Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
1801/1890 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään liittyä autolla moottoritielle. Rajoittaa tosi paljon mun autoilua ja kulkemista. 

Vierailija
1802/1890 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enkä uskalla flirttailla. Jos vaikka tapaan jonkun kiinnostavan oloisen miehen niin en jotenkin kehtaa ilmaista millään tavalla kiinnostusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/1890 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain yrittämään. Pitää ajaa autolla muulloinkin, kuin puoliso on juonut olutta. Voi tulla avioero tai jotain, ja sitten on kuitenkin pakko monenlaista tehtävää tehdä.

Itse olen aina uskaltanut kysyä neuvoa joltain, jos en osaa jotain vehjettä käyttää tai en tiedä minne maksetaan linja-autossa. Jos joku on niin tympeä, ettei neuvo, se on hänen häpeänsä. Useimmille ihmisille jää hyvä mieli, kun on voinut auttaa toista.

Moni nuori jää kotona opettamatta esim. miten siivotaan haiseva viemäri.

Vierailija
1804/1890 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa mennä ravintolaan ulkomailla. Pitääkö tässä maassa tipata? Paljonko? Missä vaiheessa? Ketä? Kuinka? Miksei näille vain makseta palkkaa?

Netistä voi ennen matkaa tarkistaa kohteen tyypilliset tavat. Ei kai kukaan kieltäydy tipistä?

Kyllä kieltäytyy. Reykjavikissa loistavan aamubrunssin jälkeen tarjosin leipomokahvilan laskua maksaessani tippiä ja sanoivat, että heillä ei tippiä oteta ollenkaan.

Vierailija
1805/1890 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä järveen uimaan. Pelkään tummaa vettä ja kaikkea mitä siellä pohjassa voi olla. En ole koskaan mennyt laiturin päästä veteen. Uimahallissa pystyn menemään matalasta päästä ja uimaan ehkä 10-15 metriä.

Vierailija
1806/1890 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla kokeilla skuuttia. Ensinnäkään en tiedä miten ne toimii ja toiseksi luulen olevani niin huono ajamaan niillä, että olen kohta asfaltissa pää halki. En kehtaa harjoitella ensin, kun kaikki skuutit jossain julkisella paikalla.

Jos uskaltaisin, niin haluaisin kypärän päähän. Mutta ei tule pidettyä sellaista mukana ja jos olisi niin kaikki näkisi miten pelkuri olen. En ole koskaan kellään skuuttarilla kypärää nähnyt 

Tässä pitkään luin omahyväisenä muiden pelkoja ja luulin että ei minulla ole mitään, kunnes muistin tämän. 

Mistään ei taida saada skuuttiopetusta. Oletetaan, että kaikki osaa heti?

Hyvä vaan ettet aja, koska todennäköisesti ajaisit sillä päin persettä kuten 90% vuokraskuuteilla ajavista ja lopuksi jätät keskelle tietä.

Vierailija
1807/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää teidän puolesta. Uskomattoman noloa ja osaamatonta porukkaa. Ihmettelen, miten selviätte elämässä ja ennenkaikkea, miten siedätte itseänne.

Ei kannata, näyttää olevan omassa käytöksessäsi ihan tarpeeksi häpeämistä.

Vierailija
1808/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa matkustaa ulkomaille. En tiedä, miten siellä lentokentällä pitäisi toimia, tai jossakin rajatarkastuksessa jos maata pitkin menen. Ja mistä sen tietää, ymmärretäänkö jossakin maassa englantia? Miten niitä majoituksia varataan? 

Ja minua pidetään fiksuna ja osaavana ihmisenä...

Minulla tuo sama, opin kyllä nopeasti uusia juttuja mutta kun ne  vaihtaa niitä lentokentillä siksi tiuhaan että olen aina se joka ei osaa mitään. Pitäisi matkustaa joka viikko johonkin että pystyis edes jotenkin kärryillä. Ja monet automaatit tuntuvat inhoavan minua vaikka tekisin kaiken ihan samoin kuin muutkin. 

Vierailija
1809/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla käydä yleisövessoissa yksin. Pelkään että jään lukkojen taakse tai että joku avaa oven kun olen pöntöllä,tarvin aina aviomiehen tai ystävän sisäpuolelle varmistamaan että noin ei tapahdu. Johtuu kouluaikaisesta tapahtumasta jossa jäin tunniksi lukkojen taakse hämärään vessaan ja huoltomies tuli avaamaan oven kun minua etsittiin. 

Vierailija
1810/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään mieleen. Taidan osata kaikki tavallisimmat asiat, eikä nolota mikään. -m

Vierailija
1811/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi onko mitään semmoista, mikä jäisi minulla kokonaan tekemättä tuon takia, mutta moni asia vaatii sopivan mielentilan. Lykkään ja lykkään, kunnes yhtäkkiä teen sen. 

Vieraaseen uimahalliin en voi mennä yksin sen vuoksi, että minulla on huono näkö ilman laseja ja pelkään, etten siksi osaa toimia siellä. Pahin pelko on, että säntään altaalta miesten suihkuihin ja aiheutan nolon tilanteen. 

Osta uimalasit vahvuuksilla.

Vierailija
1812/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tanssia. Menin tanssitunnille, mutta sekin oli liian vaikeaa. Muut oppivat askelet, minä en. Mitään improvisoitua tanssia en osaa tanssia ollenkaan.

Vierailija
1813/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä salille tai yleisille ulkoliikunta paikoille jos siellä on paljon ihmisiä. En tiedä mikä siinä on. Vaikka painojen nosto, kuntopyörällä polkeminen tai leuanveto muiden nähden tuntuu nololta. Tiedän että kaikki muutkin ovat siellä tekemässä samoja asioita eikä ketään kiinnosta, mutta silti nolottaa.

Vierailija
1814/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään hissejä, niissä tulee ahtaan paikan kammo. Varsinkin sellaiset umpinaiset missä ei ole ikkunaa. Siksi yleensä kävelen portaat ylös mieluummin, sama monesko kerros. Tiedän että harvemmin hissi jumittuu, mutta pari kertaa käynyt niin ja tilanne kuitenkin selvinnyt nopeasti. Mutta ne eivät ole syynä vaan olen ahdistunut hisseissä jo lapsesta lähtien.

Vierailija
1815/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen kaikkia mahdollisia tuleen /polttavaan kuumuuteen liittyviä hommia, onneksi niitä on näin kaupunkilaisena vähän. En kehtaisi mökillä sanoa muille että en esim. saunaa osaisi enkä uskaltaisi lämmittää. Vierestä katson kun mies koskee siihen kuumaan luukun nuppiin ja laittaa puita suoraan liekkeihin, itse en pystyisi ollenkaan. Monilla näpit kestävät esim. grillauksessa kuumiin asioihin tarttumista, itse en pystyisi. En myöskään varmaan uskaltaisi mennä paljuun sen lämmityspöntön takia. 

Minua jännittää ihan jo kynttilän sytyttäminenkin. Tulitikut on niin pieniä ja palataan nopeasti ja tuli on niin lähellä kättä! Ostankin usein pidempiä tikkuja niin on vähän enemmän pelivaraa. Sytkäri ei tule kysymykseen, niitä en uskalla käyttää ollenkaan.

Harjoituksen puutettahan tämä tietysti on. En ole koskaan joutunut sytyttämään uunia kun en ole asunut sellaisissa taloissa joissa olisi uuni.

(Toisaalta taas lentokentät eivät pelota, vaikkei mulla niistäkään paljoa kokemusta ole.)

Vierailija
1816/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taskuparkki ei onnistu enkä uskalla.

M47

Mä en tiedä onnistuisiko mulla, kun en uskalla yrittää. Liian suuri riski kolhia ne ympäröivät autot, minkä lisäksi ahdistaa ajatus tien tukkona olemisesta siinä veivatessa. Isossa kaupungissa monilla autoilijoilla tuntuu olevan hermot jo valmiiksi niin kireällä että auta armias jos alkaisin harjoitella taakuparkkia jonkun audikuskin edessä. 😬

N45

Vierailija
1817/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla mennä järveen uimaan. Pelkään tummaa vettä ja kaikkea mitä siellä pohjassa voi olla. En ole koskaan mennyt laiturin päästä veteen. Uimahallissa pystyn menemään matalasta päästä ja uimaan ehkä 10-15 metriä.

Vähän eri juttu, mutta en tykkää mennä kahlaamalla uimaan jos on mutapohja tai pohjaa ei näe kunnolla. Pelkään että astun jonku inhottavan päälle. 

Vierailija
1818/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikenlaisia ruokapaikkoja tulee välteltyä vain niin hölmöstä syystä, kun ei vain tiedä kuinka niissä toimitaan, että seisonko typerän näköisenä ihmettelemässä muiden sisääntulijoiden tukkeena.

Vierailija
1819/1890 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa perata ja fileoida tuoretta kalaa. Opeteltu on vaan ei onnistu. Käytössä terävä fileointiveitsi.

Vierailija
1820/1890 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa leipoa pullaa enkä paistaa joulukinkkua. Kumpaakaan taitoa en ole koskaan tarvinnut. Vastaleivottu pulla on tietysti hyvää, mutta sitä voi ahmia liikaa, ellei ole varuillaan. Kinkusta taas ei kukaan perheenjäsenistä pidä. Ihmiset paistavat usein liian ison kinkun, ja sitten sitä joutuu syömään monena päivänä joulun jälkeenkin... ei kiitos.