Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
1821/1890 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tilataan pikaruokaravintolassa? Tuoko tarjoilija ruoat pöytään vai pitääkö ne hakea itse jostain? Saako juomat ym tarjoilijalta siitä tiskiltä?

Vuosia sitten tilasin mäkkäristä annoksen ja menin ulos pöytään odottamaan kun oli kaunis ilma. Ruoalla kesti ja kesti. Lopulta menin kysymään, minun olisi pitänyt älytä hakea se jostain. Ruoka odotti minua siellä kylmäksi jäähtyneenä. Hävetti.

Tämäkin on muuttunut nykyään. En ollut pitkään aikaan käynyt pikaruokapaikoissa, ja oletin että toimii kuten joskus aikoinaan, eli joko saat ruoat siinä heti maksaessasi, tai jos ei ole valmiina niin tuovat pöytään - jossain paikoissa on saanut pöydälle asetettavan numeron että henkilökunta osaa tuoda oikean annoksen, jossain pienissä paikoissa ne on vaan muistaneet kuka tilasi mitä. Niinpä oletin, että kun menin mäkkäriin, enkä saanut mitään numeroa, että ok, kun on suht hiljaista niin varmaan sitten tuovat pöytään mun annoksen ilman että tarvii saada numeroa, muistavat. Mitään ei tapahtunut. Kun menin sitten kyselemään, mua katsottiin kuin tyhmää. Olisin pitänyt osata mennä hakemaan ruoka jostain tietystä paikasta, jossa luki englanniksi että kyseessä on annosten noutopiste, ja seurata jostain monitorilta ravintolan etuosassa, milloin mun tilaus on valmis haettavaksi. Mä luulin, että se noutopiste tarkoitti vain Wolt-yms kuskeja, en älynnyt että myös ravintolassa syövän pitää noutaa sieltä.

Vierailija
1822/1890 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen hiihtokeskuksia, koska pelkään että teen jonkun mokan hiihtohississä.

Itse laskettelua en pelkää, ja tykkään siitä mahdottomasti, mutta hiihtohissit stressaa niin ettei tule käytyä kovin useasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/1890 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ajokortti, ollut jo vuosikymmeniä, mutten aja koskaan, sillä pelkään että aiheuttaisin jonkun liikenneonnettomuuden.

Vierailija
1824/1890 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää teidän puolesta. Uskomattoman noloa ja osaamatonta porukkaa. Ihmettelen, miten selviätte elämässä ja ennenkaikkea, miten siedätte itseänne.

Ei kannata, näyttää olevan omassa käytöksessäsi ihan tarpeeksi häpeämistä.

Olipa hyvin sanottu 👏 Häpeä sinne minne häpeä kuuluu! 

Itse olen huomannut että melkein kaikilla ihmisillä on jotain jota pelkää, mutta sama ihminen voi olla tosi rohkea muiden asioiden suhteen, joita taas muut eivät uskalla tehdä.

Vierailija
1825/1890 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on hieman omituinen. Katsoimme elokuvaa sohvalla köllättäen ja hän pieraisi vahingossa. Pieru oli ihan normaali töräytys, mutta hän alkoi itkemään ja juoksi makuuhuoneesen. Itse istuin monttu auki sohvalla ihmetellen mitä tapahtui. Loppuilta meni tulevan vaimoni lohduttamiseen samalla kun hän itki tyynyyn. Oikeasti luuli, että olin valmis lopettamaan vuoden kestäneen suhteen hänen pierunsa takia. En ole vieläkään hennonnut kertoa, että hän pieraisee melkein joka ilta nukahdettuaan. Hän ei myöskään osaa käyttää perinteistä sytkää tai tulitikkuja.

Muista omituisuuksista hän on päässyt yli ja ympäri. Muutaman harjoituskäynnin jälkeen hän uskaltanut tilata leivän Subwaysta yksin. Hän on myös oppinut vaihtamaan sulakkeita ja kääntämään vikavirtasuojakytkimiä, ilman sähköiskunpelkoa. Suhteen alussa häntä myös jännitti minun koiran vieminen lenkille yksin. Hän ei pelkää koiria, mutta ei ollut ikinä vienyt koiraa yksin l

Tästä tuli mieleen vanha biisi, jossa herkkä vaimo rikkoo pölynimurin, piilottaa sen ja väittää, ettei se toimi. Lapsena kuuntelin ihmetellen noita sanoja. En päässyt jyvälle, oliko tuo henkilö, josta laulettiin lapsi vai nainen - minusta hän vaikutti kovin lapsekkaalta. Sinänsä kyllä hieno biisi (ja surullinenkin), lapsena hämmensi vain, että aikuinen toimii tuolla tavalla:

Vierailija
1826/1890 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla, osaa enkä halua käyttää induktioliettä. Kotiini (aso-asunto) asennettiin sellainen nelisen kuukautta sitten, enkä ole vielä käyttänyt sitä.

Olen lukenut induktiolieden käyttöohjeen kahteen kertaan, ja siinä sanotaan että liesi voi rikkoutua melkein mistä syystä tahansa, esim. jos sen päällä on pölyä. Lisäksi kerrotaan, että liesi pitää puhdistaa joka käytön jälkeen erikoispuhdistusaineella, mutta sitä ei kerrota, mitä se erikoispuhdistusaine on tai mistä sitä saa.

Harkitsen vakavasti asunnosta pois muuttoa tuon lieden (ja muutaman muunkin syyn) takia.

Vierailija
1827/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla, osaa enkä halua käyttää induktioliettä. Kotiini (aso-asunto) asennettiin sellainen nelisen kuukautta sitten, enkä ole vielä käyttänyt sitä.

Olen lukenut induktiolieden käyttöohjeen kahteen kertaan, ja siinä sanotaan että liesi voi rikkoutua melkein mistä syystä tahansa, esim. jos sen päällä on pölyä. Lisäksi kerrotaan, että liesi pitää puhdistaa joka käytön jälkeen erikoispuhdistusaineella, mutta sitä ei kerrota, mitä se erikoispuhdistusaine on tai mistä sitä saa.

Harkitsen vakavasti asunnosta pois muuttoa tuon lieden (ja muutaman muunkin syyn) takia.

Sinuna kysyisin vaikka joltain kivantuntuiselta naapurilta voisiko hän auttaa sinua lieden käyttöönoton kanssa. Youtubeltakin varmaan löytyy videoita kuinka käyttää. Tai lieden valmistajan nettisivuilta. Voisit aloittaa vaikka kananmunan keittämisellä.

Itselläni on ollut induktioliesi reilut 2 v. Minusta se on oikein helppo käyttää. Vaurioitakaan ei ole tullut, vaikka se on tosi kovassa käytössä. Aterioiden jälkeen pyyhin sen kostealla pyyhkeellä, jo pelkästään sen takia että näyttäisi siistimmältä. 

Ja, vaikka liesi menisi rikki, niin uusikaan ei maksa hirveän paljon. 

Itselläni oli aikaisemmin kaasuliesi, joka oli minusta paljon ikävämpi käytettävä, kun pelkäsin että kaasuhana jää auki.

Rohkeutta sinulle lieden käyttöön toivotteleepi:

N65

Vierailija
1828/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kysyisin vaikka joltain kivantuntuiselta naapurilta voisiko hän auttaa sinua lieden käyttöönoton kanssa. Youtubeltakin varmaan löytyy videoita kuinka käyttää. Tai lieden valmistajan nettisivuilta. Voisit aloittaa vaikka kananmunan keittämisellä.

Itselläni on ollut induk

Lisäys: Siis pelkällä vedellä kostutetulla tiskirätillä pesen. Vähän tiskiainetta myös, jos hella on kovin rasvainen. 

Vierailija
1829/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen hiihtokeskuksia, koska pelkään että teen jonkun mokan hiihtohississä.

Itse laskettelua en pelkää, ja tykkään siitä mahdottomasti, mutta hiihtohissit stressaa niin ettei tule käytyä kovin useasti.

Minä tein mokan eikä siitä mitään kauheaa seurannut. En ole ollut ainoa. Rohkeasti vain laskettelemaan. 

Vierailija
1830/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuoria perunoita oikeaoppisesti eli peruna toisessa kädessä.

Vierailija
1831/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuoria perunoita oikeaoppisesti eli peruna toisessa kädessä.

Eli siis kuorit (raa'an) perunan pitäen sitä samassa kädessä kuin kuorimaveistäkin?

Vierailija
1832/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkosuomalainen jo yli 20 vuotta, ja aina Suomeen mennessäni huomaan, etten monestikaan tiedä, miten kussakin paikassa toimitaan. Esim. uimahallissa tänä kesänä. Haluankin tsempata tämän ketjun jännittäjiä, että kysykää vaan rohkeasti muilta neuvoa. Itse aina kysyn ihan tuntemattomilta vaikka että mites tämän kanssa kuuluu toimia. Myös ravintoloissa olen kysynyt, jos niissä on joku oma systeeminsä, Kaikki ovat aina olleet tosi ystävällisiä, eli kysykää vain, ei se ole noloa. 

Ja paljon saa infoa jo sillä että alkuun katsoo kuinka muut tekevät. Eihän sitä tarvitse keskelle tietä jäädä seisomaan. Ei kaikkea pidä tietää ja osata heti kun ekakerran menee ja tekee. 

Vierailija
1833/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonottaminen on kamalaa! Ale tuotteet jne.

Vierailija
1834/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en osaa tankata, tätä olen yrittänyt opetella, mutta en saa omin voimin edes bensakorkkia auki yms..

Viimeiksi, kun autooni olin hakemassa bensaa, räpläsin lukollisen korkin kanssa ties kuinka kauan. Onneksi ykköspolttoaineen tankkaus on helpompaa ja siistimpää, eikä tarvitse korkin kanssa leikkiä.

Vierailija
1835/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla puhdistaa lavuaarin hajulukkoa. Pelkään että tulee jokin vedenpaisumus niin kuin Aku Ankassa. 

Vierailija
1836/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en osaa tankata, tätä olen yrittänyt opetella, mutta en saa omin voimin edes bensakorkkia auki yms..

Viimeiksi, kun autooni olin hakemassa bensaa, räpläsin lukollisen korkin kanssa ties kuinka kauan. Onneksi ykköspolttoaineen tankkaus on helpompaa ja siistimpää, eikä tarvitse korkin kanssa leikkiä.

Mitä on ykköspolttoaine ja miksi silloin ei tarvitse avata korkkia? 

Vierailija
1837/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla puhdistaa lavuaarin hajulukkoa. Pelkään että tulee jokin vedenpaisumus niin kuin Aku Ankassa. 

Pikaisesti netistä etsien löytyi tällainen tieto: "Jos hajulukko kaipaa perusteellisempaa puhdistusta, se tulee avata ja tämä kuuluu taloyhtiön vastuunjakotaulukon mukaan taloyhtiön vastuulle. Osakkaan vastuulla on ilmoittaa tukoksesta. Ole siis yhteydessä tarvittaessa huoltoyhtiöösi!" Eli itse hajulukkoa ei tarvitse (ei saa) avata. Paitsi omakotitalossa.

Vierailija
1838/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pyytää suosittelijoita työnhakuun. Siis miten ne replat menee? "Otan loparit kun on niin tylsää, mut hei, voinko laittaa sut suosittelijaksi hakemuksiin? "

Toinen sitten työpaikkojen perään soittelu. "Moro, laitoinpa hakemuksen, onko tullu perille, oisko teillä mulle töitä, häh?"

Vierailija
1839/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää ajaa itse autopesuun, siis sellaseen automaattikonepesuun. Pelkään että ajan väärään kohtaan, jään jotenkin jumiin sinne tai pesulaitteet rikkoo auton. Kyydissä ollessa ei kuumota ollenkaan.

Tankkauspelostani olen päässyt yli vuosien saatossa, kun olen monta kertaa varmistanut, mitä löpöä kulloinkin käytössä oleva auto vetää. Mutta kuitin otan aina, koska luin joskus uutisen, että huoltsikan tankissa oli ollut väärää bensaa ja autoja rikkoutui. Nyt mulla on irrationaalinen pelko, että ilman omaa syytäni autoon menee väärää bensaa ja mua syytetään siitä enkä voi todistaa, että tankkasin oikein :D

Vierailija
1840/1890 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä en edes lukenut koko ohjeita, ja olen aivan huoletta käyttänyt liettä juo vuosia. Mitään ongelmia ei ole tullut, vaikka on pölyä, enkä puhdista todellakaan joka käytön jälkeen. Mitään erikoispuhdistusainetta en ole koskaan käyttänyt, ihan fairyllä pessyt viikkosiivouksen yhteydessä.