttelee ketjuun tietyllä tavalla ajattelevia naisia? Voisikohan se mitenkään olla niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi